Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wormenbakken : Supergrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wormenbakken : Supergrond

    Korting op 420shop

    Hoe verbeter je de grond in je tuin? Wormen in de bodem. Bodemleven.


    3-chamber Carbon-only WORM BIN 100-Day TIME-LAPSE

    Nou had ik hier een foto van m'n prachtige wormenbak kunnen zetten maar die heb ik laten uitsterven vorig jaar dus dat is weer een klusje erbij voor dit jaar.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Dierenbeul !!

    Comment


      #3
      Dat is wel een vet filmpje op 100 dagen tijd, dat ijs is dat om op matige wijze het water te laten insijpelen ipv ineens een scheut water?
      Ga me toch ook eens een kistje bouwen denk ik.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        Ik heb rond mijn composthoop veel wormen, er leeft zelfs een muizenfamilie in denk ik.

        Rond de kippen sommige planten dood door guanoficatie. Teveel scherpe kak. Maar wormen vinden dat wel fijn merk ik. Elke spadesteek prijs.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja leuk is dat eh..zoiets kun je uren volhouden.
          Ik hang 's zomers ook vaak in de ligstoel, onder de parasol, naar de poes van de buurvrouw te kijken.

        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Of de kat natuurlijk, ook leuk!

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Komt de poes niet bij de plantjes?

        #5
        Ik heb een 240 liter kliko omgebouwd tot 1 kamer wormenbak die taps loopt van onderen
        De mest word van onder beetje op elkaar geperst waardoor hij lekker stevig word en niet alles uit de bak valt als de klep geopend word

        Het perculaat (het vocht) loopt hier onderin ook in een apart bakje en kan je verdund ook als voeding gebruiken
        Doordat je nieuw voedsel boven op blijft gooien vehuizen ze met het voedsel mee

        Hier gooi ik me wietafval en fruitafval in zoals bananen schillen en appelschillen soms wat sla en andere groene groente en het kost niks verder ideaal voor de buitentuin

        Het idee om een kliko om te bouwen kreeg ik door deze niet te betalen wormenbak

        wormenbak.jpg wormenbak-hungrybin.jpg

        20200307_152819.jpg

        Last edited by Nonsense; 7 March 2020, 16:11.

        Comment


          #6
          Gevonden Mooi topic QnQ!
          Toevallig was ik er zelf al mee aan het experimenteren, erg leuk om te doen allemaal. Vind de timelapse dan ook extra leuk om te zien. Ook mooi om te zien hoe de wormen zich vermenigvuldigt hebben na verloop van tijd.

          Jamzieman, ik kan me voorstellen dat het ijs (mede) wordt gedaan voor de temperatuur. Wormen houden van een koele omgeving en zijn dan het meest actief (temperaturen boven de 20 graden vinden ze niet fijn).
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Daar kunnen ze de grond in vluchten, om als het wat koeler is, weer tevoorschijn te komen. Compostwormen worden ook wel eens nightcrawlers genoemd

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ik dacht onder het filmpje ergens gelezen te hebben dat hij dat ijs deed omdat het zo geleidelijker opgenomen werd, leuk voor het filmpje. Kennelijk hebben ze er geen last van.
            Maar je kunt er ook gewoon een plens water met de gieter op geven.

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Dus toch wel voor de langzame afgifte (wat inderdaad niet nodig is).
            Ik ga 'm wel onthouden, maar dan om de temperatuur in noodgevallen omlaag te krijgen
        Bezig...
        X