Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Meeldauw

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Meeldauw

    ja , maar je ken het wel tegen houden doordat het niet verder uitgroeit

    Comment


      #32
      Re: Meeldauw

      Bestrijding?Schadelijk voor de plant?

      Meeldauw is eigenlijk niet de grootste boosdoener, want de plant trekt zich uiteindelijk niet veel aan van de schimmel.
      De bijkomende aantastingen zoals roetdauw (veroorzaakt door bladluizen) maakt het vaak erger.
      De bladeren kunnen niet meer ademen via de huidmondjes waardoor er een groeistilstand kan optreden.

      bron:
      http://www.vergetengroenten.be/index/artikel/156

      Comment


        #33
        Re: Meeldauw

        hey dudes, een vraagje, een van mijn plantjes heeft meeldauw, de grootste nog wel... maar kan ik de weed ervan gewoon roken, of komt die meeldauw rotzooi ook in de toppen?
        [ Let the Herb reveal you to yourself . . . One Love ]

        Comment


          #34
          Re: Meeldauw

          ik heb alle bladeren met meeldauw weggeknipt
          verder de rest van de plant ingespoten met 1 op 10 liter melk/water, nu heb ik er bijna geen last meer van.. volgens mij geeft meeldouw extra kans op toprot doordat je plant wat ongelukkig word maar als je hem goed verzorgd en alles wegknipt kan het volgens mij niet zoveel kwaad!

          Comment


            #35
            Re: Meeldauw

            ik heb er ook last van,mijn grootste plant zit ook onder de meeldauw bijna in de toppen heb er melk en water over heen gespoten .
            moet je de bladeren weg knippen,..?
            groeten thc

            Comment


              #36
              Re: Meeldauw

              Ik doe het persoonlijk wel, aangetaste delen herstellen niet en zullen uiteindelijk vergelen en afsterven.

              Maar ik laat ze ook wel eens zitten, dan sterven ze maar af.

              Geen eenduidig antwoord dus

              Comment


                #37
                Re: Meeldauw

                Als ze alleen maar vergelen ,dan laat ik ze zitten,.... want ze halen nog energie uit de bladderen.
                dat met melk en water werkt een beetje morgen maar weer inspuiten hopelijk kan ik het wat in toom houden en met een beetje mazzel heb ik toch nog een mooie oogst,....


                mijn mooiste plant
                mijn andere plantjes

                gegroet thc

                Comment


                  #38
                  Re: Meeldauw

                  Mijn planten zitten sinds stek af aan al onder de meeldauw. Prima in toom te houden met silinal. Je hoeft je geen zorgen te maken hoor.

                  Comment


                    #39
                    Re: Meeldauw

                    Een van mijn planten had last van meeldauw, lang niet overal maar toch te veel voor deze weersomstandigheden te weten dat ze op een terras staan.

                    Ik ben gegaan voor de actie lookbol:

                    - 1 halve verse lookbol (5-6 grote tenen) persen in een pot
                    - 5 min laten koken in 1 liter water
                    - 12 uur laten trekken (buiten, anders stinkt heel je huis)
                    - Geheel overgieten door een zeef
                    - Thee in een plantenspuit gieten

                    Thee op de te behandelen bladeren spuiten, een behandeling per te behandelen blad volstaat !

                    Meeldauw weg

                    Comment


                      #40
                      Re: Meeldauw

                      heey maar dit kan je dus ook elke week herhalen voor meeldauw te vermijden????

                      want ik heb nergens last van en ik wil ook nergens last van

                      ik kweek binnen

                      Comment


                        #41
                        Re: Meeldauw

                        Ik behandel de bladeren die er last van hebben en de aarde uit voorzorg, je kan heel goed zien welke het waren daar de thee als hij is opgedroogd een blinkende glans achter laat. Tot nu to heb ik enkel een beetje last gehad op de bladeren, niet op de bloemen.
                        Ik ga dit even aanzien, als na een week de meeldauw niet terug is op het zelfde blad zal ik ze met schoon water proper maken.

                        Ik ben er zeker van dat je dit kan gebruiken om meeldauw te vermijden maar ik heb niet echt zin om dit te doen de reden hiervoor is dat ik een beetje bang ben om de smaak te beinvloeden. Looksmaak in een joint is echt niet fijn denk ik. Ik weet niet of dit opgaat maar wil het risico niet lopen, ik ben wel een beetje benouwd moest de meeldauw zich uitbrijden tot de toppen.

                        Het is een uitzonderlijk goed najaar en ik ben vol verwachtingen

                        Comment


                          #42
                          Re: Meeldauw

                          oplossing is 1 deel melk 9 delen water
                          het voorkomt dat het zich verder gaat uitspreiden

                          Comment


                            #43
                            Re: Meeldauw

                            dat met melk en water werkt heel goed, heb het nu twee keer mijn planten in gespoten en de meeldauw verdwijnt nu gelukkig .
                            zou niet alleen met water doen,want de meeldauw is een schimmel.
                            je krijgt schimmels als de plant vochtig blijft ,merkt het nu smorgens ook dat de plant vochtig is van de nacht en sinds die heb ik last van meeldauw,gewoon met melk en water dat is genoeg

                            Comment


                              #44
                              Re: Meeldauw

                              Door melk verdwijnt je meeldauw niet je ziet het alleen even niet.
                              Controleer bij meeldauw buiten ook je normale buiten planten daar zit ook vaak meeldauw in wat over gaat naar je wiet planten.
                              groetjes
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #45
                                Re: Meeldauw

                                ik heb geen andere planten in de buurt staan,maar je hebt wel gelijk heb nog steeds meeldauw hoop dat het niet verdr uitbreid ,....
                                Valt me op dat dat de bladderen nu heel erg glimmen maar daarop zie je geen meeldauw,.........
                                maak wel ff een foto,..

                                Comment

                                Bezig...
                                X