Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    ik vond het ook al een leuke zin

    ONGEVEER 0,5 MM in de grond

    komt toch aardig precies aan als je met halve milimeters gaat werken

    maar het is 5 tot 10 mm idd

    groet

    Comment


      #32
      Nog iets. Het kan wel goed zijn dat iemand anders het al heeft vermeld.

      Hoe langer het worteltje, hoe minder kans op overleven.
      Je moet je zaadjes dus in de grond(zaai- en stekaarde) steken vanaf dat er een klein worteltje zichtbaar is.

      Greetz,
      zion
      Last edited by zion; 7 April 2009, 11:58.

      Comment


        #33
        wanneer kun je vers geoogste zaadjes eigenlijk laten ontkiemen??

        kant dat al gelijk of kun je beter een paar weken wachten??

        groet

        Comment


          #34
          Goede vraag. Ik kan er jammer genoeg niet op antwoorden.
          Ik ben benieuwd...

          Even later:
          ik hebben even zitten nadenken. Als je kijkt hoe het er aan toe gaat in de natuur dan heb je het antwoord meteen.
          Je plant is volledig afgebloeid in de herfst. De zaadjes vallen van je plant en door de regen en het gevroet van dieren en andere beestjes wordt het zaadje bedekt met een laagje aarde.
          Dit zaadje bmijft daar, leker warm onder de aarde, gedurende de winter.
          Eenmaal de temperaturen weer wat aangenamer zijn, rond midden april, zal het zaadje in actie schieten. Je moet maar een uitreken hoe lang het zaadje daar in de aarde ligt te rusten.

          Stel je hebt een plant die eind oktober oogstklaar is.
          Het zaadje ontkiemt zo eind april.
          Aantal maanden rust= 6

          Voila

          Greetz,
          zion

          Comment


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
            Tip: Span wat versheidsfolie over de pot zodat het lekker vochtig word,
            vergeet er wel geen gaatjes in te maken.

            wel of geen gaatjes

            Comment


              #36

              Comment


                #37
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                Vanaf je leven ziet kan je ze planten, ze langer in water laten liggen heeft geen nut. Ontkiemen in een glas water,keukenrol enz doe je eigenlijk om te zien welke zaden leven bevatten.

                Peace

                Comment


                  #38
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Maurice View Post
                  wel of geen gaatjes
                  wel gaatjes

                  grtz

                  Comment


                    #39
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                    oke
                    moet ik mij zorgen gaan maken of niet?
                    ik heb 15 zaadjes die staan te ontkiemen, heb het gedaan zoals ik dat vroeger deed met mijn buiten zaadjes

                    zaadje in groei medium (steenwolblokje) goed nat en dan in een emmer met plastic erover en wat gaatjes erin, maar we zijn nu bijna 6 dagen verder en er zijn er nog maar 3 uitgekomen en die groeien snel, kunnen ze nog uitkomen of moet ik naar de shop voor nieuwe zaadjes?
                    heb 5 ww
                    5 super skunk
                    5 top44

                    3 van de top44 komen uit

                    grtz-P
                    you got to smoke tha weed,weed,weed,give me a rizla please,please,please

                    Comment


                      #40
                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                      6 dagen is toch al wat aan de lange kant, hebben ze het warm genoeg?
                      Heb je al eens naar de zaden gekeken nadat je ze hebt geplant? wie weet zijn ze verrot ofzo,

                      Peace

                      Comment


                        #41
                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                        Hee

                        Ik ben nog een beetje beginnerMaar
                        Kan je ook gwn als je het zaadje hebt gewoon gelijk in de
                        Stek aarde zetten of moet het egt ontkiemt worden

                        Grtz Blowman

                        Comment


                          #42
                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                          Dat kan ook wel gewoon hoor Blowman, ik zie zelfs steeds vaker dat kwekers ze gewoon in de aarde steken en met succes. Ikzelf verkies toch ontkiemen in watten omdat ik dan kan zien of ze wel opengaan. In de aarde is het een kwestie van wachten en hopen maar werkt naar mijn weten net zo goed.

                          Greetzz

                          Comment


                            #43
                            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                            ik heb gister om ongeveer 8 uur een aantal zaadjes in een snoepbakje van de kpn maar jaah die sluit wel goed en is compact. deze heb ik in een 2 sokken gedaan en nu zijn we 37 uur verder en bijna al mijn zaadjes hebben al een worteltje van 4 a 5 mm. alleen de iets grotere zaadjes nog niet maar die laat ik er gewoon nog even in en ik kijk dan of die het wel doen.

                            dit is de eerste keer dat ik zaadjes ontkiem heb hier op het forum gewoon wat informatie gezocht en zo kan iedereen het doen gewoon even nadenken en goed inproviseren en je fikst wel wat. deze zaadjes zijn ook de eerste die ik ooit ga planten hoop dat het wat word.

                            ps dat bakje zit in die 2 sokken en die heb ik de hele dag onder mijn oksel, omdat het daar lekker warm is en s'nachts doe ik het in mijn kussen heb hele warme kussen en die wikkel ik in een dikke deken .

                            greetzz (D)ave
                            Attached Files

                            Comment


                              #44
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                              Je kan het doosje oko gewoon laten staan hoor ze ontkimen van zelf wel.
                              Als je het doos je bij je blijf houden rollen de zaatjes en kunne ze beschadigen.
                              Zet het doosje zonder sokken ergens neer en doe het dekseltje beetje open dan kan er lucht bij maar hou ze donker .
                              Als de worteltjes er beetje uit zijn kan je ze ion potje doen.
                              groetjes
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #45
                                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                                zaadjes zijn gelukt er waren er 4 ontkiemd en 2 niet maar ik betwijvel of dat wel zaadjes waren had ze namelijk gehad heb er nu 2 gepland staan in de nacht warm op me kamer en zo nu en dan in de badkamer vanwege de drooger die maakt die ruimte warm en dat had ie nodig toch? corect me if i am wrong en wanneer moet ik met een lamp gaan werken.

                                Comment

                                Bezig...
                                X