Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DNA Chocolope onder 400W led

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: DNA Chocolope onder 400W led

    Geweldig zo te horen, fijn voor je dat het allemaal veel beter dan verwacht is gegaan
    Ikzelf laat nu een paneel maken met 4 COBS erin van 96 watt per stuk, 2 x full spectrum, 1 x 6500k en 1 x 3000k.
    Ben nu al bezig onder COBS maar dan alleen full spectrum wat meer dan goed gaat, ben overigens wel erg benieuwd naar de nieuwe lamp, als het goed is hij 9 september klaar in de fabriek

    cob 400.jpg
    Last edited by Michevan; 2 September 2015, 16:18.
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


    Comment


      Re: DNA Chocolope onder 400W led

      Bedankt luitjes

      Vandaag eindelijk weer wat tijd gehad om te knippen. Ben net over de helft van de tent. Ik schiet echt voor geen meter op en ik heb maar een (vierkante) meter te doen

      Mooie lamp Michevan. Weet je ook hoeveel licht er in totaal uit die COBs komen? Of geven ze alleen een spot meting op een bepaalde afstand onder de lamp?

      De Cree COBs die ik gebruik geven bij belasting op 50W (1,4A) per Watt 2,21umol/s tegen 1,75umol/s per Watt voor de 400W HPS die ik hiervoor gebruikte. Dat is al 26% meer licht. Plus dat het licht vanzelf al richting planten gaat en dat er dus veel minder reflectieverliezen zijn.

      Met HPS haalde ik 1 op 1, dus met deze leds zou ik daar eigenlijk ruim overheen moeten gaan. Al is er wel het een en ander mis gegaan deze kweek. Als het deze keer niet lukt, dan moet het volgende kweek het toch zeker lukken om over de 1,2 op 1 te komen

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: DNA Chocolope onder 400W led

        Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
        Mooie lamp Michevan. Weet je ook hoeveel licht er in totaal uit die COBs komen? Of geven ze alleen een spot meting op een bepaalde afstand onder de lamp?

        De Cree COBs die ik gebruik geven bij belasting op 50W (1,4A) per Watt 2,21umol/s tegen 1,75umol/s per Watt voor de 400W HPS die ik hiervoor gebruikte. Dat is al 26% meer licht. Plus dat het licht vanzelf al richting planten gaat en dat er dus veel minder reflectieverliezen zijn.

        Met HPS haalde ik 1 op 1, dus met deze leds zou ik daar eigenlijk ruim overheen moeten gaan. Al is er wel het een en ander mis gegaan deze kweek. Als het deze keer niet lukt, dan moet het volgende kweek het toch zeker lukken om over de 1,2 op 1 te komen
        Ik krijg alle details nog op papier, ik weet alleen dat de Cobs tussen de 50-70 lm/w geven, voor de rest is het eerlijk gezegd een beetje een gok omdat ik nu full spectrum, 6500k en 3000k in de lamp laat verwerken.
        Als ik zo handig was als jij dan bouwde ik het zelf maar dat zit er niet in voor mij, ik heb de lamp zakelijk besteld en ben erg te spreken over de service etc. van het bedrijf, de prijs is ook erg gunstig voor deze ene testlamp dus een echte miskoop kan het nooit worden.
        Als het goed werkt dan zit ik erover te denken om deze lampen eventueel groot in te kopen onder eigen merknaam en deze op de markt te brengen, maar dat is voorlopig nog toekomstmuziek.
        Wel weet ik dat de full spectrum Cobs (van dezelfde fabriek) die ik al heb en gebruik beter zijn dan bijv een te dure Spectrabox, dus een mindere lamp zal de nieuwe lamp nooit zijn.
        Last edited by Michevan; 4 September 2015, 13:30.
        Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


        Comment


          Re: DNA Chocolope onder 400W led

          Wow! Blijkbaar is de Ledtechnologie er met rasse schreden op vooruit gegaan! Mooi resultaat gehaald blijkbaar! Dat was met m'n LFG spectrabox toch anders een jaar of vier geleden...

          Comment


            Re: DNA Chocolope onder 400W led

            @Michevan, 50-70lm/W is wel wat weinig toch? Waarom niet wat efficientere COBs erin dan?


            @DJ Felix, Ja zeker zie dit grafiekje met de records van Cree:
            Cree_303LPW.jpg

            De leds die je in de (web)winkels kan kopen halen dat niet overigens, maar over de 200lm/W is inmiddels wel te koop. Dat kost dan wel heel veel geld. Ik ben zelf voor een led armatuur met 143lm/W gegaan. Of eigenlijk belangrijker, 2,21umol/W. Dat vond ik een mooi compromis tussen prijs en prestatie. Een 200lm/W armatuur zou nog 3 keer zo duur zijn als wat ik nu heb hangen. Dat is het me dus uiteraard niet waard.

            Let wel op dat lang niet alle leds zo hard vooruit gegaan zijn. Zoals Michevan al aangeeft zijn er ook zat leds met de helft of een derde van de efficientie van de Cree leds die ik gebruik. Het zijn specifiek deze (inderdaad wat duurdere) leds die zulke extreem hoge efficiencies halen. Alleen de Vero leds van Bridgelux komen daar nog een beetje bij in de buurt (vooral als je ze wat zwaarder belast).



            Anyway, we zijn toe laatste "update" van deze kweek . De oogst is inmiddels goed droog. Het zit allemaal op 60% vochtigheid in de 2l weckpotten. Al had ik voor de laatste batch geen pot meer beschikbaar dus dat zit even in een 2l diepvriesbak. Morgen nog maar een pot erbij halen.

            Was in totaal 550g droog. Op 400W is dat dus 1,38g per Watt. Go go led powerrrrrr


            Plus nog 38g fluf (netje te vol dus) en 75g knipafval. Dat is toch ver boven wat ik ervan verwacht had. Scheelt toch echt niet veel met wat ik onder een 600W HPS zou hebben gehaald.


            8 keer 2l wiet:
            20150909_Choco_Oogst_Droog_DSC7422.jpg

            Vreemd genoeg gaat er in een 2l diepvriesbak veel meer wiet dan in een 2l weckpot. Eerlijk gezegd staat er op de foto maar 530g, want er zijn al iets van 20 grammetjes "verdwenen"

            Het ruikt heerlijk, maar de smaak is nog steeds ongedefinieerd. "Vreemd maar wel lekker" werd het genoemd op wat meetings met andere growers waar ik onlangs geweest ben. Ofwel, de Rivella onder de wietjes.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: DNA Chocolope onder 400W led

              Hmmmm. Dat ziet er smakelijk uit.

              Comment


                Re: DNA Chocolope onder 400W led

                Super resultaat behaald zeg. Ga zo door ledboy dit begind echt de goede kant op te gaan zo. Ook mooi om te zien dat jullie gewoon de stoute schoenen aan durven te trekken en het gewoon doen, top.

                Comment


                  Re: DNA Chocolope onder 400W led

                  Dat ziet er meer dan goed uit, puik werk!
                  Tof topic
                  2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                  2016 - Greyvol's buitenkweek
                  2017 - Santa Maria van Space Cees

                  Comment


                    Re: DNA Chocolope onder 400W led

                    Ik reken het gemiddelde aangezien Full Spectrum veel minder levert dan bijv 6500 k en 3000k, die hebben een veel hogere opbrengst zoals je weet.

                    En wat een goed resultaat man, ik verwacht en hoop mijn huidige kweek 1 op 1 te draaien, dan ben ik al tevreden hoor

                    Enjoy!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                    @Michevan, 50-70lm/W is wel wat weinig toch? Waarom niet wat efficientere COBs erin dan?


                    @DJ Felix, Ja zeker zie dit grafiekje met de records van Cree:
                    [ATTACH=CONFIG]277607[/ATTACH]

                    De leds die je in de (web)winkels kan kopen halen dat niet overigens, maar over de 200lm/W is inmiddels wel te koop. Dat kost dan wel heel veel geld. Ik ben zelf voor een led armatuur met 143lm/W gegaan. Of eigenlijk belangrijker, 2,21umol/W. Dat vond ik een mooi compromis tussen prijs en prestatie. Een 200lm/W armatuur zou nog 3 keer zo duur zijn als wat ik nu heb hangen. Dat is het me dus uiteraard niet waard.

                    Let wel op dat lang niet alle leds zo hard vooruit gegaan zijn. Zoals Michevan al aangeeft zijn er ook zat leds met de helft of een derde van de efficientie van de Cree leds die ik gebruik. Het zijn specifiek deze (inderdaad wat duurdere) leds die zulke extreem hoge efficiencies halen. Alleen de Vero leds van Bridgelux komen daar nog een beetje bij in de buurt (vooral als je ze wat zwaarder belast).



                    Anyway, we zijn toe laatste "update" van deze kweek . De oogst is inmiddels goed droog. Het zit allemaal op 60% vochtigheid in de 2l weckpotten. Al had ik voor de laatste batch geen pot meer beschikbaar dus dat zit even in een 2l diepvriesbak. Morgen nog maar een pot erbij halen.

                    Was in totaal 550g droog. Op 400W is dat dus 1,38g per Watt. Go go led powerrrrrr


                    Plus nog 38g fluf (netje te vol dus) en 75g knipafval. Dat is toch ver boven wat ik ervan verwacht had. Scheelt toch echt niet veel met wat ik onder een 600W HPS zou hebben gehaald.


                    8 keer 2l wiet:
                    [ATTACH=CONFIG]277608[/ATTACH]

                    Vreemd genoeg gaat er in een 2l diepvriesbak veel meer wiet dan in een 2l weckpot. Eerlijk gezegd staat er op de foto maar 530g, want er zijn al iets van 20 grammetjes "verdwenen"

                    Het ruikt heerlijk, maar de smaak is nog steeds ongedefinieerd. "Vreemd maar wel lekker" werd het genoemd op wat meetings met andere growers waar ik onlangs geweest ben. Ofwel, de Rivella onder de wietjes.
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      Re: DNA Chocolope onder 400W led

                      Echt mooi!
                      Ik zal me ook eens verdiepen in led. Begint steeds interessanter te worden.

                      Waar is de lamp besteld?
                      Baas in eigen brein.

                      Comment


                        Re: DNA Chocolope onder 400W led

                        @Ronthebudman, Bedankt


                        @FlintStoned, Bedankt. Was eigenlijk van plan om nog even te wachten tot die super efficiente leds nog wat goedkoper zijn, maar het begon toch te kriebelen. Blij dat ik de stap gezet heb. Dit werkt zoveel lekkerder en het geeft nog meer wiet ook


                        @Greyvol, Bedankt


                        @Michevan, Ik ben benieuwd. Met dat soort led halen ze doorgaans hooguit iets van 0,5 tot 0,75g/W toch?

                        @Eclecticon, Ik heb deze lamp zelf gebouwd. Als je de eerste post leest zie je welke onderdelen ik daarvoor gebruikt heb. Plus een link naar de oorspronkelijke discussie waar het idee door andere mensen al was uitgewerkt.


                        Ben ook nog bezig geweest met mijn 3D printer. Heb altijd wat gedoe om de wiet uit de grinder in de vaporizer te krijgen. Voor de Mighty en Crafty zag ik dat Storz-Bickel een dingetje erbij leveren de je een deel van de grinder op de vaporizer draait en dan de wiet er zo uit schuift. Eigenlijk een soort trechter.


                        Dat wilde ik ook hebben voor de Plenty vaporizer. Dus even een verloopstukje gemaakt tussen de grinder en de wiethouder van de vaporizer en het past perfect.


                        De losse onderdelen:
                        20150910_PlentyVerloopOnderdelen_DSC7427.jpg


                        Grinder en wiethouder met het verloopje er tussen:
                        20150910_PlentyVerloop_DSC7424.jpg


                        Even overschudden en zonder morsen zit alles erin B)


                        Zit ook nog te denken aan hoe ik een standaard klimaat sensor wil hebben. Ben bezig geweest met de behuizing van een weerstation in het klein:
                        20150910_Weerstation_DSC7428.jpg


                        Dat zou de temperatuur en LV sensor afschermen van het licht. Misschien maak ik er ook een fannetje in zodat ook de CO2 meter erin kan. Bovenop moet eigenlijk dan ook de licht sensor komen. Heb dus nog wel wat te klussen


                        Probeer ook een waterkoeling te bedenken voor de leds. Daar zou dan de warmte beter mee afgevoerd moeten kunnen worden met dan ook de mogelijkheid om die warmte weer terug te tent in de blazen indien nodig of juist niet als dat niet nodig is.

                        Denk eraan om iets van koperen leidingen te maken waar ik dan koperen plaatjes op zet waar dan de leds onder gemonteerd kunnen worden. het water stroomt dan door de leidingen en neemt zo de warmte van de leds mee.

                        Twijfel nog een beetje wat nou de handigste manier is om een waterslang vast te maken aan die buizen zonder dat dat eraf valt als ik de lamp toch een keer in hoogte verstel.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: DNA Chocolope onder 400W led

                          Kan je niet gewoon de huidige koelblokken vervangen voor standaard cpu waterkoelblokken, dan met kunstof slangen naar buiten je tent en daar met 1 of meerdere radiatoren de boel koelen.
                          Eigenlijk gelijk aan hoe je het in je PC zou doen.
                          Denk wel dat je met minimaal 2 water circuits en dus ook 2 radiatoren moet werken, anders koelen de laatste blokken weer te weinig...
                          Last edited by Ariebombarie; 10 September 2015, 13:49.
                          Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                          Verslag:
                          1e n00b binnen kweek...
                          Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                          Comment


                            Re: DNA Chocolope onder 400W led

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post


                            @Michevan, Ik ben benieuwd. Met dat soort led halen ze doorgaans hooguit iets van 0,5 tot 0,75g/W toch?
                            2 rondes terug heb ik inderdaad 0,7 gram/watt gedraaid, had toen wel last van toprot (veel weg kunnen gooien) en puur onder de full spectrum (3 watt paneel), maar met 2 192 watt full spectrum cobs draaide ik zeg maar 1 op 1, ik hoop met de toevoeging van 6000k en 3500k nog iets beter te draaien maar ik vind 1 op 1 al best hoor, ik krijg het toch nooit opgerookt en geef veel weg maar............ het is een leuke sport om uiteraard zo goed mogelijk te draaien.
                            Ik leer elke keer weer bij en dat is het leukste van onze hobby, er is altijd ruimte voor verbetering

                            Het is in ieder geval wel duidelijk dat je onder LED goed kan kweken, dan moet je inderdaad de LED rommel niet meerekenen maar met het betere spul gaat het zeker, dat liet jij ook zien
                            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                            Comment


                              Re: DNA Chocolope onder 400W led

                              @Ariebombarie, Ja ik wilde inderdaad ook wel wat PC waterkoeling onderdelen gebruiken. Die radiatoren lijken me haast onmisbaar, maar die koelblokken komen eigenlijk niet zo goed uit. Die zijn vrij prijzig en daar kan je geen schroeven in draaien. Ik zet de leds met schroefjes vast en dan moet niet het blok gaan lekken De aansluitingen zitten ook niet handig om ze in serie op elkaar aan te sluiten.

                              Daarom dacht ik een stuk koperpijp in een soort S vorm te buigen (of met knietjes). Dan heb ik ook niet al die losse aansluitingen per led die allemaal weer kunnen gaan lekken.

                              Op zich zal er ongeveer iets van 200W gekoeld moeten worden. De rest komt eruit als licht. Dus ik denk dat dat vergelijkbaar zou zijn aan een flinke game PC.

                              Zal eerst maar eens een proefopstelling proberen. Kijken hoe snel de boel opwarmt.

                              @Michevan, Heb je ook kweekverslagen staan?

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: DNA Chocolope onder 400W led

                                alleen de eerste onder de oude kleine paneeltjes, ik zal de volgende ronde met de aangepaste COB weer wat bijhouden hier, is wel tijd ja
                                Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                                Comment

                                Bezig...
                                X