Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gemerkt dat het niks doet zeker. Oh kijk, een flesje van 12 euro voor 100 ml werkt beter als je het elke dag meegeeft ipv 1 keer de week. Maar dat komt goed uit. Ik heb ooit zo'n flesje gekregen in de growshop. Merkte ik een verschil? Neen. Zou ik nu een verschil merken? Ja, in mijn portefeuille.

    100% fan van green sensation, maar dat zie ik werken. En dat werkt averechts als je dat elke dag zou gaan toevoegen. Met zo 1 flesje kom ik 4 of 5 jaar toe. Dit is gewoon geldklopperij tot en met. Laat je daar toch niet aan vangen.

    Overigens, Bragg liquid aminos. Da's een vervanger voor soya saus. 10-12 euro per liter. Bomvol aminozuren. Als je er toch in gelooft...

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Ik koop tegenwoordig een fles voeding van de action voor kamerplanten. Kost 1,70. Grond van tuincentrum, 5 euro voor 40 liter. Draai nu vrij consequent rond de anderhalve gram per watt. Het zit idd tussen je oren. Heb in ieder geval geen growshop meer nodig, als de green sensation op is stop ik daar wsl ook mee. Groen vingers, da's wat je nodig hebt.

    • Urban
      Urban commented
      Editing a comment
      Bah wat ben je toch een negatief persoon ey Beo, alles beter weten mensen weg zetten en jammeren dat er niks jouw kant op komt, je bent niet verplicht om iets van Plagron te kopen hoor, gvd ben ik blij dat jij niet meer in mijn winkel komt om wat voor fck domme bekrompen negatieve kut reden dan ook.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Om 'm eruit te schoppen, Urban.

      Ik vind dat geen kut reden hoor.

    Hoi ik heb een vraag ik wil in mei/juni buitenkweek doen heb vorig seizoen al 1e kweek gehad en is naar verwachting tegengevallen. Nu wil ik volgende kweek met voeding proberen. Zelf had ik in gedachte alga grow/ alga bloom en Dan sugar royale en green sensation. Ik gebruik gewone pot grond van het tuincentrum. Ik weet niet wat voor potten(inhoud) wat adviseren jullie voor een eerste keer(niet te duur) is dit goed om mee te beginnen?

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Je kunt de aarde ook in de zakken laten.
      Paar gaten onderin en 1 plant per zak.
      Als het echt goedkoop moet.

      (Psst...er staan hier ook heel veel buitenkweekverslagen, kan je zien wat anderen doen

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Ouwe mayonaise emmers van de frituur, gratis als je lief vraagt. Gaatjes maken.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Rule#1; Never expect anything.
      Kom goe je setj

    Divad3

    Zeer leuke dingen die alga grow/bloom... Ik combineer ze met biologische potgrond
    gewoon omwille van het feit dat ik dan met mijn luie reet geen pH moet gaan zitten meten

    Die universele potgrond uit de doorsnee tuincentra staan stijf van de meststoffen.
    Vaak voor tijdspannes die ver boven de cyclus van een plant gaan.

    Zelf een jaar geleden leuke resultaten gehad met Compo Bio Potgrond:
    - Bio omdat ik me heb laten zeggen dat je dan minder wakker moet liggen van pH waarden
    - Voor tomaten omdat ik me heb laten zeggen dat als het voor tomaten werkt het ook voor uw plantjes werkt

    In het midden wel begonnen met zaai- en stekgrond.
    Maar zoals je kan zien... zelfs die zaai- en stekgrond is al voor 3 maanden (!!) voorzien van meststoffen.
    Dat is meer dan de volledige cyclus van de snellere autoflowers :s

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die bemesting is voor gewone planten, wiet heeft een grotere voedingsbehoefte, die word nog hoger onder de huidige ledverlichting, zoals gbars.

    Rreppellsteeltjam
    Is daarover ergens meer informatie te vinden?
    Misschien kijk ik het te veel van uit het standpunt van autoflowers maar... ik lees net dat die kweekschemas van plagron te veel is voor cannabis
    en er aangeraden wordt terug te vallen op 1/3de of zelfs 1/4de van de aangeraden voedingsstoffen.

    Van Royal Queen Seeds:

    2021-01-21 15_18_23-Tips voor het kweken van Autoflowering Cannabis Zaden - RQS Blog — Mozilla Firef.png

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Het is met elke voeding verstandig om met een lichtere dosering te beginnen!

      Kijken hoe de plant reageerd, en dan de voeding aanpassen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Royal queen is geen goei bron voor info over voeding.
      Plagron heeft ook een website

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Of kijk op autoflower.net.

    - Vraagje over kweekschema calculator binnenkeek -

    Hoi Plagron en JDer"s. Ik heb een vraagje (..of eigenlijk 2) over de (Plagron) kweekschema calculator. Laat ik om te beginnen zeggen dat ik de kweekschema calculator best een handige/leuke tool vind. Toch zijn er een aantal zaken die me wat verwarren en/of onduidelijk (voor mij) zijn en waar ik een paar vragen over heb.

    Bij het invullen van de calculator krijg je na een aantal basis vragen zoals: kweekstijl, pot of volle grond, aantal en inhoud potten, substraat, aantal weken groei en bloei, een vraag over EC. Hierbij dien je een keuze maken uit vier mogelijkheden (zacht, normaal, hard, andere waarde) en hier gaat m'n eerste vraag over: Ik ben me nu aan het voorbereiden op m'n volgende kweek (eerste keer FEM's) zoals spullen bestellen en me aan het inlezen/kweekverslagen volgen over een heleboel dingen waar ik voorheen eigenlijk nooit op lette, zo ook over de EC waarde. Wat ik uit de de verschillende artikelen begrepen heb is dat Indica's beter met een hoge EC waarde omgaan dan Sativa's (correct me if I'm wrong please).Ik neem dus aan dat de waarde die je in de kweekschema calculator kiest mede hiervan afhang? Maar ja er zijn 4 keuzes. Zou iemand me kunnen uitleggen welke waarde je voor een bepaalde kweek moet kiezen (of als je een goed artikel hierover weet de link plaatsen). Dit wat betreft de EC waarde.

    In de laatste optie in de calculator wordt gevraagd naar het aantal liters water dat je gebruikt. En juist dit bevreemd me het meest. Hoe vaak wordt er hier op JD en elders op ander fora niet op gehamerd dat er voor die vraag geen antwoord bestaat en dat je door middel van bijvoorbeeld wegen je weet wanneer een plant weer water nodig heeft. Dus eigenlijk weet je de hoeveelheid water niet. Ik heb als test voor zowel de EC waarde als de hoeveelheid water een aantal keer verschillende waardes ingevuld en kwam er (ook niet zo gek eigenlijk) iedere keer een andere waarde voor de hoeveelheid voeding. Dus eigenlijk zou je meerdere schema's naast elkaar moeten hebben om de hoeveelheid voeding te bepalen of zie ik nu iets helemaal over het hoofd. Enerzijds heb ik het gevoel dat het eerder genoemde EC uitgangspunt (zacht, normaal, hard) hierop van grote invloed is maar ik kan mijn vinger er niet opleggen hoe?

    Alvast bedankt voor eventuele antwoorden of links naar antwoorden

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      En Ph ??

    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      PH meet ik uiteraard ook Remco. Zuur ik standaard naar naar 6.25 af. Ik gebruik hier Lemon Kick voor en volgens Plagron heeft dit geen invloed op de EC waarde. Bedankt voor het opmerken

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      - onzin -
      Last edited by WittiW; 25 January 2021, 17:52.

    Ik plaats ook geen 25 liter in 't schema WittiW. Omdat, zoals ik al aan @Rreppellsteeltjam antwoordde, de additieven maar maximaal 48 uur van te voren kunnen worden toegevoegd. En ik heb altijd maar 4 a 5 plantjes staan

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Excuus, heb je met iemand anders verward! Duizend maal excuus.

    aanvaard

    Comment


      Alles wat organisch/biologisch is, zou ik op de dag zelf mengen!

      Alles wat mineraal is, kan je langere tijd gebruiken!

      Maar waarom zou je voedingwater een week laten staan, vraag ik mij af!?

      Ik neem schoon geacclimatiseerd kraanwater, zuur dat af, en pas 24 uur later voeg ik daar minerale voeding aan toe.

      Comment


        Helemaal mee eens @Rreppellsteeltjam. Zo doe ik 't idd ook. Alleen meng ik half/half kraanwater met regenwater.

        Comment


        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Hee QnQ. Oh dat wist ik niet. Thx Voor de tip. Ik gebruik eigenlijk Lemon Kick om dat ze bij Plagron zeggen dat en ik citeer

          "Lemon Kick is veiliger in gebruik dan de reguliere pH-regelaars PH Plus en PH Min." (wat ook wel weer gek is aangezien ze zelf ook nog steeds ph- en ph+ promoten)

          En verder, en dat heeft me doen besluiten om voor Lemon Kick te kiezen, dat het geen invloed heeft op de NPK, wat andere wel schijnen te doen/hebben.

          Anyway nogmaals bedankt voor de tip(s) wat zou je dan aanraden ter vervanging van LK?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Als mijn vat gevuld is, wil ik een stabiele ph, zodat ik na 24 uur niet weer met vloeistoffen hoef te kloten.

          Dus ik knikker eerst ph- in een emmer water, en 24 uur later de voeding, soms nog effe fine tunen in het vat.

          Dutchpro QnQ.

          Donboe, ze bedoelen dat het geen bijtend zuur is, gewoon salpeterzuur nemen, dat is ph-groei.
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 5 April 2021, 15:26.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          En dan hebben we het over Plagron ?

        Hallo allemaal

        Ik ga deze zomer een paar autoflowers zetten (buiten), is plagron lightmix met perliet daar de geschikte aarde voor? ik vermoed van wel maar wou het toch nog even vragen.

        Alvast bedankt!

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          tis grond he, dus ja dat kan. Een fles groei- en bloeivoeding erbij en je kan de zomer door.

        Heyo!

        snel vraagje, de search optie leverde niets op, hoe vaak moet je het reservoir vervangen als je het 100% hydro schema in een Bubblebucket setup?

        ik groei momenteel met de Terra lijn, maar wil hydro eens proberen

        Comment


        • BelgianBudtender
          BelgianBudtender commented
          Editing a comment
          QnQ Op de site van plagron staat 48 uur, vroeger stond daar 10 dagen, als ik elke twee dagen een reservoir van 50L moet hervullen ben ik binnen een paar maand blut.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          48 uur lijkt mij ook wat overdreven... Wellicht een ander merk proberen? (Hy-Pro mag er sowieso vrij lang in zitten bij een recirculerend systeem)

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Ik deed een vat met 150l om de week of twee weken. In de bloei elke week maar da's omdat er wat veel leven in de ton zat. Ik lees op andere fora dat er mensen zijn die enkel hun vat bijvullen en nooit helemaal leeglaten. Ik heb met plagron wisselende resultaten gehad, de green sensation in m'n laatste ronde heeft wel veel goede opbrengst opgeleverd. 2x5l voor een 35€ maar een liter green sensation is 85€ of meer, daar doe je echter wel een paar kweekjes mee.

        Klopt het dat de afgemaakte voeding binnen de 24uur gegeven moet worden? Ik ga namelijk op vakantie en vroeg mij af of ik mij geen 10 liter kon klaarmaken en met een dompelpomp mijn planten om de zoveel tijd water te geven.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Biovoeding binnen 24 uur, mineraal kan wel maar je ph loopt op, dus dat moet je er een paar dagen vantevoren mee beginnen, zodat het stabiel is, als je weg gaat.

        had een vraag over plagron terra:

        ik zou blumat willen gebruiken en daar kan geen organische voeding in. dus ook geen green sensation.

        Kan ik dit vervangen door pk 13-14? Waarschijnlijk wel? Ze hebben toch enkel p & k extra nodig in bloei?

        Dan geef ik terra bloom en pk13-14 tijdens de bloei? Zal dit hetzelfde resultaat geven?

        is pk13-14 volledig mineraal? > zal het niet gaan dichtkleven en zo?

        Kan ik greensensation eigenlijk niet gebruiken in een voedingsvat dat een week gemengd moet blijven?

        Ik ga zowel blumat als druppelaars gebruiken (met dompelpomp)


        Gebruiksaanwijzing Plagron PK 13-14


        De dosering van PK 13-14 is 2 ml per 1 liter water. Wanneer je de eerste knoppen in je plant ziet, mag je PK 13-14 gebruiken. De bloeifase is nu begonnen. Je mag de voorgeschreven dosering PK 13-14 toevoegen aan het water. Denk je dat je plant een kalium- of fosforgebrek heeft? Begin dan ook met het geven van PK 13-14.

        https://www.plagron.com/nl/grow-topi...en-van-pk13-14


        thanks!
        Last edited by Manfred; 31 January 2022, 20:55.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Het is allemaal mogelijk, mits je wat onderhoud doet.
          Blumats zijn super maar ze kunnen ook verstopt raken waardoor de pot overloopt.
          Ik gebruik voeding vanaf start bloei; 4ml terra bloei, 0,5ml PK en 3 druppels CalMag. Elke watergift.
          Vanaf week 5 geef ik 0,5ml dosering green sensation mee, maar max 3x en 1x per week. Spul is duur zat en zoals je al aangeeft verstopt het de leidingen. Maar het voegt wel degelijk iets toe aan de kweek!
          Als een plant bijv 1 liter op een dag drinkt geef ik 2 liter met GS in het vat, en laat de plant dit eerst zo goed als helemaal opdrinken. Dan weer aanvullen met normale voeding. Ik geef 1x per week GS mee max 3x per ronde Als ik GS geef doe ik er geen extra PK bij.

          Elke week wrijf ik de slangetjes tussen de vingers en verplaats ik ze een beetje. Dan zie je er eerst wat troebel water uit komen en daarna gaat het wat harder lopen. Opnieuw instellen en je kunt weer ff door.
          Toch gebeurt het mij wel eens dat een vat leegloopt. Geen ramp, ik zou alleen de potten niet in schotels zetten.

        • Manfred
          Manfred commented
          Editing a comment
          HOi, bedankt en goeie morgen! Voor het eerst de druppelaars en blumats zitten elk op een apart vat en @takketoeli, jij gebruikt dus blumats? de gewone of de maxi? en dus verder geen problemen met blumats, het is voor 10 potten
          Last edited by Manfred; 1 February 2022, 09:29.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Manfred dat lijkt mij dus een probleem. Als jij vaak genoeg water geeft verouderd het water in het vat van de Blumats. En wordt dus nooit ververst. Nu weet ik niet of je daar een circulatiepompje in hebt hangen maar ik kan me anders voorstellen dat het gaat rotten. Sowieso is organische voeding over het algemeen niet zo lang houdbaar na mengen. Maar voeding geven via Blumats gaat met minerale voeding heel prima mits je onderstaande tips van takketoelli volgt. En wat voor druppelaars gebruik je? Drukgecompenseerd (een dompelpomp is nogal krachtig) of universeel en in het geval van het laatste, hoe ga je de verschillen in watergift opvangen?

        Hallo,

        Ik zit in week 3-4 bloei.

        Ik gebruik plagron terra bloom ( 2-2-4 )& pk 13-14 (0-13-14).

        Per tien liter gebruik ik 50ml bloom & 20 ml pk13-14 (zoals aangegeven op het schema)

        De bladeren zijn extreem diepgroen.

        Ik geef dus teveel stikstof.Als ik de stikstof wegneem, schiet er enkel nog PK over...

        Mijn vraag is nu: mag ik stoppen met bloom en enkel nog pk13-14 geven, tot aan EC 1,6 ????

        Mvg Manfred
        Attached Files

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Ok geen wonder dat Plagron het goed doet qua omzet, mijn PK (en zo’n beetje iedere fabrikant zegt hetzelfde) geef ik pas mee wanneer de planten extra P en K moeten krijgen, vanaf week 4.

        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Maar dat zegt Plagron ook (stukje gekopieerd)

          Plagron PK-13-14 is ontwikkeld voor de bloeifase van elke teelt en kan toegediend worden vanaf de vierde week van de bloeifase tot een week voor de oogst:

          Bron: https://bijzondernatuurlijk.nl/plagron-pk-13-14-5l

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Nee dat zegt bijzondernatuurlijk.nl Manfred heeft zijn tekst van de Plagron site gekopieerd en die spreken inderdaad van de gehele bloeiperiode.

          Wellicht is het afhankelijk vanaf wanneer je de bloei telt : ik pas vanaf pruikjes, meestal week 3 na omzetten 12/12, een maatje van mij begint te tellen vanaf omzetten lamp. Zijn week 4 is dus mijn week 1.

        Hoi,

        Ik gebruik plagron alga schema met batmix.
        Nu ben ik bij 2 planten al green sensation aan het geven terwijl er nog geen topvorming is (geen zin om dubbel aan te maken, lol)
        Kan dat kwaad? werkt het dan nog later wel?

        Grr

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Zou toch zin maken om dubbel water aan te maken.
      Bezig...
      X