Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Mijn 9 volt anti slak systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn 9 volt anti slak systeem

    Korting op 420shop
    Geinspireerd door posts en youtube video's heb ik een 9 volt anti slak systeem gemaakt.
    Ik heb uitgebreid getest en laat hierbij zien wat werkt en wat niet.

    Mijn eerste ontwerp leek te werken , totdat de batterijen na enkele dagen leeg waren ; oorzaak : weglekken van stroom door de grond.
    Ik had de koperdraden dmv. Schroeven bevestigd , na meten van de weerstand van de aarde tov. De schroef bleek dit de oorzaak.
    dus : bevestig het koperdraad geisoleerd.
    Na allerlei probeersels blijkt de kroonsteen manier goed te werken plus is simpel te maken,

    :


    In deze video zie je dat de afstand tussen de draden niet te groot moet zijn ; kleine slakjes kunnen er tussendoor.




    Hoelang de batterijen geladen blijven weet ik niet , ze werken nu een dag of tien.

    vragen staat vrij

    ps, hier de batterijhouder, eerst met soldeer geklungeld , niet nodig ; dit is een simpele oplossing

    oa hier te koop


    Last edited by doorman; 8 September 2015, 12:38.

    #2
    Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

    Mooi gedaan en duidelijk uit geleg 10 Points
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

      Ha, dat heb ik inderdaad ook ooit zo gedaan. Werkte super effectief.

      Kroonsteentjes is een goeie inderdaad. Ik had oogjes gemaakt van stukjes koperdraad. Werkte ook gewoon, maar wellicht wel iets meer werk.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Mijn 9 volt anti slak systeem



        Ik zag net in het topic van doorman een slimme oplossing om te zorgen dat ze ook niet over de kroonsteen heen kruipen.

        Comment


          #5
          Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

          Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post

          Ik zag net in het topic van doorman een slimme oplossing om te zorgen dat ze ook niet over de kroonsteen heen kruipen.
          Ik had eerst gegalv. ijzerdraad hiervoor omdat dat iets dunner is (past makkelijker) maar als je de weerstand meet na een paar dagen bij ijzer is koper veel beter geleidend, vandaar.

          Comment


            #6
            Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

            Kijk dit vind ik nou leuke topics Crea Bea bezig man!! also 10 points from me!
            K-007
            Kishan's kijkdoosje

            Comment


              #7
              Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

              Als je oogjes maakt van koperdraad dan kruipen ze daar ook niet overheen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                Als je oogjes maakt van koperdraad dan kruipen ze daar ook niet overheen.
                Ja ik had je post ook gelezen, het punt is : in jouw geval kan dat prima ; de koperen oogjes komen niet met de grond in aanraking.
                ik heb de koperdraad op een hoogte waarop er grond zit , en dan lekt de stroom weg . Dan is isolatie noodzakelijk, anders niet.

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                  Ik heb met groot succes kopertape (zelfklevend) gebruikt. Gekocht bij Gamma. Deze schijnt voldoende lading vast te houden om geen slak door te laten,, hierbij heb je ook geen last van een kroonsteentje waar ze overheen kunnen. https://www.gamma.nl/assortiment/nor...kken/p/B436137

                  Comment


                    #10
                    Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                    De batterij is, zoals een aantal al zeiden, helemaal overbodig. Als je een koperdraad of -tape rond de pot wikkelt, raken ze daar ook niet overheen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                      Naaktslakken lopen gewoon over koper tape heen. Koperdraad al helemaal.



                      Krijg de starttijd niet ingesteld, maar ga even naar 1:28 en dan zie je de naaktslak er gewoon overheen racen.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                        http://www.diffen.com/difference/Slug_vs_Snail

                        weer iets bijgeleerd
                        maar altijd deze methode gebruikt bij naaktslakken, nooit meer problemen gehad.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                          Ja, waarom een huis op hun rug nou een verschil zou geven qua werking van kopertape is me een raadsel, maar ik had alleen naaktslakken op mijn guerilla spot en die hadden echt niets van koperdraad of tape.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn 9 volt anti slak systeem

                              Nu nog een zonnecel erbij en het is helemaal compleet.

                              Goed bezig!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X