Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hallo,

Ik gebruik plagron terra schema bloom + green sensation
    laatste weken bloei...
    Ik giet de voeding aan per ml/liter... (volgens het schema, light mix, terra)maar dan kom ik steeds uit op max190..;
    mijn leidingwater is 80 ???

tot hoeveel EC moet ik dan gaan?

moet ik dan green sensation blijven toevoegen tot ec 2.1 ???? want als ik per liter 1ml green sensation toevoeg, dan kom ik amper uit aan 1.9 ....

terwijl het 2.1 zou moeten zijn ... geef ik te weinig?

moet ik meer boosten????

Attached Files

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      = verplaatst naar het plagron-topic in het forum over voeding =

Onder het schema staat "afhankelijk van de conditie van de plant".

• GanjaMan1
      GanjaMan1 commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je eerst green sensation moet toevoegen aan het water, de hoeveelheid die aangegeven staat op de bus, dan bloeivoeding toevoegen tot de gewenste ec bereikt is

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Klopt, eerst toevoegingen, ook eventueel dripclean, en dan de normale voeding!

Wat de mannen hierboven zeggen klopt als een bus, eerst Green Sensation 1 ml/l. hierna de basisvoeding tot de gewenste Ec is bereikt.

Comment

• TangerineDream
      TangerineDream commented
      Editing a comment
      als ik eerst green sensation aan het water toevoeg en dan basisvoeding bij het water toevoeg is de ph waarde dan nog steeds automatisch tussen de 6 en 7 zoals dat normaal meestal ook is als ik alleen basisvoeding toevoeg ?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat zal je zelf moeten checken, want pH van water verschilt per woonplaats.

• Plagron
      Plagron commented
      Editing a comment
      Precies wat Rreppellsteeltjam zegt, normaliter zal de pH wel tussen die waarden liggen, maar dit kan ik nooit met zekerheid zeggen.

Hallo.

Ik heb 2 AF's staan (Shot Adrenaline) in 10 ltr potten met Lightmix Ze hebben 6 weken groei doorgemaakt waarin ik Terra Grow en Power Roots heb gebruikt . Zaterdag ben ik overgeschakeld op Terra Bloom. Nu ga ik volgende week voor 1 1/2 week op vakantie. Ik heb een Blumat Kamerplant set (XL) liggen . Nu is mijn vraag of ik voor deze periode Terra Bloom aan het waterreservoir kan toevoegen?

Alvast bedankt

Comment

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nope, volgens de site van Plagron blijft Terra bloom een dag of 3-4 goed. Daarna moet je vat leeg en ververst.
      Je hebt een circulatiepomp nodig anders blijft het niet goed gemengd.

Oeps. Dat is dan een probleem. Zijn er ook andere mogelijkheden?

Comment

Het water in beweging houden is het belangrijkste. Stilstaand water is een bron voor ziektekiemen. We zien vaker dat men terra voeding langer bewaard in het vat dan 4 dagen. Het is theoretisch mogelijk en gaat vaak ook goed, maar het is een beetje eigen risico. Iets van een zuurstofpompje toevoegen aan je set-up, of een klein pompje, zou al veel voorkomen.

Comment

• drhboers
        drhboers commented
        Editing a comment
        Ha geweldig. You make my day. Een pompje heb ik ook nog wel liggen. Kun je een indicatie geven hoeveel langer ongeveer. Voor bijvoorbeeld 1 keer kan ik nog wel iemand regelen om het reservoir leeg en schoon te maken en nieuw water en voeding toe te voegen.

• Plagron
        Plagron commented
        Editing a comment
        Indicatie geven is lastig.. ik raad het aan om het maar 4 dagen in het vat te houden, ook om onbalans te voorkomen. Maar ik krijg geregeld te zien dat mensen het een week tot zelfs 2 weken in het vat houden zonder problemen.. Maar goed, wij als bedrijf adviseren dat dus niet! In de praktijk komt het echter vaker (probleemloos) voor.

Deze ronde toch iets betere ervaring met Green Sensation...

Ik zou wel dringend een EC meter moeten aanschaffen, want deze kan ik niet nameten.
      Momenteel gebruik ik (zo'n 3 weken voor de oogst) 4ml/l Terra Bloom en 1 ml/l Green Sensation.
      Foute combinatie?
      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

• Plagron
        Plagron commented
        Editing a comment
        Goed om te horen! Dat is een prima combinatie. Al onze basis nutrienten kunnen probleemloos gecombineerd worden met Green Sensation. De dosering ziet er ook prima uit, om hier echt duidelijkheid over te geven zou ik de plant moeten zien.
        Een EC meter is wel aan te raden.

Modest wat voor EC meter wil je precies? Ik kan je een mooie korting geven op een van deze EC meters. Stuur me maar een privé bericht mocht je er mee geholpen zijn.
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Hallo,

ik begin met kweken met een Plagron Terra startpakket en autoflower zaden.

In het Terra schema wordt uitgegaan van 1e week groei, 2e week groei en daarna 8 weken bloei en 1 week (week 11) oogst. Maar de groeifase duurt toch langer dan 2 weken?

Of bedoelt het schema dat ik pas begin met voeden in de laatste 2 weken van de groeifase?

Thnx

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je begint met voeden als dat nodig is, gemiddeld na een week of 3, afhankelijk van welke grond je gebruikt en hoe groot de planten zijn.
          Schema is geen garantie op succes maar een leidraad, je zult het zelf moeten aanpassen aan de omstandigheden.

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X