Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91

    Comment


      #92
      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

      Dus moet ik 't keukenpapier niet vochtig houden?

      Comment


        #93
        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

        Wel vochtig niet kletsnat. http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/content.php

        Comment


          #94

          Comment


            #95
            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

            'k heb m'n zaadje dat na 2 weken nog ni was ontkiemd uitgegraven & in 'n glas water gedumpt. nu is y na 1 dag aan 't ontkiemen. kan dit dan ook kwaad?
            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Nooit je zaadje uitgraven. Je beschadigt onherroepelijk de haarworteltjes. gewoon het potje vochtig houden, niet zieknat, vochtig.

            Grtz

            Comment


              #96
              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

              Nee zeker kan dit geen kwaad! Zo lang je zaad kiemd en het ziet er gezond uit(geen schimmel) is het levensvatbaar. Dus nu kan je ze in de grond stekken maar let op! Je grond nag niet te zwaar zijn en moet water aflatend zijn, wat doe je dan je neemt nieuwepotgrond, niet de oude grbruiken die zit vol met ziektekiemen, en je mengt er wit zand doorheen dit is een ideale stekkegrond! en je maakt een kuiltje van +/- 0.5-1 cm en je steekt het in de grond met het witte steeltje naar beneden en je bedekt het met grond niet aan duwen en dan goed nat houden! maar ook niet elke dag water geven he dan gaat je grond groen kleuren(schimmel) en das zeker niet goed voor je zaadje!

              En als je nog niet zeker bent van je growkunsten: Look Around On The Site!

              Grtz Me

              Comment


                #97
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                Oorspronkelijk geplaatst door motion View Post
                Nee zeker kan dit geen kwaad! Zo lang je zaad kiemd en het ziet er gezond uit(geen schimmel) is het levensvatbaar. Dus nu kan je ze in de grond stekken maar let op! Je grond nag niet te zwaar zijn en moet water aflatend zijn, wat doe je dan je neemt nieuwepotgrond, niet de oude grbruiken die zit vol met ziektekiemen, en je mengt er wit zand doorheen dit is een ideale stekkegrond! en je maakt een kuiltje van +/- 0.5-1 cm en je steekt het in de grond met het witte steeltje naar beneden en je bedekt het met grond niet aan duwen en dan goed nat houden! maar ook niet elke dag water geven he dan gaat je grond groen kleuren(schimmel) en das zeker niet goed voor je zaadje!

                En als je nog niet zeker bent van je growkunsten: Look Around On The Site!

                Grtz Me
                thnx man. ; )

                Comment


                  #98
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                  vraaaagje: als 't zaadje al ontkiemd 's via 'n glas water & 't zit in de potgrond, is de kans dn nog grooot dat de hele santenkraam mislukt?

                  Comment


                    #99
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                    hallo medekwekerss,

                    ik heb eeregisteren 5 northern light zaadjes ontkiemt ging allemaal goed totdat ik hoorde dat ik de Plagron growmix aarde niet mocht gebruike als stekaarde omdat er teveel voeding in zou zitten en ze stuk zouden gaan ( zit voor 3 weken voeding in ).
                    mijn vraag is moet ik ze nu nog in gewonepotgrond doen?? k heb gekeken bij 1 zaadje en bij die was het worteltje gewoon gaan groeie. ik durf ze ook niet echt over te potte ivm dat ik de worteltje stuk zou gaan. heb dringend antwoord nodig!!!

                    Comment


                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                      Ik zou ze lekker in die aarde laten zitten. Doe ik ook. No problemos. Maar absoluut geen extra mest geven de eerste weken.

                      Bart
                      Bartjeboy
                      Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
                      Yoga en Japanse taal in Zutphen

                      Comment


                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                        ok thx voor the reply, ja ik zie de 1e kopjes al boven komen denk dat het dus wel goed komt!

                        Comment


                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                          ik gebruik 12 liter potten ,3 kwart met lightmix en een kwart zaaigrond...folie erover en klaarrrr,daarna verder met 250w led lamp...

                          Comment


                            Beste,
                            Dit is mijn derde kweekje, maar heb dit nooit voorgehad. Heb de keukenrolmethode gebruikt voor het ontkiemen, maar er was eentje heel laat pas opengebarsten terwijl de andere 4 al een redelijk staartje hadden gekregen. Toen ik ze heb geplant kleefde ze inderdaad aan het keukenrol. Ik heb het voorzichtig eraf getrokken, maar nu was mijn vraag of dit heel erg is.

                            Comment


                              Als ze niet opkomen was het erg.
                              Daarom kiemen we niet zo lang voor. Als je over een staartje spreekt zijn ze al te lang.
                              Bij 2-3mm moeten ze eigenlijk al in de grond.
                              Afwachten maar eh
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X