Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Wat er nou weer gebeurd...
    k snap er niks van..!
    waarom groeit m'n plantje zo raar ._.
    stond gister nog gewoon omhoog te kijken naar t licht maar denkt nu neeman ik wil donker
    20170214_232908.jpg

    daarnaast doet deze t erg goed ik hoop echt dat dit een paars vrouwtje is..
    20170214_232911.jpg
    en is deze ook van de partij sinds vandaag

    20170214_232915.jpg

    de rest laat nog even op zich wachten

    maar ik maak me dus zorgen om die ene die in een hoek van 90 graden staat terwijl de lamp er gewoon boven zitten..
    iemand een idee waar dit aan kan liggen?

    Comment


      #32
      Tis warm in je hok en het is een baby die geboren word in vole zon en ziet er niet uit als of er genoeg water is .
      Das nog inimini worteltje ze heeft dorst denk ik
      God was never on your side..

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        k heb dr wat water gegeven

        Die andere 2 ook!

      #33
      250 ml bekertje onder 600 watt, waren de vingerhoedjes op? Ik zou literspotjes niet eens vertrouwen onder 600 watt ivm uitdroging.

      Comment


        #34
        Snij wat flessen de hals af spuit de binnenkant vochtig en schuif die over het potje.Na een paar dagen kan die er af.

        Comment


          #35
          beowulf ik wil inderdaad snel naar een groter potje, ik merk dat dit echt kapot snel droog staat, niet normaal...

          MWay nice bedankt voor de tip! ik ga t morgenochtend gelijk uit proberen (tot die tijd zit er nog altijd weer een plastic zakje omheen wat aan de boven kant open is, voor het zelfde effect. de plastic fles hals is een stuk stabieler denk ik dus dat wil ik graag uitproberen natuurlijk!)

          Bedankt voor jullie reacties

          Comment


            #36
            Die zaailingen kun je beter nog ff onder een tl buisje ofzo zetten. Nu fikken ze weg.

            Comment


            • BackYardPlant
              BackYardPlant commented
              Editing a comment
              k had ze zelf al op 70 cm van de 600 watt gezet om die reden..

              k heb geen geschikte TL of wat dan ook, alleen een 100 watt HPS met 3500K bulb, dat gaat ook niet goed werken.

            #37
            Je kunt ook de bodem eruit snijden heb je boven een opening.

            Comment


              #38
              Waarom zou die 100W hps 3500k niet werken ?
              Ze gaan niet opeens in bloei springen door de kleur van het licht.
              De lengte is belangrijker, zolang je dat op 18 of 20 uur houdt komt dat goed.
              Wat zou kunnen gebeuren is dat ze een beetje neiging krijgen om te strekken.
              *aahja je hebt daar wel een 100W vsa bij nodig.

              't Is inderdaad allemaal een beetje teveel voor ze zo te zien.
              Hou je wel de sterkste over.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • BackYardPlant
                BackYardPlant commented
                Editing a comment
                Door t weinig blauwe licht gaan ze strekken, dat ze niet in de bloei zullen gaan snap ik :p
                Heb in de eerste run met die 100 watt gemerkt dat dat strekken echt hard gaat, wil ik me niet aan wagen met de weinig ruimte die ik heb (1.15 meter voor de plant zelf


                Inderdaad!! En daar draait t bij selecteren (wat ik nu moet doen) om dus vind t allemaal meevallen qua hoe erg t is op t moment

                Heb er wel een juiste vsa voor trouwens, maar ik heb gezien hoe erg die planten strekken onder die lamp, dat wil ik niet hebben gestrekte planten onder 600 W, heb al maar 1.40 bruikbare hoogte waar al 25cm aan de pot aan op gaat waardoor er 1.15 m voor de plant zelf overblijft..
                Last edited by BackYardPlant; 17 February 2017, 14:48.

              #39
              Omdat ik erg optimistisch ben ingesteld, staan ze er nog wel, maar opkomen gaan ze waarschijnlijk niet meer doen. T is namelijk al ruim 9 dagen dat ze er staan.
              De seconde dat een van de nieuwe zaadjes is opgekomen gaat alles wat er nog staat en niet is opgekomen weg.

              heb ff met de hals van een fles zitten klooien op advies van Mway, ging best goed en veel beter dan een plastic zakje, bedankt nog daarvoor!

              toen ik vandaag in de action liep zag ik een stekbak voor 3 euro. Ja, 3 euro.
              dus mijn kennende, ik heb nu een nieuwe stekbak.
              ook vond ik dat die andere tak die er nog stond ook wel eens wegmocht dus die is ook weg (excuses dit hoort eigenlijk nog bij m'n eerste verslag) en aan t hangen, dr is in die week nog wel ietswat moois aangekomen, t heeft me niks extra gekost, denk dat ik er wel goed aan heb gedaan.


              alles (plus ananas kers, negeer dat grote bruine bakje aub) staat nu in t nieuwe stek bakje. Hier passen overigens ook 10 plastic bekertjes makkelijk in, in tegenstelling tot t bakje wat ik al had, dus dat Is een mooi voordeel. Geen gekloot met plastic, gewoon een mooie bak met luchtgaten aan de zijkant (jaja, luxe) en 2 openingsgaten (ik noem het vast en zeker helemaal verkeerd)
              daarnaast hadden ze voor 60 cent een bakkie met 5 soorten thee kruiden (anijs, dille, lavendel, kamille en speermunt) en een zakje scherp zand wat ze zaaigrond noemen, dus die heb k ook allemaal gezaaid en in t andere stek bakje gezet, staat er gewoon leuk bij.
              zoals jullie misschien kunnen zien doen de komkommers, tomaten, paprika's en de rest het super goed

              misschien viel het al op dat ik mooie naambordjes bij de plantjes heb nu, is wel handig omdat:
              zoals jullie zagen zijn er slechts 2 succesvol opgekomen (die ene gebogen redt t echt niet meer..). Da's natuurlijk te weinig voor een hok van 120x120x200

              dus wat ga ik doen?

              wachten tot ik Shaman kan kopen en dan ontkiemen ETC duurt zolang, dan zit er een te groot verschil tussen de plantjes. K werd de vorige keer gek van alle emmers/potten op elkaar, dus dat ga ik niet nog eens doen.
              welke opties blijven er over?
              - ik doe het met 2 zaadjes en een langere groei zodat ik de boel alsnog mooi vul
              - ik laat andere zaadjes ontkiemen en zet die erbij
              - ik geef het op en stop er mee, blijkbaar is het mij niet gegunt

              nou je mag me doodslaan voor ik die laatste optie kies, de eerste optie zorgt voor vrij hoge kosten ivm langere groei (18 uur 660W tikt snel aan, vsa meegerekend)

              opties? Extra zaad.

              3 Mexican sativas regular en 1 Polm Gold Outdoor (shh) Femenised
              doel?
              1 mannelijke Mexican sativa, 1 vrouwelijke Mexican sativa, en dat die polm gold ontkiemt. Ook heel hard bidden en hopen dat ik 2 Shaman vrouwtjes heb (die 2 die hier al staan dus), waar minstens eentje paars van is. (Eerst al de kans of t een mannetje of vrouwtje is, wat is dat, 50%? En dan nog eens de kans dat ze paars is, net ietsjes hoger dan 50% volgens Dutch Passion. Blijft er dus ongeveer 25% kans over dat ik heb wat ik wil op het moment. Ach ja daar doen we t voor is nog altijd meer dan 0%!)

              dan heb ik mooi 4 vrouwtjes waar slechts 1tje zaad van zal worden (tenzei we 2 paarse Shaman's hebben) en een mannetje.

              Ook heb ik de oude stam eens ff opgeruimd (van de plant buiten van afgelopen jaar)
              t is gewoon letterlijk hout geworden lijkt t wel
              (dit is de stam van mijn cannabis plant van vorig jaar)


              IK PROBEER LATER DE FOTO'S BETER TE FIXEN, HIJ WERKT NIET MEE.

              {"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_203653.jpg Views:\t1 Size:\t78,6 KB ID:\t1272632","data-align":"none","data-attachmentid":"1272632","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_204612.jpg Views:\t1 Size:\t64,6 KB ID:\t1272633","data-align":"none","data-attachmentid":"1272633","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_201848.jpg Views:\t1 Size:\t94,1 KB ID:\t1272634","data-align":"none","data-attachmentid":"1272634","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_201851.jpg Views:\t1 Size:\t116,9 KB ID:\t1272635","data-align":"none","data-attachmentid":"1272635","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_201802.jpg Views:\t1 Size:\t85,3 KB ID:\t1272636","data-align":"none","data-attachmentid":"1272636","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_200603.jpg Views:\t1 Size:\t71,3 KB ID:\t1272637","data-align":"none","data-attachmentid":"1272637","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_200124.jpg Views:\t1 Size:\t98,7 KB ID:\t1272638","data-align":"none","data-attachmentid":"1272638","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_164545.jpg Views:\t1 Size:\t78,4 KB ID:\t1272639","data-align":"none","data-attachmentid":"1272639","data-size":"small"}{"alt":"Click image for larger version Name:\t20170218_164533.jpg Views:\t1 Size:\t140,6 KB ID:\t1272640","data-align":"none","data-attachmentid":"1272640","data-size":"small"}
              Last edited by BackYardPlant; 18 February 2017, 20:23.

              Comment


                #40
                Zo dan..? Edit: KIJK ES FF! dat werkt.
                t is ff een slideshow maar zo werkt t tenminste
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 8 photos.
                Last edited by BackYardPlant; 18 February 2017, 20:16.

                Comment


                  #41
                  Kijk zo gaat ie goed!

                  De Shaman's staan er naar mijn mening wel mooi bij, niet veel aan te zien, op wat symptomen van iets waar k nog niet helemaal achter ben wat t precies is na dan natuurlijk, maar dat bederft de pret niet. Twijfel een beetje of ik ze al om kan ombuigen voor lst of niet, buig ze beide wel al 1x per dag 90 graden om dr een beetje flexibel te houden. Ik denk dat dat is waarom de stam paars word, of ze laten gewoon nu al paars fenotype zien en zijn beide paarse planten... wie weet.

                  de Mexican en polm zijn 's ochtends zo'n 3 uur voor licht met een pincet op het scherp zandlaagje wat over de de met bio rhizotonic behandelde aarde gelegd, en daar scherp zand over heen gestrooid, niks mee gedaan dat zand trekt het vocht wel omhoog, nog beter, 20170219_031845.jpg20170219_032144.jpg en dezelfde dag toen t licht uit ging zag ik de zaadjes omhoog komen, je kan de stengeltjes van allebij zien! 20170220_001855.jpg

                  Ik heb de kap van het bakje er toch maar af gehaald omdat het er toch te warm werd helaas..

                  20170220_001900.jpg

                  Dat geklooi met die emmers werd ik echt zat toen het bakje met de theekruiden omviel en als ik t niet net optijd opving al m'n schatten (hoop dat alles wat er nu staat vrouwelijk is) had omgegooid, DUS alles naar beneden en lamp stuk lager. Hangt nu op 65 cm van het hoogste Shaman plantje. 20170220_001825.jpg
                  de emmer met handdoek zorgt voor een iets hogere lv al word het grootste deel vrij snel weggezogen helaas

                  de komkommers hebben hun eigen potjen gekregen (ja.. dat zien jullie goed, 2 verschillende rassen waarvan de een als t goed is mannelijke bloemen kan maken.. )
                  beetje kruisen voor de lol kan geen kwaad, kijken of t wat word. Slechts een paar, Wil de rest gewoon opeten hoor) 20170220_001914.jpg
                  tomaten en paprika's doen t ook goed, ook hiervan meerdere rassen maar weer nog niet zo goed hoe dat werkt en of ik daar wat mee kan doen
                  alfalfa gaat een nieuwe ronde doen de vorige is al geoogst

                  image_285335.jpg
                  nu is het even wachten en goed met de plantenspuit nevelstand spuiten


                  oja alle andere zaadjes heb ik opgegraven.
                  nouja. Opgezocht.
                  ze zijn verdwenen.

                  Dus die bakjes heb ik ook allemaal eruit gehaald en weggegooid

                  Comment


                    #42
                    haha die rekening. Snoeischaar, stekbak, alles voor de plantjes

                    goed bezig byp!
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #43
                      20170221_152530.jpg
                      20170221_152518.jpg

                      k vraag me alleen af wanneer ze nou eens die lobblaadjes opengooien en licht gaan opvangen....

                      Wat een magooltjes heb ik weer (of ik heb zelf ergens iets fout gedaan, zou goed kunnen natuurlijk)

                      maarja jullie begrijpen wel dat de moed nu in de schoenen is gezakt en het hem niet meer gaat worden...



                      ohnee das niet zo mijn ding..


                      DUS we gaan gewoon nog een keertje er tegen aan, dit keer alles ontkiemen op de normale manier, als er een worteltje aan zit mag het in de grond en anders niet. En dan blijf ik er volledig van af en vandaan tot er een plantje boven is. 10x Shaman Regular

                      20170221_145411.jpg 2e potje gaat open


                      20170221_145842.jpg daar liggen ze dan

                      20170221_145919.jpg lekker vochtig gemaakt
                      en papiertje en schoteltje erover. Heb het neergezet in m'n 2e hok die leeg staat maar waar wel de afzuiging van t andere hok ingeblazen word (er staan gaten open zodat de overtollige 415 kuub lucht gewoon de tent uitkan en die niet bol gaat staan door te veel lucht) waardoor ze in een wat warmere ruimte liggen. In het donker.

                      den Shaman's die er staan, eentje is omgebogen in de hoop scheuten te gaan maken, wat mannetjes nauwelijks doen, en dr zo te forceren een vrouwtje te zijn terwijl ik d'r alvast lst wat ik toch wil doen.
                      maar nou ist leuke, de lst Shaman heeft nog geen scheuten die ernaast begint dat nu uitzichzelf te doen

                      Krijg het gevoel dat ik een mannetje LST en het vrouwtje gewoon door laat groeien op t moment...

                      achja komt wel goed

                      20170221_152551.jpg20170221_152543.jpg
                      20170221_152602.jpg

                      Comment


                        #44
                        20170221_160733.jpg

                        Comment


                          #45
                          ZIE JE WEL IK WIST HET



                          die baby fruitvliegjes ontsnappen dus door het gaas.

                          gaan we wat aan doen!

                          bakje er omheen.



                          diertje er met een pincet afgetrokken en kapot gemaakt zodat ie niet een dag of weet ik het daar hoeft te verhongeren
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.
                          Last edited by BackYardPlant; 21 February 2017, 16:20.

                          Comment

                          Bezig...
                          X