Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led of hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led of hps

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik ben nieuw hier,sta op punt grow box te kopen van 1x1 of 1,2x1,2m maar ga ik led of hps ? Januari worden er zonnepanelen geplaatst. Op site lumeri bijna op aankoop gestaan voor led lamp maar zijn led lampen nu al top of evenredig tov hps ? Ik twijfel voor cob 1000W van lumeri maar voldoet dit? Is dit niet te zwaar? Onder de professionele lampen lumeri staan er ook interesante lampen maar hoe zwaar nemêen 1 of meerdere? En wat is verschil juist als ik met hps werk met of zonder ballast? Ik wil het veilig houden ook (brandgevaar?).
    Grts Dragonfly

    #2
    Stel jezelf ook nog even voor in het daarvoor bestemde subforum
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-introduction

    En deze is ook nog goed om te lezen, dan weet je je weg direct goed te vinden op het forum
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...en-nl-beginner

    Onder LED worden hedendaags betere resultaten gehaald als onder hps. Maar lumeri.. als je de zoekfunctie gebruikt zal je erachter komen dat de meesten hier er niet bepaald positief over zijn.

    Veel kweekverslagen lezen helpt ook met je keuze.

    En euhm.. hps zonder ballast aansluiten.. Dat gaat niet.. Als elektra niet je ding is, is het voor de veiligheid, verstandig om daar hulp bij te vragen van iemand met verstand van zaken.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Welkom


      als je voor Led kiest best wit licht ( full spectrum )
      cobs of Light Bar

      Comment


        #4
        Denk dat wat Kroket zegt dat je met LED betere resultaten kan halen wel klopt.

        Maar het nadeel van LED is dat je aardig wat kennis van zaken nodig hebt om goed te kunnen kweken met LED.
        Alleen al het aanschaffen van een echte goeie LED vraagt eigenlijk een paar uur inlezen, anders weet je gewoon niet wat je koopt.
        Lumeri is echt niet geweldig.. Om het zacht uit te drukken. De wattages waar ze daar me adverteren bijvoorbeeld.. Die kloppen gewoon niet!

        Ik vind dit echt streken, maar je word er daar gewoon bij genaaid, als je niet weet waar je naar moet kijken.
        Kijk dit:
        QY7ElNi.png uACf42u.png

        Het andere grote nadeel aan LED is dat het duurder is in aanschaf. Als je de juiste LEd's koopt ben je uiteindelijk wel weer goedkoper uit qua stroomkosten.
        Maar zelfs dat valt met slechte LEDs enorm tegen.

        Om de goeie LED te kopen moet je er gewoon best wat over leren.

        Met hps niet anders, maar dat is volgens mij allemaal een stuk simpeler dan LED.

        Met hps heb je voor 1x1m aan 400W meer dan genoeg lijkt me zo.
        Met LED kan je aan 200W al genoeg hebben, maar alleen als je LED effient genoeg is, en de lichtverdeling past bij jou oppervlakte..
        Voor elk oppervlakte heb je weer een andere LED setup nodig.

        Succes ermee!





        Last edited by Nederhigh; 2 December 2019, 19:36.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          alvast mercie voor de info....Ik zal me zeker voorstellen en verder nog eens verdiepen in alles. ik zal het anders formuleren wat ik bedoel met ballast voor hps lamp onder vb link : https://onlinetopgarden.com/nl/verli...k-cmh-315w-kit.
          Lucilu 315W EVSA:







          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Je vraag zou dus eigenlijk moeten zijn:
            "Is een evsa de moeite waard in vergelijking met een vsa?"
            Antwoord; Ja

            Denk je nu, Wat is een evsa en wat is een vsa?"https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...g-binnenkweken

            En nou jezelf even voorstellen, niet dat we je echte naam willen weten of andere persoonlijke informatie, je mag gewoon anoniem blijven Voorstellen vinden we altijd leuk en prettig. En het geeft een beeld van je intenties met kweken en het forum
            Last edited by kroket; 2 December 2019, 18:40.

          • Dragonfly76
            Dragonfly76 commented
            Editing a comment
            Koptje al vol nu wat doen of niet ... toch al meer gedachte wat doen waar... kast bouwen...

          #6


          en welkom.

          Comment


          • Dragonfly76
            Dragonfly76 commented
            Editing a comment
            Thanks
        Bezig...
        X