Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sannie's way extreem langzame groei en lichtgroene blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sannie's way extreem langzame groei en lichtgroene blaadjes

    Korting op 420shop
    Hey allemaal,

    Ik heb een aantal plantjes buiten staan die ik heb gepland op de sannie manier.
    Dat wil zeggen:
    - Gebruik van bacto en schimmels die in symbiose leven met de wortels
    - Buffertablets met organische meststoffen

    Echter groeien de plantjes ongelovelijk langzaam en hebben ze een lichtgroene kleur..
    Dit is een plantje wat al 2 weken buiten staat..




    Ik zat er aan te denken om een buffertablet op te lossen in voedingswater en dat te geven, zou dit werken?

    Groetjes
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Symbiotiek werkt pas als er voor zowel de plant, als de schimmel, een noodzaak is om samen te werken. Dat vergeet Sannie graag te vertellen. Slechts 1 op de circa 2000 rhizo-schimmels gaat ook verbindingen aan als er voldoende voeding in de bodem zit. De rest doet dat pas als ze afhankelijk worden van suikers uit de plant. Dat is meestal pas op uitgeputte grond.

    Ik zie een gezonde plant van 2 weken oud. Soms gaan ze nu eenmaal wat trager.

    Meer voeden is een slecht idee. Buffertabletten komen langzaam vrij, dus de tabletten in de grond zijn nog niet begonnen met afbreken waarschijnlijk. Als je daar nu een bak voeding over heen gooit, dan kan het teveel worden.. Dan is de plant verloren.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Symbiotiek werkt pas als er voor zowel de plant, als de schimmel, een noodzaak is om samen te werken. Dat vergeet Sannie graag te vertellen. Slechts 1 op de circa 2000 rhizo-schimmels gaat ook verbindingen aan als er voldoende voeding in de bodem zit. De rest doet dat pas als ze afhankelijk worden van suikers uit de plant. Dat is meestal pas op uitgeputte grond.

      Ik zie een gezonde plant van 2 weken oud. Soms gaan ze nu eenmaal wat trager.

      Meer voeden is een slecht idee. Buffertabletten komen langzaam vrij, dus de tabletten in de grond zijn nog niet begonnen met afbreken waarschijnlijk. Als je daar nu een bak voeding over heen gooit, dan kan het teveel worden.. Dan is de plant verloren.
      Hey LR2, bedankt voor je duidelijke informatieve bericht!
      Probleem is dat ik ook 2 auto's op deze manier heb gepland, die gaan dus een stuk minder groot worden dan normaal ben ik bang.
      Maargoed, in dat geval laat ik ze gewoon lekker met rust

      Comment


        #4
        Tsja, wat is normaal?
        Als je alle autoflowers op een hoop zal gooien, en een gemiddelde trekt, dan zul je zien dat de meeste eindigen rond de 35cm.
        Dat komt omdat men is gaan fokken met autoflowers die aanleg hebben om erg klein te blijven. Veel fokkers kweken dat er niet uit, waardoor je 5% kans houdt om een giga-autoflower te krijgen, en 95% kans op een middenmaatje.
        Ik heb zelf het gen voor flink formaat wel kunnen behouden, maar als de omstandigheden niet 'oke' zijn, dan halen ze dat ook niet.

        Wacht het gewoon af, er kan nog van alles gebeuren. Misschien groeien ze nog wel een maand! De eerste twee weken zijn vaker wat traag.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          dat verklaart veel lr2 zat zelf te twijfelen waarom mijne op moment zo klen is maar 5 dagen verder beginnen ze te versnellen zoalng jij vermeld

          Comment


            #6
            btw extreem lichtgroen zijn ze niet vind ik gewoon lichtgroen gezond als je de mijne ziet verschiet je je wel die zijn bijna zwart:d

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Symbiotiek werkt pas als er voor zowel de plant, als de schimmel, een noodzaak is om samen te werken. Dat vergeet Sannie graag te vertellen. Slechts 1 op de circa 2000 rhizo-schimmels gaat ook verbindingen aan als er voldoende voeding in de bodem zit. De rest doet dat pas als ze afhankelijk worden van suikers uit de plant. Dat is meestal pas op uitgeputte grond.

              Ik zie een gezonde plant van 2 weken oud. Soms gaan ze nu eenmaal wat trager.

              Meer voeden is een slecht idee. Buffertabletten komen langzaam vrij, dus de tabletten in de grond zijn nog niet begonnen met afbreken waarschijnlijk. Als je daar nu een bak voeding over heen gooit, dan kan het teveel worden.. Dan is de plant verloren.
              Honest question. Want ik ga in de lente met BAC telen en Sannies way. Dit topic is helaas geen mooie weergave van een Sannie teelt. Maar ik heb de Sannie female mix al eens geteeld volgens mijn way en verslagen gezien van Sannies way. Explosief! Het is an sich toch een complete bio teelt? Als je de volledige BAC lijn aankoopt, zijn dat overbodige kosten of een goede investering? Ik spreek van circa 250 euro. Er zijn productjes van BAC die de symbiose van de schimmels op de wortels bevorderen. Maar tegelijk zijn er ook producten die 130 euro per liter kosten.

              Comment


                #8
                Ik ben persoonlijk geen fan van Sannie en zijn praktijken, al helemaal niet van de verkooptactiek. Dat voorop, kan ik alsnog eerlijk zijn: Koop liever een pakketje van fungi.com van Paul Stamets, de man die zowat als eerste (en toen enige) de mycorrhizae goed wist te beschrijven en bestuderen. De man is een autoriteit geworden op dat gebied, en veel bac en sannie's producten zijn daar direct van gejat.. Gekopieerd? Nee, echt, letterlijk gejat.
                Dan hebben we het over 40 euro voor een compleet pakket voor groente, inclusief bezorging (tenminste, toen ik het kocht in 2014 ofzo). Van fungi.
                Elke biologische voeding zou daar op aansluiten, dus daardoor kun je prima besparen. Het gaat om de inhoud, en niet om de verpakking. Een flesje biologische tomatenvoeding (NPK 20-20-20) kost minder geld dan een flesje biologische wietvoeding (NKP 5-5-5). Door een beetje slim te shoppen, kweek ik al 4 jaar met voeding die in totaal nog geen 25 euro kostte. Biologische voeding zal wat duurder zijn, maar een pak koemest is niet slechter dan een pak koemest met een verpakking waardoor het "speciale cannabiskoemest voor biologische wietteelt met giga gouden monstertoppen die druipen van de THC" lijkt.

                Er zijn in mijn ogen te veel overbodige kosten. Een schimmel symbiotiseert, of niet. Er is geen middenweg. Hulpmiddelen gaan daar weinig aan doen, en als er hulpmiddelen nodig zijn, dan is het in feite geen symbiotiek, maar parasitisme (een van de twee levert veel in, ten koste van de ander, in dit geval jouw portemonnee). Als shops zulke hulpmiddelen aansmeren, dan is het eigenlijk al een dolk in hun eigen rug; ze geven insinuerend toe dat ze een slecht product hebben, dat pas goed werkt als je er een zoveelste, duur, product bij koopt. Een plant denkt enkel: luister, je wilt samenwerken, of niet. Doen we het niet, dan is het knokken, doen we het wel, dan knokken we samen tegen de rest. De schimmel denkt hetzelfde. Als er geen relatie is, maar je kunt die wel maken door het toevoegen van iets, dan is het eigenlijk verkapte prostitutie. Eenieder die daar ooit geld aan heeft weggesmeten weet dat er geen goede relatie aan over kan blijven. Dus het blijft ofwel geld kosten, ofwel een van de twee zegt de relatie op. Dan ben je weer bij het begin.. Dat is niet de manier vind ik. Een goede plant met een goede bodem, heeft een symbiotische uitwisseling van geven en nemen. De wetenschap fluistert voorzichtig dat dat pas mogelijk is als je tenminste 4 jaar de bodem laat leven, en met rust laat. Zo lang duurt een wietkweek niet vaak.

                Een goede hap bosgrond bevat overigens net zoveel micro-leven als een paar duizend tabletten van zowel fungi als sannie, als bac.. Als je wilt besparen, dan stap je met een emmertje op de fiets.
                Maak van diezelfde bosgrond een composthoop (verhouding 3 emmers bosgrond op 1 emmer compostmateriaal, na een jaar mag de verhouding omgekeerd) en je kunt dat systeem ongeveer een eeuw in leven houden, om constant stukjes uit te putten voor nieuwe aanplant. Bewaar je bodem, inclusief bodemleven, en recycle dat. Doordat steeds de symbionten een voorsprong hebben op de rest, zullen die op een gegeven moment gaan overheersen in de bodem. Dan heb je een product wat je in feite, voor 3 euro per tablet, zou kunnen verkopen.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  Ik kan persoonlijk niet klagen van sannie's producten,
                  met deze heb ik op led al meer dan 1gr/w behaalt.
                  Simpel in uitvoering en met een beetje voeling kan je het beste er uit halen.

                  Comment


                    #10
                    Hoi LR2 eindje geleden,

                    als je nu telkens de toplaag weghaalt en vult de pot aan met compost en aarde moet dit dan toch hetzelfde effect geven of mss beterzelfs omdat het voedselweb dan totaal niet verstoord word en bij recycling wel?

                    En als ik het goed begrijp zal bij de start, ik bedoel dan de pot helemaal vullen bij het begin, de plant geen symbiose aangaan als ik 1 op 10 (vermi)compost aan toevoeg bvb omdat het medium vanzelf de nodige suikers bevat?
                    mss achteraf inwerken dan ?

                    thanks!


                    ​​​​​
                    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                    Comment

                    Bezig...
                    X