Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

    Korting op 420shop
    bdf3b53fa6b97fbf9567ec5cefeb5fe9.png

    Nou is het zo dat ik natuurlijk niet exact weet welke planten (ondanks het fenotype) nou precies de juiste genen hebben.. Daarom zal ik standaard alle planten die eruit zien als het juiste fenotype om verder mee te gaan, doorkruisen. De zaden per plant apart houden, een aantal gratis uitdelen op voorwaarde dat men de planten zelf ook kweekt en hier een verslag van bij houdt, en zelf een maand of 2-3 later (ik doe tussendoor ook buitenkweek natuurlijk! ) (eventueel alvast stuifmeel maken van die ene shaman) beginnen, maar dan wetende (dankzij t verslag) welke zaden ik moet pakken om genetisch puur bezig te zijn.
    Hoe ik de boel PRECIES ga kruisen is nog niet volledig af/kloppend, maar hier is alvast een beetje een beeld voor jullie. schema.pnge node er is, wil ik goed gaan opletten. Als de 3ee node te knakken op t punt net boven de 2eeschwazzenThreealight

    Iemand hier ervaring met die techniek? Of een succesvol of juist enorm tegenvallend resultaat/verslag hiervan gezien? Wat is jullie mening hierover?
    ik twijfel enorm..

    Als laatste nog even de foto van het potje met de mexican Sativa, zodat jullie weten hoe die erbij staat, maar daarvoor moet ik naar mn mobiel.
    Last edited by BackYardPlant; 6 February 2017, 01:01.

    #2
    Updates komen pas als de andere 2 om zijn/ er een plantje daadwerkelijk boven is.
    Ook nog even de lampen en het hok natuurlijk! image_284644.jpgimage_284671.jpgimage_284672.jpg
    Last edited by BackYardPlant; 5 February 2017, 21:22.

    Comment


      #3
      Zo dat is ambitieus. Ik moet toegeven dat het gans kruisen en bestuiven gedeelte voor mij chinees is. Maar ik kijk graag mee.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #4
        Ik waardeer je inzet enorm, het is altijd leuk nieuwe kwekers met zoveel ambitie te zien.
        Er staan wel wat 'feitjes' tussen je eerste post die vaak op sprookjes gebaseerd zijn.
        En hoe zei je ? zwazzen ofzo, welke mongo heeft nou weer zo'n stupide naam aan een eeuwenoude techniek gegeven ?
        Dat soort dingen is wel een groot nadeel van het legaliseren in andere landen.
        Iedereen denkt datie iets uitvindt en geeft er een eigen naam aan.
        Mjah, het zal wel bij de nieuwe tijd horen denk ik. Iedereen wil graag belangrijk zijn.
        Misschien valt er geld mee te verdienen.

        Dat 2e plaatje snap ik niet zo, zo maak je geen F5, toch ?
        En wat is dat met vrouwelijke herma bovenaan ? Herma's zijn een nono heh als je stabiel zaad wil maken.
        Net zoals fem. zaden maar dat heb je al door zo te zien

        En je gaat niet elke kruising eerst tot 7e of 8e generatie stabiliseren, je gaat alles achter elkaar kruisen als ik het goed begrijp ?
        Dan heb je op het eind een soortje waarbij je 10 verschillende plantjes krijgt als je er 10 zaait, denk ik.
        Zal heel wat tijd kosten om dat stabiel en de bloeitijd richting de 8 weken te krijgen.
        Je bent in ieder geval de komende 10 jaar onder de pannen met de buitensoort

        Heb je ook seedfinder.eu gebruikt voor je onderzoeken ?
        Bijv. Mexican sativa van Sensi is geen puur genetische Sativa.
        Qleaner heb jij een versie van met zwart blad ?
        Heb die nooit gekweekt maar wat ik op internet tegenkom is meest groen, zelfde bij de Deep Purple trouwens.

        Anyways, ik ben wel benieuwd wat er aan het eind uit komt.
        Succes!

        Yeah, dan schrijf je zo'n groot verhaal komt er nog eentje zoveel vragen stellen, sryyyy
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Nee ik vind het juist leuk dat je zoveel vraagt!
          schwazzing, vind het ook een rare naam, is gewoon snoeien, maarja. Gezien als ik het opzoek over cannabis overal die naam naar voren springt dacht ik gebruik m ook maar..
          klopt! Ik had we even bij moeten zetten dat ik de F gebruik om het kruisingsnummer (hoeveelste kruising) aan te geven, en niet zoals F1 F2 etc normaal gebruikt word, mijn fout

          inderdaad! Maar een vrouwelijke plant met silversulfide herma maken is toch de enigste optie om Femenised zaad te maken begreep ik? Of kan je t beter regulier houden? Gefeminiseerd leek me wel handig


          Ik moet inderdaad alles nog even goed bekijken, ik heb nog niet vast staan hoe het zal gaan, het belangrijkste is voor mij dat het fenotype stabiel is, als het kan natuurlijk ook het genotype. Heb nog niet alles precies helder helaas

          jaaa zoiets dacht ik ook al! Alleen maar leuk

          nee ik heb verslagen opgezocht, voor de sensi Seeds strains.
          niet? Huh.. oh God.. ff uitzoeken hoe dat precies zit dus..!

          op zamnesia was zwart blad zichtbaar en werd de donkere kleur aangeprezen, maar ik ga even onderzoeken of ik er naast zat, zou mooi lullig zijn als ik daar te laat achter kom.. bedankt voor je oplettendheid!

          ik ook! Heb er heel veel zin in

          haha alleen maar leuk!

          Comment


            #6
            Dat zijn leuke plannen die je hebt! kijk met plezier mee en hopelijk steek ik er gelijk ook wat van op.


            greetzz

            Comment


              #7
              Leuk dat jullie allemaal meekijken trouwens!
              ook vaperke en mafferd, gezellig natuurlijk!

              en ja lijkt mij ook leuk als mensen er iets van kunnen leren

              ik ben trouwens al wat verder gegaan met kijken naar dieren die bij m'n plant kunnen zonder dat mn plant schade oploopt..

              ik heb binnenkort een vleesetende Insectenjager in m'n tentje lopen
              Morgen hierover meer...
              Last edited by BackYardPlant; 7 February 2017, 23:44.

              Comment


                #8
                Ligt dit zo veilig genoeg of zouden jullie dit anders doen?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #9
                  Ah, kruisen. Altijd leuk. Maar, ik moet even inhaken.
                  Ik heb me lang verdiept in de materie, dat heeft me een bult tijd en moeite en planten gekost.
                  Allereerst: super cool project! Ik steun het van harte maar met de volgende kanttekeningen. Da's niet als persoonlijke aanval, maar meer als feedback. Punten waar je meer over moet gaan opzoeken, of die je beter anders aan kunt pakken. Er circuleert een boel onzin over wiet, ik ga daarom alleen op de punten in die ik 100% zeker weet.

                  Het maakt dus niet uit welk mannetje ik van deze plant pak, ik zal standaard de genen voor snel groeien en vooral groot groeien doorgeven
                  Mexican Sativa het bijkomende voordeel dat die is aangepast aan bloei in dit klimaat. Echter kruis ik hiervoor later nog een Jamaican Pearl erin, dus zelfs als deze genen niet goed tot uiting komen bij de eerste kruising komt dat nog wel goed
                  Niet elke mexican sativa is aangepast. Check 100 kweekverslagen en je vind er toch een stuk of 20 die erg laat - soms niet eens! - bloeien. Jamaican pearl is ook vaak erg laat. Dus als die genen tot uiting komen, dan zit je tegen december.

                  om de indica genen te versterken, wat in deze plant gelijk staat aan lekker klein en compact. Maar dan met paarse bloemen en een harde groei
                  Harde groei, in een kleine compacte plant. Als je twee concurerende genen gaat toepassen, dan domineert er eentje. Houd daar rekening mee. De spreekwoordelijke 'split down the middle' gaat niet voor alle genen op in planten.

                  En natuurlijk wil ik niet dat m'n plantje genekt word door een schimmel of plaag, dus wil ik dat ze daar goed tegen kan.
                  Dan moet je terug naar de wiltypes. Met binnensoorten werken die tenminste 25 generaties in een veilige tent staan, is dan niet verstandig. Je houdt het gebrek aan resistentie in stand op die manier. Eventueel kun je moedwillig de ouders besmetten en een selectie uitvoeren op de planten die er tegen kunnen. Dan pas slaagt dat experiment. Ik ben er sinds een paar jaar mee bezig om planten bewust bloot te stellen aan vervelende omstandigheden, in de hoop dat er resistentie komt te ontstaan door blootstelling. Of dat enig effect heeft, weet ik pas over 4 jaar.

                  De zaden per plant apart houden, een aantal gratis uitdelen op voorwaarde dat men de planten zelf ook kweekt en hier een verslag van bij houdt,
                  Tot nu toe is alleen Stemma degene die geslaagd is in het bijhouden van een kweekverslag met gedoneerd zaad. Voor zover ik me kan herinneren, als ik iemand vergeet, schiet me er effe op af. Ik doe het al een aantal jaren zoals je van plant bent. Ik adviseer je om het zaad voor jezelf te houden. Voorkomt teleurstelling.

                  Als het goed is zal ik zowel een homozygote als een heterozygote paarse Shaman kruisen. Hopelijk zullen er mensen zijn die mijn zaadjes willen uitproberen, en de F1 dus kweken en in een verslag bij houden, zodat ik meteen weet welke de homozygote was, en dus weten welke onmogelijk drager kan zijn van niet gewenste genen
                  Mijn idee is om er voor te zorgen dat er tijdens de bloei diertjes op mijn planten zullen lopen. De plant zal aanvoelen dat er dieren op zich lopen en als verdedigingsmechanisme meer hars produceren. Echter, door bijvoorbeeld een boel vliegen in mn hok te stoppen, zal er niet van mijn plant gegeten worden, terwijl deze wel de stimulans krijgt om meer hars te gaan produceren.
                  Zonder vraatschade krijg je ook geen toename in een verdedigingsmechanisme dat bedoeld is om vraatschade tegen te gaan. Een paar microgram druk, dat doet de wind ook. Als alle vliegende insecten in mijn tuin effect zouden hebben, dan zouden m'n toppen moeten druipen alsof ze in de honing gehangen hebben. Ik raad het je af, want het effect is te klein

                  inderdaad! Maar een vrouwelijke plant met silversulfide herma maken is toch de enigste optie om Femenised zaad te maken begreep ik? Of kan je t beter regulier houden? Gefeminiseerd leek me wel handig
                  Zilverthiosulfaat. En nee, dat is niet de enige optie. Maar zodra je herma-genen gaat introduceren of versterken, dan krijgen de nakomelingen dat ook. Dan ben je tenminste 4 generaties - en een bult stressen - verdwijderd van stabiliteit. Als je leuk wilt kruisen, dan blijf je absoluut weg van herma's. Anders wilt niemand je zaad hebben. Vraag maar aan hermasannie (niet mijn woorden, maar ik lees het veel) of RQS hoe goed het werkt. Elke thuiskweker die hier herma-zaad aanbiedt wordt neergesabeld in het ruilgedeelte. Daar ben ik zelf deels verantwoordelijk voor, maar als je ziet hoeveel herma's er komen uit herma's en hoe teleurgesteld die kwekers zijn, dan kun je er hopelijk begrip voor hebben.


                  Extra noot: let goed op wat je F1, P1, Fenotype en Genotype noemt. In je kruisingsschema staat bijvoorbeeld een F2 BFD, maar er staat nergens dat je een BFD x BFD kruising maakt die zulke F2 'kinderen' oplevert. Als je jouw BFD met een nieuwe soort kruist, ontstaat er opnieuw een F1, en niet een F2. In de introductie staat iets over bekend fenotype, maar dat zijn uiterlijke kenmerken. Die kun je pas zien als je de plant in je hand hebt. Let ook op dat elke zaadbank zijn soort een eigen naam mag geven. De mexican sativa van wietzaadjes.nl is een totaal andere dan die van Growers Choice, om maar wat te noemen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Bedankt voor je mooie reactie en goeie punten!

                    over het eerste deel, ik had door het bekijken van een aantal verslagen over de Mexican Sativa (inhakend op je laatste punt, niet oplettende of het wel of geen sensi Seeds was) en elke plant in die verslagen groeide snel. Hierdoor had ik de aanname dat het een homozygote (want zoals je ook al zei, snel/groot groeien is reccensief) plant is. Waarom ik neer heb gezet dominant, weet ik niet zeker meer.. excuses. Overigens bleek deze aanname inderdaad niet goed te zijn en moet ik dus een mannetje gaan selecteren. Het plan om er maar 1 te houden valt dus een beetje weg.

                    je 2e punt sluit aan op het feit dat ik het niet correct heb onderzocht, en het geen genetisch pure homozygote soort is.
                    toch staan ze al te ontkiemen dus ga ik het eraan wagen. Het blijft natuurlijk een hobby

                    mee eens! Ik wou zelf met buitenkweek aan de gang gaan in die 3 maanden, juiste soort buiten stekken en daar mee verder
                    ik zie inderdaad af van zaden gratis weggeven kan t beter zelf doen


                    Zelf ga ik selecteren op de paarse shamam Screenshot_20170208-005528.jpg en die kruisen met een Mexican sativa nu als eerst, en uit de nakomelingen alleen de nakomlingem met paarse bloemen doorkruisen met een Qleaner Screenshot_20170208-005353.jpg , daaruit de nakomelingen kijken of er nog paarse bloemen inzitten, als t goed is moet dat nog steeds dominant zijn, en aanwezig (in enkele). Ik weet niet zeker of dit blad recessief of dominant is dus indien nodig terug kruisen.
                    Uiteindelijk ook nog weer op een shamam om dat ook wat stabieler te maken natuurlijk



                    Klopt! Vraatschaden gaat nodig zijn.
                    k heb al een perfecte manier, ookal is het een tikje riskant.
                    het is iets nieuws. Soort van.

                    ik ga krekels kweken om aan de cannabis bladeren te laten eten.

                    1x per dag 1 van de getrainde krekels in t hok op de fan leaves zetten, en hem er van laten eten zolang hij zelf niet opgegeten word... WANT er loopt straks een bidsprinkaan in m'n tuintje. Goeie bescherming tegen ongedierte, en zekerheid dat de krekels niet op de een of andere manier zich verstoppen en gaan voortplanten in m'n hok.
                    geen zorgen ik heb me in beide verdiept en ben bezig met het maken van een plastic muur om de ingang van m'n tent zodat ze er niet uit kan als ik er bij kom. Gebruik het insecten rooster als aanzuiging ipv de grote gaten zodat ze nergens heen kan. T is een actieve jager die aan mensen went en over je hand etcetera loopt, ons niet als voedsel kan zien omdat een te groot zijn, maar rent wel achter dr prooi aan.
                    als ze leert dat ik krekels op die bladeren zet duurt t niet lang tot ze me mag, en kunnen die beesten maar 2 of 3 happen nemen van m'n plant voor ze weg zijn.
                    Het effect zal inderdaad niet reusachtig zijn, maar ik vind het een superleuk idee, plus wat meer bezigheid dus ik probeer het uit. Valt het te erg tegen stop ik de sprinkhaan in een grote bak en verzorg m op de "normale" manier (ookal is dat helaas veel minder leuk voor dat beestje, nu kan die echt jagen en rondlopen ETC) zo eentje dus: https://youtu.be/M1bTw3B8Otk

                    ja klopt!! Ik had erbij moeten vermelden dat ik het niet zoals de gebruikelijke manier gebruik in dat schema!
                    't is een screenshot van een schema wat ik voor mezelf gemaakt had , heb er niet bij stil gestaan het aan te passen


                    als je toevallig nog handige/nuttige links met informatie weet zijn die van harte welkom! Ik weet waarschijnlijk nog niet eens een kwart van wat er te weten valt en wil het wel allemaal weten :p

                    het klopt overigens dat ik niet volledig stabiel ga werken dat is voor nu een hele boel werk. Ik ga echter wel focussen op het fenotype terwijl ik aldoende meer leer over hoe en wat. Ik merk wel dat ik later wel een lijn wil maken waar k daar meer op ga focussen, maar eerst even goed leuk experimenteren voor ik er echt aan waag (zoals eerst dat 100 w tentje voor ik de 600 W tent nam)
                    ik stel de scherpe, goede opmerkingen dan ook op prijs gezien ik er van leer!
                    Last edited by BackYardPlant; 8 February 2017, 00:20.

                    Comment


                      #11
                      haha ga dit zeker volgen,pleurt de klapstoel voor de tent uit,mooie muren trouwens
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        #12
                        Ik heb de moeite gedaan om alles te lezen. Ga niet pretenderen dat ik alles snap, maar ik kan volgen

                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          ik ga krekels kweken om aan de cannabis bladeren te laten eten.

                          1x per dag 1 van de getrainde krekels in t hok op de fan leaves zetten, en hem er van laten eten zolang hij zelf niet opgegeten word... WANT er loopt straks een bidsprinkaan in m'n tuintje. Goeie bescherming tegen ongedierte, en zekerheid dat de krekels niet op de een of andere manier zich verstoppen en gaan voortplanten in m'n hok.
                          geen zorgen ik heb me in beide verdiept en ben bezig met het maken van een plastic muur om de ingang van m'n tent zodat ze er niet uit kan als ik er bij kom. Gebruik het insecten rooster als aanzuiging ipv de grote gaten zodat ze nergens heen kan. T is een actieve jager die aan mensen went en over je hand etcetera loopt, ons niet als voedsel kan zien omdat een te groot zijn, maar rent wel achter dr prooi aan.
                          als ze leert dat ik krekels op die bladeren zet duurt t niet lang tot ze me mag, en kunnen die beesten maar 2 of 3 happen nemen van m'n plant voor ze weg zijn.
                          Het effect zal inderdaad niet reusachtig zijn, maar ik vind het een superleuk idee, plus wat meer bezigheid dus ik probeer het uit. Valt het te erg tegen stop ik de sprinkhaan in een grote bak en verzorg m op de "normale" manier (ookal is dat helaas veel minder leuk voor dat beestje, nu kan die echt jagen en rondlopen ETC) zo eentje dus
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            kijk graag met je mee, succes!
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #15
                              Er volledig vanaf zien gaat niet werken, ik heb alles al

                              ik heb echter wel besloten de sprinkhaan t eerst groter te laten worden tot ze inderdaad krekels aankan. Ik snap heel goed dat je het me afraadt, ik ga er nu ook veel voorzichter mee om

                              ik heb overigens de makkelijkste beginners soort genomen;
                              hierodula Membranacea
                              ik heb slechts 1 nimf dus de kans op voortplanting is gelukkig 0
                              Van de krekels doe ik maximaal 1 per voeding, maar heb voor de eerste maand inderdaad fruitvliegjes en een fruitvliegjes kweekset
                              De krekels en de nimf zijn vandaag met de post eindelijk binnen gekomen, dus dat annuleren werkt ook niet meer.
                              ik kan 'm nog wel als normaal huisdier houden, maar ik heb er nu al zo veel moeite voor gedaan dat ik het in ieder geval wil uitproberen, ik kan goed met teleurstelling omgaan.

                              wel heel erg bedankt voor de opmerkingen!
                              Ik heb er veel aan (eerste maand gaat ze dat hokje nog niet in nu)
                              slideshow van de krekels en hok ETC

                              overigens ik wil 6 weken voorgroeien, pas vanaf de bloei is er hars en heeft vraatschaden dus nut, lijkt mij, dus wil het pas in de bloei toepassen. Over 6-7 weken dus. (Afhankelijk van wanneer deze blue amnesia's nou de bladeren gaan leegtrekken wat betekend dat alle voeding op is en ze hun eigen voorraad opbranden, dan kunnen ze om en mag ik weer zaaien. Moet nu elk moment zijn geef al n paar dagen alleen water)
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 7 photos.
                              Last edited by BackYardPlant; 8 February 2017, 15:16.

                              Comment

                              Bezig...
                              X