Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

    Korting op 420shop
    IMG_20150904_192403.jpgIMG_20150904_192316.jpgIMG_20150904_192337.jpgIMG_20150904_192412.jpgIMG_20150904_192356.jpg

    Goedenavond,

    7 augustus heb ik Autoflowering Cheese XXL gepot op voorbemeste aarde. Na het ontkiemen en voorgroeien zijn ze naar buiten gegaan.
    Ongeveer een week geleden durfde ik het aan vanwege slecht weer in de regio. Af en toe water gegeven zodat de grond vochtig was. Ik heb toen amper iets nagelezen, helaas dus. Op de foto's zie je de dat de bladeren verkleurd zijn. Deze zijn net gemaakt, ze staan 4 weken in groei, maar het groeien is de laatste dagen bar slecht gegaan. Wat je ziet is dus 4 weken op pot. Bij het bekijken valt me ook op, dat de bladeren bovenop erg aan verkleuren zijn, met plekjes op de onderste bladeren. De grond is erg nat, ik denk dat ik deze voor een deel ga vervangen.

    Edit: ik dacht aan de hand van de foto's dat het richting vergeling ging. Maar dit blijkt toch echt lichter van kleur te zijn na nog eens kritisch naar de bladeren gekeken te hebben. Morgen krijg ik Plagron Alga Bloom binnen.

    Is er sprake van te weinig voeding afgelopen weken?

    Maar, voordat ik iets doe en het definitief verknal, wat is jullie advies? Of is het in mei opnieuw beginnen?

    Alvast hartstikke bedankt!

    Steenbok
    Last edited by Capricorn; 4 September 2015, 20:13.

    #2
    Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

    Voeding hebben ze nun nog nit echt nodig volgens mij. Staan eerder te nat.

    En zolang ze niet helemaal dood zijn , gewoon laten staan.

    Comment


      #3
      Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

      1. Veel te kleine pot
      2. Veel te nat
      3. Te laat begonnen.

      Je kunt proberen om ze dit jaar nog buiten af te laten groeien. Zal wel een kleine opbrengst worden dan.
      Ik zou ze overpotten in een veel grotere pot en iedere plant een eigen pot geven. En goede kweekgrond halen bij een growshop.
      Probleem zal buiten in potten de grote hoeveelheden regen zijn. Tenzij je ze onder een afdak kunt zetten terwijl ze wel zonlicht vangen.

      Voorlopig geen voeding geven zoals Faach al zei. Als je goede grond gebruikt is dat met AF,s niet echt nodig vind ik. Maar vooral niet te nat zetten.

      Btw. Die stokjes kunnen weg. Hij moet leren op eigen benen te staan.

      Ik zou het tof vinden als je deze planten dit jaar nog kunt laten volgroeien, aangezien je erg laat bent. Ik ben er zeer benieuwd naar .

      Succes, Ron

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

        Dank allemaal voor de reakties! Er zat een standaard bij waar ik cellofaan overheen gespannen heb. Deze standaard heb vervolgens bovenop de pot gezet (even passen en meten). Er zit dus nu een soort van een afdakje bovenop. Verder heb ik vanmorgen deze pot helemaal gevuld met aarde en voorzichtig zo goed en kwaad als het ging door de natte grond gemegd, waardoor ik hoop dat de te natte grond nu wat op kan drogen. Inderdaad waarschijnlijk te laat begonnen, ben ik bang. Het is wel een autoflower, kan dit toch nog goedkomen qua groei? Ik lees vooral dat AF's doorgroeien in de bloeiperiode, daar zit ik nu eigenlijk op te wachten als de alga bloom binnen is en de grond opgedroogd.

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

          Die Alga Bloom pas gebruiken als je echte bloei ziet. Het resultaat zal afhangen van het weer. En tel voor het gemak een week of 3 a 4 op bij hetgeen er volgens je zadenboer voor staat. Is altijd langer is de ervaring. Dat wordt dan begin november oogsten denk ik.

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

            Dat van november pas oogsten denk ik ook. Het lijkt wel alsof ze een week lang stil gestaan hebben. Ik laat inderdaad even de grond tot rust komen en wachten totdat er duidelijke bloei op zit. Ben benieuwd nog wat die gaat doen als de bloei daadwerkelijk inzet. Volgend jaar toch maar eind mei opnieuw beginnen, ik ben inmiddels ietsje beter ingelezen

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

              Lampje aanschaffen en je plantjes binnen zetten ,grotere pot en alle drie apart ,en zeker zoveel water niet geven ,staan duidelijk veel te nat
              In de groei voeding geven voor groei en in de bloei pas je bloom voeding beginnen geven.

              Een auto flower kan het trekken met zowel in de groei als in de bloei met 12u licht ,aangezien er buiten terug een nieuw seizoen aankomt en het
              vroeger donker word terug en dus de uurtjes licht minderen ,zit je net aan de 12u de jouw auto flower nodig heeft ,natuurlijk was 12u zon beter
              geweest voor de omzet maar je weet immers in dit klimaat buiten is het moeilijk ,daarom dat ik je aanraad ''als'' je er iets van hebben wil dat ''deftig"
              rookt ,schaf een lampje aan en doe binnen lekker verder. De zomer zit erop en buiten gaat er weinig van komen ,ze zal uitbloeien wanneer ze er klaar
              mee is maar er zal belange niet veel op komen ,daar je ze binnen zou zetten onder een 250W je nog een deftige opbrengst kan hebben ervan ...

              Beter je plantje een paar dagen laten uitdrogen ,bedoel dan de grond van je plantje he te nat maakt de boel echt kapot.
              Ik wacht altijd tot de grond in m'n pot zodanig opgedroogd staat dat de randjes aan de pot de binnenkant wat van de pot staan ,wat getrokken of gekrompen
              laat me maar zeggen ,dan terug eens doorwateren en geen water meer geven tot je pot terug droog staat ,echt droog.

              Als je alle dagen je potten eens opheft en wat draait ga je vanzelf het gevoel krijgen van ''nou wegen ze zwaar'' dus nog genoeg water ,en ''nou wegen ze niks''
              dus mogen ze water hebben terug. Zolang je de feeling niet hebt ga je gewoon af op het zicht ,en dan wacht je best tot je grond gekrompen staat aan de rand van
              de pot ,je gaat het verschil in gewicht ook wel snel merken eens je eens echt een droge pot hebt gehad ...

              GOOD LUCK met het growen !

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                Dank je wel! Binnen kweken is helaas geen optie voor me. Alhoewel de plant niet in hoogte groeit, gebeurt er wel nu van alles onder de oksels van de takken. Van dat gewicht ga ik zeker mee beginnen en dank je voor de tip ook.
                Dan heb ik nog wat vraagjes, wat voor maat pot zou ik moeten pakken? En heeft een wortelstimulator nog zin? Wat adviseren jullie nog eventueel?

                Comment


                  #9
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                    Afgaande op bijna alle reakties, heb ik dus blijkbaar een te kleine pot. Morgen even naar het tuincentrum dus, ik denk dat ik voor 20L ga omdat ik in mei opnieuw wil beginnen Deze wordt met verse aarde gevuld waarna de kluit wordt overgezet. Ik zet ze dus in 3 aparte toppen. Ik zie ook wel dat de plant heus wel groeit, maar niet in de hoogte. Alsof die wel wil, maar niet kan. Aan de zijkanten van de takjes groeien knopjes in de oksels. Bloeivoeding ga ik pas geven op het moment dat de bloei duidelijk aanwezig is. Is het verstandig om extra wortelstimulator voeding te geven?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                      In zulke natte aarde hebben ze al moeite om in leven te blijven. Dan is er van groei weinig sprake; ze zijn bezig met overleven, en de groei komt later wel (of dus niet meer).

                      Wortelstimulator is zoiets als gebakken lucht. Het zal vast lekker ruiken, maar het helpt nergens mee. Behalve met het verdwijnen van geld uit je portemonnee.

                      Deze planten hebben niets nodig, zelfs geen bloeivoeding. Omdat ze zo klein gaan blijven, zal de grond ze kunnen voorzien in alles wat ze nodig hebben. Alle toevoegingen zorgen dan alleen voor problemen.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                        Inmiddels heb ik ze overgepot naar 19L potten ook op het oog op een volgende kweek die ik dan ik mei wil plannen. Het thuisfront is het ermee eens dus ik heb een nieuwe hobbie! Ik heb de 'oude' aarde gemengd door de nieuwe, zodat het lekker vochtig aanvoelt, aan oppervlak als ook polsdiep. De plantjes beginnen lekker te ruiken Stammetjes worden wat peziger heb ik in de gaten. Weet iemand hoeveel AF's nog kunnen groeien in de bloeiperiode??

                        Comment


                          #13
                          Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                          Als AF's in bloei gaan, groeien ze nog best flink door. Hoeveel? Uiteraard is dat afhankelijk van alle omstandigheden zoals licht, temp. Etc...reken erop dat er nog ongeveer de helft bijkomt qua hoogte. Alles wordt vooral meer....ook je toppen gelukkig....

                          Goed dat je ze hebt overgepot. Ben benieuwd naar de foto's.

                          Succes, Ron
                          Last edited by Ronthebudman; 7 September 2015, 22:42.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                            Vrijdag post ik foto's. Even vergelijking met een afgelopen vrijdag dan. Ik ben de plantjes nog een uurtje geleden wezen checken, er gebeuren weer dingen...allerlei kleine uitgroeien her en der, ook op de steel omhoog gebeurt wat. Ben benieuwd morgenvroeg, of als ik morgenavond thuis kom van het werk.

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek dreigt te mislukken - Help!

                              Belangrijke tip: autoflowers altijd in definitieve pot zaaien, verpotten vermijden, lopen ze achterstand op.
                              Tit veur e pafke.

                              Comment

                              Bezig...
                              X