Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Biologisch kweken is onzin

    Penn & Teller hebben een keer zo'n test gedaan met kraanwater, dat ze in een restaurant aanprijzen als zeer exclusieve watertjes. Ik vind de acteur die de "watersteward" speelt geweldig: De meest griezelige, glibberige oplichter die ik ooit gezien heb.

    De test begint op 4:10 .

    Comment


      #62
      Re: Biologisch kweken is onzin

      Die Everest fles was ook mooi, dat er doodleuk op het etiket staat dat er leidingwater in zit.

      Nou moet ik zeggen dat ik op een hoop plekken in de VS geweest ben en het kraanwater was daar inderdaad vaak niet te zuipen. Zeker in de gebieden waar ze chloor gebruiken voor het desinfecteren.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #63
        Re: Biologisch kweken is onzin

        In het filmpje leggen ze uit dat het lichaam de pesticiden ziet als afvalstoffen en plast ze gewoon uit. Ook als ze 2 weken biologisch eten, er geen pesticiden meer in de urine zit (ja D' oh!). Maar waarom testen ze dan niet zodra ze biologisch eten nuttigen, of er dan biologische bestrijdingsmiddelen in het lichaam of in de urine zitten? Daarbij is het een filmpje van supermarkt COOP, die graag meer biologisch eten willen verkopen. Het is dus een verkapte reclame voor COOP die doen ALSOF biologisch eten beter is....Maar hoe kan groente en fruit (en wiet) eigenlijk niet biologisch zijn, verkopen ze dan plastic fruit en bananen bij de AH?
        Ik heb het eufimistisch gesteld en helaas ga ik je moeten teleurstellen renhaze
        Ik heb zelfs van veeteelt gehoord en schimmels en bacterien worden in kweek gezet in een labo en/of een kweekvijver
        Ik heb zeker al van een tomatenkwekerij gehoord, of dat correct Nederlands is, is een andere vraag
        Zo spreekt ook hier iedereen van zijn soort terwijl de soort Cannabis Sativa(of Indica) is en de onderafdeling rassen genoemd worden.
        Het is niet zo omdat de meerderheid het incorrect gebruikt dat het juist moet zijn

        Omdat jullie blijkbaar verzot zijn van linkjes zal ik terdege ingaan in het ander geopend topic biolgische producten

        Comment


          #64
          Re: Biologisch kweken is onzin

          Oorspronkelijk geplaatst door B2N View Post
          een tomaat blijft een tomaat alleen degene die niet organisch of biologisch gekweekt was, die bevatte 30% meer pesticides.
          Dat is echt gewoon pure onzin.

          Je kunt ook mineraal voeden en geen pesticiden gebruiken. Er zijn zat Nederlandse kas kwekers die dat zo doen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #65
            Last edited by member16666; 24 July 2015, 00:17.

            Comment


              #66
              Re: Biologisch kweken is onzin

              Wasserbombe uit Nederland wilden de moffen terecht niet meer vreten...................raad maar waarom.

              Sla en witlof van bio teelt smaakt veel sterker, in dit geval bitterder.
              En dit is ook het geval van lava gronden zoals op Madeira waar een krop sla zo bitter is dat het niet echt lekker meer is en een banaan of aardbei zo achterlijk zoet is dat je het haast niet herkent.

              De bodem en voeding die een plant krijgt maakt dus wel degelijk uit.

              Nu kan je mineraal voeden en toch de smaak goed houden, maar dat vraagt veel kennis.
              Maar bio teelt kan ook heel verkeerd uitpakken.

              Ik gebruik bio voeding, maar stuur mineraal bij.
              Meng lava en biobasis door de potgrond om de smaak optimaal te maken.

              Je ziet, het is niet allemaal zwart of wit.
              Last edited by HJM; 24 July 2015, 01:39.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #67
                Re: Biologisch kweken is onzin

                Je kunt mineraal exact dezelfde voeding geven en dan ben je niet eens afhankelijk van wat er toevallig in de grond zit.

                Die "achterlijk zoete" aardbeien kunnen dus ook gewoon in een kas hier in het westland gekweekt worden.

                Het verschil is sowieso niet Bio of mineraal. Slechte kwekers leveren slechte producten en andersom. Ongeacht of er een Bio sticker op komt of niet.

                Of soms plukken ze dus inderdaad te vroeg en dan kreeg je wasserbomben ja.

                Bovendien is de genetica nog veel belangrijker. De veredelaars hebben het grootste aandeel in de smaak.

                Ik gebruik minerale voeding en stuur Bio bij

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #68
                  Re: Biologisch kweken is onzin

                  Blij met jullie beide aanvullingen heren

                  In voorgaande post ging ik ditmaal te kort door de bocht .

                  Nu weet ik wel dat ten eerste Wietefras niet de man van smaakjes is ,dat laat hij liever aan zijn vriendin over
                  en ten tweede er over geur en smaak niet te redetwisten valt.

                  Zo smaken mijn planten, die op zandgrond staan, steeds iets droger en scherper,zanderig dus en behoeft mijn plant daar wel wat extra melasse.

                  Ik ging uit van kundige kwekers in het vergelijkend onderzoek.

                  Voor onze hobby is het moment van oogsten bepalend voor de uitwerking van het effect
                  en is het droogproces cruciaal om zeker niet voorbij te gaan aan het curen.

                  En inderdaad, slecht zaad levert geen goede producten.

                  Ik bereid mijn grond bio voor en stuur voor het grootste gedeelte zelfgemaakt bio bij

                  Comment


                    #69
                    Re: Biologisch kweken is onzin

                    Mooi artikel over in Vrij Nederland: http://www.vn.nl/Archief/Samenleving...gisch-eten.htm
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment


                      #70
                      Re: Biologisch kweken is onzin

                      Ik begin wat uitgekeken te geraken op bio.
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        #71
                        Re: Biologisch kweken is onzin

                        Mooi artikel Ariebombarie. Dat is inderdaad precies ook hoe ik er over denk.

                        Vooral dit soort quotes:
                        In voornoemd Amerikaans onderzoek kon alleen versheid de voorkeuren van de consumenten verklaren. Of een product volgens de eisen van een biologisch keurmerk is geteeld, maakt voor de smaak niet uit.
                        'Er is brede overeenstemming dat (…) er geen bewijs is dat biologisch voedsel gezonder en veiliger is, en de meeste studies die de smaak en de zintuiglijke kwaliteit van biologische en conventionele voeding vergelijken, rapporteren geen consistente of significante verschillen.'
                        Die bacterie uitbraak een paar jaar geleden in Duitsland kwam ook uit een organische kwekerij vandaan. Met tientallen doden tot gevolg.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #72
                          Re: Biologisch kweken is onzin

                          Jammer dat die penn & teller filmpjes weg zijn die waren wel interessant
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #73
                            Re: Biologisch kweken is onzin

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Na het lezen van deze pagina concludeer ik dat je van niet-biologische wiet wel een stuk opgefokter wordt.


                            lol :p
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              #74
                              Re: Biologisch kweken is onzin

                              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                              Enig onderscheid tussen mest, pesticiden en hormonen zou niet misstaan in deze discussie. Aan de andere kant: Afgezien van Renhaze is niemand hier geinteresseerd in een eerlijke afweging van feiten, dus laat maar zitten.

                              Waarom vergeet je mij nu?
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment


                                #75
                                Re: Biologisch kweken is onzin

                                Ik zie geen probleem met kunstmest of gewone mest maakt voor de plant niet uit, zoals al eerder gezegd, een gezonde plant is beter bestand tegen ziektes.
                                Waar ik het probleem in zie is overmatig (preventief) gebruik van pesticiden (biologisch en niet biologisch) dit zou aan banden gelegd moeten worden.
                                Dan heb je semi biologische producten, die het beste van beide werelden hebben.

                                Bio slaat nu volledig door waardoor de opbrengsten te klein zijn en de prijs te hoog.
                                Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                                Verslag:
                                1e n00b binnen kweek...
                                Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                                Comment

                                Bezig...
                                X