Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Biologisch kweken is onzin

    Het hoeft geen roofbouw te zijn. Het is ook niet alleen dat slepen. Als de westers boeren allemaal op die manier gaan kweken hebben ze tig keer zoveel land nodig. Al gauw 50 keer afhankelijk van het gewas. Dat gaat hem echt niet worden.

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Biologisch kweken is onzin

      Permacultuur kenmerkt zich nu juist door op zeer kleine ruimte zeer veel, plaatselijk te kunnen verbouwen je hebt er minder land voor nodig. Maar goed als je er niet voor open staat zal ik je niet kunnen overtuigen. Wil je er wel iets meer over weten dan zou je http://www.permacultuurnederland.org eens kunnen bezoeken.

      Permacultuur is wat anders dan telen zoals in de middeleeuwen. Het staat ook nog in de kinderschoenen maar de olie afhankelijke monocultuur en de praktijken van monsanto zijn zeker niet duurzaam.
      Last edited by FlintStoned; 15 March 2014, 14:17.

      Comment


        #18
        Re: Biologisch kweken is onzin

        Zo'n hoop bullshit in dat eerste filmpje

        Comment


          #19
          Re: Biologisch kweken is onzin

          Als dat permacultuur een in een behoorlijk verhaal zo kunnen uitleggm dat het daadwerkelijk iets is dan zou ik daar wellicht voor open kunnen staan. Zweverige verhalen als "in harmonie met de natuur kweken" klinkt leuk, maar daar kan ik niets mee. Dat voor iets wat al 45 jaar in de kinderschoenen staat?

          Sowieso kan de gehele wereldbevolking dus niet op die manier voor hun eten zorgen. Daar hebben we het land niet voor. Dat is het punt van die clip van die twee goochelaars en ik denk toch dat daar wel wat in zit.

          Professionele landbouw is ook geen roofbouw. Roofbouw is roofbouw. Dat gebeurt ook (juist) door de boeren die kweken op middeleeuwse technieken. Nederlandse boeren gaan echt een stuk bewuster met hun land om en halen daar topoogsten vanaf met beter product en meer opbrengst per oppervlak dan in de rest van de wereld. Als er iets een voorbeeld is van hoe het moet dan is het de Nederlandse land- en tuinbouw wel.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Biologisch kweken is onzin

            Geneuzel.

            Roofbouw zou inhouden dat de grond steeds armer werd, maar raad eens, een verstandige boer gaat dan z'n land weer bemesten.
            Alleen mag hij dat door de groenlinks maffia niet meer optimaal doen, waardoor er hier afbraak van organische stof is terwijl we mest gedwongen exporteren.

            En als jij denkt dat ik de hele winter knollen, rapen en kool ga vreten, heb je het goed mis.
            Ik eet zo gevarieerd mogelijk uit zoveel mogelijk bronnen, zo krijg ik niet snel tekorten of overmaat.



            Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
            Intensieve landbouw is roofbouw en zo voed je de wereldbevolking op lange termijn dus zeker ook niet. Met ideeen uit de permacultuur worden tegenwoordig in ontwikkelingslanden hele goede dingen gedaan die wel degelijk de plaatselijke bevolking kunnenvoeden. Probleem is dat we met voedsel gaan slepen en heel het jaar door tomaten willen in plaats van kool wat nu de seizoensgroente is.
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #21
              Re: Biologisch kweken is onzin

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Permacultuur kenmerkt zich nu juist door op zeer kleine ruimte zeer veel, plaatselijk te kunnen verbouwen je hebt er minder land voor nodig. Maar goed als je er niet voor open staat zal ik je niet kunnen overtuigen. Wil je er wel iets meer over weten dan zou je http://www.permacultuurnederland.org eens kunnen bezoeken.

              Permacultuur is wat anders dan telen zoals in de middeleeuwen. Het staat ook nog in de kinderschoenen maar de olie afhankelijke monocultuur en de praktijken van monsanto zijn zeker niet duurzaam.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Re: Biologisch kweken is onzin

                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                ..Maar niet dat ik de luizen met biologische middeltjes bestrijdt, want die werken inmiddels niet meer.
                Last edited by dr00p; 11 April 2014, 20:49.
                Rough! Rough! Arrrr..

                Comment


                  #23
                  Re: Biologisch kweken is onzin

                  ​effe zeiken

                  Oorspronkelijk geplaatst door dr00p View Post
                  Leuk topic wat ik met veel plezier gelezen heb. Ik heb Teller en Penn niet gekeken maar ongetwijfeld dat ze bijzonder goed geargumenteerd het bio verhaal met de grond gelijk maken. Het is wel zo dat, hoe graag ik ook naar Discovery of National Gegraphic kijk, ik altijd wel in de gaten hou dat (vooral) hun ontzettend eenzijdige informatie geven. Bijna propaganda.
                  Er zijn ook mensen die geloven dat als je ervanuit gaat dat iets niet kan, je het eigenlijk niet eens hoeft te proberen. "If you believe you can, you can. If you believe you can't, you can't." Schijnt Henry Ford gezegd te hebben. En hoewel ik mezelf toch tot de nuchteren reken, geloof ik daar wel in. Ook als collectief (wij als mensheid dus). Angst wordt wel degelijk gezaaid en als je dat niet met me eens bent dan zullen we dat waarschijnlijk nooit worden.E

                  En nu begint het geneuzel.
                  Nu ben ik geen expert, maar feit dat er jaarlijks zoveel overschot aan voedsel is en er feitelijk genoeg eten op aarde is om iedereen te voeden maakt dat ik niet geloof in de noodzaak van enorme flats van kassen of varkens. Dat is toch het beeld wat een beetje geschept wordt. Er is over de wereld gemeten geen overschot aan voedsel!!! Wij gooien inderdaad veel weg, maar hoe wil je dat naar hongerend Africa krijgen?
                  Al onze kliekjes drogen en tot koekjes persen of alles in een bak algen gooien als een soort Soylent Green?
                  De verdeling van voedsel is als de verdeling van welvaart, niet evenwichtig.


                  Ook ik ben zowel voor als tegenstander van het bio verhaal en bovenstaande opmerking gaf me te denken: Hoe oud zijn bestrijdingsmiddelen eigenlijk? In zijn huidige vorm bedoel ik, de "verwerpelijke" dus Sinds een jaar of 150? Hooguit 200?
                  Tot die tijd zijn ze toch ook rondgekomen met biologische bestrijdingsmiddelen? In de vorm van beestjes of watnietal? Kan iemand anders vast beter voor me invullen.weer niet goed.
                  Als we daarmee zouden stoppen komt de handel/economie tot stilstand en daarmee jou inkomen. Zal je familie leuk vinden.

                  Ik had trouwens altijd begrepen dat roofbouw het jaar na jaar opnieuw bemesten van dezelfe grond - met mest of uit een potje om t even - met de verwachting dat het minstens zo'n zelfde grote opbrengst als vorig jaar op moet brengen, roofbouw was. Het de aarde, grond, niet een periode van rust gunnen.
                  Prietpraat, je land elk jaar opnieuw bemesten is rentmeesterschap. Je weet blijkbaar niets van land en tuinbouw. De grond laten rusten is ook al weer zo'n onzin roepsel.
                  Wat bedoel je met de grond laten rusten? Het bodemleven even in de wacht zetten? Even wat onkruid in laten waaien? Of bijenmengsels zaaien?
                  In de natuur wordt de grond ook geen rust gegund, en als je het zou doen zul je merken dat het bodemleven gehalveerd is.

                  Dat is meer het fundamentele foute, geloof ik althans, van ons als geheel: Als de centen maar blijven rollen..

                  Dit onderwerp kun je in mijn beleving dan ook 1 op 1 vergelijken met bv. die over vaccinaties of adhd medicatie. Wat je vind moet je vinden maar er is wel degelijk een hoop gelobby en eng gedoe (niet dat lobbyen per definitie eng is ), en je zou over dit soort onderwerpen niet blind de gangbare media moeten geloven, vind ik.
                  Zeg je nu dat je vind dat die grefo's gelijk hebben dat ze hun koters niet inenten tegen o.a. polio?

                  Niet dat ik vooruitgang slecht vind trouwens: Insuline voor suikerpatienten werd vroeger uit varkens gewonnen en tegenwoordig uit een genetisch gemodificeerde graansoort. Geleerd van Discovery channel.

                  Wel geloof ik dat we iets bewuster mogen omgaan met waar we wonen. Zo mondiaal is het nu eenmaal. In mijn ogen zijn we als mensheid dan ook te vergelijken met een stront vervelende puber van hooguit een jaar of 16. We denken alles te weten, alle wijsheid in pacht te hebben en toch stoten we dagelijks ons hoofd en blijven we domme dingen doen voor vooral persoonlijk gewin.

                  Wie weet komen we er uiteindelijk wel.
                  .
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #24
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Hah ik zat later nog te denken dat ik dat wel een soort van geniaal idee vond die samengeperste kliekjes maar is dus gewoon een film?! Zal 'm binnenkort zeker is kijken.
                    Last edited by dr00p; 12 April 2014, 00:18.
                    Rough! Rough! Arrrr..

                    Comment


                      #25
                      Re: Biologisch kweken is onzin

                      De huidige landbouw hangt met zware leningen aan de financieele wereld die op zijn beurt weer zwaar vermengd zitten in de chemische industrie en tegenwoordig ook in de gentechnologie.
                      Vandaar dat we allen bio kut moeten vinden.

                      Roofbouw is jaren achtereen hetzelfde gewas telen op de zelfde grond.

                      Bio ik zeg doen.
                      Kijk maar
                      echte bloei dag 60 006.jpg

                      Comment


                        #26
                        Re: Biologisch kweken is onzin

                        Zo werken de "conpsiracy theories". Verzin een boeman (liefst een hele keten) en dan kun je vervolgens alles beweren wat je wilt.

                        Zoals in dit geval. Het is uiteraard heel logisch dat de chemische industrie op die manier de landbouw dwingt om niet biologisch te telen

                        Een biologische boer kan ook roofbouw plegen ...

                        Als er trouwens al ergens een samenzwering zit dan is het wel in de bio maffia. Is je nooit opgevallen dat je voor alles waar "bio" of "organisch" in de omschrijving staat ineens het dubbele of driedubbele betaald dan voor een product zonder dat woordje?

                        De kolder is ook dat "minerale" voeding als een soort levensbedreigend middel wordt gezien en dat schijt, bloed en botten super veilig zouden zijn. De planten kunnen echter alleen minerale voedingsstoffen gebruiken! Voor de plant moet dus eerst die schijt bloed en botten omgezet worden in de minerale stoffen.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #27
                          Re: Biologisch kweken is onzin

                          Die prijzen komt door dat goede leven van al die dieren die je van de bioboer eet.
                          Word eens wakker jongen en kijk eens op www.wakkerdier.nl voor meer info.

                          Comment


                            #28
                            Re: Biologisch kweken is onzin

                            Yeah right.

                            Wel grappig dat je dat gewoon klakkeloos geloofd. Zeker als je ziet hoeveel er keer op keer weer ontdekt wordt in die branche. Al is het welicht ook weer niet zo vreemd als je ook al klakkeloos geloofd dat de chemische industrie de landbouw in een wurggreep heeft.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #29
                              Re: Biologisch kweken is onzin

                              http://www.greenpeace.nl/2014/Nieuws...sche-landbouw/

                              Beetje leesvoer voor de liefhebber.
                              Wietefras ik gun een dier een goed leven ook al is het kort en dat er met respect mee word omgegaan.
                              En dat dit niet overal gebeurd hoef ik niet klakkeloos over te nemen dat is gewoon een feit.
                              Maar ja het is maar een varken of een rund en wat kan ons die kip schelen.
                              Totdat je in het ziekenhuis terecht komt en de peniceline niet meer bij je werkt dankzij de kip en aan een simpele infectie doodgaat.
                              Wij verzieken ons eigen leefmilieu en daarbij onze voedselketen en alles voor de winst.Maar geen maatschappelijke winst.

                              Comment


                                #30
                                Re: Biologisch kweken is onzin

                                Ik weet niet waarom je steeds over dieren begint, maar het gaat volgens mij over biologisch kweken. Planten dus.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X