Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Calcium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calcium tekort?

    Korting op 420shop
    Ik kweek nu voor de 3e maal op dezelfde aarde, met groenbemester (wikke en bonen) als tussenteelt.
    Voor de voeding gebruik ik compost, compostthee, schapenmest, wormengier, gedroogde koeienmestkorrels en wat plagron bloeivoeding.
    Nu doet dit probleem zich voor:P1170447.jpg
    Het zit op sommige grote bladeren, maar lang niet op alle. Het verspreidt zich maar zeer langzaam (nu 3 weken bezig)...
    Ik heb reeds moeten sproeien in de groei met neem en pyrethrum tegen spint, de spint is nu zeer zwak aanwezig.

    #2
    Re: Calcium tekort?

    Zitten er niet nog steeds beestjes op (onder) het blad? Lijkt me namelijk eerder schade van je spint plaag

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      Re: Calcium tekort?

      Ze zitten er nog, maar niet in de hoeveelheid die zo'n schade zou kunnen aanrichten. Vanaf dat de bloei erin kwam heb 'k ook roofmijten losgelaten, die lopen nog steeds rond. Dus 't spint probleem zou niet echt de oorzaak kunnen zijn.
      Ik schat dat de plant nog maar 2 weken te gaan heeft, dus veel doe ik er niet meer aan. Heb dit probleem nog nooit gehad, dus zou ik graag weten wat het is (voorkomen/genezen kwestie, je kent het wel! )

      Comment


        #4
        Re: Calcium tekort?

        Als ik het zo zie, dan is de pH van de grond waarschijnlijk scheefgetrokken. Die zal waarschijnlijk te hoog liggen, dan komt Ca niet meer vrij uit de grond, en krijg je gebrek.

        Vaak ligt de oorzaak bij een overmaat aan bloeivoeding, of bloeivoeding die te hoge pH bevat.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X