Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DCM Vitasilica Lavameel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    DCM Vitasilica Lavameel

    Korting op 420shop
    schimmels.
    De vraag is of dit gesteentemeel dus ook werkt ter voorkoming van Botritis en of ik cannabis plant mag mee verstuiven elke 2 a 3 weken?

    Ik weet enkel dat vleermuis -en (zee)vogelguano, wormencompost en Lavameel samen een krachtige synergetische werking hebben.

    Dank jullie
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Botrytis? Toprot bedoel je dus?

    Ik betwijfel of je het juist hebt...
    Lavameel is een toevoeging voor de grond.
    Ik zou niet weten hoe dit in verband staat met toprot. Ik zou nog eens kijken wat daarvan de oorzaken zijn...

    Met verstuiven bedoelen ze verspreiden over de grond. Om de aarde in de groententuin wat op te krikken bv. en dit trekt dan in de grond door de regen.
    Vroeger zette ik m'n buitenplanten wel in zo'n mix. 3/4e Universele potgrond, en 1/4e Batmix. Dan nog een handje vol lavameel erdoor en je hebt een mooie pot voor bv. een autoflower in de tuin.

    Grtz
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #3
      Ik doe het ook door de grond, maar je kunt het inderdaad ook over de planten verstuiven.

      Tijdens de bloei zou ik het niet doen, en dat is vaak wel de meest kwetsbare periode.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ze hebben het wel erg in marketingpraat beschreven, maar het idee zal wel zijn dat silicium de celwanden sterker maakt. Dan hebben externe pathogenen dus minder kans.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Ik denk dat ze met een fysische barriere een fysieke bedoelen
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Ik kweek dennenbomen en sparren op puur lavasteen. Als schimmels daardoor geremd zouden worden, dan had ik nu wel 40 pinus longeava. In plaats daarvan heb ik er 2.
            De rest is door schimmelinfecties gestorven.

            Veel lavasteen bevat overigens ook aanzienlijke delen asbest.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Bedankt voor de reacties,

              op de site staat duidelijk dat dit lavameel direct over de planten dient te verstuiven en dit bij droog weer, door de aarde kan wss ook maar daarmee zijn de insecten en schimmel niet verdreven/voorkomen. Vind het wel nogal wreed sinds het fijne silicium tussen de scharnierpunten vd insecten geraakt, toprot zou simpelweg worden verdroogd als je het mag geloven. Ook denk ik dat het wel zijn impact heeft op de fotosynthese.
              Attached Files
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #8
                Heb lavameel bij mijn ouders op een roos verstoven ivm luis. Dit was tijdens die mooie dagen 2 weken terug. Heb niet t idee dat t iets heeft uitgehaald en ondertussen is de roos verhuisd naar de gft container moet er wel bij vermelden dat ik t met mijn handen en mond heb verstoven.( beetje meel in je handpalm en dat voorzichtig richting de plant geblazen. Leek goed te gaan plant was goed grijs)

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pluk View Post
                  ( beetje meel in je handpalm en dat voorzichtig richting de plant geblazen. Leek goed te gaan plant was goed grijs)
                  Interessant! Weloppassen voor stof staat op de doos dus maken dat de wind niet keert

                  Ik denk dat de methode nog relatief nieuw is, toch voor ons tijdperk, ik denk het af te gaan wisselen vh besproeien met vermicompostthee en lavameel
                  ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                  Comment

                  Bezig...
                  X