Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joop gaat naar binnen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Joop gaat naar binnen

    Korting op 420shop
    Hoi Cannabis vrienden,

    Voor de korte vraag, lees alleen het laatste stukje.....

    Dit jaar heb ik geen kweek gehad op mijn wel bekende balkon in Amsterdam, dat komt omdat ik het veel te druk had met verhuizen. Ik wist eerst nog niet zeker of alles wel door zou gaan, daarom had ik het nog niet verteld hier op het forum. Inmiddels ben ik aardig gesetteld in mijn nieuwe huisje.

    Geen balkon meer hier, maar wel een mooie tuin. Ik ben alleen bang dat er buren gaan zijn die het niet zo hebben op een wiettuin. Best jammer, want ik had graag eens in de volle grond willen kweken, maar dat gaat hem echt niet worden hier.

    Gelukkig heb ik meer dan genoeg ruimte binnen om een leuk binnenkweekje op te starten. Ik heb al aardig wat zitten lezen over binnen kweken, maar ik vind dat het toch het beste werkt om in een eigen topic je plannen door te spreken met de echte kenners op dit gebied en dat zijn jullie natuurlijk. Ik ga een hele boel vragen hebben en die wil ik allemaal hier stellen en ook het resultaat komt hier dan te staan.

    Allereerst is het belangrijk om te weten dat mijn verbruik heel laag is. Ik gebruik ongeveer 0,1 gram per keer en dat zo'n 3 a 4 keer per week, dus in totaal een kleine 20 gram per jaar. Ik heb hier denk ik nog wel genoeg liggen voor de komende 4 jaar. Kweken is natuurlijk veel meer dan alleen jezelf voorzien van wiet, het is een hobby op zich en bovendien geeft iedere kweek weer andere wiet wat ook heel leuk is. Rede genoeg om dus toch een kweekruimte op te starten.

    Ik heb al een beetje zitten kijken naar lampen en afzuiging en ik heb al een aardig idee wat ik wil hebben, maar daarover later meer. Om te beginnen vind ik het belangrijk om te weten of ik zelf een kast bouw, of dat ik toch een kant en klaar tentje neem. En wat nog belangrijker is is het vraagstuk lucht-toevoer/afvoer.

    Het zit namelijk zo, er is genoeg ruimte in mijn huis, ik heb ook een kelder die waarschijnlijk het meest in aanmerking komt voor de kweek. In deze ruimte heb ik ook twee gaten in de muur die boven de grond uitkomen in mijn tuin. Deze gaten zou ik mooi kunnen gebruiken voor de kweekruimte, maar ik heb enige angst dat de buurman (die wel aardig, maar niet gek is) er achter komt als hij de hele dag lucht naar buiten hoort stromen, want volgens mij is dat onvermijdelijk. Bovendien lijkt het mij een nadeel om in de winter te koude lucht je kweekruimte binnen te trekken en in de zomer is het andersom met te warme lucht. Dit vraagstuk is best urgent, want binnen niet al te lange tijd komen ze bij mij de spouwmuren isoleren. Als ik die gaten in de muur niet ga gebruiken is dit een heel gunstig moment om ze te dichten, zodat ze meteen mee geisoleerd worden.

    ......Nu komt de eerste echte vraag; Kan je een kweekruimte ook gebruiken zonder externe lucht aan en afvoer? Nogmaals, ik heb heel weinig opbrengst nodig, dus het word een kleine kweek, maar het is natuurlijk wel de bedoeling om mooie plantjes te hebben, je moet wel kunnen genieten als je er naar kijkt, ruikt, likt, enzovoort.

    #2
    Ik zou haast zeggen 'zet een paar autoflowers in de vensterbank', maar uit je verhaal op te halen is dat ook geen optie.

    Kweken in een afgesloten ruimte, dan heb je toch echt afzuiging nodig.. Anders gaat de temperatuur en luchtvochtigheid ongewenst oplopen.
    Voor 20 gram per jaar heb je geen gigantische lamp nodig, hou je het wattage beperkt, kan je ook af met een kleine afzuiger (misschien zelfs met computer ventilatoren). Een afzuiger heb je trouwens ook nodig als je wilt dat je koolstoffilter werkt..

    Die gaten in de muur zou ik lekker dicht maken. Lucht kan je gewoon vanuit huis aanzuigen, daar is de temperatuur ook mooi stabiel. Het afblazen van de lucht doe je het liefst wel naar buiten of een andere naastgelegen ruimte (zodat de lucht niet opnieuw aangezogen wordt ivm luchtvochtigheid). Al zou dat bij zo'n kleinschalige kweek allemaal reuze meevallen.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
      Kweken in een afgesloten ruimte, dan heb je toch echt afzuiging nodig.. Anders gaat de temperatuur en luchtvochtigheid ongewenst oplopen.
      Met dit bedoel je afzuiging van de kweekruimte neem ik aan. Die wil ik sowieso, als was het inderdaad alleen maar voor het koolstoffilter die ik zeker wil. Ik hoopte een beetje af te kunnen met een kleine kweek en daardoor kleine afzuiger die in de ruimte blaast waar de kweek kast/tent in staat. De meest geschikte ruimte is ongeveer 30 m2 laten we zeggen zo'n 70 kuub. Als dit waanzin is, zeg het gerust.

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment
        Was er niet zo'n vrouw die iedereen met een vaccinatie ging afzuigen?
        Ik denk dat die een heel eind komt!

        Succes binnen!

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Dan had ik je vraag verkeerd gelezen, ik moet nog weer even inkomen

      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        Dank je LR2 en die ga ik opzoeken. Ik hoop dat ze het vastgelegd heeft, ik ben benieuwd.

        Geeft niet Kroket, ik heb er ook een erg lang verhaal van gemaakt, dat gebeurt mij wel vaker.

      #4
      .Nu komt de eerste echte vraag; Kan je een kweekruimte ook gebruiken zonder externe lucht aan en afvoer? Nogmaals, ik heb heel weinig opbrengst nodig, dus het word een kleine kweek, maar het is natuurlijk wel de bedoeling om mooie plantjes te hebben, je moet wel kunnen genieten als je er naar kijkt, ruikt, likt, enzovoort.
      Jawel, dat kan. Maar je zult iets moeten doen om het vocht op te vangen. Kattenbak korrels bijvoorbeeld gemaakt van klei, kunnen een heel eind helpen. Die kun je droogbakken en droog bewaren. Gebruik ze als bodem en eventueel root pouches of sokken er mee gevuld. Een plant verdampt namelijk alles wat hij drinkt, en die cyclus levert helaas meer vocht op dan je kunt afvoeren. Dat zul je dus op een of andere manier moeten opvangen. Dat betekent wel dat je wekelijks misschien wel vier volle oventrays in de oven moet schuiven en die een uur op 180 graden moet houden.

      Als de slurf naar je gaten naar buiten lang genoeg is, en je afzuiging stil is, dan merkt je buurman daar niets van. Eventueel kun je zeggen dat je je kelder laat ontvochtigen met een badkamer afzuiger op een sensor; als het te vochtig wordt, dan slaat hij aan en blaast hij lucht uit. Met het koude weer en de grote hoeveelheid regen is het dan best logisch dat hij dagelijks lang staat te blazen. Als hij het opmerkt, dan ga je eens kijken of je de sensor zelf kunt repareren - en dat lukt natuurlijk niet! Dus nu blaast hij maar continu. Aangezien koude lucht altijd zakt, houd je op die manier wel de warmte in je huis door koude lucht af te voeren via de kelder en verse lucht via de bovenverdieping aan te voeren, die op zijn weg naar beneden weer opwarmt. Best een goed ecologisch hoogtepuntje, wat helemaal past in de moderne tijd.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Ik zou de gaten in de kelder zeker houden, is je kelder droog ? Als je er nog niet zolang woont is dat dat moeilijk te zeggen denk ik .

        wij hebben juist meer gaten laten bij maken in onze kelder voor betere verluchting.

        Je kan de lucht van binnen aanzuigen en alleen naar buiten blazen via zo’n gat. Zoveel lawaai zal dat toch niet maken ? En kan evengoed een blazer zijn voor je kelder te verluchten.

        Budget ?
        Een bonanza kast ? 60 op 60
        of gewoon klein tentje , dat gaat allemaal !
        De lamp is het belangerijkste naar mijn mening , ook als je niet veel zoekt te oogsten.

        Veel succes !

        Comment


          #6
          nvm..
          Last edited by QnQ; 31 December 2021, 10:06.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Ik heb mijn kastje en tent in de kelder staan. Met een ontvochtiger/dehumoficator. Gaat perfect. Verse lucht via het de keldertrap volstaat wel denk ik Wordt ook geen mega installatie.

            Comment


              #8
              Allereerst bedankt voor alle antwoorden. Ik had natuurlijk kunnen verwachten als ik een vraag stel dat ik verschillende antwoorden ga krijgen, zo gaat het altijd en dan moet ik alsnog zelf de keuze maken en daar ben ik nou juist zo slecht in. Ik ga het hier even samenvatten...

              Het vocht vraagstuk.

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Jawel, dat kan. Maar je zult iets moeten doen om het vocht op te vangen. Kattenbak korrels bijvoorbeeld gemaakt van klei, kunnen een heel eind helpen.... Dat betekent wel dat je wekelijks misschien wel vier volle oventrays in de oven moet schuiven en die een uur op 180 graden moet houden.
              Ik vind het idee van ontvochtigen goed en heeft uit de gegeven mogelijkheden mijn voorkeur, maar als ik die korrels in de oven droog bak, komt het vocht uiteindelijk weer in mijn huis. Wel op een andere etage, dus voor de planten niet erg, maar toch. Ik zou het liever zo oplossen dat ik af en toe een bak met water in de tuin leeg. Ik had vroeger voor mijn droger een condensor aan het einde van de slang. Die deed het niet erg best, maar ik vraag me af of er niet iets bestaat dat wel werkt op een vergelijkbare manier.
              temium_condensing-kit_604240_2.jpg

              Oorspronkelijk geplaatst door Nirvana View Post
              Ik zou de gaten in de kelder zeker houden, is je kelder droog ? Als je er nog niet zolang woont is dat dat moeilijk te zeggen denk ik .
              Redelijk droog. Ligt aan het weer buiten. Net als in de rest van mijn huis schommelt de vochtigheidsgraad. Het is in de kelder zo'n 10% vochtiger dan in de rest van mijn huis, Op vochtige dagen kan dat dus best oplopen. Ik was niet helemaal eerlijk, het is geen kelder, maar een souterrain, aan de achterkant van het huis zit er dus een buitendeur naar de achtertuin. Nu zit er boven die buitendeur een groot luchtrooster die niet afsluitbaar is en daar komt een bak kou door naar binnen, maar op vochtige dagen komt daar ook vochtige lucht naar binnen. Straks komt er een nieuw geisoleerd kozijn in zonder zo'n enorm luchtrooster. De vraag is of het dan minder vochtig wordt of juist vochtiger. Dat zal ik moeten afwachten.

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Kwekers die CO2 gebruiken doen niet anders dan in afgesloten ruimtes kweken.
              En dan ook niet afzuigen naar de ruimte waar de tent/kast in staat? Of hebben we het dan over een kamer vol en is er dus geen sprake van een ruimte in een ruimte? Hoe lossen die het vochtprobleem dan op? Zoals kroket al opmerkte ga ik een afzuiger sowieso nodig hebben voor mijn koolstoffilter.

              Het geluid vraagstuk.

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Als de slurf naar je gaten naar buiten lang genoeg is, en je afzuiging stil is, dan merkt je buurman daar niets van....
              Oorspronkelijk geplaatst door Nirvana View Post
              Je kan de lucht van binnen aanzuigen en alleen naar buiten blazen via zo’n gat. Zoveel lawaai zal dat toch niet maken ? En kan evengoed een blazer zijn voor je kelder te verluchten.
              Lawaai zal het niet zijn nee, maar onhoorbaar betwijfel ik. 1 gat zit op grondniveau en het andere zit tegen het plafond aan. Het gat tegen het plafond is van binnen uit bezien het meest gunstig voor de afzuiging. Aan de buitenkant zit dat gat precies boven en tegen de tuinafscheiding. De buurman kan vanuit zijn tuin als het ware dat gat zien en zelfs betasten als hij zich niet kan inhouden . Als ik het op die manier ga doen zal ik zeker niet bezuinigen op de ventilator en afvoerbuizen, ik ga dan voor zo'n stil mogelijke opstelling en het is geen probleem als dat wat centen kost. Voordeel met zo'n kleine kweek is dat je een ventilator natuurlijk niet op 100% hoeft te laten draaien.
              Een ander punt is de lucht toevoer. Als ik dat vanuit een gat in de muur naar binnen trek, dan gaat de temperatuur in de tent/kast heftig schommelen afhankelijk van de buiten temperatuur, dat lijkt mij niet bevorderlijk voor de kweek. Als je gewoon aanzuigt vanuit de ruimte waar de tent/kast in staat, dan creeer je onderdruk in je huis met als gevolg dat elk kiertje in je huis in de winter een koude luchtstroom naar binnen toe geeft. Op die manier sta ik mijn huis voor niets te isoleren. De optie van LR2 is dan het beste, maar helaas onuitvoerbaar, lucht van zolder af toevoeren naar de kelder.

              Zo dat was best weer een lang verhaal. Ik hoop dat het jullie niet ontmoedigd om mee te blijven denken met mij. Bedankt alvast.

              Comment


              • kroket
                kroket commented
                Editing a comment
                Antwoorden van mij en QnQ kan je niet combineren.. CO2 kwekers kweken in een volledig afgesloten ruimte, zuigen niet aan of af. Ze voegen zelf CO2 toe en het is niet de bedoeling dat die rijke CO2 lucht wordt verdund met lucht van buitenaf.
                Het klimaat zullen ze vermoedelijk onder controle houden met luchtontvochtigers en een airco.

              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
              Ik heb mijn kastje en tent in de kelder staan. Met een ontvochtiger/dehumoficator. Gaat perfect. Verse lucht via het de keldertrap volstaat wel denk ik Wordt ook geen mega installatie.
              Ik heb heel lang gedaan over mijn vorige post, daardoor ben jij ertussen geglipt
              Kan je wat meer vertellen over die ontvochtiger/dehumoficator? Het je een merk/type, ik ben erg benieuwd.

              Comment


                #10
                Dehumificator. Staat alweer 14 jaar in de kelder zijn ding te doen. De was wordt daar ook gedroogd, vandaar. Zuigt 10 liter per dag als het kan. Maar slaat ook af als het droog genoeg is. Dat kun je instellen met een draaiknop.
                20211205_131404.jpg
                Tank zit eronder. Is vol bij 8 liter.
                20211205_131439.jpg
                Kan ook in een afvoerbuis met een slurfje mocht die er zijn.

                Comment


                  #11
                  Ik haal lucht uit de zelfde kamer in de winter, de uitlaat is in de kamer zelf geen problemen. En zomers van buiten af zuigen..

                  Comment


                    #12
                    Oorspronkelijk geplaatst door KnetterMug View Post
                    Ik haal lucht uit de zelfde kamer in de winter, de uitlaat is in de kamer zelf geen problemen. En zomers van buiten af zuigen..
                    Dit is eigenlijk het antwoord waar ik op gehoopt had
                    Ik kan het natuurlijk ook zo proberen en als vocht een probleem wordt kijken of ik het met zo'n luchtontvochtiger kan oplossen waar kelderkastje het over heeft.

                    Het hele project heeft absoluut geen haast en de kweekruimte gaat er de komende maanden ook echt niet komen. De rede waarom ik er nu over begin is vanwege de gevels die ze gaan isoleren. Ik wil van te voren weten of ik die gaten ga gebruiken of niet, want het scheelt volgens mij best veel voor de isolatie als ik die gaten te voren dicht maak. Dat isoleren is ook hard nodig hier, ik zit nu met dubbele sokken aan en van die handschoenen zonder vingers, anders typt het zo lastig op de computer. Ik denk dat ik toch maar kies voor het dichtmaken van die gaten. Als ik er later achter kom dat ik ze toch echt nodig heb, dan is het jammer, dan maak ik wel opnieuw gaten in de muur.

                    Dan denk ik dat het afgezien van eventuele reacties vanaf nu voorlopig even rustig blijft in dit topic. Eerst maar even wat werk verzetten hier in het huis. Wiet voorraad heb ik nog genoeg, dus dat is geen probleem. Zodra ik er aan toe ben ga ik in dit topic verder met mijn vragen. Tot dus ver bedankt voor alle adviezen.

                    Comment


                    • Nirvana
                      Nirvana commented
                      Editing a comment
                      Plaats al een vocht en temperatuur meter in de ruimte. En schrijf ze elke dag op.
                      Dan krijg je toch al een idee waarmee je te maken gaat krijgen

                    • Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Ga ik doen. Van de zomer was ik er al eens mee bezig geweest, maar daar was ik weer mee gestopt.
                      Het zal natuurlijk wel veranderen als de gevel geisoleerd is en er een nieuw kozijn in zit, want die komt ook.

                    • KnetterMug
                      KnetterMug commented
                      Editing a comment
                      Zou dan een gat behouden voor zomers, kan het aardig warm worden. Heb een t stuk met een klep nu zuigt het van uit de kamer zomers van buiten af vers lucht..

                    #13
                    Ik heb de gaten in de muur toch dicht gemaakt. Ik ben een koukleum en wilde van die tocht af.

                    Maar nu, ik zit met een naderend probleempje. De voorraad van mijn favorieten wiet slinkt sneller dan verwacht. Hoe dat kan weet ik niet...nou ja, ik heb wel een vermoeden, ik vape hem op natuurlijk, maar ik had berekend dat ik nog wel meer dan een jaar voort kon, blijkbaar is dat niet helemaal zeker meer. Er is niet enorm veel haast, maar het plan van een kweekruimte nog een jaar uitstellen lijkt mij niet verstandig.

                    Dat is jammer, want eigenlijk heb ik het nog te druk met verbouwen in mijn nieuwe oude huis. Er gaan ook nog wel mensen over de vloer komen die ik voor grote klussen in zal moeten huren, dat is altijd lastig te combineren met binnen kweken. Bovendien zit ik niet te wachten op nog meer klussen in de vorm van een mooie kweekkast maken, iets wat normaal een heel leuk project is, maar ik heb er nu gewoon geen tijd voor. Om die rede zit ik te overwegen om voor de eerste kweek(en) een tentje te gaan gebruiken in plaats van een zelfgemaakte kweekkast. Het is dan wel handig om alvast vooruit te denken, zodat ik de meeste apparatuur straks kan hergebruiken als ik wel een mooie kweekkast ga bouwen.

                    Dit is de situatie waar we mee van doen hebben:
                    Ik gebruik weinig wiet, dus een grote ruimte heb ik niet nodig. Micro kweek zou een optie zijn, maar het lijkt mij zo'n onhandig gedoe, dan heb ik liever een kast/tent waar ik goed bij de planten kan, maar die niet helemaal vol zal staan. Ik weet dat dat niet optimaal is i.v.m. verspilde licht, maar dat neem ik dan voor lief. Ik zat te denken aan 2 niet al te grote planten per keer, of 4 hele kleintjes.
                    • Kleine tent dus. Heb nog niet echt gezocht, suggesties zijn welkom. Niet te duur, want uiteindelijk wordt het een kast en gaat de tent weer weg.
                    • Lamp had ik wel al een beetje naar gekeken, mij lijkt de Mars Hydro TS1000 wel voldoende voor mijn situatie.
                    • Ventilator wordt geloof ik duurder dan de lamp, want stilte en voldoende capaciteit vind ik belangrijk. Ik zat te denken aan een PK EC TC 125, of is dat overkill? .... zit nu te denken terwijl ik schrijf, deze had ik uitgezocht toen er nog het idee was om naar buiten af te voeren, dat gaat niet gebeuren, dus wat kleiner kan denk ik ook wel.
                    • Filter maak ik zelf wel, tenzij iemand een goede betaalbare tip heeft.
                    Ik kan natuurlijk ook wel voor microkweek gaan, dan is het ook makkelijker te verbergen voor nieuwsgierige ogen, dan wordt de lamp denk ik wel kleiner. Ik denk en schrijf hier te gelijk en hoop eigenlijk op goede suggesties van jullie kant.

                    Comment


                    • Eurogro
                      Eurogro commented
                      Editing a comment
                      Een idee als je de tent koopt op maat van de kast die je later wil maken dan heb je de binnenkant al voor je reflectie

                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Mars is vrijwel goedkoopste denk ik . 70x70x160 of 80x80x200 . Met een buisventilatortje kom je normaal toe hoor , 100mm , goedkoop en efficient, stil ook !

                    #14
                    Het plan is weer veranderd. Ik ga toch zelf een kast maken. Ik heb meer dan genoeg ruimte onder mijn trap, er kan makkelijk een 80 x 80 onder en wel meer ook, maar dat lijkt mij voor een TS1000 te veel, dus ik zie het eerder gebeuren dat het wat kleiner wordt dan 80 x 80. Ik hoor graag jullie mening.

                    Voor de afzuiging neem ik denk ik de Ruck Etamaster 125 en een filter ga ik toch niet zelf maken, maar gewoon kopen. Ik moet nog even kijken welke daar leuk bijpast. De fan gaat natuurlijk niet op 100% draaien.

                    Ik was van het weekend bij een vriend van mij op bezoek, die heeft de restanten van onze oude kweek van vroeger nog op zolder liggen, ook de oude lamp, maar ik wil niet met HPS gaan kweken, mij veel te heet en slurpt ook nog energie. Led wordt het. Ik heb wel de schakelkast meegenomen, die kan ik mooi gebruiken om de boel veilig aan te sluiten. Ik moet wel nog het voorschakel gedeelte van de oude lamp eruit halen, dan heb ik ruimte over in die kast voor andere toeters en bellen.

                    20220228_142803.jpg
                    20220228_142816.jpg

                    afbeelding widget






                    Attached Files

                    Comment


                    • Prspctr
                      Prspctr commented
                      Editing a comment
                      Aha, toch voor de Ruck gekozen!? Absoluut een goeie keuze. Ik zie het kweekverlag wel verschijnen dan!

                    • Wesley pipes
                      Wesley pipes commented
                      Editing a comment
                      Super, graag gedaan. Kijk er ook naar uit!

                    • Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Ja voor de Ruck gekozen, maar het schiet nog niet erg op hier. Het was spontaan heel mooi weer en dus ben ik aan de slag gegaan in de tuin (buiten ). Nu blijft al het binnen werk liggen en dus ook de bouw van een kweek kast. Zodra ik nieuws heb laat ik het hier weten.

                    #15
                    Verdorie, ik zie de bodem van de wiet pot en ik ben nog niet begonnen aan mijn kweekkast
                    Ik heb even zitten rekenen en als ik voor mijn vakantie nog wil oogsten, dan moet ik wel haast maken met die kast.

                    Ik ga deze week nog mijn trap dicht maken, ik ben eindelijk zover en dan kan ik starten met het maken van een kweekkast. Dat is normaal gesproken een project waar je wel even de tijd voor mag nemen, maar het moet vlug vlug vlug. Of toch voor de eerste kweek een tentje aanschaffen? Opties opties..... Ik kan alvast beginnen met ontkiemen, eventueel met een (paar) spaarlamp(en) erboven voor de eerste week, maar dan heb ik wel heel veel tijdsdruk om de kast af te maken.

                    In ieder geval ben ik alvast bezig lamp en ventilator te bestellen. Ik heb eerst even contact opgenomen om te zien of deze onlineshops een beetje reageren als je iets vraagt.

                    Voor de Mars Hydro TS1000:
                    Bij onlinetopgarden.com heb ik na twee dagen nog geen reactie, dat voelt niet goed. hetledwarenhuis.nl reageert daarentegen wel binnen een paar uur, zij hebben hem alleen nu even niet in huis, net zoals heel veel andere webshops het ook niet hebben. Binnen 1,5 tot 2 weken hebben ze weer. Als dat zo is, dan bestel ik daar mijn lamp.

                    Voor de Ruck buisventilator Etamaster met EC motor:
                    Heb ik op twee manieren contact opgenomen met ventilatieland.nl, maar tot nu toe nog niets terug gehoord, dat is wel weer balen. Dat schiet toch niet op zo

                    Waar bestel ik het beste mijn filter? Eventueel een tentje

                    Ik hoor graag van jullie
                    Last edited by Slome Joop; 17 March 2022, 20:34.

                    Comment


                    • Old dawg
                      Old dawg commented
                      Editing a comment
                      Ik had vorig jaar i.v.m. lage temperaturen in de schuur, de plantjes onder 2x 18w t-neon ( bij gamma gekocht) 4 weken in 1 liter potjes binnenshuis staan, dat ging wel goed.
                      Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat dat op het randje was qua wortel "dichtheid"

                      M.a.w. heb je zo toch wat meer tijd, en wordt zo de druk op de ketel wat minder.
                      Ook ik heb wel ervaren dat wat communicatie betreft, het soms ja hoe zal ik het zeggen....problematisch?
                      Nou ja in ieder geval succes.

                    • Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Ja precies, zoiets dacht ik ook, dan heb ik nog een paar weken om de kweekkast te bouwen. Hopelijk lukt het dan nog net.

                      Ik probeer bij (voor mij) nieuwe webshops altijd eerst te communiceren voordat ik wat bestel. Zijn ze vlot en vriendelijk, dan vertrouw ik het wel, anders zoek ik toch liever even verder.

                      Hoelang moet ik eigenlijk rekenen voor een volledige kweek van zaaien totdat het te drogen hangt?
                      Last edited by Slome Joop; 17 March 2022, 20:32.
                  Bezig...
                  X