Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Nou, vandaag zijn ook de dames begonnen. De Shaman zaadjes hebben 6 uur in normaal water gezeten (hardheid hier is 7) 20170209_123548.jpg

    daarna heb ik ze in een klein potje gedaan wat je kan overplaatsen zonder overpotten, met wat Canna terra proffesonel gemixt met scherp zand zodat t medium in de zaailing fase niet te veel vocht vasthoud. Hierop heb ik de Bio rhizotonic van canna gedaan, 6ml op 1.5 Liter water (40ml op 10 liter) kamertemperatuur image_284903.jpg
    uiteraard ieder zaadje 1 potje.
    20170209_203229.jpg
    De zaadjes met een pincet verplaatst niks aangeraakt met de hand natuurlijk. Eerst grond nat gemaakt toen zaadjes vanuit t water erop, droge grond erop, keukenpapier erop wat je vanaf de zijkant nat maakt zodat t bovenste laagje aarde ook vochtig word, zonder harde straal water die t zaadje dieper de grond in duwt. Alle zaadjes op de zijkant gelegd zodat ze zelf hun beste weg kunnen vinden


    de planning is zosnel mogelijk de best groeiende planten te selecteren. Vrouwtjes maken velen malen sneller een vertakking dan mannetjes, dus op de 2e vertakking(internode) knak ik ze om, de eerste 4 die dit hebben mogen blijven staan. De hoofdtop zal onder de lamp zitten terwijl de pot wat meer in de hoek staat. Echter zal ik de top lager binden dan de 1e node, zodat deze (1e vertakking) verder gaat uitlopen ipv de hoofdtop. Door tussendoor een beetje met appicale dominantie te spelen (verschillende toppen op verschillende hoogtes) zal ik er voor zorgen dat ik zonder toppen of echte beschadiging/belemmering toch de energie beter over de plant verdeel ZOALS bij toppen. Vervolgens in de bloei alles binden zoals bij een scrog, alleen heb ik dan nog een hele mooie hoofdtop! Die rechtstreeks onder t licht zit en dus t meeste licht opvangt (op dit moment moet ik de hoofdtop weer wat hoger dan de rest plaatsen zodat alle energie daar blijft)

    dit is geen vastgestelde logica/techniek, zover mij bekend is, hoewel het een combinatie van LST en SCROG is. Ik heb het een soort van zelf bedacht en wil het uitproberen, gewoon om te zien of het werkt. De zijtoppen worden zaad, de hoofdtop is om te checken of ik niet een afgrijselijke smaak kruis.

    20170209_210038.jpg 5 minuten onder de lamp en toen ging ie uit, morgen word t 18 uur licht voor deze en gaat alles wat er nog staat om. Dit zijn nog niet ontkiemde zaadjes dus valt nog niet onder een plant dus ik maak me geen zorgen.

    Niet paarse shaman planten worden niet gekruist omdat die homozygoot reccensief zijn ( xx) en dus geen paarse genen hebben /dragen. De helft heeft paar volgens Dutch passion, dus 1 op de 4 zou het ook moeten hebben. Deels een gok, maar lijkt me stug dat ik zo veel pech heb dat alle 4 groen is (ik klop even heftig hard af)

    zodra ik ergens een hoofdje zie horen jullie meer!

    Natuurlijk staat de nimf ook in de tent, kan die ook van de warmte genieten (sponsje met koud water zit erbij, net als een levend fruit vliegje en wat STEMS als zittakjes, en een klein cannabis bloemetje, hij/zij staat niet direct onder de lamp maar op de aarde onder een bladerdek) zit natuurlijk wel in een kweekbakje!
    t plan om dr in t hok erbij te zetten word wel nog even overnieuw overwogen.
    image_284892.jpg
    Last edited by BackYardPlant; 9 February 2017, 20:45.

    Comment


      #17
      Ik hoop alvast dat je verder doet, want het is zeer leuk om te lezen! Experimenteer, maar wees wel voorzichtig.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #18

        Comment


          #19
          OHO dit mot ik mee maken zeer zeker met dat dieren gebeuren
          Maar je zaden in dit soort potje laten ontkiemen Serieus ik had beter verwacht
          Ik zet hier mn stoel bij hoor ik ga je volgen
          God was never on your side..

          Comment


            #20
            Ik heb die dingen eenmaal gebruikt en ze beschimmelden in de propagator.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #21
              Bleaching is het totaal verdwijnen van chlorofyl, da's wat anders dan lampverbranding. Hittestraling vs. fotonen. Geel en knapperig vs. wit en plantig zacht.
              Let ook op: dames zijn in de 3e week bloei op hun meest vruchtbare moment. Je wilt dan natuurlijk dat de mannen ook reeds in bloei zijn voor maximale bestuiving. Of daarvoor al, en dat je het stuifmeel bewaart.
              Ik lees het nu als 'als de vrouwen 3 weken bloeien, knikker ik de mannen erbij, die mannen mogen dan ook gaan bloeien.'
              Dan zit je rond week 6 van de bloei in de dames, tegen de tijd dat de heren aan het stuiven gaan. Rond bloeiweek 12 kun je dan de eerste zaden pas gaan plukken, als de dames nog ontvankelijk waren.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #22
                Dankjewel voor je goede oplettendheid en opmerkingen LR2!
                straks even nog een 2e keer lezen als ik meer tijd heb

                die potjes werd mij verteld zijn veel optimaler ivm niet hoven overpotten, ik heb ze daarom maar gewoon geprobeerd, wat zouden jullie aanraden, gewoon tussen papier tot je wortels ziet?
                dan krijg je namelijk wel dat ook de zwakke de kop opsteken...

                of ze gaan beschimmelen, nouja ik hoop toch zeker van niet!!! Zou niet goed zijn...

                Wat zouden jullie nu in mijn situatie doen?


                die diertjes worden nog even heroverwogen, de bidsprinkaan wil ik er later als ze groter is wel over laten lopen omdat t gewoon leuk is, maar misschien dat ik daar mee wacht tot ik led heb ivm warmte lamp, gezien de opmerking van LR2 hierover
                Last edited by BackYardPlant; 10 February 2017, 22:38.

                Comment


                  #23
                  Heb nu even wat meer tijd,
                  dan noem ik het inderdaad verkeerd! Dit heet dus gewoon lampverbranding?
                  goed om te weten, excuses voor het verkeerd benoemen!

                  Ik hoop wat stuifmeel te hebben voor de vrouwtjes gaan bloeien (ik zit nog even te overwegen of het verstandig is alvast een man te laten bloeien tijdens de groei van de vrouw, en dan bijvoorbeeld via een stekje van de man hetzelfde stuifmeel ook "vers" te kunnen gebruiken. Als jullie hier een mening/advies over hebben hoor ik het graag! Plan is 6 weken groei ivm 3x overpotten en knakken op de 2e uitloper) en een bloeiende man te hebben terwijl ze aan t bloeien zijn. De mannen en vrouwen zullen dus op het zelfde moment op 12/12 gaan, en eventueel zal er daarvoor al een mannetje gebloeid hebben waardoor ik stuifmeel in de koelkast heb


                  erg bedankt voor de opmerking dat mannetjes er 3 weken over doen voor ze stuifmeel geven, dat was ik even vergeten.
                  Dat de vrouwtjes de meeste potentie hebben op de 3e week wist ik niet! Das erg handig om te weten! Bedankt

                  Ik wil gewoon netjes in de 9e/10e week t zaad kunnen oogsten, ik begreep dat zaad 6 weken moet "rijpen"/groeien voor het klaar en goeie kwaliteit is.

                  T plan de mannetjes er pas op 12/12 bij te zetten na 3 weken heb ik met m'n stonede kop bedacht, snap ook niet hoe ik daar bij kwam.. misschien ergens iets verkeerd gelezen over die 3 weken.. oops!

                  mocht iemand heel toevallig een mannelijke plant hebben/wat stuifmeel hiervan, is het misschien interresant om daar wat in te ruilen, en hoor ik het graag (via pm) (dat mag gewoon toch? Zoniet laat maar zitten! ) (ik wil wel precies weten welke plant en zoveel mogelijk over de genen en het fenotype)

                  de bidsprinkaan doet het goed! Beweegt niet zoveel maar misschien doet die dat omdat die natuurlijk eerst de tent open ziet gaan en dan ineens een reusachtig bewegend ding boven z'n kop ziet (nouja.. "ziet".. bidsprinkanen kunnen alleen beweging waarnemen, niet zien zoals wij mensen. Een vlieg die niet beweegt zal hij nooit kunnen zien/pakken/opeten/aanvallen omdat ie stil ligt) wie weet hoeveel dat beest zonder mij erbij beweegt. T fruitvliegjes uit z'n bakkie is weg, dus morgen een nieuwe erbij doen. Weet alleen niet hoe ik dat in godsnaam moet doen gezien er 50 van die rot vliegen in dat bakje zitten (ja letterlijk 50 al kunnen er ondertussen wel n paar dooie tussen zitten) de krekels hebben t prima naar hun zin, ik ga zo'n zelfde hok maken als dat maar dan wat in t tentje tussen 4 25 liter potten in past.
                  vind dat ie wel een wat grotere leefomgeving verdient.
                  Last edited by BackYardPlant; 10 February 2017, 22:37.

                  Comment


                    #24
                    Die potjes veroorzaken schimmel nummer 1
                    Had gewoon kleine potjes genomen en daar je zaden in gelegd hoef je ook niet meteen over te potten.
                    Als ik je verhaal en je plannen lees kom je zo wijs over maar als ik dan die potjes zie sorry en je manier van water geven met stukje keukenrol
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #25
                      Last edited by BackYardPlant; 10 February 2017, 23:30.

                      Comment


                        #26
                        Zou wat zijn in de natuur en harde regen bui die zomaar op de aarde neer klettert.
                        Hoe dieper je zaadje hoe meer ze moet klimmen om boven te komen hoe sterker ze zal zijn.
                        Heb je al meer mensen op die manier water zien geven aan zaden??
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #27


                          ik pas zelf de logica toe van het keukenpapier.

                          Wel erg bedankt voor je tip over die schimmel, ik ga een andere manier zoeken voor mn zaadjes!!
                          Ik twijfel tussen plastic bekers en potjes kopen..
                          Iemand suggesties?
                          Last edited by BackYardPlant; 11 February 2017, 01:08.

                          Comment


                            #28
                            Wat is er mis met bekertjes ?
                            Mjah alles kan, beslis zelf eens iets.
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #29
                              Bekertjes gaat t m worden. Dankjewel!

                              Ik wil zo min mogelijk verkeerd doen dus zoveel mogelijk vertrouwen op de ervaring(en) van andere, vandaar dat ik het ook fijn vind om advies te vragen en om zoveel opmerkingen te krijgen :p
                              Ik ken deze plant nog niet zo heel goed, dus wil meer afgaan op wat mensen uit ervaring hebben ontdekt ipv wat mijn eigen logica me verteld, hoewel ik er wel af en toe tussen twijfel maar als dat niet zo was was t niet gezond geweest
                              Last edited by BackYardPlant; 11 February 2017, 15:26.

                              Comment


                                #30
                                Zo, wat ben ik blij dat jullie mij gewaarschuwd hebben! tijdens het "overpotten" (je kan het beter rotzooi uit elkaar scheuren en in een fatsoenlijk plastic bekertje stoppen noemen) kwam ik erachter wat voor troep die bakjes zijn, ben ik even blij dat ik dit optijd overpot dat was echt slecht afgelopen... 20170211_182021.jpg
                                Overigens, ik zag bij eentje per ongeluk dat gebogen dingetje omhoog komen. (beetje zoals de 4e, alleen is dit natuurlijk geen cannabis)







                                Das mooi! want dat betekend dat ze t zaadhulsel af kunnen werpen onder de aarde, ipv dat ze als "helmdrager" omhoog komen. Las er ook op dit forum een experiment over, en heb zelf de fout gemaakt het verkeerd te doen in m'n eerste ronde (Zie de ontkiem fotos van mn eerste kweek). Nu lijken ze het dus beter te doen! Ivm het licht heb ik ze snel onder de aarde terug gestopt ipv fotos te maken.

                                Mochten mensen het interessant vinden om te volgen, ik heb zelf bij gehouden welke dat supergrote/dikke zaadje was op de foto's, hopelijk zij staat nu linksboven. Van de andere weet ik niet waar ze zitten, ik heb alleen die grote onthouden om dat ik dat wel geinig vond.. 20170211_181946.jpg Potjes met thijm en zoete aardappel op de achtergrond is de bovenkant van de foto, hij doet een beetje moeilijk met draaien..

                                Ben ik dus bezig met die rotzooi dingen kapot scheuren omdat dat veel te makkelijk gaat, zie ik allemaal beweging onder in t bakje van de nimf. Raakte in paniek want het leek wel alsof er ineens een 2e bidsprinkhaan zat.. besloot ze gewoon ff chill voor mijn ogen te gaan vervellen! Heb geprobeerd wat fotos ervan te maken: 20170211_182711.jpg20170211_182734.jpg20170211_182742.jpg
                                en dr snel terug gezet bij dr lamp (t is haar hok natuurlijk)

                                Ze hebben uiteraard allemaal een zakje om, voor de hoge luchtvochtigheid. t zou beter zijn als ik ze wat verder uit elkaar zet omdat al t plastic naast elkaar natuurlijk flink wat schaduw veroorzaakt en licht tegenhoudt zo samen, maar zodra iets erboven steekt maak ik er gaatjes in zodat snel de lv wat lager word, en ze wennen aan de wat lagere lv hier en ook wat harder wortels gaan maken omdat t natuurlijk wat droger is (ik heb dan ook weer wat bio rhizotonic op de aarde gedaan in de bekertjes voordat ik de boel ging overpotten. Bij alles wat te nat was, heb ik een klein gaatje in de hoek van het bekertje in geknipt zodat het overige water eruit kon) image_284985.jpg

                                de komkommer doet het goed image_284982.jpg
                                image_284984.jpg
                                Thijm komt op, basilicum ruikt sterk (de munt nog altijd sterker) zoete aardappel laat nog even op zich wachten net als de tomaten en paprika's

                                DE VOLGENDE OCHTEND

                                jaja..
                                2 hebben "de kop opgestoken" (vind het leuk het zo te noemen, bedoel dus gewoon dat ze boven de de grond zijn en de lobblaadjes open gooien) 20170212_114521.jpg image_285011.jpg

                                Het valt me op dat de Mexican Sativa die al een dag langer staan (deze hadden 12 uur water en toen de aarde, maar dan zonder de bio rhizotonic behandeling op de aarde) nog niet tevoorschijn zijn. Misschien door de verhouding, maar blijft wel interresant natuurlijk.

                                moet ook even melden dat ze allemaal gevallen zijn... ja ik ben een sukkel.. ze zijn met plaat waar ze op staan en al naar beneden gevallen, de pot in. Deze staan nu andersom zodat dit me geen 2e keer kan gebeuren, wat een hartaanval was dat zeg..
                                Last edited by BackYardPlant; 12 February 2017, 11:13.

                                Comment

                                Bezig...
                                X