Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie ervaring en tips vleermuizen uitwerpsels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wie ervaring en tips vleermuizen uitwerpsels

    Korting op 420shop
    hee mede kwekers
    was van de week hier bi mij in de buurt in een paar groten waar volgens mij niemand komt
    er hingen aardig wat vleermuizen en uitwerpsel verser kan niet denk
    zo als inmiddels bekend kweek ik in volle grond
    de vraag hoe gebruik / dosering / wanneer / mengen /grond/ water
    heb wel FF op googel gekeken maar liever ervaring in de praktijk en niet van verkopers

    #2
    Wacht, ik zal effe in mijn grot gaan zien anders.

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Wat zie je daar

    #3
    In droge vleermuizen poep bevinden zich microscopische sporen die gevaarlijk zijn om te inhaleren en kunnen leiden tot ernstige longinfecties. Het grootste gevaar komt voort uit de hisoplasma capsulatum schimmel, wanneer men deze schimmel de lucht in verspreid en inademt kan er een besmettingsmoment plaatsvinden.

    zou even maskertje opzetten.
    Kan je er niet zo'n compost thee van trekken?

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Dat masker was ik al van plan covid maar dan wordt het uit spanje ga je wel de wereld rond
      Compostthee is een optie
      En door compost mengen en dan rond de planten als dressing
      Maar wanneer aanbrengen en verhouding

    • KingOfTheBongo
      KingOfTheBongo commented
      Editing a comment
      Ik zou voor dat poeder gaan wat je onder hork reageert.
      Om de zoveel tijd scheppen of 1 a 2 erin, beetje in de grond masseren en gewoon water geven.
      Word het ook langzaam opgenomen, dus minder kans op teveel geven van.
      En je hebt gewoon een veel betere richtlijn

    #4
    Je zeg ik kweek in volle grond? Wat moet je dan met dat vleermuis kak? Beter blijf je er van af want je kan er goed ziek van worden
    God was never on your side..

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ja heb net weer wat zitten Google
      Het is zo tegenstrijdig
      Net politiek Hork

    #5
    Verse vleermuizenstront schijnt niet goed te zijn, kijk anders eens op de site van No Mercy.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Heb je een link er van No Mercy.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ken je dit spul
      De naam is niet vaak te lezen beter gezegd nooit tegen gekomen
      https://guanokalong.nl/

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het is alweer een tijdje terug dat ik het heb gelezen op se site van Nomercy dus die link heb ik helaas niet meer.

    #6
    Straf spul bv plagron bat guano . Snel teveel N dacht ik .
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      Dan is misschien plagron supermix een betere keuze, geloof iets minder straf in N, en er zit meer in zoals schimmels enz.....

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Old dawg deze is recht van de vleermuizen
      Moet je zelf opschepen niks merk

    #7
    Ik gebruik guano-extract van vleermuizen. Van No Mercy. Zou de smaak verbeteren. Mijn wiet is meestal lekker. Maar dat kan ook aan andere zaken liggen. Genetica en lamp en zo, maar ik heb de behoefte allerlei overpriced druppels en korrels äan mijn dames te geven.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Dat is zo als je de pure kak/guano neemt. Ik gebruik een extract dat meteen opgenomen kan worden.

    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      @kelderkasje
      Heb je de link nog bekeken

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Niks nieuws. Ik heb die grot ooit bezocht in Indonesië. Het stonk daar vooral naar kak.

    #8
    Heb net deze nog gevonden
    niet bij ons zelf jammer genoeg
    soms toch even bij de buren mee kijken


    En dan weer terug naar mijn honk


    https://www.wietforum.nl/topic/5316-...eermuizenpoep/

    Comment


      #9
      begin te composteren met wormen, heb je verder niets meer nodig mijns inziens.
      Compost en voeding wat wil je nog meer.
      Maak je het jezelf niet veel te lastig?
      sigpic

      Comment


        #10
        Verse uitwerpselen kunnen beter niet direct gebruikt worden.. Ze bevatten vaak te veel ammoniak en er kunnen schadelijke schimmels/bacteriën/parasieten in zitten. Uitwerpselen dienen eerst gecomposteerd of langere tijd gedroogd te worden. Composteren kan op verschillende manieren, de makkelijkste is om de verse mest in het najaar in de grond te werken, waar je in het voorjaar wilt planten. Voor de composthoop zelf is guano misschien wat te 'sterk', ik denk dat dit het evenwicht te veel verstoord.

        Google maar eens op een term zoals 'verse mest geschikt maken voor planten'. Je vraag gaat weliswaar over guano, maar voor bijna alle dierlijke uitwerpselen gaat hetzelfde verhaal op. (Met uitzondering van vleeseters, die uitwerpselen gebruik je liever nooit.)
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #11
          Je koopt gewoon 5kg Plagron Batmix. Die doet het goed. doseer matig bij haze. Ik lepel dat 1 tot 2 wekelijks een halve tot een volledige eetlepel aan de oppervlakte en sproei het dan met water in de grond. Als je het in je grond vooraf mixt, loop je een verhoogd risico met overdoseren. Door het te lepelen is de schade beperkter eens teveel. Het is meteen opneembaar dus je weet vrij snel de reactie. Poog wat je aan je grond achteraf voedt in perspectief te plaatsen met wat je vooraf voedde. Denk symbiotisch en houd de bodem levend, vermoord haar niet.
          Keep it simple and don’t invent with your mouth.

          Comment


          • Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            Hallo is het ook oplosbaar in water welke dosering en dan bij de planten gieten
            Ik heb de planten in de volle grond

          • Sativied
            Sativied commented
            Editing a comment
            Alles in perspectief, kleine plantjes zijn minder vergevingsgezind dan grote planten met een sterke wortel. De dosis past zich aan op de grootte van de plant en genetica.
            Zelf ben ik daar zeer zuinig mee omdat het nogal sterk spul is.
            De fabrikant haar aanbevolen dosis is bij mij de helft, maar heb nu haze die geen hoge EC waardeert.
            Het is zeker oplosbaar in water omdat het professioneel behandeld is. Het is poederig met een sterke ammoniakgeur.

            Zelf nevel ik het in na het over de oppervlakte te verdelen.

          #12
          Koop gewoon guanokolong. Net zo makkelijk!!

          Comment

          Bezig...
          X