Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte aanslag op blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte aanslag op blaadjes

    Korting op 420shop
    Op de blaadjes van mijn autoflower zitten witte vlekken waarvan ik niet weet wat het is. Ze is al wel bijna 14 weken oud en volgens mij bijna klaar voor de oogst. Iig wat fotos:

    bladpro.jpg FullSizeRender (18).jpg FullSizeRender (17).jpg

    Foto 1 is het blad met de vlekken maar er zijn meerdere bladen met diezelfde vlekken erop.. Hopelijk kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?

    Bvd

    Excuse me while I light my spliff..

    #2
    Re: Witte aanslag op blaadjes

    Dat is vergevorderde meeldauw. Je plant ziet er theoretisch niet klaar uit zo van ver bekeken.
    Praktisch gezien is ze volgens mij wel klaar want ze kan er alleen maar op achteruitgaan.

    Was het doel van deze plant rookbare sensimilla oogsten of eerder hasj of olie maken ?

    Comment


      #3
      Re: Witte aanslag op blaadjes

      Is hier nog wel iets van te maken

      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y560-L01 met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Witte aanslag op blaadjes

        Je kan is kijken of de toppen ook zijn aangetast zo niet , kan je alles misschien heel kort knippen en valt er nog wat te redden
        Zit het wel in je toppen zou ik het toch niet meer roken en in de kliko gooien .

        Comment


          #5
          Re: Witte aanslag op blaadjes

          Als er niets in de toppen zit, zou ik ze lekker laten staan totdat er iets in de toppen lijkt te komen. Dan gauw oogsten.

          Meeldauw is niet super gevaarlijk, dus voor olie kun je de wiet goed gebruiken. De maag lost het wel op. Maar voor hasj of rookwaar moet je wel goed oppassen dat het niet in de toppen uitslaat. Meeldauw is niet giftig, groeit niet in mensen, maar de sporen kunnen wel reacties oproepen die allergisch van aard zijn. Dan zit je een paar weken naar lucht te happen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Witte aanslag op blaadjes

            Bedankt voor jullie reacties! Naar lucht happen gedurende een paar weken valt niet onder mijn favoriete bezigheden. Dus ik heb nog wat fotos van de toppen gemaakt. Het lijkt vooralsnog alleen te zitten op een paar grote bladeren halverwege de plant. De blaadjes rond de toppen lijken nog redelijk onaangetast.. Maar goed, ik ben natuurlijk geen expert. En ja, ik hoopte wel rookbare wiet van mn plantje te halen.

            top1.jpg top2.jpg top3.jpg top4.jpg top5.jpg top6.jpg

            Volgens mij zijn er wel een paar topjes klaar voor de oogst maar dat is dan op basis van de haartjes die grotendeels bruin zijn. Bij de grootste top s dit echter nog niet het geval. Ik heb een microscoopje besteld maar die heeft vertraging opgelopen.

            Wat is op basis van bovenstaande fotos volgens jullie het meest raadzaam? Toch nog even laten staan en evt wat besmette bladeren afknippen of een enkeltje kliko?

            Excuse me while I light my spliff..

            Comment

            Bezig...
            X