Wanneer een autoflower oogsten?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BiggyWhy
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2012
    • 10

    #1

    Wanneer een autoflower oogsten?

    Korting op 420shop
    Heej,

    Ik heb 5 white widow autoflowers die volgens mij bijna klaar zijn.
    De haartjes van de toppen boven aan de plant zijn allemaal al bijna bruin 80%/90%.
    Maar onderaan komen er nog steeds een paar nieuwe en zijn die zijn nog helemaal wit.
    Moet ik nou oogsten of wachten tot de alle haartjes bruin zijn?
  • belladonna
    Guru of all Growers
    Lucky Member
    • Aug 2008
    • 10674

    #2
    Re: Wanneer een autoflower oogsten?

    Je moet niet naar de haartjes kijken maar naar de trichomen dat zijn die kleine glitter dingen op je plant die moeten de kleur van amber gaan krijgen en dan kan je gaan oogsten

    gr Bella
    God was never on your side..

    Comment

    • BiggyWhy
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2012
      • 10

      #3
      Re: Wanneer een autoflower oogsten?

      Maar mijn toppen boven aan zijn veel meer ontwikkeld dan die onderaan.
      Kunnen die toppen bovenaan niet een soort van over rijpworden?

      Comment

      • nathandax
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2012
        • 100

        #4
        Je kan eerst je bovenste toppen verwijderen als deze rijp zijn, en dan wachten tot de anderen ook rijp zijn.

        Comment

        • BiggyWhy
          Plantje
          Nieuw Lid
          • May 2012
          • 10

          #5
          Re: Wanneer een autoflower oogsten?

          Maar ik moet toch de hele stengenl in een keer afknippen? of kan ik ook gewoon boven aan wat takkie's eruit knippen en dat de rest nog doorgroeit?

          Comment

          • belladonna
            Guru of all Growers
            Lucky Member
            • Aug 2008
            • 10674

            #6
            Re: Wanneer een autoflower oogsten?

            Yup da kan maak is foto van je plant
            God was never on your side..

            Comment

            • BiggyWhy
              Plantje
              Nieuw Lid
              • May 2012
              • 10

              #7
              Re: Wanneer een autoflower oogsten?

              Zit momenteel op school, maar ik maak vanmiddag/avond even een fotootje.

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #8
                Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                • BiggyWhy
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • May 2012
                  • 10

                  #9
                  Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                  Ik heb even wat fotoos genomen.

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ik heb de 2e foto geoogst en geknipt.
                  Ik ben hem nu aan het drogen, alleen het ruikt heel vreemd en totaal niet naar wiet.
                  Zou er miss schimmel in kunnen zitten?
                  Attached Files

                  Comment

                  • conus
                    Stoner
                    Member
                    • May 2012
                    • 23

                    #10
                    Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                    Wiet heeft tijd nodig om te rijpen. Het zal kunnen ruiken naar gras, of naar een fruitig muf achtige geur: hoort er bij

                    10 dagen drogen zijn de gif stoffen uit je toppen/blad, mits je deze donker maar geventileerd droogt.
                    14 dagen is vaak een graadmeter om takjes te breken. Velen doen dit onder de top, ik breek zelf liever een top kapot zodat die
                    daar ook goed droog is.
                    Ik praat over buiten wiet, maar neem aan dat principe zelfde is.


                    Ik gebruik een secretjardin dr2 60x60x140: ideaal om ze te laten drogen icm een droognet

                    Greetz Conus

                    Je kunt ook de weckpot methode gebruiken, dat komt neer: 15 minuten 1x daags je weckpot verversen met lucht. Ik heb ze zelf in de kelder staan, waar het koel en een mooie stabiele temp is zonder vocht. Ik doe het 2 maanden, dus in december kan ik pas aangeven hoe ze dit jaar smaken

                    Je planten zien er mooi uit!

                    Comment

                    • Xtreme
                      Banned
                      • Jul 2009
                      • 4271

                      #11
                      Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                      Wat voor gif zou er nu in de toppen moeten zitten en welke argumenten kun je aandragen dat gif verdwijnt bij het drogen? Als ik rattengif in pastavorm droog, is die nadien echt niet te gebruiken als strooisel op mijn boterhammen.

                      Comment

                      • Smowkie
                        Elite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2011
                        • 2684

                        #12
                        Wanneer een autoflower oogsten?

                        Met gif denk ik dat hij bedoeld voedings resten maar is wat raar verwoord, en ik denk ook niet dat het er zomaar uitgaat, , of je het nog steeds smaakt na maanden drogen weet ik niet, mss kan iemand dit eens testen? aangezien je het smaakt als je het rookt, het slimste is om de laatste 2 weken enkel water te geven met niets in, dat doet je smaak echt wel ten goede!

                        Comment

                        • conus
                          Stoner
                          Member
                          • May 2012
                          • 23

                          #13
                          Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                          Op dit forum kwam ik de volgenden tekst tegen

                          "k snap niet dat er in dit topic nog niets over chlorofyl vermeld is???
                          Ben zelf geen ervaren kweker hoor maar vind dit toch altijd een belangrijk punt.
                          Chlorofyl is pas helemaal volledig uit je wiet na MINIMAAL 10x24uur (10 dagen dus lol ) drogen !!!
                          En verbrande chlorofyl is helemaal niet goed voor je longen voor je systeem voor je lijf voor niets niet als je het oprookt!
                          Extra ongezond om wiet te roken die minder dan tien dagen geleden omgehakt is.
                          Wou dit toch even duidelijk zeggen!
                          Voor de rest zeer leuk topic!
                          Grtz Laatst gewijzigd door Deerriz; 26th May 2010 om 19:09"

                          Dat bedoel ik met dat "gif"

                          link: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...n-drogen/page4


                          Tevens is weckpot niet iets nieuws, en 2 maanden weckpot zal lang kunnen zijn: aangezien
                          de opbrengst nog redelijk was dit jaar, kan ik het of laten wecken of in zakken doen... Princiepe
                          verandert er dus niets?

                          Comment

                          • Xtreme
                            Banned
                            • Jul 2009
                            • 4271

                            #14
                            Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                            Alles wat je rookt en waarbij door het verbrandingsproces teer vrijkomt is in principe vergif. Chlorofyl is op zich uiterst gezond en zeer zeker geen gif: bladgroente, sap van tarwegras enzovoort, gegeten of gedronken, vormt een waardevolle bouwstof.
                            Last edited by Xtreme; 7 October 2012, 14:59.

                            Comment

                            • conus
                              Stoner
                              Member
                              • May 2012
                              • 23

                              #15
                              Re: Wanneer een autoflower oogsten?

                              De eetbare en drinkbare varianten zullen zeker gezond zijn, de vraag is of het ook gezond is om het te roken. Niet dat roken al gezond is, maar wat er te beperken is = mooi meegenomen. Daarbij heeft wiet langer dan 10 dagen drogen nodig, waardoor niemand er "last" van zou moeten hebben...?

                              Comment

                              Bezig...