Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe koud medium ingewaterd met Bacto opzij zetten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe koud medium ingewaterd met Bacto opzij zetten?

    Korting op 420shop
    Vandaag is het plan het medium vd (voorgroei)potten te prepareren omdat dit een erg gunstige bodembewerkingsperiode is, maar nu ben ik niet zeker - wnr eenmaal met Bacto ingewaterd - hoe lang dus (maar een 10-15tal dagen opzij zetten zal wel geen prob geven) maar vooral hoe koud ze het wel kunnen/mogen hebben als je weet de de beestjes floreren op een 20-23°C temp en in de kelder is wss maar een 10-12°C dan mag je daar toch wel een vraagje over stellen dacht ik zo.

    Dinsdag of woensdag is het gang onder bloemdagen en besloten maar 1 keer een boeltje te maken en zowel zaai- als eindmedium in één keer in te wateren, de eindpotten wel iets afdekken tegen uitdrogen.
    Ik stelde dezelfde vraag reeds een week geleden aan Sannie maar die is wss klaar met me na zoveel klerelijervragen over de tijd, verder een erg aardige gozer wel, en ondertussen erg veel bijgeleerd
    Danks op voorhand ik weet zeker dat er minstens een paar slimmeriken het antwoord weten, wss nog niet terug, informatieve discussies zijn nooit weg.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2
    Je zou de verschillende bacteriën en schimmels kunnen opzoeken, vaak vind je dan wel het temperatuurbereik waarin ze actief zijn.
    • Bascillus licheniformis
    • bacillus megaterium
    • bacillus poymyxa
    • bacillus subtilis
    • bacillus thuringiensis
    • actinomyceten: Streptomyces griseovirides
    • Trichoderma harzianum bodemschimmel
    www.sanniesshop.com/bio-sannie-bacto.html
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ze worden actief bij een goeie 20°C. Daarom de vraag of het niet nadelig is ze daarna een eindje te stockeren waar het een 10°C kouder is alvorens start. Mss voor zeker spelen en dezelfde dag inwateren/starten. Had hier voorheen wel geen probs mee maar dan meestal bij autoflower en een paar maanden later.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Als voorbeeld wat ik bedoelde heb ik gezocht op Bascillus licheniformis. Dan kom je erachter dat ze in aantal afnemen bij een temperatuur van 10 graden en lager. De eerste in het rijtje zal het dus krap aan overleven. Zo zou je dit voor alle ingrediënten kunnen opzoeken en dan heb je volgens mij je antwoord toch?

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Dit is idd wel een manier om meer te weten te komen en had geen idee wat er gebeurde bij een 10°C, waarvoor dank @Kroket!
      Vroeg me vooral af wat als men ze al inwaterend wakker maakt bij een 20-23° temp en daarna opzij zet bij een pakweg 10° wat dit dan teweegbrengt.
      Ik neem het zekere en indien mogelijk dezelfde zaai/plantdag de potten kl maken.
Bezig...
X