+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 78

Topic: Meeldauw

Hybrid View

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

Standaard Re: Meeldauw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
    Gewoon magere melk,
    Volle melk meng je 1 deel melk 9 delen water.

Grts
    Daniella
    geen magere melk , alleen volle melk
    en mensen het verwijerd niet compleet het meeldauw , maar het zorgt ervoor dat het zich niet verder uitbreid
    Smiley Doobinator , keep smiling everyday.
    http://www.jointjedraaien.nl/cannabisforum/marijuana_restaurant.jpg

Registratie op
    Jun 2009
    Leeftijd
    43

Een weetje van het www:

Citrosept.

Grapefruitpit-extract wordt als oplossing gebruikt als een natuurlijke insecticide, met name door organische boeren. Zo kan planthuis bijvoorbeeld verwijderd worden door te sproeien met een oplossing van 30 druppels vloeibaar extract in een halve liter handwarm water. Het bespuiten van fruit en groenten met een verdunning voorkomt rotting en meeldauw, en bevordert de levensduur 3 tot 4 maal.

Citrosept is een extract gemaakt van de pitten en pulp van Grapefruit, dat wetenschappers, therapeuten en gebruikers over de wereld heeft verbaasd vanwege het onderzoek dat heeft aangetoond dat het schadelijke schimmels, bacteriën en virussen doodt en ook effectief is tegen vele parasieten.

vale.

Life's a bitch and then you die.....
    So fuck it and let's get high!

Registratie op
    Jun 2009
    Leeftijd
    39

Weer een mooie aanvulling vale,ik hoop dat je al die weetjes eens verzamelt en er wat moois van maakt.

@Darkiess,ik weet niet of jij jouw eigen sticky's leest maarr....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
    Wat voor soort melk wordt er gebruikt? In de oorspronkelijke proeven werd verse melk gebruikt. Dat is natuurlijk niet altijd haalbaar. Uit vernieuwde proeven bleek dat magere melk net zo effectief was. Niet alleen is dit nog goedkoper, maar de kans op kwalijke geurtjes na de bespuiting neemt ook af.
    Grts
    Daniella

Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Registratie op
    Jun 2009
    Leeftijd
    43

Ik had daarvoor al een plan in mijn hoofd, maar nu nog ff de tijd vinden
    En daar heb ik op het moment geen tijd voor..

vale.

Life's a bitch and then you die.....
    So fuck it and let's get high!

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    39

Standaard Echte meeldauw en valse meeldauw

Even een weetje

Echte meeldauw (Sphaerotheca pannosa) ook wel 'meeldauw' of 'wit' genoemd en valse meeldauw (Pseudoperonospora sparsa) ook wel 'het zwart' genoemd.

Echte meeldauw is een schimmel die zowel onder als op het blad, langs stengels en op de knoppen kan voorkomen. De schimmel groeit voornamelijk op het plantmateriaal en is redelijk eenvoudig van het blad te vegen. Valse meeldauw groeit voornamelijk aan de onderkant van de bladeren, maar kan zich ook openbaren op stengels en op kelk- en kroonblaadjes. In tegenstelling tot echte meeldauw is valse meeldauw niet van het blad te vegen. Valse meeldauw kan in het ergste geval zelfs bladval tot gevolg hebben.

Voorkomen en bestrijden
    Tegen echte meeldauw kunt je enkele preventieve teeltmaatregelen nemen. Denk hierbij aan het handhaven van een gelijkmatig klimaat en het voorkomen van tocht. Ondanks deze maatregelen kunt je aantasting nooit helemaal voorkomen.
    Valse meeldauw kan wel worden voorkomen door goede klimaatsturing. Vooral als de relatieve luchtvochtigheid langere tijd boven de 85% komt kiemt deze schimmel. Als je spuit zonderaf te luchten, loopt u groot risico dat valse meeldauw toeslaat. Je moet opletten dat je niet te vochtig teelt. Als je hier rekening mee houdt dan hoeft valse meeldauw geen probleem te zijn. Als onverhoopt toch valse meeldauw optreedt, spuit dan met middelen die specifiek werken op valse meeldauw. Voor beide soorten meeldauw geldt dat u een bestrijding niet te langmoet uitstellen, hiermee voorkomt je uitbreiding.
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/image.php?type=sigpic&userid=2980&dateline=1262634  624
    Toen was er licht, en God aanschouwde onze schrale oogst en weende bitter.

Registratie op
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Citrosept
    De Latijnse naam voor de grapefruit is Citrus Paradisi - een paradijselijke citrus.
    Recentelijk werd ontdekt dat niet alleen het vruchtvlees van de grapefruit, maar ook de pitten van deze vrucht uitermate gezond zijn.
    Grapefruitpit-sxtract (GPE) is een natuurlijk antibioticum, welke geen bijwerkingen heeft. Het extract wordt gemaakt door het rollen en fijnmalen van grapefruitpitten en de pulp van de productie van grapefruitsap.
    GPE is bijzonder rijk aan vitamine C en P en is daardoor een uitstekend voedingssupplement. Door het regelmatig, liefst dagelijks, te gebruiken verbetert uw immuunsysteem.
    Honderden duizenden mensen hebben inmiddels kennisgemaakt met GPE en ook in Nederland ontvangen we van de gebruikers zeer positieve reacties.
    In verschillende landen in Europa is Citrosept te vinden in elke apotheek.

Het is ook een natuurlijk Medicijn met antibiotica werking

Citrosept bestellen :http://www.citrosept.biz/shop.htm

Registratie op
    Jul 2008
    Leeftijd
    30

Jongens! ik ben de boel aan het oogsten..
    Ik knip de takken er af, en het grootste deel van de bladeren. maar kleine blaadjes rond de toppen daar zit natuurlijk! weer meeldauw op. Ik knip de kleine blaadjes met meeldauw er af en hang ze op.
    Mijn vraag is, tijdens het droog proces zet die meeldauw dan gewoon door?
    tot in de toppen? of hoef ik me daar geen zorgen over te maken?
    Power to the plant!

Registratie op
    Oct 2009

Ik heb ook een beetje meeldauw maar mijn vraag is kan je het roke ? of gebeurt er dan iets heel raars met je

Registratie op
    Jul 2008
    Leeftijd
    30

En nog even iets, als bij het drogen er toch nog restjes meeldauw in zit moet je dan Gelijk alle blaadjes (rond de toppen) er af knippen?
    Power to the plant!

Registratie op
    Jun 2009
    Leeftijd
    39

Ik zou bij meeldauw zeker alle blaadjes knippen voor het drogen,
    Ook zou ik je aanraden aangetastte toppen niet te roken,
    Meeldauw geeft sporen af,die je ook zou kunnen inhaleren zonder dat ze verbranden,deze komen dan rechtstreeks in je longen terecht.
    Of en welke schade ze daar aanrichten kan ik je niet zeggen.......
    Beter van niet...

Grts
    Daniella

Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

i.v.m. het roken van met meeldauw aangetaste weedtoppen...
    heb wat nuttige info gevonden over hoe schadelijk schimmels wel kunnen zijn voor onze gezondheid !

Schimmels (zwammen, fungi , Mycophyta )
    vormen samen met de gisten een apart Rijk: Schimmelrijk of Fungi
    bevatten geen bladgroen, kunnen dus geen fotosynthese uitvoeren (N.B. ook de groene niet!)
    schimmels zijn strikt aëroob
    het zijn ecologisch gezien reducenten: nemen organische stof op via resorptie en zetten dit om tot voor planten opneembare anorganische stoffen waardoor ze van essentieel belang zijn voor de biosfeer op aarde (samen met de bacteriën)
    de structuur van schimmels is gebaseerd op hyfen (= schimmeldraden) die meestal circa 5 μm breed zijn en in principe d.m.v. apicale groei oneindig lang kunnen uitgroeien; de hyfen vormen met elkaar het mycelium (= zwamvlok)
    de meeste schimmels hebben septa (= tussenschotten) in de hyfen; de septa hebben een porie waar zelfs een kern door kan gaan, maar gemiddeld is er per segment een celkern
    schimmels zonder septa hebben een coenocytisch (= veelkernig) mycelium, wel komen pseudosepta voor om bepaalde organen of dode delen af te sluiten
    de celwanden van de meeste schimmels bevatten chitine, een stof waar ook de pantserdelen van insecten en krabben bestaan
    schimmels zijn ware meesters in het vormen sporen; dit geldt zowel voor de verscheidenheid aan typen als voor de aantallen. De sporen zijn resistenter tegen ongunstige omstandigheden als droogte, warmte enz. en dienen vooral ter overleving van de soort door de massale verspreiding. De sporen zijn bijna altijd gekleurd, zodat de kleur van schimmelkolonies bijna steeds aan de sporen te danken is: mycelium is bijna altijd wit van kleur
    sporenvorming vindt zowel op geslachtelijke als ongeslachtelijke wijze plaats. Een schimmel met alleen ongeslachtelijke sporen noemt men anamorf, met alleen geslachtelijke teleomorf. Komen beide typen sporen in een kolonie voor dan spreekt men van holomorf. De belangrijkste geslachtelijke sporen zijn: zygosporen, ascosporen en basidiosporen; de belangrijkste ongeslachtelijke sporen zijn sporangiosporen, merosporen, chlamydosporen, conidia en thallische sporen
    schimmelsoorten zijn zo variabel dat ze op het uiterlijk gedetermineerd kunnen worden
    elke spore kan uitgroeien tot een schimmelkolonie, maar ook een stukje hyfe (met kernen) kan dat. Hoe meer men een mycelium desintegreert des te hoger het kiemgetal bij de bepaling ervan zal uitvallen. Het heeft daardoor geen zin van een zichtbaar beschimmeld product het schimmelkiemgetal te bepalen.
    De belangrijkste klassen in de voedingsmiddelenmicrobiologie zijn:
    Zygomycetes (coenocytisch mycelium; vormt sporangiosporen in min of meer bolvormige sporangia)
    Deuteromycetes (alleen ongeslachtelijke sporenvorming, vaak de ongeslachtelijke levensfase in de cyclus van een Ascomyceet)
    Ascomycetes vormen vaak acht ascosporen in een ascus (= ‘zakje’), deze zijn hitteresistenter dan anderen schimmelsporen en geven daardoor vaker problemen in bv. gepasteuriseerde vruchtensappen.
    Schimmels kunnen heel nuttig zijn:
    * de ecologische rol (mineralisatie) is reeds genoemd
    * nuttige stofwisselingsproducten zoals enzymen, organische zuren, steroïden enz.
    * geneesmiddelen nl. antibiotica, bekendste voorbeeld is penicilline
    * voedingsmiddelen: schimmelkazen (Brie, Camembert, Roquefort), tempé, Quorn.
    Schimmels kunnen echter ook heel schadelijk zijn:
    * bederf van voedingsmiddelen [ook beschimmeling van vochtige muren, aantasting van kleding of tentdoek ‘het weer’ zit erin]
    * ziekteverwekkers: roest, meeldauw, aardappelziekte, zwemmerseczeem, boerenlong
    * produceren van mycotoxinen (er zijn er inmiddels honderden bekend). Deze vormen een groot gevaar voor de gezondheid. Bij inname van grote doses treedt er acute vergiftiging op, maar dat gebeurt vrijwel uitsluitend in derde wereldlanden. In ontwikkelde landen krijgt men steeds kleine hoeveelheden binnen waarvan het effect echter gestapeld wordt (vgl. radioactieve straling, chemicaliën die carcinogeen zijn), zodat men pas na vele jaren problemen krijgt: kanker, aantasting van nieren of geslachtsorganen, kinderen met aangeboren afwijkingen (ook via het sperma van de vader), ondermijning van het afweersysteem, groeivertraging bij kleine kinderen. Enkele gevreesde mycotoxinen zijn: aflatoxine, fumonisine en andere Fusarium-toxinen, ochratoxine, patuline, DON (= deoxynivanelon) en zearalenon.
    Sommige schimmels zijn resistent geworden voor conserveermiddelen.
    Mycotoxinen kunnen ook via het veevoer in voedingsmiddelen terechtkomen; bekend voorbeeld is aflatoxine dat in koemelk terechtkomt.

Dus conclusie: zeker geen besmette weed gaan roken !
    Grts

Heftig verhaal....
    Nou staat mijn plant nog in de bloei en moet ze nog wel even.
    Nu is het probleem dat sommige blaadjes rond om de toppen meeldauw hebben.
    Nu wil ik dit eigenlijk niet meer gaan behandelen omdat ik bang ben voor top rot.
    Wat moet ik doen knippen, wachten of behandelen???

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    24

Ik had daar ook last van...... Ik heb geprobeerd her en der de meeldauw weg te knippen en op de plekken waar dat niet ging heb ik het laten zitten zolang het maar niet op de toppen zelf kwam.
    Met een lekker pafje op zijn tijd...raak je de weg soms even kwijt.

inderdaad , geouwehoer met melk, toe eens normaal. uhu ik weet improviseren kan maar waarom zou je.

silinal stopt de meeldauw voor een periode van gemiddeld 4 weken. daarna zal de meeldauw eventueel weer behandeld moeten worden.

bij hogere RLV doe ik dit wel maar aan einde bloei (40% rlv) niet omdat de meeldauw hierbij zeer traag verspreid.

de optionele 2e bespuiting (bij hogere RLV problematiek) herhaal ik tevens niet zoals omschreven op de verpakking. gewoon zorgen dat je alles goed raakt

het is namelijk NIET goed om te SPUITEN als je al topwerk in je plantjes hebt......

greetz, K.O.

Registratie op
    Feb 2009
    Leeftijd
    36

Iemand al eens sodakristallen geprobeerd?
    Dit zou helpen tegen schimmels en bladluizen..

grtjs

Registratie op
    Oct 2007

Bayfidan van Bayer is een wondermiddel tegen meeldauw heb ik ondervonden en met mij nog enkele aangetaste
    apart leggen is de boosschap!!! de schimmel sterft niet onmiddelijk af omdat de plant niet meer leeft
    Zat die meeldauw dan op je toppen zelf ??????
    Ganja is my medication , ganja is my cure ;
    smoking marihuana for sure !!!

Werkt niet echt goed, en het stinkt.

Preventief / curatief werkt waterglas beter. Curatief werkt Exact van Bayer het beste.

Grtz, HJM

Registratie op
    Nov 2009

ook dit werkt met de melk gisteren met de lampen uit 1 op 10 gemengd
    en vandaag bijna niks meer te zien heb alleen een raar geurtje als ik m,n hok instap
    maar wie klaagt daarover , supr oplossing ik ben ermee geholpen
    grtz conf

+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3

Cannabis Tags

Regels voor berichten