Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

    Comment


      Op de site van Plagron :
      Power Roots is een biologische wortelstimulator voor de eerste weken van de bloeifase.

      De eerste weken hebben ze geen voeding nodig dus als je eraan toe bent om een vat te maken met voeding dan hoef je geen power roots meer te geven.

      ((wortelstimulators doen trouwens niet zoveel, zijn eigenlijk overbodig))
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        hallo medekwekers
        ik ben nieuw op het forum en heb een vraag.
        ik voed met plagron alga lijm en heb begrepen dat ke niet hoeft af te zuuren als je water met algavoeding mengt. maar om de 3 beurten geef ik aleen water, moet ik dat dam wel of niet afzuren? ons water hier in zeeland is 8.6 ph
        bvd

        Comment


          Afzuren! Het is daarom dat je zoveel problemen ziet met die alga lijn. Ze beweren dat je niet moet afzuren maar dat hangt van je kraanwater af. 8,6 is veels te hoog.

          Comment


            Ik gebruik batmix aarde en terra bloom voeding 5ml per l met als extra vanaf week 6 van de bloeifase greensensation 1 ml per liter. Is dit voldoende ?

            Comment


              bedankt beowulf voor de reactie.ik hat al zo een vermoeden dat je wel moet afzuren met de alga lijn ook al geef je aleen water.

              Comment


              • Urban
                Urban commented
                Editing a comment
                wat voor grond gebruik je?want als je de batmix gebruikt met de alga word er toch echt afgeraden om af te zuren omdat je dan je bodemleven naar de klote helpt.

              Now de grond ja dat was een miskoop, is universele potgrond van de intratuin 6maanden voorbemest. Ik kwam er pas achter toen ik thuis was was maar toen dacht ik fuck it ik ga hem gewoon gebruiken. Is ook nie bio maar Mn autoflowers doen het er wel redelijk op.
              ik heb voor mijn volgende ronde plagron royalmix aangeschaft ik hoop hiermee betere resultaten te halen.ook zeker geen AF meer in mijn hok.
              iemand ervaring met de royalmix i.c.m. algalijn?
              alvast bedank




              Comment


                Wat bij mij problemen heeft opgegeven is de combinatie van royal mix en de alga lijn, nooit meer. Die grond van de intratuin is sowieso geen miskoop. Grond is grond. Ik kweek op deze moment met zakken grond van de lidl. In royalmix zit absurd veel perliet overigens en daar ben je niks mee. Ik koop geen zakken grond meer van 13 euro, 2 euro voor 40 liter groene Jan van de lidl. Als ik daar nu op terugkijk, allemaal geld weggesmeten.

                Waarom zou die grond niet biologisch zijn? Elke grond is bio. Verder gewoon afzuren naar wat aanvaardbare waarden en klaar.

                Comment


                • wullox
                  wullox commented
                  Editing a comment
                  Grond is grond? Het spijt me om dit tegen te spreken hoor beowulf maar npk waarden en samenstelling van je grond doet er echt wel veel aan... om te beginnen al de hoeveelheid voeding die je zelf nog gaat moeten toevoegen verschilt enorm sommige grond is na 5-6 weken voledig uitgeput somige al na 2 en anderen kun je een hele kweek op draaien en moet je zelfs nog keihard spoelen op einde...mij ervaring toont me dat grond gevoed met guano en/of wormenmest toch wel altijd beter zijn, en van verschillende merken, beste tot nu toe is osmo vindt ik... betaalbaar en goeie grond... wel moeilijk verkrijgbaar

                oh ok dus jij hebt er negatieve eervaaring mee. dat is ka.u.the. ik heb de zakken heelaas al gekocht dus ga het dan toch maar probeeren.
                mischien wordt het wat of mischien ook nie we zien wel. (failire is the best teacher).
                en ja die tuindgrond van de intratuin was 6 maanden bemest en niet bio stond er zelf op.
                er zitten ook van die groene balletjes in, ik denk dat daar voeding in zit. en eergrns las ik dat zulke aarde met algalijm bio bodemleven enz . niet optimaal ervoor is.
                hoe in gedachte. ik ben nog maar een beginner en moet al die materie van kweken nog door krijgen ej.
                maar jullie hier op dit forum hebben er wel verstand van
                ik leer hier veel maar toch met zelf fouten maaken leer je het best.
                thnx voor de input beowulf

                Comment


                  Je ziet gigantisch veel miserie met die biologische lijn van plagron. Voornamelijk omdat ze afraden van af te zuren en omdat de grond waar de planten in staan gewoon te weinig de voeding omzetten omdat de inhoud te beperkt is. Buiten zou dat veel beter werken, binnen vertrouw ik veel meer op minerale voeding. Die wordt hoe dan ook opgenomen.

                  Ik zou hem mengen met universele potgrond van eender welk merk. Of je kan er wat perliet uit vissen

                  Comment


                    ah zo ja ik snap het. ik heb maar 12.5 liter potten van die airpot met gaatjes ej.
                    als ik now de royalmix meng met met een universle merk x potgrond kan ik dan ook mineraal gaan voeden ?
                    zo ja heb ik dan ook nog steeds +-6 weken groeivoeding ?
                    weet je wat het is ik wil op den duur zowiezo met de terra lijn werken maar heb nog zo veel algavoeding over.
                    zou een flesje terra bloom genoeg zijn dan?
                    ik heb nog wel genoeg green sansation.vita race en wortel spul over.

                    als beginner blijf je kopen jo

                    Comment


                      Als ik week 1 wilt beginnen met een EC waarde van 0,4.
                      Hoe weet ik hoeveel Plagron Hydro A + B ik moet gebruiken.

                      Comment


                      • exmember47012
                        exmember47012 commented
                        Editing a comment
                        Ik weet niet hoe jouw systeem uitziet. Maar je zou een elleboog connector met daarop een doorzichtig slangetje monteren op de bak waar het water in zit. De elleboog plaats je op het laagste gedeelte zodat je het waterpeil kunt aflezen van het doozichtige slangetje. het enige wat je dan moet doen is een schaalverdeling tekenen op het slangetje zodat je weet hoevel water er uiteindelijk in de bak zit. Maar als de wortels ook in de bak zit dan heeft het geen zin, aangezien de wortels ook een volume hebben.

                      • Nicle
                        Nicle commented
                        Editing a comment
                        Op welke manier valt het te berekenen dan?
                        Het wordt zo aardig ingewikkeld.

                      • exmember47012
                        exmember47012 commented
                        Editing a comment
                        Hi! Excuses voor mijn late reactie. Als je de elleboog connector met een slangetje aangesloten hebt op het laagste gedeelte van het reservoir, dan giet je 1 liter water in de bak dan zie je dat het water in het slangetje evenveel stijgt als het water niveau in de bak. Dan teken je een streep ter hoogte van het waterlevel op het slangetje. Op deze manier maak je inzichtelijk hoeveel water er in de bak zit. Maar als je wortels ook in het water hangen dan wordt dit lastig dan moet je de wet van archimedes gaan toepassen. En dan wordt er wel erg veel reken en test werk

                      Hey iedereen,

                      Ik heb zo'n top grow box starterskit van de Terra lijn door Plagron en daar zit namelijk 100ml Power Roots bij. Wanneer gebruik ik dit? Het bijgevoegde groeischema is niet echt helpvol.
                      Stay blessed, never stressed

                      Comment


                      • smoker2002
                        smoker2002 commented
                        Editing a comment
                        Voor gebruik goed schudden. 1 ml Power Roots toevoegen per 1 liter water (1:1000). Gebruik deze voedingsoplossing bij elke water geef beurt tot en met de derde week van de bloeifase.

                      • exmember47012
                        exmember47012 commented
                        Editing a comment
                        Perfecte uitleg !!

                      • CherryPirate
                        CherryPirate commented
                        Editing a comment
                        Bedankt voor de reactie smoker! Heb gisterennacht nog eens op de website gekeken en blijkbaar heb ik met mijn schele ogen de gebruiksaanwijzingen op de site compleet gemist... Hopelijk komt die grow schedule calculator snel online!

                      Effe naar de Plagron site gaan , daar staat alles op , ik ben ook effe aan't klote geweest met de samenstelling van de gewenste dosering !!




                      voeding schema.png


                      MVG Remco.
                      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                      ​
                      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                      ​

                      Comment


                        Hallo, mijn vriend heeft me een set plagron voeding gegeven die de hele winter in tuinhuis heeft gelegen dus waarschijnlijk vrieskou heeft gehad, hoe weet ik of deze nog bruikbaar is? Er zitten geen "brokjes" in ofzo en ruikt zoals moet...
                        1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                        Comment


                        • CherryPirate
                          CherryPirate commented
                          Editing a comment
                          Voor zover ik weet zou het normaalgezien geen kwaad kunnen. Mocht je toch je twijfels hebben gewoon nieuwe bestellen, dan loop je ook geen risico's.

                        • exmember47012
                          exmember47012 commented
                          Editing a comment
                          Hi! Het kan wel eens gebeuren dat de voedingswaarde een beetje achteruit gaat. Als het om een mineraal product gaat dan kan er wel eens kristalisatie optreden. Deze kristalisatie is makkelijk op te lossen door het product een beetje op te warme in warm water en daarna goed schudden. Uiteindelijk zullen de mineralen weer goed opgelost zijn in water.

                        • wullox
                          wullox commented
                          Editing a comment
                          Yhanks, denk dat ie dan wel nog in orde is. Ec reagert zelfde als met verse voeding..
                      Bezig...
                      X