Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Het probleem is opgelost.. t was iets anders...

    moving on..

    weet iemand wat ik hier zie..?
    20170405_152549.jpg normale top
    20170405_152456.jpg uhh.. wat zie ik hier..? Dit is nieuw..

    Shaman A doet t goed alleen ziet ze er nog niet echt paars uit...
    Screenshot_20170405-153348.png
    Beetje kleine foto...

    vanavond wat foto's van andere plantjes, ze laten al zien dat ze paars zijn

    Last edited by BackYardPlant; 5 April 2017, 14:36.

    Comment


      #77
      Lijkt op beginnende ballen. Of je hebt iets wat nog nooit iemand gehad heeft Hier was onlangs een topic, bloemkoolvormige toppen. Dat bleken herma's te zijn.

      Comment


        #78
        hmm zou kunnen.. Ik hoop echter van niet.. herma's zou niet chill zijn, die zouden er in dit stadium gewoon uit moeten, daar zt k niet op te wachten..

        Comment


          #79
          Lijkt me fasciatie, maar weet niet zeker..
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #80
            T lijkt er wel op Ja.. zou beter zijn als het dat is.. denk ik?

            hier even wat betere foto's van de babes

            IMG-20170405-WA0023.jpg alles met een witte 'tag' is bestoven door man "5" (5e plantje wat opkwam) en alles met een groene tag door man 2 "1" (eerste plantje wat opkwam).
            paarse planten zijn door beide bestoven, ik ga nog een koude periode geven om te zien welke dan ook paars kleuren. Dit is paars van zichzelf
            IMG-20170405-WA0021.jpg het begint paars te worden
            IMG-20170405-WA0024.jpg
            IMG-20170405-WA0020.jpgIMG-20170405-WA0022.jpg
            IMG-20170405-WA0019.jpgIMG-20170405-WA0018.jpg

            al met al wel gezellig zo

            zoals zichtbaar trek ik alles zover mogelijk uit elkaar om de boel zo goed mogelijk op te vullen. Hier en daar wat strek maar is niet erg
            netje hangt er sinds vandaag


            kruisen gaat goed, straks nog wat groene dames omhakken zodat er meer ruimte is en ik wat te roken heb
            Coffeeshop blijft duur als je makkelijk 10-14 gram per week rookt.. En groen genotype hoef ik toch niet te kruisen
            Last edited by BackYardPlant; 5 April 2017, 20:13.

            Comment


              #81

              Hmm..
              whats new whats new..

              Omdat er al bestoven is zag ik een aantal calyxen dikker worden. Ik nam al aan dat dat kwam omdat er zaadjes in aan het vormen zijn, maar wilde toch weten wat het precies is. Dus ik ben mn planten gaan dieven, en opgelet op topjes met een dikkere calyx.. was even zoeken hoor.
              20170416_145611.jpg20170416_143737.jpg dus ik die calyx openpeuteren. Wat denk je?
              20170416_141803.jpg gewoon een qua uiterlijk volledig ontwikkeld (op kleur na) zaadje!! Zo gaaf. Natuurlijk is deze nog niet rijp, de rest laat ik ook gewoon lekker zitten.
              20170415_202654.jpg hier zien jullie Zo'n top met verdikte calyxen. Ook zie je zaadjes zitten
              en nog eentje 20170416_161920.jpg20170415_190636.jpg

              Comment


                #82
                In verband met een lege battarij hebben de fotos even een dagje op zich laten wachten maar hier zijn ze dan
                even 4 fotos van alle 4 de hoeken
                20170417_202650.jpg20170417_202729.jpg20170417_202707.jpg20170417_202717.jpg

                BELANGRIJK iemand enig idee waarom sommige bladeren zo geel worden?
                hier een duidelijke foto 20170417_202935.jpg de nerven worden ook langzaam paars.. sluitende huidmondjes? Ik weet het niet..
                voeding is Bio Canna Vega, Flores en Rhizotonic. Ik geef minder dan aangeraden word maar het is verergerd sinds ik wat meer ben gaan geven.
                Warmte varieert van 26 tot 29 graden. (Ligt aan het weer buiten waarschijnlijk?)
                lamp afstand rond de 60cm. (Exact meten is lastig) zou net iets meer of minder kunnen zijn, maar 55 cm kan ik me niet voorstellen
                Is er nog andere info die kan helpen om te ontdekken wat dit kan zijn?

                20170417_202804.jpgde zaadjes (een aantal van de planten moeten nog van kleur gaan veranderen. Ik hoop dat deze dus ook nog paars word)
                20170417_202742.jpg en nog meer zaadjes



                en hoe die ene "mutatie" bloem er nu bij staat
                20170417_202820.jpg best wel dik... niet dat ik dat erg vind!!

                Nou twijfel ik dus, de lamp staat sinds 21 maart op 12/12, maar dan heb je eerst 2 weken voorbloei toch?
                Dus dit is week 2 van de bloei? Of gewoon week 4? Of week 3 omdat je alleen de eerste week van bloemhormoonproductie niet meetelt voor bloei?
                Ik twijfel of het nog minstens 6 weken moet of nog maar 4. Ben nog veel aan het leren


                note: hopelijk gaat er snel wat gebeuren met die kleur, want geen enkele lijkt ook maar op het plaatje van deze strain.. beetje vreemd..
                ik zie wat zwart/extreem donker paars blad rond de bloemen op sommige plekken, maar de paarse bloemen zie ik niet!
                Shaman-Dutch-Passion.jpg
                zo zouden ze er uit moeten zien (althans de helft dan)
                vind ik een beetje jammer maar wie weet veranderd dat nog

                edit

                Waarschijnlijk komen er zoals ik al eerder zei wel nog wat meer verkleuringen over een tijdje.
                Vanaf bloeiweek 3 beginnen de gene waarbij het minder sterk aanwezig is te veranderen, zei Dutch Passion zelf.

                Extra info: huidig gemaakte kruisingen in het hok: Rechtsachterin de Mexcan Sativa met Shaman, links vooraan de paarse Shaman met een Shaman waarvan onduidelijk is of deze wel of niet paars is (Dutch Passion durft zelf niet te zeggen of aan de man zichtbaar is dat hij de genen voor paars draagt.. Bij de ouder, Purple#1, zijn hier helaas ook geen gegevens over beschikbaar.)
                Ik denk dat ik volgende week wat stuifmeel uit de koelkast kan trekken om dan de 3e kruising in deze run te maken, Ducksfoot x Shaman.

                De volgende run wil ik proberen de nakomelingen van de M x S te kruisen met de D x S. Uiteraard selecterend op paars fenotype, en onder de paarse fenotypes weet ik nog niet zo goed waar ik op ga selecteren. Ik hoop voor de volgende run te leren wat ik zelf een belangrijke eigenschap vind. Misschien weet ik het zelfs pas als ik iets zie wat ik gaaf vind, dat ik dat gene wil doorgeven aan mijn soortje.
                Hopen dat die S x S wel beide paars genotype hebben, van eentje weet ik het zeker natuurlijk maar van de man is het onduidelijk. Als deze het juiste fenotype heeft zal ik mijn eigen kruising gebruiken om het paars later te stabiliseren. Mocht dit niet werken, haal ik gewoon Purple#1 regulier zaden, gezien 90% daarvan het juiste genotype heeft (paars) (hier zit niet de schimmel, spint en toprot bestendigheid in die wel in de Shaman zit, vandaar dat ik het het liefst vanuit de Shaman zelf doe in de hoop die eigenschappen te behouden)

                Alle verkleuring die nu al aanwezig is is daar ZONDER koudere periode gegeven te hebben.
                Last edited by BackYardPlant; 17 April 2017, 21:59.

                Comment


                  #83
                  Als er echt goed paars in de genen zit, dan zie je dat direct bij de bloei. Ook bij de mannen, die op zijn minst roze verkleuren. Mijn paarse planten vertoonden het iig vrijwel direct.
                  Dutch passion zou dat moeten weten.

                  Als het later komt, dan is het kou- of stikstofgebrek gerelateerd. Maar op die manier kun je elke plant paars krijgen.. Dat is vals spelen. De neiging om paars te kleuren bij heftige voedingsblokkades zit namelijk in 80% van alle wietplanten.

                  Qua verder kruisen: ik zou eerst testen of je huidige kruisingen niet herma worden. Anders heeft het weinig zin om door te gaan.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #84
                    Men sweet seeds werden vrijwel direct paars. De killing fields en jackberries ook pas vanaf week drie. Heeft volgens mij niet veel met koude te maken.

                    Maar als ik zie hoe ver de jouwe staan, die worden volgens mij niet paars meer. De helft, dat is dan bij elke plant 50% kans. Das vrij weinig. Vals spelen is adverteren met enkel de paarse pheno.

                    Comment


                      #85
                      Ja ik heb ook al zo 't gevoel dat dit niet meer paars gaat worden.. Beetje teleurstellend, al helemaal gezien ik ze allemaal bestoven heb in de hoop dat ze nog paars zouden worden. Duur lesje.

                      zegmaar de bovenkant van de stam word dan paars? Bij die voedingsblokkade? Whoops..

                      Ja dat zeker, maar dat komt later wel.

                      Na alles eens goed te tellen, is komende week de 8e (en volgens dutchpassion laatste, waar ik, als ik zie hoe de zaden er al uitvallen, me wel in kan vinden) week van de bloei. Ik heb er al 't een en ander uitgehaald wat er verschrikkelijk uitzag, weet niet precies wat er fout is gegaan, waarschijnlijk een heleboel. Vind het een beetje jammer dat 1 op de 10 paars is, en 0 eruit zien zoals geadverteerd. Ja mijn bladeren zien er verschrikkelijk uit, maar dat heeft niks te maken met hoe de calyxen eruit zien, die dus gewoon niet paars zijn (Op die ene na) een heleboel zaad voor niks dus.. Beetje erg balen dit..
                      Duss.. Tijd om te leren hoe ik hash maak denk ik maar... Tenminste, kan je dat in een bong stoppen? heb t wel eens gedaan maar t bleef zo lang door roken als je stopt met hijsen, en t stinkt enorm, wellicht doe ik iets fout? (te grote stukkies?)
                      Die ene paarse ga ik gebruiken om door te gaan, volgende kruising word natuurlijk met een ducksfoot. Maar dat laat nog even een tijd op zich wachten, ik gun het zaad even wat rust, en de warme dagen komen eraan, dus de timing om klaar te zijn binnen is perfect. Ik hou sowieso meer van buiten, de volle grond, ruimte, en gratis licht dus half jaar groeitijd zijn geweldig. Binnen moet ik nog veel leren, het exact voeden onder de knie krijgen, etc. Buiten is het gewoon probleem herkennen, voeding geven, buffer zorgt ervoor dat t wel goed komt. Binnen is het moeten weten hoeveel te geven, en dat deel vind ik lastig waardoor ik m'n planten of teveel of te weinig geef, wat het exact is weet ik niet. Foto's komen later vandaag, maar sommige toppen lijken al getrimmed te zijn terwijl ze nog staan te groeien, omdat het blad gewoon compleet kapot was, verbrand, bruin van kleur, krullend de top in, dat zou voor rot zorgen dus zulke bladeren heb ik er af gehaald, bleef er niet veel over. heb al zulke planten eruit gehaald omdat het te erg was.
                      Gezien dit de laatste week hoort te zijn ook maar over op alleen nog water geven.

                      Comment


                        #86
                        Kom er net achter dat dutch passion 7.5 week zegt, niet 8 weken.
                        ik vind ze er ook al aardig klaar uit zien
                        Op eentje na image_288438.jpg


                        en de mexican sativa natuurlijk image_288437.jpg




                        de Ducksfoot gaat weg, heb nog 10 reg zaadjes voor later. 20170507_202817.jpg
                        20170507_202811.jpg
                        20170507_202806.jpg
                        image_288441.jpg




                        "1 op de 10 is paars" image_288436.jpg
                        Last edited by BackYardPlant; 7 May 2017, 20:08.

                        Comment


                          #87
                          Oef, daar is het een en ander mis aan ja.
                          Lekker knippen en laten drogen wat er te oogsten valt, en dan pas zaden plukken kan ik je adviseren. Dat maakt het een boel makkelijker; rijp zaad valt praktisch uit een droge plant.
                          Onrijp zaad blijft zitten, maar dat is makkelijk te herkennen; het is wittig, bevat geen tijgerstreep en je kunt het zo kapot knijpen zonder veel kracht te zetten.
                          Het stuitergeluid is ook anders, maar dat merk je wel als je er een paar laat vallen.


                          Persoonlijk denk ik dat je de klassieke fout hebt gemaakt door over de schreef te gaan met bloeivoeding, te vroeg, en te veel. Dat overkomt iedereen.
                          Zelf gebruik ik het niet eens, en als ik het doe, dan slechts voor 2 weken midden in de bloei.

                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #88
                            Flink wat ook, denk inderdaad dat het hem in de voeding zit. Jammer maar niks aan te doen.

                            Het onrijpe zaad herkende ik inderdaad als tijgerstreepjes missende, dat ze wittig zijn, en heel moeilijk uit dat hoesje te krijgen zijn (de calyx? volgensmij is het de calyx maar ik weet niet zeker of je het nogsteeds zo noemt in deze fase) bij dat wat ik er eerder uit moest halen. Zijn wel lekkere mini hapjes, die onrijpe zaadjes.

                            Volgensmij had ik ook veel minder bloeivoeding hoeven gebruiken. Hopelijk volgende keer beter.

                            Comment


                              #89
                              Wow, daar is veel meer misgegaan dan alleen de voeding, zo lijkt het.
                              Als je die zaden wat langer wil bewaren mag je ze wel een anti-schimmel-behandeling geven.
                              Ik vind die ene ook niet echt mooi paars, ik zou deze zaden eigenlijk helemaal niet verder gebruiken om verder te gaan richting paars.
                              Denk je niet dat er ook weer veel groene tussen de nakomelingen gaan zitten ?
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment


                                #90
                                Wat je zegt klopt compleet Q!
                                Ik heb zelf ook al zitten denken deze achterwege te laten en gewoon Purple#1 te pakken, daarvan is 90% paars, en dit is het soortje waaruit Shaman is onstaan. Erg jammer.. maar dit is wel heel erg leerzaam geweest voor de voortplanting van de plant. Gewoon een Purple vrouwtje met een Ducksfoot mannetje waarvan de bladeren dus het goede fenotype (en met geluk ook genotype want die zitten er tussen) hebben

                                Dat er flink wat is misgegaan dacht ik ook al, ik denk een combinatie van te vroeg en te veel bloei voeding, met te warm en te weinig water de ene keer, te veel water de andere keer

                                Omdat ik de zaden wel wil bewaren, wat bedoel je precies met anti schimmel behandeling?

                                Comment

                                Bezig...
                                X