Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

    gewoon in een handdoek draaien en in de auto op de acherbank zetten ( raampjes dicht behalve 1 ( die 4 cm open staat) en zorgen dat de auto niet afkoelt door airco enz...
    zo heb ik m'n zaden die 2 maand geleden niet in gang schoten wel op gang gekregen

    anders gewoon in een gesloten (choco/kleine confituur(of marmelade, zoals je wil)) - potjes met water erin onder tl steken
    Last edited by yipz; 9 May 2009, 21:30.

    Comment


      #47
      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

      Als ze niet open willen gaan door een te lage temperatuur; frituren die handel!


      ahahah xd

      Comment


        #48
        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

        @borrelnoot

        haal eens je plant uit je potje, gewoon omdraaien en kijken of de wortels al tot de rand zitten, dan weet je zeker dat je al een beetje te lang in je kleine potjes zit.
        (ps, misschien een beetje dieper in de grond steken)

        zijn ze voor binnen/buiten?

        Comment


          #49
          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

          Hallo ben nieuw hier en ga voor de eerste keer kweken. ik heb voor de eerste maal zaad besteld WSS skunk het is geen duur zaad maar het is voor te proberen.
          Het probleem is dat ik op het bovenste woon onder 2 duplexramen en vrees er een beetje voor dat het niet gaat lukken. Ze moeten niet zo groot zijn de plantjes en niet zo veel knoppen het is maar voor eigen gebruik.
          Moet wel zeggen dat al veel gelezen heb op dit forum en al veel bij geleerd en hoop dat het mij lukt om is zelf gekweekte weed tesmoren.

          Groetjes

          Comment


            #50
            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

            ik heb geprobeerd om 5 big bang zaden te ontkiemen in sprout pads. dat was ongeveer 3 weken geleden en er is nog niks gebeurd dus ik heb de hoop opgegeven en nieuwe besteld. ik denk dat het komt omdat de temperatuur niet hoog genoeg is of te veel schommelt. hoe kan je het beste zorgen voor de goede temperatuur en zorgen dat het zo blijft?

            grtz,
            lucas
            pick it, pack it, fire it up, come along...

            Comment


              #51
              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

              zet het in een kastje of gewoon in de kamer, dan blijft het altijd op kamertemperatuur

              Ikzelf heb 3 big bangs staan en had 1 zaadje dat niet wou (of ik was te ongeduldig) je kan ze ook gewoon 0,5cm diep in zaai en stekgrond leggen, nadat je ze een paar uur in een glas water hebt gehad. Na een dag of 2 a 3 zullen ze hun kopje laten zien
              sigpic
              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

              Comment


                #52
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                ja ik heb ze ook gewoon in me kamer staan en daar is het volgens mijn thermometer rond de 22 graden. maarja ik heb ze in een glas water gedaan als laatste hoop maar ik verwacht er niet veel van. heb net me feminised sativa mix binnen gekregen dus hopen dat die het wel doet. ik doe ze gewoon op een schoteltje met natte tissues en folie eroverheen. I keep my fingers crossed
                pick it, pack it, fire it up, come along...

                Comment


                  #53
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                  Na het ontkiemen van het zaadje , en er is een klein plantje kan je ze dan onder een gloeilamp van 60 watt zetten en hoeveel heb ik er dan nodig, of is een spaarlamp van 60 watt beter,


                  Mvg smokesomeweed

                  Comment


                    #54
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                    High,

                    Gloeilamp gaat niet werken, gloeilampen geven bijlange niet het juiste lichtspectrum. TL met de juiste kleurcode en sl gaat wel.

                    http://540500.mijnwinkel.nl/productl...25E4B3EFFD344&

                    Comment


                      #55
                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                      Hallo, ik ben nieuw en niet bekend met kweeken. ik heb 10 white widow zaadjes. Een paar waren na 1 dag al ontkiemd en heb ik samen met de niet ontkiemde in potgrond gezet. Zonder te ontkiemen dat kan gewoon toch? (las ik hier ergenst of gaan ze nu dood) de bak waar ze nu in staan is niet zo diep...cm of 10. Moet ik gewoon wachten tot ik een steeltje zie? en dan overplaatsen in een potje? en met water geven...moet ik gewoon beetje sproeien met plantenspuit tot de bovenkant nat is...of gewoon water erin gooien? ik had ergenst gelezen dat ze kunnen gaan rotten met teveel water???

                      Comment


                        #56
                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                        Niet zo diep in de aarde doen 2 of 1 cm is diep genoeg
                        ja je kan ze ok gewoon in aarde doen
                        Suc6
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #57
                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                          0.5 cm is voldoende.

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment


                            #58
                            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                            Nu dit toppic over het ontkiemen van zaden gaat, bij deze mijn vraag.
                            Een maatje van mij vertelde mij, dat als je zaadjes ontkiemt zijn, en je heb ze daarna in aarde gedaan. Dat je dan al vrij snel zou kunnen zien of je met een +je of een -tje te doen heb. Volgens hem is een wortelstreng met weinig vertakkingen een mannetje. Wanneer de wortels velen vertakkingen heeft, zou je in 9 van de 10 gevallen met een vrouwtje van doen hebben. Wie zou dit kunnen bevestigen, of zijn gedachtens er over uit spreken ?

                            Mvgr Oscar,

                            Comment


                              #59
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                              Zo vroeg kan je dat volgensmij nog niet vaststellen, of wel?
                              Later kun je dat vrij makkelijk herkennen.

                              Comment


                                #60
                                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                                Wigyour,

                                Dank je voor je reactie, probleem is namelijk dat ik het zelf niet zo ziet zitten maanden af te moeten wachten tot ik het kan zien. *Krijg zaadjes op gestuurd van deze vriend* Ik woon namelijk op een (ei)landje waar de wet iets anders in elkaar zit als in Nederland. Uiteraard kan ik er twintig laten ontkiemen tegelijk en afwachten, maar mochten de autoriteiten hier binnen vallen ben ik een paar maanden voorzien van kost en inwoning. (Juist ja, met een hoop tralies) Indien je enkele planten heb, kom je er nog mee weg. (Heb er heden twee staan, op balkon)
                                Iemand die nog meer tips heeft om het zo vroeg mogenlijk te kunnen herkennen ?
                                Iemnd die kan bevestigen of die vriend van mij er naast zit ?

                                Mvgr Oscar,

                                Comment

                                Bezig...
                                X