Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Top in plant met hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Top in plant met hangende bladeren

    Ik zou zelf voor waterplanten gaan zoals eendenkroos. Onverwoestbaar en eeuwig delend uit zichzelf, dus als het overgeven van dat DNA lukt, dan heb je zo een zwembad vol. Meer dan een bak met water is er niet voor nodig namelijk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #17
      Re: Top in plant met hangende bladeren

      Inmiddels wat hop bemachtigd en eens gelezen over de cannabis familie, het schijnt dat de zwepenboom en europese netelboom tegenwoordig ook tot de hennep familie worden geschaard.
      Die bomen schijnen aardig groot te kunnen worden, de netelboom kan tot 20 meter hoog worden en best breed, vorstvrij tot -20 zie ook: HIER en HIER
      Dat zou wat zijn, een wietboom van 25 meter....., continu groeiend en bloeiend, geen problemen met vorst......

      Comment


        #18
        Re: Top in plant met hangende bladeren

        Houd er alleen rekening mee dat je geen andere stof dan veilige stoffen in je hybride wilt hebben. Hop kan nog wel. Maar netels, dat klinkt al.. netelig..
        Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mensen hun longen er uit hoesten na een jointje
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: Top in plant met hangende bladeren

          Ach ja, daar zal men vast wel iets op kunnen vinden, brandnetel thee smaakt ook niet scherp.
          Overigens komen aan die netelboom eetbare kersachtige vruchten:

          De Europese netelboom heeft kleine, groene bloemen die aan lange stelen zitten tussen de bladeren. De vrucht lijkt op een kers en is ongeveer 1 cm in doorsnede. Eerst is de vrucht groen, maar deze wordt later donkerbruin tot zwart. De vruchten zijn eetbaar en hebben een zoete smaak.

          Als toetje nog wat foto's van mijn dame, ze is een flinke struik, vandaag flink getrimd, om alles morgen nog een laatste beetje zon te laten genieten, voordat ik haar definitief ga oogsten!
          De 2 kleine plantjes zijn stekjes die ik vrij vroeg aan het begin heb gemaakt van de grote dame.
          Attached Files

          Comment


            #20
            Re: Top in plant met hangende bladeren

            En, smaakt het een beetje?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Top in plant met hangende bladeren

              Hoi LR2, bedankt voor het vragen.
              Na flink wat geknip(leuk in je eentje) zo'n 500 gram over gehouden, her en der wat toppen weg kunnen gooien vanwege rot en een zeer verdwaasde groene rups er uit getrokken en de deur laten zien.
              Alles is inmiddels goed gedroogd en een week geleden mijn eerste jointje met lemon haze gerookt.
              Wat zal ik zeggen, stevig wietje, smaakt lekker zacht, helaas ben ik slecht in proeven, het lukt mij nooit om bijvoorbeeld bij strawberry haze aardbei te proeven.
              1 keer wel, bij chocolope, maar daar overheerste de chocolade smaak wel heel erg extreem (en dus nog lekkerder!).

              Maar terug naar mijn lemon haze, hij smaakte lekker zacht en sloeg in als een moker, maar misschien had ik ook niet gelijk een hele gram moeten proberen
              Na verloop van tijd werd ik wel ineens heel actief, maar zodra je daarna je bed aanraakt, zweef je lekker verder weg tot de volgende ochtend!
              Kortom, in mijn ogen zeer geslaagd!

              Leuke noot, ik had 2 stekjes van deze dame, welke ik heel mooi had opgevoed en goed getrimd, 1 daarvan had ik cadeau gedaan aan mijn buurman voor zijn verjaardag, als een kind zo blij!

              Comment


                #22
                Re: Top in plant met hangende bladeren

                Goed om te horen!
                Altijd leuk om even te lezen dat/of het allemaal goed is gekomen.

                Over stekjes: je kunt bloeiende planten ook weer in groei krijgen (autoflowers niet, helaas) en die dan in de winter binnen zetten tot je volgend jaar nieuwe stekken neemt. Dat heb ik voor mijn paarse P#2 gedaan, en dit jaar doe ik het met de groene P#2 erbij. Gewoon, omdat het lekkere soortjes zijn, en omdat ik geen zaden meer heb. Kleine moeite, maar het loont!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Top in plant met hangende bladeren

                  Okeeeeeee, dat wist ik dus echt niet!
                  Klinkt wel handig, maar met het tempo waarop ik blow heb ik voorlopig voor een paar jaar genoeg wiet!

                  Overigens had ik wel wat zaden in mijn Lemon haze en goede zaden ook, stuk of 10.(uiteraard worden die koel en donker bewaard)
                  Dat vond ik best vreemd eigenlijk, je zou zeggen dat er dicht in de buurt nog iemand bezig is geweest, maar dan zou je meer zaden in al die toppen verwachten!
                  In mijn autos had ik ook al zaden, daar heb ik er een stuk of 30 van(afghan skunk)

                  Hoe ver komen de pollen van een mannetje over het algemeen in een sterk bewoonde wijk?
                  En hoe lang kan dat blijven hangen?
                  Ik zag geen herma verschijnselen in mijn planten.....

                  Comment


                    #24
                    Re: Top in plant met hangende bladeren

                    Pollen halen met gemak 40km, zelfs in woonwijken. Als de wind een beetje goed staat, hebben ze in frankrijk last van marokkaans stuifmeel.
                    Zolang het droog blijft, blijven de pollen goed bewaard.

                    Zulke zaden bewaren, dat is een beetje jezelf voor de gek houden. Want waarschijnlijk is het hennepstuifmeel geweest. Dat zorgt ervoor dat je THC percentage ontzettend zal zakken, dat je planten waarschijnlijk herma worden, en dat je absoluut 0 zekerheid hebt. Ik gooi zulke zaden altijd weg, omdat ik dan niet stiekem kan hopen op een goede afloop. Die spelingsruimte heb ik buiten niet, en ik wil er ook geen ruimte voor maken. Ik vind het klote om 4 maanden planten te verzorgen, die dan opeens rommel blijken te zijn. Voor iets meer geld, heb ik garanties. Die 20 euro per jaar aan zaden, daar bespaar ik liever niet op. Inmiddels maak ik al een flink aantal jaren mijn eigen zaad, dan bestuif ik takken met mannelijk stuifmeel van planten die ik zelf heb staan. Alle zaden uit die tak zijn voor 98% zeker de kruising die ik gemaakt heb. Alle andere takken zijn onzeker, dus de zaden daaruit gaan in de vuilbak.
                    Dat is moeilijk, en dat doet pijn, maar een mislukte oogst of een herma-plant doet nog meer pijn.. Ik heb ze er tussen gehad hoor, en dan kun je een plant van 2x2m wegpleuren. Nooit meer!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #25
                      Re: Top in plant met hangende bladeren

                      Zo, thanks for the warning, als ik alles zo op een rijtje zet, dan zal ik mijn zaden idd maar weggooien.
                      Ik zou flink teleurgesteld zijn!
                      Als ik zie hoeveel tijd en moeite ik er in heb gestoken, dan wil ik er later niet achter komen dat het shit is!

                      Comment

                      Bezig...
                      X