Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2E KWEEK - Backyardplant gaat Kruisen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Zo een heel verhaal, leuk dat je zo aan het experimenteren bent geslagen Planty!

    Maar koop alsjeblieft een EVSA! Je bent zo'n rommelkont dat ik het echt gevaarlijk vind.
    Een dimbare EVSA kan je ook nog wat dimmen als je plantjes net ontkiemd zijn.

    En aub ook een blusgranaat, voor mijn nachtrust

    Ik geniet van je gedrevenheid maar werk veilig!
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      Vind ik wel zo leuk c:

      die blusgranaat zat ik ook al aan te denken! bedankt voor de tip!

      de VSA staat overigens een stuk hoger van de grond af op een paar bakstenen voor de veiligheid, maar een EVSA zou inderdaad een investering kunnen zijn als ik besluit nog even door te gaan met HPS!

      (ik wil eigenlijk zo graag LED gaan.. )

    #47
    20170223_120423.jpg20170223_151106.jpg20170223_151058.jpg
    ik had niet door dat er zoveel zaten..
    MIJ IS VERTELT DAT DIT EEN VARENROUWMUG BETREFT EN DUS NIET EEN FRUITVLIEG ZOALS IK DACHT. METEEN MICRO FOTO GEMAAKT! wat is jullie mening?
    20170223_162455.jpg
    Ik twijfel zeker niet aan de kennis van die persoon, maar ik twijfel wel of die zich er bewust van was dat ik een kweekbakje voor fruitvliegjes met gaas als bovenkant naast m'n tent heb (had* al opgelost en staan ergens anders) staan (ondanks dat fruitvliegjes niet op onze plant af komen over het algemeen, komen ze natuurlijk wel zoals veel insecten op licht af, en dat heb ik daar zeker wel)
    vind ze er wel wat van weghebben.. maar die varenrouwmug ziet er zoveel groter uit... Mijn twifel is dus sterk, daarom ook twijfels over wat nu te doen.




    *deze is niet groter, sorry
    https://www.wietzaadjes.nl/wiet-kwek...ten-wietplant/

    Met een vergrootglas zie ik duidelijk de langere voelsprieten die je bij een fruitvliegje niet terug ziet....





    20170223_151122.jpg
    t staat er nu allemaal leuk bij

    even wat er precies staat
    20170223_151229.jpg
    dit vind ik dus op lijken een vrouwtje lijken, ze heeft al scheuten. (K noem ze vaak per ongeluk uitlopers, sorry, haal ze vaak in de war bij het typen)
    en is bossiger

    20170223_151233.jpg

    die ander daar in tegen (die overigens een dag langer boven de grond is dan die ander)
    20170223_151146.jpg
    20170223_151157.jpg


    ivm het overpotten van vandaag is dezeen niet meer gebogen in de lst. Die knik herstelt hij? Nog wel denk ik.

    20170223_151239.jpg

    Ze staan tussen de 70 en 75 cm van die 600w



    20170223_151250.jpg
    Last edited by BackYardPlant; 23 February 2017, 16:36.

    Comment


      #48
      Je kan de soortjes waar je meer van zet beter gelijk nummeren.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Zodat je onthoud welk soortje het is, of andere redenen? Gelukkig weet ik dat de gene zonder naam Shaman zijn op het moment
        Betreft het andere redenen, zou je me kunnen vertellen welke andere reden(en)?


        wacht er staat soortjes waar je meerdere van zet

        Wat is dan de reden om ze te nummeren?
        Wellicht dat ik dat nog doe, aan volgorde waarop ze opkomen

        Bedankt
        Last edited by BackYardPlant; 23 February 2017, 15:59.

      #49
      Dan kan je beter de gegevens bijhouden per plant en ze altijd weer op de goede plek terugzetten, dus Shaman 1, Shaman 2 en Shaman 3 etc.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        Hmm..
        ga ik denk ik inderdaad wel doen..

        Thanks

      #50
      De vlieg die je vast hebt gelegd heeft meer weg van een sluipwesp.
      Muggen hebben over het algemeen kleinere hoofden.

      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • BackYardPlant
        BackYardPlant commented
        Editing a comment
        ik heb hem even opgezocht en ik vind hem er verdraaid veel op lijken inderdaad!

        Volgensmij kan die helemaal geen kwaad in mijn hok, toch?

        Hoorde (en Lees hier zelfs http://www.superwiet.nl/Beestjes.html ) dat ze worden ingezet als bestrijdingsmiddel, die sluipwespen.

        Zou wel fijn zijn als het inderdaad niks is om me zorgen om te maken

      #51
      is er ineens een of andere klojo die de helft van wat ik wil in mijn soort al heeft: paarse toppen en gele pistils

      EN DAARNAAST doet ie ook nog speciaal...

      Hoe oneerlijk is dit dan?

      https://www.youtube.com/watch?v=5pY3mdHCWdQ

      hij's alleen wel indica helaas

      Comment


        #52
        Iedereen wil de 'holy grail' Planty
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #53
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #54
            Nou denk dat het probleem van ontkiemen eerder bij jou lig in de natuur komen zaadjes gewoon naar boven daarvoor zijn het zaadjes
            Maar die krijgen voldoende water om bv uit hun zaadje te kunnen komen en groeien.
            Op de manier waarop je nu ontkiem keukenpapier beschadig je vaak al het worteltje nog voor hij in de aarde zit
            en daarnaast en worteltje hoort gen zonlicht te zien en dat gebeurt nu wel nog voor het de grond in gaat .

            En daarnaast hebben we in de loop van de jaren met ons alle dat Gouden wiet zaadje verneukt.
            De wiet is niet meer wat het was Vroeger
            Suc6 met je kweek ik bljf mee kijken hoor en doe Nikita de groeten van me en vind dat ze nu onderhand wel recht heeft op een
            echte woning in plaats van een plastic doosje hoor
            God was never on your side..

            Comment


              #55
              In de natuur is er winter, of winterrust (in de zin van: de omstandigheden zijn klote, dus kiemen ze niet). In die tijd kunnen toppen lekker rotten, aangevreten worden door knaagdieren en vogels, en zo belandt er wat zaad in de grond af en toe. Ze weten wanneer ze omhoog moeten door temperatuur of regenval, vaak een combinatie van die twee. Hier in NL komen mijn zaden rond januari op als het goed weer is, en vaak een tweede lichting rond mei/juni. De eerste lichting heeft dus niet zo'n goede temperatuursensor, de tweede wel. Die diversificatie vergroot de mogelijkheden op voortplanting van de soort. Er treedt dus al evolutie op binnen een enkele strain, in een enkele bevruchting, in een enkel jaar.

              Wat jij doet is geen zaaien, je ontkiemt. Daarna poot je de zaailingen (geen zaadjes meer want ze hebben al wortels! Dan is het een plant!). Zaaien doen we in de aarde, waarbij het zaadje de rest zelf moet oplossen. Dat is een van de beste methodes, en tevens een betere selectie dan pamperen in een papieren tissue. Heeft iets met micro-organismen en gewenning te maken.

              Cannabis was tot +/- 1920 een gigantische inteeltbende omdat men geen zaad uit andere landen wilde. Toen is men gaan kruisen met sativa uit afrika, en indica uit azie. Daarna is het een grote "rommel" geworden qua genetica. Inteelt in planten heeft trouwens niet dezelfde negatieve effecten als bij mensen en dieren. Dus het zegt niets over de kwaliteit. Wat jarenlange binnenkweek wel heeft veroorzaakt, is het gebrek aan ziekteresistentie; er is nauwelijks blootstelling in een tent, en er is jarenlang doorgekweekt met soorten die binnen goed presteren zonder dat er ziektes of schimmels in de buurt waren. Je krijgt dan een soort Columbus effect; zodra je zulke binnensoorten buiten gaat zetten, worden ze levend opgevreten. Net als de indianen die eeuwenlang vrijgehouden zijn van griepjes. Die weerstand komt wel weer terug, of is terug te krijgen, door blootstelling en door verder te kweken met overlevers. Net zoals de indianen gedwongen waren te doen.
              In mijn selectieproces houd ik daar rekening mee, maar ik ken weinig anderen die dat doen. Niet zo gek ook; als je topper het binnen goed doet, en je labelt die als binnenzaad, dan hoef je geen moeite te doen voor resistentie o.i.d.. Wat je ontwikkeltijd tot verkoopmoment met ongeveer 3 jaar kan inkorten. Als het om cash gaat, is die keuze erg makkelijk.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #56
                20170302_144215.jpg

                die is een beetje aan t stressen zo te zien.. kan haast niet door te lage LV komen, die hou ik mooi op 60% ongeveer, daarnaast nevel ik meerdere malen per dag (plantje ff schudden zodat er geen grote druppels als een soort vergroot glas op blijven liggen waar ze van verbranden). Weet niet precies waar het dus wel aan ligt..

                De rest ziet er allemaal prima uit (nogmaals sorry voor geen beeldmateriaal)

                hok ff schoongemaakt, alles eruit, schoonmaken en alles er weer in. Het laagje water zorgde voor algengroei en een niet zo aangename lucht.
                De emmer staat weer, nu ga ik t met een kleinere handoek proberen kijken hoe dat gaat. Ook niet elke dag vullen meer. Alleen als de emmer leeg is komt er weer water bij. Ging veel te hard leeg vergeleken met wat er verdampt werd... niet goed dus. (Vandaar ook de algengroei).
                Last edited by BackYardPlant; 2 March 2017, 14:14.

                Comment


                  #57
                  Heb je dit artikel al gelezen?

                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...g-binnenkweken
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Een hele tijd geleden wel , k zal 'm zo nog eens lezen om het nog een keertje op te helderen!

                  #58
                  Meerder keren perdag Nevelen ?? waarom en hoe kom je er bij ?
                  Schudden met planten Waarom?
                  Laat die planten met rust jij geef de planten stress
                  God was never on your side..

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Voor de luchtvochtigheid, die zou onder de 35 zitten als ik er niks aan deed.. das niet goed voor de plantjes..
                    Dus ik neem die kleine moeite om met een plantenspuit op nevelstand een beetje te nevelen (of zeg ik dat helemaal verkeerd?)


                    Ze heen en weer bewegen doe ik niet harder dan de wind zou doen, ik geloof zelf niet zo erg dat ze daar van kunnen stressen, dan zou een plantje in de wind zich 'dood'stressen lijkt mij..

                  #59
                  Oh vergeten, van verneveld schoon water verbranden de planten niet onder declamp. Buiten verbranden ze ook niet na een regenbui..

                  Alleen als je iets aan het water hebt toegevoegd is er risico op inbranding van het blad.





                  En algengroei in je tent... really? Probeer je de evolutie na te bootsen?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                  • BackYardPlant
                    BackYardPlant commented
                    Editing a comment
                    Nee die algengroei is de reden dat ik besloot het volledig schoon te maken, algen en alles zijn al weer weg!!! Ik wil absoluut geen algen in m'n tent


                    Oh!
                    Das het nadeel van te veel lezen, ik zal wel gelezen hebben over bladvoedingehad o.i.d. en ben me daardoor zorgen gaan maken
                    Last edited by BackYardPlant; 2 March 2017, 18:25.

                  #60
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X