Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61

    Comment


      #62
      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

      Oorspronkelijk geplaatst door Oscar View Post
      Nu dit toppic over het ontkiemen van zaden gaat, bij deze mijn vraag.
      Een maatje van mij vertelde mij, dat als je zaadjes ontkiemt zijn, en je heb ze daarna in aarde gedaan. Dat je dan al vrij snel zou kunnen zien of je met een +je of een -tje te doen heb. Volgens hem is een wortelstreng met weinig vertakkingen een mannetje. Wanneer de wortels velen vertakkingen heeft, zou je in 9 van de 10 gevallen met een vrouwtje van doen hebben. Wie zou dit kunnen bevestigen, of zijn gedachtens er over uit spreken ?

      Mvgr Oscar,
      hallo mannen ikzal uitleggen hoe ik mijn babies ontkiem ik zoek namelijk een mooi goed schoon doek die goed vocht vast houd leg de babies erin
      klap de doek om en controleer regelmatig of het vochtig genoeg is leg ze op de vensterbank{kachel eronder} daar is het meestal plus minus 20 graden als die ontkiemd is en let op al mijn zaden ontkiemen!!!!! laat ik hem ongeveer 0.05 mm groot daarna pot ik ze in een 25 kilo visbak die lekker vol zit met goed kwaliteit aarde gooi de bak eerst goed vol met water zodat het lekker nat word waarna ik ze ongeveer 0.04 mm instop dek ze af met aarde maar druk de aarde niet aan althans zorg er alleen voor dat die donker ligt nou moet je geduldig zijn overigens gaan er bij mij 2 per 25 kilo bak lekker veel ruimte en het slimste is om ze te potten waar ze uitendelijk ook in blijven dus overzetten kan je beter niet doen geef ze een diepe bak zodat de penwortel goed lang naar beneden kan groeien en het hoeft niet altijd recht als i maar door kan blijven groeien dus niet ergen vast komt te zitten ik heb ze op mijn balkon staan ze staan nu ruim 4 maandjes en het zijn behoorlijke boompjes en zo te ruiken rookbaar ook maar dat wist ik al en ik heb nooit een zaadje gekocht ik heb ooit een weedje in me hand gedrukt gekregen eenmaal thuis dacht een lekker blowtje te kunnen roken niet dus het zat vol met zaadjes dat is overigens al een jaartje of 3 geleden ik heb nu op dit moment p2+p3=f6 en het gaat lekker beter als dat je stekjes moet kopen hier heb je meer plezier in ik hoop een beetje info te hebbe gegeven ik hoop ook hier te kunnen leren wat iki niet weet dus guys nog ideeen of trucjes ik luister graag

      Comment


        #63
        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

        Oscar je vriend heeft deels gelijk maar dat hoeft niet altijd so te zijn
        je kan bijvoorbeeld ook kijken of de vertakking haartjes in zijn okseltjes krijgt maar alle opties kunnen soms anders uitvallen als dat je verwacht maar als je gewoon een goed zakje zaadjes koopt bijv sensie seed dat geeft al heel wat zeker heid

        Comment


          #64
          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

          kijk dit is handig

          Comment


            #65
            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

            Waarom ontkiemen? Gewoon in de pot gooien met een laagje zand erover, als ze zin hebben om naar boven te komen zie je ze vanzelf verschijnen. Dat is mijn filosofie en het heeft me tot nog toe niet in de steek gelaten *klopt af op hout*

            Comment


              #66
              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

              goeie info altijd welkom xD
              Izzz

              Comment


                #67
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                Bij onder andere hennepzaden en veel andere zaden maakt het niet uit of er licht bij komt of niet, hierbij praten we over zichtbaar licht (+- tussen 380 nm en 780 nm)

                Waarom?
                Als je zaden wil laten ontkiemen leg je ze in een vochtig/nat milieu. Het volgende gebeurt dan:
                Als er water in de zaden doordringd ontstaat er gibberelline (een hormoon) wat zorgt het ontstaan van het enzym (beta)amylase(amyloglucosidase) wat het uiteinde van de zetmeel keten (amylose of polyglucose) omzet in maltose wat door vele andere enzymen/processen in het zaadje wordt omgezet in de kiem van het zaadje.

                Hiervoor is dus geen (zichtbaar) licht nodig, omdat dit nauwlijks tot geen warmte veroorzaakt. Infrarood (warmtelicht) of warme lucht daaarin tegen wel van invloed op de enzymactiviteit van beta amylase, evenals de pH, en in geringe mate de concentratie van mineralen(zouten) in je ontkiemingsmedium.

                Grtz

                Comment


                  #68
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                  monty dat begrijp ik niet als je een warmte lamp gebruikt bij ontkiemen versnel je dan het proces??

                  Comment


                    #69
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                    Er staat dus dat het enigste bruikbare licht infra rood is omdat dat licht warmte straalt. Die kiem doet verder niks met dat licht.

                    Last edited by monty; 14 September 2009, 13:01.

                    Comment


                      #70
                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                      had eerst 3 lowryder zaadjes 2 dagen laten weken in warm water, daarna tussen vochtige watten gestopt en ook nog 2 nieuwe bij gedaan. Die 2 nieuwe hebben nu 1cm wortel en 3 oude 2mm
                      Gelijk tussen de watten dus...

                      Comment


                        #71
                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                        Heey Smokey, ik ben nu mijn wietzaadjes aan het ontkiemen; 3 in een glas gevuld met water en 2 in een kopje tussen 2 vochtige watjes maar ik zie nog geen teken van leven en vandaag is het de 3e of 4e dag. Doe ik iets verkeerd of moet ik nog ff geduld hebben? Mvg Angelo
                        A.Bundy

                        Comment


                          #72
                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                          Ik heb enkele zaadjes laten ontkiemen , bij 2 zijn ze gebarsten en zie ik een worteltje moet ik dit nu planten of liever nog wat wachten tot het worteltje eruitkomt en wat langer is ?

                          Comment


                            #73
                            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                            Je kan nog even wachten tot het er een mm of 2-3 uitsteekt maar die kan al in de grond. Maakt niet zoveel uit.

                            Comment


                              #74
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                              Het ontkiemen voordat je ze de grond in stopt, is zover bij mij bekend enkel nuttig om te zien of er leven inzit voordat je ze in de grond stopt. Als het zaadje opengaat weet je dat het leeft, dus kan je ze al direct in de grond stoppen.

                              Dit voorkomt ook dat je eventueel het stengeltje afbreekt tijdens het planten van je zaadje
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment


                                #75
                                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                                Ik heb een vraagje als je wil ontkiemen in stekgrond.
                                Hoe weet je in welke richting je het zaadje moet steken? Want ik veronderstel dat het slechts aan 1 kant ontkiemt dus hoe weet je welke zijde je naar boven moet steken?

                                Comment

                                Bezig...
                                X