Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

seed sprout tea maken van popcorn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    seed sprout tea maken van popcorn

    Korting op 420shop
    Hoi hoi!

    Ik kreeg een tip van een maatje van me om eens te kijken naar seed sprout tea (SST) om mijn dames te voeden.
    Het idee is dat je zaadjes van alfalfa of mais (of gerst oid) laat ontkiemen, en die ontkiemde zaadjes pureert en verdund met genoeg water om een voedingsmengsel te maken.

    Heeft hier iemand al wel eens mee geexperimenteerd? En weet iemand de theorie hierachter?

    #2
    Jep,
    Het werkt, maar met gevolgen: zeatine, een van de eerst ontdekte plantenhormonen wordt gewonnen uit plantengeslacht zea (mais). Het is een cytokine, dus het zorgt voor zij-groei. Maar enkele tiendes van milligrammen kunnen tot effect hebben dat je zaailing in een callus verandert (een hompje cellen zonder functie; een soort van tumorweefsel).
    Alleen hoeveel zijgroei, en of er andere hormonen zijn die een rol spelen (auxine: IAA, en andere mogelijke hormonen) dat is dus lastig te zeggen. Het resultaat is erg onvoorspelbaar als je niet precies weet hoeveel je gebruikt.
    In de regel kan ik je verzekeren: ga er vanuit dat je plant alle kanten op schiet, dat je 100 zijtakken krijgt waarvan de helft sterft, en dat ze wellicht herma kunnen worden. De ene maissoort is de andere niet, en de pulpjes zullen dus voor iedereen een verschillend effect hebben.
    Cocoswater is er ook zo een, het wordt veel gebruikt maar niemand weet precies wat er in zit. Dat is een veiligere optie omdat de effecten minder sterk zijn, en de boel minder verstoren. Echter, zodra je het gaat toevoegen, dan zijn die stoffen gemiddeld binnen een uur helemaal opgenomen door de plant. Vanaf daar is er geen weg terug, uitspoelen kan niet.

    Dan nog, wat je er mee wint is strekgroei; zwakke delen die zichzelf soms niet kunnen ondersteunen. Die ben je meestal zo snel weer kwijt als dat je ze krijgt. Toch zou ik het wel leuk vinden om er iemand mee aan de slag te zien gaan. Ik heb teveel met hormonen geexperimenteerd op planten, misschien ontdekt een ander wel wat nieuws. Wel belangrijk natuurlijk dat je alles even goed noteert voor ons en jezelf
    Zeatine is overigens niet zo duur op het web, je zou het gewoon kunnen bestellen. 6-Kinetine of 6-benzylaminopurine hebben een soortgelijk effect. Van 6-bap weet ik dat je beter onder de 0.4mg/L kunt blijven, anders krijg je dus callusweefsel in cannabis.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment

    Bezig...
    X