Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Cootje,


    Er staat wel een productiedatum, vermomd in een batchnr. , op de fles, maar deze is bedoeld voor de interne kwaliteitscontrole.
    De producten zijn normaal gesproken jarenlang houdbaar. Wel kunnen sommige producten CO2 afgeven, waardoor in het verleden weleens een fles "opzwol'. Tegenwoordig kan dit niet meer, omdat we nu met ontluchtingsdoppen werken. Dit opzwellen is niet schadelijk.
    Wat wel schadelijk is is als de voeding naar ammoniak ruikt. Bij Plagron ruilen we in principe ELKE fles om waar een probleem mee is. Dus ook een fles die door CO2vorming opgeblazen is, en feitelijk prima te gebruiken is.
    Dit doen we om het verlies in vertrouwen in onze producten te voorkomen.
    Mocht je ooit een ''probleem'' hebben met een Plagron product, zullen wij tegen inlevering van dit product deze vervangen voor een nieuwe.
    De meeste growshophouders zijn van deze politiek van Plagron op de hoogte.

    Laterz

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Hoi CIAze,bedankt voor je antwoord Zojuist hebben ze de voeding geleverd die ik besteld had,nl 5 Liter Terra-groei en 5 Liter Terra-bloei.
      Kunnen we voorlopig even vooruit...maar na het openen van de doos bleek er Alga-groei en Alga-bloei in te zitten heb ik weer hoor...

      Ik heb al een beetje gezocht op Google maar kan het niet vinden wat nou het verschil is.
      We kweken op potgrond van de Gamma en verder geen gekke dingen.


      Wat zal ik doen,het terugzenden of het houden ?
      De prijs van de Alga zijn hoger dan die van de Terra zag ik.

      Graag advies.

      Grts,Cootje

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        de algavoeding is onze bio-voeding, de terra-voeding is mineraal.

        Biologische voeding wordt gemaakt van stoffen die nog uit exact dezelfde verbingingen bestaan als de grondstof die in de natuur voorkomt. Voorbeelden zijn koeiemest, rotte vis of algenextracten. Deze kunnen met elkaar gemengd worden zodat een voedingstof ontstaat die alle benodige voedingselementen biedt die een plant in een bepaalde fase nodig heeft. De voeding is gedeeltelijk direct opneembaar en moet gedeeltelijk verteerd worden door bacterien en schimmels in de grond.
        In onze branche zijn dat de bruine naar mest stinkende voedingen zoals de Plagron Algagrow en AlgaBloom of de Bionova grondsupermix.

        Een transparante meststof met een licht gele/rode/bruine kleur zoals de TERRA voedingen en alle hydrologische en cocosvoedingen zijn chemische voedingen ook wel minerale voedingen genoemd.


        Verschil biominerale en organische voeding:

        Biomineraal: bio : omdat de grondstoffen een natuurlijke afkomst hebben.
        mineraal : hierin zit het woord mijn (mine in Engels) dit slaat op het feit dat deze stoffen uit de aarde gewonnen worden.
        Deze voedingstoffen worden chemisch gezuiverd en zijn daarom niet meer biologisch. Er is geen tussenkomst van het bodemleven nodig om de voeding beschikbaar te maken, alles is direct opneembaar. De pH-waarde bepaalt de voedingsopname. biomineraal = mooi woord voor chemisch

        Organisch : materiaal van levende oorsprong in ons geval zijn zeealgen de bron waaruit wij de voedingstoffen halen voor de Algagrow en bloom.
        Deze voedingstoffen zijn gedeeltelijk opgelost in water, en gedeeltelijk nog in een organische verbinding. Door het bodemleven (bacterien en schimmels) worden deze organische verbindingen afgebroken in opneembare voedingstoffen, hierbij ontstaan hoogwaardige voedingselementen zoals vitaminen en aminozuren, melkzuren en fermenten. Wat je geeft is niet direct opneembaar, houd er dus rekening mee dat in een later stadium nog een deel van deze voeding vrij komt. De pH-waarde is van minder belang op de opname van de voedingstoffen.

        PK 13-14 is dus niet biologisch, Pokon ook niet en de meeste bruine stinkende vloeistoffen wel.
        Ook heb je een actief bodemleven in je grond nodig. Dit zijn dus bacterien en schimmels die in een goede kweekaarde in ieder geval rijkelijk voorkomen. Feitelijk voed je gedeeltelijk de plant, en gedeeltelijk het bodemleven in de aarde, dat deze voeding weer botgezegd uitschijt en dan pas door de plant kan worden opgenomen. Deze bacterien en schimmels hebben veel voordelen:

        Bodemleven: en schimmels
        Zoals gezegd leven in de grond micro-organismen zoals en schimmels. De voor de plant niet opneembare organische stoffen worden opgegeten en omgezet door deze micro-organismen in voor de plant opneembare elementen. Behalve voedingselementen vworden deze stoffen ook omgezet in andere, voor de plant gunstige stoffen, zoals melkzuren die slechte schimmels weren en enzymen die voedingstoffen oplossen.
        Veel van deze stoffen zijn niet 100% noodzakelijk om planten te laten leven, maar ze hebben grote voordelen, net zoals vitaminen bij mensen. Ook een plant zal veel gezonder zijn en meer weerstand hebben als je hem deze stoffen geeft. Het aanbod aan verschillende voedingsstoffen is dus veel gevarieerder dan bij de hydrologische kweek, waar je geen bodemleven en een niet organische voeding en substraat. Belangrijke schimmels waar de plant mee kan samenwerken komen bijna niet voor in inerte hydrologische substraten.
        Meer bodemlevenbodemleven in de grond.

        Gebruik van zuren en hoge fosfor en kalium waarden of chemische bestrijdingsmiddelen vernietigen ook de bacterien en schimmels in de aardeammoniak, smaakstoffen en conserveermiddel) rook heb ik beduidend minder last van mijn longen.
        90% tot 99% minder kans op long----EDIT----, zonder te stoppen met blowen zorgt ervoor dat ik s'nachts toch alweer net iets beter slaap.

        Groeten

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Mooie uitleg CIAze. Het evenwicht en de samenwerking wordt ook wel symbiose genoemd.

          Comment


            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste Cootje,

              het schema is een richtlijn,en afhankelijk van het klimaat, de grootte van je plant, de hoeveelheid licht en je genetica kan je plant meer of minder vragen dan het schema aangeeft.
              Als je plant in de 2e helft v/d bloei lichtgeel is, geef je meer algabloom (bijv. 4ml/ltr). Als je plant aan de donkergroene kant, geef je minder algabloom.
              Hou er verder rekening mee dat de algavoeding maar gedeeltelijk direct opneembaar is. Een deel v/d voeding zal dus in een later stadium vrijkomen. Zolang je plant zich goed ontwikkelt, zal je hier weinig problemen mee ervaren, maar zodra er andere problemen ontstaan (bijv een veel te lage temp), en de ontwikkeling stagneert, is het belangrijk om je voedingsgift ook te verminderen.
              De phytamin bevat oa vitaminen en amino-zuren. deze aminozuren zijn eigenlijk kant en klare bouwstenen voor de plant, die de groei versterken. Verder bereid de phytamin de bloei voor, en zorgt voor extra scheuten van waaruit bloemen gaan ontstaan.
              Nee, de phytamin is niet noodzakelijk zoals voeding dat is, maar ik kan hem je zeker aanraden. Bladbemesting mbv aminozuren is in de tuinbouw een algemeen geaccepteerde methode om groei te versnellen.
              Veel succes

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Hoi CIAze,

                Het 'klimaat' in onze kweekruimte is ideaal zoals ze dat benoemen.
                Dat zit allemaal wel goed

                1 Vraagje nog over het bio-voedingsschema...
                De aangegeven hoeveelheid op de kaart is per liter,dat snap ik.
                Ik las op het 'net' dat de voeding niet iedere dag gegeven hoeft te worden ?

                Werkt het anders dan de 'terra' lijn ?

                Ik weet de dingen liever vooraf hihihihi

                Grtz,Cootje

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  HOI!CIAze,

                  Vraagje over plagron teelaarde,ik ga een kweekje beginnen op plagron(maar welke grond zou ik het liefst gebruiken?)Voedingslijn Terra of Bio Alga
                  Start:zaadjes laten ontkiemen op jiffy-sproud pads(Plagron Roots+water)
                  Groeifase:onmiddelijk op PLagron Royalty-mix( bevat 6 weken voeding)potten 11L
                  Heb ik dan Terra-grow,Enzymes of Alga-grow,Phyt-Amin nodig?Deze voeding wordt de eerste 5weken gegeven?(Volgens de voedingtabel)
                  Heb jij goede raad voor mij,Qua grond en voedingsconcept?
                  Groete,Sjille

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Heb even een klein vraagje, als ik op batmix kweek hoef ik dan geen groeivoeding meer mee te geven. Dit omdat je de eerste 6weken niet hoeft te voeden.
                    En over de plagron bio, als ik hier de algagroei en algabloei aanschaf heb ik dan voldoende of moet ik hier nog extra's aan toevoegen?

                    Vast bedankt voor de reactie(s)
                    Last edited by barts; 24 February 2010, 13:57.

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      hoi CIAze vraagje weet jij of ik in belgie batmix kan kopen?

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Hoi!Greensteven,

                        Hier in Belgie heb ik 2 adressen The green Touch in Bxl,Highgrow Shop in Chatelet

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Sorry voor de late reactie, maar de afgelopen week zat ik in Barcelona op de Spannibis 2010, de spaanse cannabis beurs.
                          @ cootje: ik zelf geef liever weinig voeding, dan kan je makkelijk meer geven als je ziet dat de plant dit nodig heeft. Ik adviseer dus om in principe altijd een kleine hoeveelheid voeding mee te geven, bijv 1 of 2 ml/ltr. Zolang je met veel licht (600watt bijv) werkt zal dit zolang je plant gezond is zeker je plant niet overvoeden. Als je bladeren licht van kleur worden moet je meer geven.
                          Deze conclusie kan je alleen veilig trekken, als je klimaat in orde is. anders kan er namelijk een andere reden zijn voor het geel worden.
                          Ja, het werkt wel iets anders dan de TERRALIJN, aangezien deze direct volledig opgenomen kan worden. Je moet dus in gedachte houden dat als je voeding geeft, de algavoeding gedeeltelijk later vrijkomt. voorzichtig geven dus.
                          @ sjilluh Lees eens de info in bericht 108 over de verschillen tussen biologische en minerale voeding. op de plagron royaltymix hoef je zo'n 6 weken geen voeding te geven, maar kan je wel roots en phytamin geven. Na 6 weken ga je dan verder met de Algabloom of de TERRAbloom. Hierbij kan je nog de Green Sensation geven voor maximaal resultaat.
                          Met het TERRA concept alswel als met het BIO-concept is het mogelijk mooire resultaten te behalen. Ik kan deze keuze niet voor je maken. maar waarschijnlijk kan je deze keuze zelf al een stuk makkelijker maken na het lezen van bericht 108 in dit topic.
                          @ Barts. Inderdaad hoef je de 1e weken op de Batmix geen voeding te geven. In principe kan je je plant alles geven wat hij nodig heeft met behulp van Batmix en algabloom, maar je kan je plant ook verwennen met roots, phytamin en green Sensation. Hierdoor kan je meer wortels krijgen, een snellere groei, meer weerstand tegen ziekten, een grotere opbrengst en een betere kwaliteit.
                          @ Greensteven
                          In brussels ligt op de rue elise 45 growshop THC. Zij hebben op dit moment nog een halve pallet batmix op voorraad.

                          laters

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjille View Post
                            Hoi!Greensteven,

                            Hier in Belgie heb ik 2 adressen The green Touch in Bxl,Highgrow Shop in Chatelet
                            hoi Sjille the green touch mag je schrappen plakte papier op de deur, terug open op 15/01 vermits het al maart is denk ik niet da hij nog open gaat
                            greets greensteven

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Hoi!CIAze&Greensteven
                              @CIAze
                              Sorry voor het gemist bericht108 (waarschijnlijk overgeslagen.Ik ben zakken PLagron Royalty Mix gaan halen bij Highgrow Shop en heb besloten op Terra-concept te werken,Toch bedankt voor de raad
                              @Greensteven
                              Dat van T.Gr.Touch wist ik niet,sorry daarvooor!!!Ben mijnen Plagron gaan halen zoals hier boven vermeld
                              Groeten

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                high CIAze
                                Ik zou graag de Plagron Green Sensation willen proberen!
                                Maar is deze ook geschikt voor de kweek op mapito,of alleen op aarde??
                                En moet ik deze combineren met andere plagron voeding?
                                Want ik gebruik normaal Ferro!
                                En heeft plagron ook een voedingslijn voor de kweek op hydro?
                                Peace,
                                Dr Haze

                                Comment

                                Bezig...
                                X