Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Vragen ivb met Plagron.

    @n1ck

    Met amnesia zal je normaal gesproken ongeveer vanaf de 5e week bloei beginnen met de Green Sensation. Als je plant donkergroen van kleur is kan je minder algabloom geven. Je kan dan inderdaad eerst de GreenSensation toevoegen, en daarna de bloeivoeding tot de gewenste EC-waarde.
    Dus Greensensation geef je 1 ml/ltr, en de hoeveelheid algabloom verminder je (ong. 1 a 2 ml/ltr minder).
    Hoe er wel rekening mee dat je met een ec-meter alleen de opgeloste voedingen (in zoutvorm) meet. De voedingstoffen in organische (vaste) vorm kan je niet meten. Toch zullen deze voedingstoffen vrijkomen zodra ze door het bodemleven in de grond zijn afgebroken. Je geeft dus meer dan je meet.
    Dit geld alleen voor onze algalijn, dus niet voor de Plagron TERRA, COCO of HYDRO-packs.
    Onze Algabloom is een complete bloeivoeding, en bevat voldoende Fosfor en Kalium om een gezonde plant te kweken. Net als met PK-13-14 kan je met behulp van onze GreenSensation in de laatste weken de hoeveelheid Fosfor en Kalium verhogen, wat hogere opbrengsten kan geven. GreenSensation is niet hetzelfde als PK-13-14 maar het verhoogt net als PK 13-14 wel de P- en K-concentratie. Daarnaast stimuleert het de bloei ook nog op andere manieren(dmv hormonen, enzymen, aminozuren, vitaminen etc...). Het geven van PK-13-14 is in ieder geval absoluut niet nodig.
    Extra bacterien en schimmels toevoegen kan zeker geen kwaad, maar bij Plagron voegen wij al een rijkdom aan bacterien en schimmels toe door het toevoegen van onze wormenmest.
    Als je maar 1x per week water geeft, vraag ik me af waarom. Heb je zo'n grote potten, zo'n kleine planten of gebruik je TL-licht misschien?
    Wij adviseren in een gemiddeld hok 1x per 2 dagen water te geven.

    Succes

    Comment


      #77

      Comment


        #78
        Re: Vragen ivb met Plagron.

        hey CIAze

        respect man voor de manier waarop je mensen antwoord geeft

        ik gebruik geen plagron maar ik ben er wel benieuwd na daarom volg ik deze topic ook grondig

        even een vraag van mij : hoe staat plagron voeding tegen over led's ?

        ik ben namelijk met ledlampen aan het experimenteren en ik gebruik nu de voedingslijn van canna terra in combinatie met blumats
        maar ik wil wel eens wat anders proberen straks

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Re: Vragen ivb met Plagron.

            beste ciaze

            heel erg bedankt voor je reactie
            ik geef wel om de 2dagen water maar ik geef maar 1 x in de week voeding

            is het verstandig om gewoon elke waterbeurt voeding mee te geven
            en is afzuren met de alga lijn egt nodig ??

            ik moet zeggen dat ik het een hele mooie voedingslijn vind
            de planten blijven mooi donker groen

            de planten blijven alleen wat klein en de bladeren trekken krom naar beneden
            of dit door de voeding komt zou ik niet weten
            maar het is wel gekomen sinds ik ben over gestapt

            ik ben weer een beetje geholpen harstikke bedankt

            Comment


              #81
              Re: Vragen ivb met Plagron.

              maar het is wel gekomen sinds je bent overgestapt

              heey je hebt zelf al een probleem geanalyseerd
              wat heb je precies veranderd toen???
              breng het trug in de oude waarden dan zou het normaal
              gesproken weer goedkomen en vanuit daar ga je weer verder
              als je een probleem constateerd moet je altijd zover trug in de tijd
              denken van heey wanneer is dit gekomen of wat heb ik veranderd
              waardoor het gekomen kan zijn maar dat heb jij nu zelf al gedaan

              maar wat heb je toen precies veranderd en waarom ????

              Comment


                #82
                Re: Vragen ivb met Plagron.

                High CIAze,
                hoe zit het nu met de kleinere verpakking voor 1 a 2x 5 planten kweek?
                Ga binnenkort dankzij deze topic meerdere plagron producten aanschaffen.
                Graatz Marco
                Last edited by ElCanarioDiablo; 7 December 2009, 22:57. Reden: typ fout
                Growing old is mandatory - growing up is optional....

                Comment


                  #83
                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Hoy CIAze,

                  Ik loop al een tijdje te zoeken naar een efficiente manier om mn plantjes te wateren en mn oog is gevallen op een blumat setje van 12.

                  (klikken voor groter)
                  http://www.blumat.nl/internet/Websho...meter-set.aspx

                  Na heel wat zoeken heb ik weer heel wat vragen en hoop dat je me wat kunt sturen in de goeie richting. Ik ben ook al een tijdje bezig met plagron en vraag me af of ik wel juist ben. Nu heb ik 5 "kleine" vraagjes voor je

                  - ik gebruik momenteel de plagron terra lijn op batmix. Op de site van alien staat te lezen dat deze bij alle druppelsystemen kunnen worden toegepast. Ooit vroeg je me ooit eens waarom ik de alga lijn niet gebruikte, wel dit was/is de reden. Na wat ervaring met verschillende soortjes in potten met verschillende grootte denk ik wel dat ik het genoeg onder controle heb om alles wat te automatiseren en te gaan werken met bekende plantjes. Je zei me toen dat de dosering eigenlijk afhankelijk was van de grootte van de plant en dergelijke.
                  Graag had ik toch nog eens de bevestiging gehad of het geen problemen zal geven met blumat. Ook de green sensation en enzymen?
                  Ik dacht de visemultie, blovisal, alga lijn, start-up en protifert niet...correct?

                  - Op termijn zou ik willen gaan overschakelen naar cocos. Ik zie dat de cocosvoeding ook onder bio-minerale voeding staat. Geeft dit een probleem met blumat of andere druppelsystemen? Ik weet eigenlijk eerlijk gezegd niet of blumat op cocos toegepast kan worden maar ik ga de fabricant wel nog een mailtje sturen daarvoor...

                  - wordt de cocos lijn A/B zoals de terra lijn aangevuld met roots, start up, green sensation en enzymen? Heb je voor mij misschien een voedingsschema voor cocos?

                  - als ik dan toch beslis blumat te gebruiken, hoe lang blijft het water in mijn watertank dan "bruikbaar"? Ik bedoel, treed er na verloop van tijd ergens een afbraak ofzo op van de voeding of kan ik 70l aanmaken en gewoon leeg laten lopen indien ik met een circulatiepompje, aquariumverwarming, ph/ecmeter enzo te werk ga?
                  Is dit gelijk voor terra en cocos?

                  - start up heb ik nog niet in op de kast staan maar ik vraag me af: vanaf dat het zaadje ontkiemt is en ik de zaadlobblaadjes zie mag ik er al mee beginnen? en bij stekken nog voor ik ze afsnijdt de stekblokjes laten weken in een oplossing?
                  Ik kweek onder tl op batmix (met de terra lijn en de rest) en groei zon 5-6 weken voor. Vanaf begin week 6 bouw ik rustig op en tijdens de overschakeling geef ik nog 2-2,5ml/liter mee, afh van indica of sativa. moet ik start up tot dan aanhouden? Dat lijkt me wel wat een lange start...
                  Binnenkort ga ik wat prutsen met 250W hpi en verwacht dat het sneller zal gaan. dien ik daar start up even lang toe als in het geval hierboven?
                  En wordt deze ook gecombineerd met de roots of moet je dan gaan opletten dat je niet teveel wortelstim toevoegt en zo het omgekeerde effect krijgt?

                  Grtz $iR
                  Last edited by SirSmokeAllot; 11 December 2009, 02:27.
                  sigpic

                  Comment


                    #84
                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Smoke-a-lot,

                    Blumat vind ik een ideaal systeem voor grond EN cocos. de minerale voedingen zullen niet snel voor verstoppingen zorgen. Mocht dit wel gebeuren is dit heel simpel op te lossen door een keer op het uiteinde van het rubberen dunne slangetje te duwen. De gekristaliseerde zouten breken dan en spoelen uit het slangetje.

                    In het vat zou ik een luchtpompje instaleren. aquaverwarming is niet nodig omdat de voedingsoplossing langzaam in de pot druppelt en dus niet de bodemtemperatuur omlaag zal brengen. Je kan zolang vanuit je vat bewateren totdat de ph-waarde buiten de marges valt. voor TERRA is dat tussen de 5,5 en 7,0,op COCOS is dat tussen de 5,5 en de 6,1. Ik zou nooit water geven dat langer dan een week in het vat zit. dit is voor TERRA en COCOS gelijk.

                    Blumat op kokos werkt perfect. wel is het instaleren van het systeem, met het inwateren van de keramische voelers, redelijk wat werk. Het is belangrijk de potten nooit teveel uit te laten drogen, aangezien de keramische voelers dan kunnen uitdrogen en je je hele systeem opnieuw moet instaleren, inclusief het 24 uur laten weken van de sensoren.
                    Op kokos werk je met drainage. Helaas stopt de blumatdruppelaar met water geven voordat je drainage hebt. Je zal dus zelf 2x per week extra water moeten geven zodat je potten draineren.
                    Je gebruikt dan dus het blumatsysteem om de vochtigheid in je pot op peil te houden, en handmatig geef je 2 x per week meer water dan de potten kunnen vasthouden, waardoor je drainage creeert.

                    De COCOS-lijn van Plagron omvat de Roots,de enzymes,Cocos A+B en Green Sensation. natuurlijk kan je voor de echte bloei ev.met phyt-amin spuiten. hier vind je het schema: http://www.plagron.nl/Downloads/cocos_schedule.pdf.

                    Start-up is algagrow,roots en phytamin in 1 fles. wij adviseren deze NIET te gebruiken op COCOS. Deze kan wel met de TERRA gecombineerd worden, maar je kan natuurlijk ook TERRA grow, roots en phytamin geven.
                    De batmix bevat niet genoeg stikstof om 6 weken op voor te groeien. Het is dus goed dat je extra stikstof geeft mbv startup. Zelf zou ik er ook voor zorgen dat zodra de planten in de bloei worden gezet, ze ook worden overgepot zodat je zeker weet dat er voor de bloeifase nog genoeg verse batmix aanwezig is. En dan zou je er voor kunnen kiezen om in de eerste 5-6 weken bijv. met growmix te werken, aangezien deze is voorbemest met groeivoeding, om te voorkomen dat je uiteindelijke pot gedeeltelijk gevuld is met batmix waar 6weken op gegroeid is. Deze batmix heeft geen goede uitgebalanceerde NPK-verhouding meer aangezien een deel van de stoffen mogelijk verbruikt zijn (stikstof, calcium, magnesium) en andere niet (fosfor, kalium). Om dus te garanderen dat de batmix optimaal werkt, zou ik op de dag dat de bloeifase begint, de potgrootte verdubbelen en daarmee genoeg verse batmix toe voegen zodat je zeker weet dat de batmix zijn werking optimaal is.

                    Aangezien omstandigheden erg kunnen verschillen, vind ik het moeilijk om te zeggen of je de dosering start-up zal moeten verhogen bij een 250watt HPS lamp. wat voor licht gebruik je op dit moment?
                    in theorie is meer licht ook meer voeding, maar dit is ook afhankelijk van klimaat en gesteldheid van de plant. Ik zou adviseren om te beginnen zoals je dat gewent bent, en verder goed naar de bladeren te kijken. steeds groenere bladeren willen minder voeding, en steeds gelere bladeren meer voeding.

                    PS De Start-up kan verstoppingen geven in blumat.

                    Groeten

                    Comment


                      #85
                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Yo CIAze,


                      Eerst en vooral bedankt voor het snelle en volledige antwoord met praktische tips!!!

                      Dat met de batmix had ik al opgemerkt maar wist niet goed hoe het op te lossen. Dat plagron ook een growmix aanbiedt...daar wist ik helemaal niets van en ga me daar dus ook eens goed voor informeren. voor de overschakeling verdubbel ik idd de potgrootte (van een kleine 6l naar min 11l of soms zelf 25l).
                      Bij start up vroeg ik me gewoon af: in het geval dat je bijvoorbeeld 6 weken voorgroeit of in een ander geval maar 2 voor overschakeling. Ga je dan in het eerste 6 weken start up toevoegen en in de 2e 2? Ik bedoel dus start up toepassen tot aan de overschakeling steeds?

                      Grtz $iR
                      Last edited by SirSmokeAllot; 12 December 2009, 13:01.
                      sigpic

                      Comment


                        #86
                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        voor mij volgende kweekje zou ik idd wel eens plagron willen proberen onder aleen led lampen (300 watt)
                        wat zou ik dan allemaal nodig hebben ?

                        Comment


                          #87
                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste CIAze,

                          Mijn zaailingen zijn nu 8 dagen oud ( ik kom dus in week 2)


                          Draadje van de kweek:

                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...677/page3.html


                          Helaas is de bodem geen plagron gezien de verzendkosten voor aarde wat extreem liggen en ik geen tijd gehad heb om even naar de growshop te rijden.

                          Wel heb ik de volgende voedingen van plagron ( terra grow/ bloom / green sensation )

                          Momenteel zitten ze in 2.5 liter potten in zaai en stekgrond van dcm.

                          Technische omschrijving



                          De plantjes doen het goed maar mogen denk ik nog klein beetje bij groeien in de 2.5l pot alvorens ze over te planten naar 12 l. (vanaf wanneer is het overpotten naar 12l aangewezen? )

                          Volgens de fiche van plagron (terra concept) mag ik nu al terra groei meegeven. Klopt dat?

                          Na week 3 beginnen ze al met de terra bloom , als ik die nu nog een week of 2 wil laten voorgroeien mag ik dan verder doen met terra grow?


                          Laatste vraag , als ik ze overplant in 12 l potten heb ik volgende grond gekocht:

                          Technische omschrijving
                          aangepaste organische basisbemesting, die gedurende 100 dagen haar voedingselementen vrijstelt

                          Mag ik dan van in het begin terra grow of bloom meegeven ( ongeacht die voor 100 dagen voorbemest is wat mij zeer veel lijkt...) indien niet volledig in welke verminderde oplossing...

                          ALvast bedankt,

                          Sirbootalot

                          Comment


                            #88
                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            @ $ir smoke-a-lot,

                            Als er geen voeding in je grond zit zal je groeivoeding moeten geven, bijv. Startup, algagrow of terra grow. De startup is daarvan het meest luxe voor je plantjes (ook wortelstimulator en extra vitaminen en aminozuren).
                            Afhankelijk van de kleur van je bladeren is het zelfs mogelijk om tot in de 1e week van de 12-uurs fase door te gaan met groeivoeding.

                            @ Ledpower,

                            Wil je op grond bio, grond mineraal, cocos of hydrologisch kweken?
                            Verder kan je op grond kiezen op voorbemeste (gem. 3 of gem. 6 weken) of nagenoeg onbemeste grond te kweken.
                            Als jij de keuze maakt hoe , kan ik je vertellen wat je nodig hebt.

                            @ $ir boot-a-lot (toevallig familie van smoke-a-lot?)


                            Je zaailingen zullen voorlopig weinig voeding nodig hebben, en dat wel in je zaai-en stek grond vinden. Over een dag of 10 kan je, als ze zich goed ontwikkelen, de zaailingen overplanten in de teeltaarde. Mochten de zaailingen geel worden binnen enkele dagen, zou je een beetje TERRA grow kunnen toevoegen (max 2ml/ltr).
                            De teeltaarde die je hebt is voorbemest (100dagen), in hoeverre deze volledig voorbemest is mij niet 100% duidelijk, maar hij lijkt redelijk stevig te zijn bemest.
                            Waarschijnlijk is hij voor een kweek onder kunstlicht niet 100 dagen voorbemest
                            Waarschijnlijk wil dit voor jou voorlopig zeggen dat je GEEN voeding hoeft te geven als je gaat ompotten naar deze aarde.
                            Let goed op de onderste bladeren en/of de bladeren in de kroon v/d planten, zodra deze geler van kleur worden zal je waarschijnlijk moeten beginnen met voeden. Begin met max een halve dosering voeding, en kijk wat er met de kleur van de bladeren gebeurt. Worden deze groener kan je iets minder geven, worden ze geler kan je meer geven.

                            Groeten,

                            CIAze
                            Last edited by CIAze; 24 December 2009, 21:20.

                            Comment


                              #89
                              Last edited by SirSmokeAllot; 17 December 2009, 00:57.
                              sigpic

                              Comment


                                #90
                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Ik heb ook nog eens een vraag. Woensdag zijn mijn planten 4 Weken in de bloei, in 35 Liter potten Royality Mix. (4 planten per lamp)
                                Ze zijn lang voorgegroied, ongeveer 3 Weken. ( Hadden problemen omdat slechte Steckkies, en te koud )
                                Nu heb ik tot nu toe alleen maar 1 keer Voeding gegeven, Terra Bloom.

                                Zou ik nu mee beginnen regelmatig terra bloom erbij te geven, of beter een lagere Dosering of niet bij iedere waterbeurt?
                                De planten zijn nog bijna hellemaal groen, maar ik heb nu een paar enkele Gele bladeren ondekt. Ligt dit mischien aan Voedsel tekort? Ik denk dat de PH wel altijd goed was, of welke oorzaken kan dit nog hebben? Ik zal de ph meter nog eens eiken, maar hij was pas nieuw en geeikt voor deze kweek.

                                Ik zal nu ook vanaf de volgende waterbeurt Greensensation gaan bijvoeden.
                                Een EC meter heb ik ook, zou het goed zijn het water op 1.00 / EC te meten, en dan Greensensation erbij?

                                Ook heb ik gelezen dat ik beter eerst de helft Greensensation kan geven, en langzaam tot 1ml kan opvoeren.
                                In de Growshop werd mij vertelt dat ik de Greensensation later ook kan opvoeren, tot 2ml of zelfs hoger.

                                Is dit raadzaam, en kan ik dan het beste minder Bloom geven?
                                Bij mijn vorige kweek had ik bestwel snel veel gele bladeren, en heb mij altijd aan de dosering gehouden. maar het kan goed zijn dat dit aan de ph gelegen heeft. Er was wel geen Roaylity mix aarde, deze is nu wel ook gemengt 4:1 Roaylity - Fytosonyl van de vorige kweek.

                                Het bleek wel niet zo erg te zijn, het was tog nog een goede oogs voor zo wijnig planten hoe wij hadden.
                                Voor de eerste oogst ben ik wel goed tevreden, omdat ik ook nog wel meerdere fouten had gemaakt.

                                in ieder geval waren het super harde toppen, en super goed wiet

                                Alvast bankt voor iedere tip.

                                Achja en in de laatste 2 weken will ik er nog Shooting Powder bij doen. Dit zou ook nog goed zijn volgens de Growshop bij de GS erbij.
                                Dit vertelde mij wel iemand anders, en zij niets ervan dat men de GS nog opvoerd.

                                Vorige keer was dit ook erbij, mischien zal ik deze keer 1 Ruimte met en 1 zonder proberen, om te vergelijken.
                                Last edited by grow24; 27 December 2009, 00:13.

                                Comment

                                Bezig...
                                X