Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

    Spitse puntje naar onder, klein rond kratertje naar boven. Echter de wortel vind ook zelf zijn weg naar onder als je het verkeerd zou doen.

    Comment


      #77
      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

      wat ik altijd doe is een lauw glas water half gevuld en doe de zaden zo in het water zet het op de vensterbank en ververs je water elke dag gedurende 3-4 dagen zijn ze dan niet opgekiemd dan is het geen goed zaad! neem een potje en vul dit met stekke aarde is gewone potgrond met wit zand in vermengt neem een potlood een maak in het midden van je potje een gaatje een 0,5-1cm diep en steek het zaadje dat ontkiemd is met het witte steeltje naar beneden voorzichtig bedekken met aarde en nat maken, na het nat maken moet je normaal gezien niet meer bij geven voor zeker 2dagen maar best elke dag controleren met je vinger is in de aarde voelen als ie droog is bijgeven anders niet. en zeker niet teveel water geven niet elke dag want anders schiet het zaadjes door en krijg je een lange stengel en een plantje dat niet veel waard is.

      Grtz Motion

      Comment


        #78
        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

        Als het zaadje ontkiemd is en in een kweekbedje zn eerste blaadjes boven de aarde uitsteekt, kan ik dan al werken met 18 of 24 uur verlichting met 90 watt led lights? Of is dat een beetje te veel van het goede voor het nog tere plantje?

        Ik hoor het graag, want mn chocolope zaadjes heb ik gisteren in een kopje lauw water gezet en ga nu de strategie voor de verdere opkweek bedenken. Het is mn allereerste groeipoging namelijk en moet en wil nog veel van jullie leren.

        Bartjeboy
        Bartjeboy
        Lonsdale, Fairtex en BenLee shop
        Yoga en Japanse taal in Zutphen

        Comment


          #79
          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

          Je kan direct je licht op 18/24 zetten en je kan de led verlichting er redelijk dicht op zetten, voor zover ik weet zou het een 40-45cm boven je plantje moetten staan voor ideale lichtopnamen.

          Grtz Me

          Comment


            #80
            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

            ouch... ik ben nu ook bezig met ontkiemen en het licht zit er 25/30 cm boven maar het is 27/30 graden is dat te warm?

            Groet GanjaMannen

            Comment


              #81

              Comment


                #82
                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                Kweek zelf onder 600 W en zaadjes zijn na ontkieming in potjes met stekaarde onder de lamp gezet (met ventilatie tussen) op 60 cm. Nu zijn ze al een tweetal weken verpot en zit ik aan groeidag 26 en dat is perfect gelukt. Planten strechen niet, maken veel internodes aan en zien er goed uit dus denk niet dat zaailingen veel last hebben van HPS (zolang je de afstand tot de lamp respecteert).

                Veel kweekplezier!
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  #83
                  Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                  Ik kweek namelijk in een aquarium. maar ik kan niet meer de hoogte in het aquarium is 50x30x40 (LxBxH) dus ja dat word lastig ik ben van plan om zelf dan iets te maken.
                  Dat zal vast wel lukken met een maat van me
                  Bedankt voor de handige informatie

                  Gr De Ganjamannen

                  Comment


                    #84
                    Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                    hallo,, ik heb een vraagje,,
                    weet jij soms ong hoe oud mn plantjes zouden zijn want ben de tel kwijt :s,, heb 2 fto's geplaatst,, zijn 2 bubblegummers..
                    ik denk dat ze ongeveer 2weekjes oud zijn zou dat kunnen kloppen??
                    bedankt
                    Attached Files
                    Last edited by Kstar; 26 February 2010, 03:51.

                    Comment


                      #85
                      Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kstar View Post
                      hallo,, ik heb een vraagje,,
                      weet jij soms ong hoe oud mn plantjes zouden zijn want ben de tel kwijt :s,, heb 2 fto's geplaatst,, zijn 2 bubblegummers..
                      ik denk dat ze ongeveer 2weekjes oud zijn zou dat kunnen kloppen??
                      bedankt

                      is niks abnormaals mee man gewoon wat geduld en je ziet ze wel evolueren .

                      Comment


                        #86
                        Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bearprolec View Post
                        is niks abnormaals mee man gewoon wat geduld en je ziet ze wel evolueren .
                        ok bedankt,,
                        en qua verlichting hoe is dat het beste? want had gehoord na 2 weken moet je ze 12 uur licht en 12 uur nacht geven klopt dat?

                        Comment


                          #87
                          Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                          Vraagje!!!

                          Er komt een spaarlamp in mijn kast (150 hoog, 95 breed en 55diep ) te hangen. De lamp is 200 watt, 6500 k en 10000 lumen. Wat zou deze lamp voor een temperatuur afgeven?? Mijn kast is nu 16 graden. Er komen lowriders in te staan 2 soorten en 4x 11 liter potten. afzuig is centraal en toevoer is 100 m3 per uur.

                          Hoor graag het antwoord en tips zijn altijd welkom. En ben van plan om een verslag te posten met foto's. De bouw van de kast staat al onder micro kweek ruimte.

                          Groet Progressive

                          Comment


                            #88
                            Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                            als ik het via manier 3 doe, moet ik het zaadje dan telkens opgraven en nat maken, of gewoon water in de pot doen?

                            Comment


                              #89
                              Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden.

                              Nooit je zaadje uitgraven. Je beschadigt onherroepelijk de haarworteltjes. gewoon het potje vochtig houden, niet zieknat, vochtig.

                              Grtz

                              Comment


                                #90
                                Re: Het ontkiemen van Cannabis zaden

                                als ik de zaden ontkiem via de methode met 't keukenpapier, is 't dan zo dat 'k 't keukenpapier vochtig moet houden.

                                Comment

                                Bezig...
                                X