Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

    Korting op 420shop
    20150327_203313.jpg20150327_203302.jpg20150327_203719.jpg

    #2
    Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

    Als ik onderstaand topic lees denk ik dat je gelijk hebt

    http://www.wietforum.nl/topic/17431-...dingstekorten/

    Wees voorzichtig met het toevoegen van "calcium" als alleenstaand nutrient, het heeft een wisselwerking met magnesium.
    Beter een CA/Mg middel toevoegen.

    Is je potgrond voorbemest ? Weet je welke NPK ?
    Gezien de diepgroene kleur denk ik eerder aan iets te zware bemesting,
    anders zou je nog cannabis voeding toe kunnen voegen aan je setup.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

      calciumtekort moet je niet aan twijfelen

      Comment


        #4
        Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

        Maar het is nog maar licht. Nog geen reden tot stress lijkt me. Gewoon kleine beetjes af en toe meegeven

        Comment


          #5
          Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

          Tekort in de plant, wsl niet in het medium. Kraanwater... We zuren niet voor niks af. Overschakelen op regenwater of spa blauw en niet meteen extra's gaan toevoegen. Als je ziet hoe donkergroen het blad voor de rest is...
          Cannabisvoeding is erop voorzien he, daar zit calcium genoeg in. Mss heb ik geluk, maar ik heb nog nooit zulke bladproblemen gehad. Moet ook amper groeivoeding meegeven. Gebruik wel batmix en altijd regenwater. Onder tl verbruiken ze ook zoveel niet als onder hps. Het is een auto. Daarom denk ik blokkade door te hoge ph.

          Comment


            #6
            Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

            Bedankt voor de reacties mensen!

            Heb even opgezocht hoe het zit met de ph van mijn kraanwater. Daaruit blijkt dat deze rond de 8.0 ligt. Dat is inderdaad behoorlijk hoog. Tijdens de groeifase heb ik ook teveel groeivoeding meegegeven denk ik. Dat in combinatie met het 8.0 ph kraanwater zal de boosdoener zijn geweest. Toch raar dat m'n bladpuntjes geen tekenen van overvoeding hebben laten zien.

            Hoe dan ook, ik ga mijn medium nu goed spoelen door vanaf nu aan niks anders dan de spa blauw te geven. Over een week wellicht weer beginnen met een klein beetje bloeivoeding icm. spa blauw, en dan zou het probleem in elk geval niet moeten verergeren, denk ik.
            Last edited by Tylan; 28 March 2015, 14:16.

            Comment


              #7
              Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

              Spa blauw heeft ook een hoge pH, zit vol met Mg, Ca en andere sporen. Je trekt daarmee de ph juist stabiel op 8. Beter neem je een emmertje regenwater (genoeg regen te vinden buiten) en stuur je daar mee bij. Met zulk groen blad, zou ik trouwens geen bloeivoeding geven voorlopig, doe dat pas in de derde week bloei, of later pas. Ze komen niks tekort namelijk, en hoe meer je bijgeeft, hoe lastiger het bijsturen is.

              De regel: hoe meer voeding hoe meer plant, geldt nergens. Dat is een grote fabel. Iets te weinig zorgt juist voor een hogere opbrengst in de meeste gewassen.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

                Ik denk dat ook. Als de ph te hoog is worden niet alle stoffen opgenomen, vandaar dat je geen verbrande puntjes ziet. Voeding hoopt zich dan op in het medium en er vormt zich een blokkade.

                En bij deze effe een complimentje voor de TS. Zelf al is zoeken, meedenken, de vraag deftig formuleren. Moest iedereen die mentaliteit hebben... De autoflower is u vergeven

                LR2: ph van spa blauw is 6, ph van mijn regenwater zat op 6,2 een paar weken terug.

                Comment


                  #9
                  Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

                  Als die gelocked staat door verkeerde ph, dan gaat extra Ca toedienen geen ruk helpen. Zonder meter blijft het gissen natuurlijk want bij problemen ga je eerst de ph meten om te kijken of het daar niet aan ligt, elimineren. Zelf heb ik ook maar enkele plantjes, maar meten doen we wel.

                  Als je het echt goed wil doen, koop je allerhande spullen bij zoals een ph-meter,... Een goede investering verdient zichzelf meestal terug in extra grammen
                  Is het enkel voor de fun, dan doe je op het zelfde elan voort en kan je blijven gissen wat er fout is en aanzie je het maar. Is niet omdat ze een tekort heeft of gelocked staat, dat ze niet voort doet, enkel minder goed met alle gevolgen nadien.

                  Succes verder.

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

                    Elk merk bronwater bevat mineralen in versch. samenstelling en kan afwijken in ph. Zie hier de verschillende landen onder 'eisen'

                    http://www.lenntech.nl/mineraalwater.htm

                    Kan zo maar 200 mg Ca pl schelen.

                    Verwar geen hardheid (dh) met zuurgraad (ph).
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

                      Spa blau heeft idd een PH van 6. Het is kwa sporenelementen eigenlijk heel arm water, lijkt heel wat, wat er op het etiket staat maar in feite is het dus heel arm aan sporenelementen. Beter regenwater gebruiken idd.

                      Comment


                        #12
                        Re: Waarschijnlijk calciumtekort, dringend hulp van ervaren kwekers gevraagd!

                        Tis wel goed voor de belgische economie

                        Comment

                        Bezig...
                        X