Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ten einde raad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ten einde raad

    Korting op 420shop
    Ok , het zoveelste gele blad probleem; ik heb vele threads doorgelezen en ik weet het nog niet ; gewoon pure onkunde.
    ik zet wat fotoś neer in de hoop dat iemand nog advies kan geven.

    Het gaat om gefeminiseerde AF en niet AF , ik weet niet welke.
    hier staat het voedings verhaal

    sinds enkele weken werd het blad onderin geel , de laatste dagen breidt het zich snel uit naar de rest van de plant.
    Als het zo doorgaat is het einde verhaal .
    Ik heb een ph meter gekocht bij welkoop , maar die geeft bij alle planten 7.5 aan , lijkt me sterk dat ze allemaal gelijk zijn....
    de tomatenvoeding die ik geef bestaat uit korrels , die blijven liggen en gaan schimmelen , vlogens de fabrikant geen probleem, maar kan ik ze beter onderwerken.

    het zijn 32 L potten , volgens mij volledig doorworteld, kan dit het probleem veroorzaken ?
    zou ik moeten overpotten of in de volle grond zetten ?
    ze zijn ong. 1.65 hoog incl. pot
    Alvast bedankt






    #2
    Re: Ten einde raad

    Koop een Fertometer.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Ten einde raad

        Ik heb een ph meter gekocht bij welkoop , maar die geeft bij alle planten 7.5 aan , lijkt me sterk dat ze allemaal gelijk zijn....

        Comment


          #5
          Re: Ten einde raad

          Hartelijk dank voor de raadgevingen.

          Wij volgen het advies op van het in de volle grond zetten.

          Heeft iemand nog verdere tips over de planten nu uit de potten gaan halen en ze in de volle grond zetten?
          Moet er nog grond of iets van voeding van het tuincentrum in het plantgat worden gedaan, alvorens de planten er in te zetten?

          De grond is maagdelijk, er groeien alle jaren volop brandnetels op, nu ook, en is nog nooit ergens anders voor gebruikt, het is een wild stuk.

          Hoop doet leven dus spitten maar.

          Comment


            #6
            Re: Ten einde raad

            Als daar brandnetels groeien is het een voedzame stikstofrijke grond. Hier kan je ze zo inzetten. Maak een groot, diep plantgat en vul dit dan weer op met losse grond. Zo kan de wortel gemakkelijk de volle grond in. Gezien je kalkgbrek zou ik zelf er ook wat zeewierkalk tussen mengen.

            Comment


              #7
              Re: Ten einde raad

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              Als daar brandnetels groeien is het een voedzame stikstofrijke grond. Hier kan je ze zo inzetten. Maak een groot, diep plantgat en vul dit dan weer op met losse grond. Zo kan de wortel gemakkelijk de volle grond in. Gezien je kalkgbrek zou ik zelf er ook wat zeewierkalk tussen mengen.
              Prima , morgen ga ik aan de gang,bedankt.

              Comment


                #8
                Re: Ten einde raad

                Ja ik volle grond zetten dan ga je wel mega grote bomen krijgen houd daar rekening mee zorg dat ze de ruimte hebben en dan ze niet tegen andere planten aan komen.
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Ten einde raad

                  Zo heel lang zullen ze nu niet meer groeien vooral dat de bloei in gaat. In bloei groeit dat ook nog wel wat door maar reuze bomen gaan dat echt niet meer worden dit jaar.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ten einde raad

                    Ik heb voldoende ruimte , ik zal ze niet te krap zetten .

                    Comment


                      #11
                      Re: Ten einde raad

                      Update:
                      Zo staan ze er nu bij:








                      De grond was helemaal doorworteld , 32 l is duidelijk te klein.
                      De reden voor de resterende bovenkant is mijn anti slak maatregel

                      Comment


                        #12
                        Re: Ten einde raad

                        Mooi gedaan. Zullen ze waarderen.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ten einde raad

                          K-007
                          Kishan's kijkdoosje

                          Comment


                            #14
                            Re: Ten einde raad

                            Slim en mooi gedaan ik blijf je volgen
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Ten einde raad

                              Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                              Slim en mooi gedaan ik blijf je volgen
                              Dank je wel , maar ik ben echt een onwetende beginner , ik heb ook een moestuin , dus ik groei wel eens wat ; maar door die verdomde 5 planten regel steekt het allemaal zo krap met wietplanten.
                              ik heb 200m aardappelen gepoot , slechte oogst , te nat. Maar ik hou toch 50 m over ; stel je voor dat ik 5 aardappels mag planten......

                              Comment

                              Bezig...
                              X