Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vragen ivb met Plagron.

    @ bubbleblower

    Je hebt natuurlijk geen algagrow nodig, want de groeivoeding komt uit de Plagron royaltymix. wel heb je roots, phytamin, algabloom en Greensensation nodig. Gebruik in ieder geval geen pH- of pH+.

    Greetzz

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Hoy CIAze,

        Merci voor je antwoord op laatste mail! Werk nu reeds tijdje met plagron en ben er als beginnend kweker wel zeer tevreden van!
        Wil gewoon nog even voor alle duidelijkheid vragen, als je met batmix kweekt dan:
        - gebruik je plagron roots en pyth-amin tijdens de 1e 2 weken, dosis zoals voorgeschreven op kweekschema hierboven? En mag je daarnaast nog sproeien met pyth-amin (1x per week druipnat dacht ik), of volstaat toevoegen bij water zoals vermeld op kweekschema? En als het sproeien mag doe je dit dan ook tem week 4?
        - en algabloei en greensensation begin je mee vanaf week 6, dosis zoals voorgeschreven? Aangezien de batmix voor 5-6 weken genoeg voedingsstoffen bevat...
        Is misschien overbodige vraag na je antwoord op bubbleblower maar ben graag zeker van mijn stuk.

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: Vragen ivb met Plagron.

          High again ... ( gelukkig wel! )

          Laatst wat Plagron advies gekregen in de growshop...

          Kunnen jullie je hierin vinden ?

          Ik heb Plagron Grow, Plagron Bloom en Pk 13-14.

          Mijn voedingsplan/schema planning:

          Plagron Grow tot EN met 1e week (3e week v.d. kweek) bloei.

          Plagron Bloom gehele bloeitijd.

          Pk 13-14 vanaf 3e week Bloei (5e week v.d. kweek)
          Binnen eerste week Langzaam concentratie opvoeren van 0.5 ml. per Liter tot 3.0 ml/L .

          ...

          Greetz,
          Grumbit

          Comment


            #20
            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Klinkt mooi Grumbit, maar ik zou green sensation pakken ipv pk 13/14.

            Ik had eens een bestelling gedaan bij exotic garden, een pakketje voeding (maar niet plagron); En ik kreeg bij mijn order allemaal affiches van Plagron.

            En op plagron.com staat er nog meer dan wat er op mijn affiches stond.

            Ik werk nog grotendeels met voeding in het water, maar kzou toch is graag 100% organisch willen werken. En dan denk ik wel dat Plagron het Mekka is voor de organische grower.

            Comment


              #21
              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Die sensation is peperduur ...

              Comment


                #22
                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                @ bubbleblower

                Je hebt natuurlijk geen algagrow nodig
                Nee, daar heb ik slakken tegen

                Oorspronkelijk geplaatst door CIAze View Post
                wel heb je roots, phytamin, algabloom en Greensensation nodig. Gebruik in ieder geval geen pH- of pH+.
                Greetzz

                Comment


                  #23
                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Hallo, ik heb algagrow en algabloom gekocht, nu heb ik een vraagje:

                  ik heb op dit moment 2 relatief kleine planten (40 cm) die begonnen zijn met bloeien (buitenkweek, op DCM Uni & DCM groenten potaarde, potten van 12L, nog niet doorworteld)

                  stap ik nu best direct over op bloeivoeding of geef ik nog wat groeivoeding?
                  (de plantjes zijn wat door elkaar geraakt maar het zijn waarschijnlijk 2 TOP44)
                  sigpic

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Ga dan toch je troep gewoon halen !

                      Ik rij nog liever 2 uur heen en weer naar een leverancier/growshop..
                      Dan te bestellen via web...

                      Comment


                        #26
                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Ik ook hoor.

                        Vertel me maar waar in Noord Holland.

                        -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
                        Last edited by westport; 1 May 2010, 09:57.

                        Comment


                          #27
                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          http://www.growshop.nl/growshops/noord-holland/

                          Google is geweldig .

                          Comment


                            #28
                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Als ik al 50 posts had zou ik je zeker bedanken voor deze zeer nuttige bijdrage.

                            Comment


                              #29

                              Comment


                                #30
                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste growers,

                                was de laatste dagen in het buitenland en kon niet op internet komen. vandaar de late reactie.
                                @growth

                                de algabloom en Greensensation zijn niet vergelijkbaar, algabloom is een complete bloeivoeding, terwijl Greensensation nog extra wordt toegevoegd bij de bloeivoeding(bijv. algabloom). Je kan dus allebei gebruiken. Zonder (bloei)voeding stopt de ontwikkeling van de planten en zullen ze uiteindelijk sterven, GreenSensation is een extraatje, maar niet noodzakelijk.

                                @Sir Smokealot

                                -De roots en de phytamin gewoon volgens het schema geven. De phytamin kan aangegoten worden, maar is bedoeld om te sproeien, aangezien bepaalde aminozuren snel via het blad kunnen worden opgenomen. De phytamin kan je spuiten totdat er toppen beginnen te vormen.
                                -Zodra de bladeren geler worden is de voeding in de batmix verbruikt. Vanaf nu kan je beginnen met de algabloom. De greensensation kan je gewoon vanaf de 6e week toevoegen, tenzij je planten donkergroen zijn, dan ev. een ec test doen en je afvragen waarom de voeding niet is opgenomen.

                                @bubbleblower

                                -slakken ipv algagrow??? Snap ik niets van.
                                -GreenSensation zijn 4 producten in een en is sterk geconcentreerd.
                                De greensensation is bloeistimulator, PK-13-14, enzymes en 50% van je basisvoeding. In een verhouding van 1:1000 is de Greensensation een stuk goedkoper dan enkele vergelijkbare producten van grote merken waar je nog PK 13-14 en enzymen aan moet toevoegen. Als je niet naar de concentratie kijkt, of het alleen als bloeistimulator vergelijkt, lijkt de Greensensation duur te zijn. Indien goed toegepast zal je aan het gebruik van GreenSensation zeker niet bijleggen, kijk maar naar de positieve reacties op internet.
                                -het schema is niet toegespitst op royaltymix, maar op een onbemeste aarde zoals Plagron Lightmix. Bij het werken met een voorbemeste aarde gaat het schema in vanaf het moment dat de voeding in de grond is opgebruikt. aangezien dit afhangt van de grootte van de plant tov de grootte van de pot kan je hier geen schema voor maken. Hoe moet het dan wel: vanaf het begin alle supplementen toevoegen volgens het schema, maar geen voeding. Zodra je ziet dat de bladeren geler worden ook de voeding toevoegen.
                                -Net zoals elk voedingsschema, is het alleen een indicatie, je begint volgens het schema en beslist uiteindelijk door naar de kleur van de bladeren te kijken of je meer of minder moet geven.
                                -Phytamin is een bladmeststof. De bedoeling is dat je het op de bladeren spuit, zoals op het flesje vermeldt staat. ik ben wel met jullie eens dat de info op het kweekschema over phytamin op 2 manieren uit te leggen valt.
                                -de bioproducten zijn 2 jaar houdbaar.
                                -In het schema zou je Greensensation kunnen omruilen voor PK 13-14, maar dan moet je eigenlijk nog een bloeistimulator toevoegen en enzymen.

                                @ always stoned

                                De grond die je noemt is mij volledig onbekend, dus daar kan ik weinig over zeggen. Als je planten groen zijn hebben ze in ieder geval genoeg voeding.

                                Groeten

                                Nature

                                Comment

                                Bezig...
                                X