Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte bladen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte bladen

    Korting op 420shop
    De nieuwe bladeren op mijn plant hebben grote witte vlekken op hen, en ik heb online gelezen dat het een ijzertekort zou kunnen zijn, en een goede oplossing is om CAL-MAG kopen. Maar ik kan nergens dat in Nederland te koop vinden en ik ben er niet zeker van dat het een ijzertekort is... Aleen een plant heeft dit probleem, de andere niet.

    Kan iemand alsjeblieft helpen? Is dit ijzertekort of een andere probleem? En waar kan ik CAL-MAG of zoiets kopen?

    Hier zijn twee photo's.

    IMG_0324[1].jpgIMG_0325[1].jpg

    Dankje!

    #2
    Re: Witte bladen

    Dit is idd een magnesium tekort.
    https://www.growshoponline.nu/vmchk/...esium-1-liter/

    Comment


      #3
      Re: Witte bladen

      Ijzer is Fe, Cal-mag bevat magnesium en calcium. Dat is compleet ander spul.

      Heb je ze niet te dicht op je lamp gehad?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Witte bladen

        Hoi,

        Bedankt voor de reacties! Mischien https://www.growshoponline.nu/vmchk/...esium-1-liter/ dit dan en ook handig voor de toekomst.

        Ze zijn zeker niet te dicht bij denk ik, de lamp is 60cm boven de plant, een 600w, met heatspreader en ze zijn in een vrij grote kamer. Mischien heb ik ze te veel voeding gegeven, kan dat het probleem zijn? Ik heb ze in een mix(50/50) van Plagron Batmix en Plagron lightmix , en geef ze ook meestal nog water wat Plagron Alga bloom.

        Dit is mijn eerste keer, dus ik moet nog veel leren
        Last edited by GanjaMonkey; 26 June 2015, 08:31.

        Comment


          #5
          Re: Witte bladen

          Ze zijn inderdaad verbrand door de lamp.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Witte bladen

            Ok, ik zal de lamp wat hoger zetten. Het is al 60cm boven de plant, en heeft een heatspreader, ik dacht 60cm was genoeg

            Bedankt!

            Comment


              #7
              Re: Witte bladen

              Vreemd hoor ziet idd uit als lampverbranding en zeker geen Mg of Fe gebrek. toch zeg je dat je er met spreader 60 cm boven zit, raar want dan zou je dit verbrande beeld niet moeten zien. Puur op de foto afgaand zou ik denken daar heeft een Spaarlamp tegen aangestaan.

              Comment


                #8
                Re: Witte bladen

                Hoi. Ik dacht misschien ook het lamp, maar ik zie nu op de achterkant van de plant nog een probleem op de oudste blaad. Dit:

                IMG_0326.jpg

                Ik denk het is een "over feeding" probleem misschien, ik heb het ietsje fout gedaan... Ga ze aleen maar water geven voor een dag of 10, ik zie wel Dit is toch mijn eerste test batch om mee te leren.
                Last edited by GanjaMonkey; 28 June 2015, 12:35. Reden: foto

                Comment


                  #9
                  Re: Witte bladen

                  Overvoeding of te nat ja.. Weer iets anders dan het vorige probleem
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Witte bladen

                    Comment


                      #11
                      Re: Witte bladen

                      Bedankt voor jullie hulp

                      Comment

                      Bezig...
                      X