Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 3 x CBD Critical Mass + Lemon Haze + Amnesia Lemonator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag 3 x CBD Critical Mass + Lemon Haze + Amnesia Lemonator

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zo stonden de plantjes er deze ochtend bij, en daar word je natuurlijk niet vrolijker van.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik heb deze aarde gebruikt: Pokon voor je moestuinbak
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        's Nachts gebruik ik dit bankje om alle plantjes op te zetten. Dan gaan de gordijntjes even dicht en de lamp in de kamer aan samen met het kleine spotje dat je rechtsbovenin kunt zien.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Ik zie een mooie tuin, waarom zet je ze niet lekker buiten ? Achter het raam op de vensterbank krijgen ze te weinig licht om lekker op te leveren.

            Dat kleine spotje gaat ook niet werken als daar niet de juiste kleurcode lamp inzit. Ik vermoed dat dit een huis tuin en keukenlamp is en niet geschikt om te laten groeien. Met een kleine investering koop je een geschikte groeilamp of bouw je een mooie LED lamp.

            Hier vind je een handleiding ; http://www.moestuinforum.nl/tl-groei...op-t12237.html

            Ook op dit forum zijn genoeg voorbeelden te vinden.

            Een goede kweek begint bij een goed klimaat, als dit in orde is dan heb je al de helft gewonnen.

            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
              Ik zie een mooie tuin, waarom zet je ze niet lekker buiten ? Achter het raam op de vensterbank krijgen ze te weinig licht om lekker op te leveren.

              Dat kleine spotje gaat ook niet werken als daar niet de juiste kleurcode lamp inzit. Ik vermoed dat dit een huis tuin en keukenlamp is en niet geschikt om te laten groeien. Met een kleine investering koop je een geschikte groeilamp of bouw je een mooie LED lamp.

              Hier vind je een handleiding ; http://www.moestuinforum.nl/tl-groei...op-t12237.html

              Ook op dit forum zijn genoeg voorbeelden te vinden.

              Een goede kweek begint bij een goed klimaat, als dit in orde is dan heb je al de helft gewonnen.
              Hey Flip,

              Oorspronkelijk was ik van plan de plantjes na een paar weken binnen naar de tuin te verplaatsen.
              Na een tijdje in de gaten houden hoe de zon gedurende de dag is in de achtertuin viel het me op dat er vrijwel nergens een plekje is waar je directe zon kunt vangen.
              Ik heb ook een fototje toegevoegd van de achtertuin in de middag, en zoals je kunt zien is de zon daar dus heel karig...
              Vandaar dat het me beter leek om ze dan maar op de tweede verdieping achter het glas te houden, want hier vangen ze de hele middag lang zon, ookal zit er glas voor.

              Zo'n TL lampje installeren volgens die link die je stuurde is een goede optie en ik denk dat ik daar komende week werk van ga maken.

              Ik vraag me nog wel af waar het verdorren van de blaadjes door komt, zou dat het licht tekort zijn denkje?

              Gr Willy

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Als ik in je tuin kijk zie ik genoeg groen staan, ik ben van mening dat ze het daar beter hadden gedaan. Wellicht volgend jaar 1tje plaatsen om te vergelijken ?

                Als je een lamp gaat knutselen houd er dan rekening mee dat je voor de bloei een andere kleur moet hebben, 827 kan ervoor gebruikt worden. Met 1 lamp zal je ook niet zoveel resultaat behalen, daarvoor zijn tl lampen niet sterk genoeg.

                Het verdorren kan allerlei redenen hebben, zelfs voedingswater waar ze in gedreven hebben. Als ik naar je plantjes kijk zie ik dat ze licht tekort komen.


                Wil je binnen een goed resultaat halen dan zou ik je willen adviseren om eens in de beginners sectie te kijken, daar vind je genoeg tips. Ook kun je kweekverslagen lezen van andere kwekers, alle fouten die je kunt maken zijn al eens gemaakt en beschreven en de meeste zijn beantwoord met tips ter voorkoming van.

                Kijk ook eens in de sectie met bladproblemen. Ook al zie je door de bomen het bos niet meer, je kunt er ook foto's plaatsen van je probleem, er is altijd wel iemand die ernaar wilt kijken.

                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #9
                  Hey Flip, ja komend jaar ben ik zeker van plan om de tuin uit te testen, maar dat tegen de tijd dat het zonnetje weer betrouwbaarder is dan op dit moment (met deze stortbuien zijn ze binnen de kortste keren verzopen right).
                  De afgelopen 2 weken heb ik de plantjes binnen gehouden en gedurende de dag steeds verplaatst naar een plekje waar de zon het huis binnenkomt.
                  (Excuus, helemaal vergeten te reageren, ik stel de reacties wel op prijs hoor!)

                  De afgelopen weken ben ik intensief bezig geweest met het inlezen over de verschillende soorten verlichting, omdat ik toch zo'n knagend gevoel kreeg dat de zon wel heel erg weinig licht gaf.

                  Eerst heb ik zitten denken aan spaarlampjes in de range van 5 tot 15 W, maar toen ik daarvan kweekverslagen ben gaan bekijken (inclusief opbrengst) vond ik dat toch wel karig.
                  Vervolgens meer gaan kijken naar TL en T-neon... en dat leek er al meer op.
                  Toen uit nieuwschierigheid in de richting van LED's gaan kijken omdat ik dat eigenlijk wel heel erg gaaf vond, zeker omdat de laatste tijd steeds hogere kwaliteit oogsten worden bereikt met de LED's. Echter heb je bij de LED's natuurlijk een minimale investering van toch een eurotje of 500 nodig en als je het echt goed wilt doen eigenlijk wel een stuk meer.
                  Al met al heeft dit inlezen ervoor gezorgd dat ik nu toch verlichting wil gaan gebruiken en zoals je misschien wel kan raden ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij goede oude HPS verlichting.

                  Nu ben ik bezig met het bij elkaar zoeken van de onderdelen die ik nodig heb.
                  Ik ben van plan de planten in een logeerkamer te zetten onder een 250w hps.
                  Ik weet dat 400w beter is... maar van pa toestemming gekregen voor een 150W lamp en uiteindelijk een 250W, waar ik dus al heel blij mee ben (wieweet kan ik in de toekomst wel upgraden).

                  Anyway ik ben van plan een 250W HPS te gaan gebruiken met een VSA en een hamerslagkap.
                  Omdat de kamer behoorlijk groot is en de kamer op de tweede verdieping is terwijl de aangrenzende huizen 1 verdieping hebben dacht ik dat een luchtfilter en ventilatiesysteem achterwege gelaten konden worden om op de kosten te besparen... (ik weet dat ik beter een 400/600W lamp kan gebruiken met luchtfilter en alles, maar dat gaat op dit moment niet lukken met het budget, hopelijk volgend jaar wel)
                  Een tijdschakelaar met relais ben ik overigens ook niet van plan te gebruiken. Het kan zijn dat ik nu echt dom bezig ben, dan hoor ik het natuurlijk ook graag (naja graag is anders, maar je begrijpt wat ik bedoel :p) better safe than sorry

                  Lamp:
                  Voor een geschikte HPS lamp ben ik na enig vergelijken (van posts op oude forums, vaak uit 2003 tm 2014) terecht gekomen bij de Philips son-t greenpower 250W, maar nu ik ging kijken om deze online te bestellen kan ik hem nergens vinden... klopt het dat deze inmiddels niet meer te koop zijn?
                  Als de greenpower uit het arrangement (voor particulieren) is gehaald zit ik te denken aan een alternatief zoals Philips Son-T Pia Plus 250W E40 (MASTER) of een bulb van Sylvania misschien?
                  Ik heb niet veel berichten gevonden over lampen uit 2016/2017 en ben eigenlijk wel benieuwd of er inmiddels nog betere varianten zijn ontwikkeld van 250W.

                  VSA:
                  Voor de VSA zat ik te denken aan een 250W ELT of eventueel een alternatief, als iemand een beter idee heeft natuurlijk.

                  Reflector:
                  Hamerslagkap, geen spiegelkap omdat ik geen hotspots wil riskeren.
                  Deze 3 producten kon je vroeger vaak in een setje kopen geloof ik, maar de meeste sites waar ik nu op terecht kom zijn verouderd en als ik ze bijvoorbeeld probeer te bellen krijg ik te horen dat het telefoonnummer niet bestaat (bij 3 vd 3 gebelde nummers...)

                  Nu heb ik wel een combinatie gevonden van de SET 250 WATT ETI + SYLVANIA GROLUX + HAMERSLAGKAP voor 60 euro, wat me opzich niet verkeerd lijkt. Alleen heb je met een Sylvania grolux wel meer blauw licht waardoor die beter is voor het groeien dan het bloeien en eigenlijk wil ik liever een lamp die voornamelijk geschikt is voor het bloeien.
                  Als ik deze combi neem zou ik voor tijdens de bloei ook een aparte bulb kunnen kopen, dat gaat nog wel net met het budget aangezien zo'n lampje meestal wel voor iets van 2 tientjes te krijgen is.

                  Dat is eigenlijk wat er op dit moment speelt qua benodigdheden.

                  Parallel aan het aanschaffen van verlichting ben ik ook bezig met het verbeteren van de natuurlijke belichting.
                  Zoals in de foto's te zien is heb ik op de tweede verdieping een aantal ramen op het zuiden staan, waar de zon dus vrijwel de hele dag op staat (op de momenten dat het zonnetje brand...)
                  Samen met pa ben ik een kleine stellage aan het bouwen die boven de trap wordt geplaatst. Vanaf morgen ben ik van plan de plantjes hier in de middag als het zonnig is in ieder geval neer te zetten en 's avonds wil ik dan gaan verlichten met de 250W HPS zodat de plant aan de 18 uurtjes licht komt per dag.
                  Nu kan ik me voorstellen dat het verplaatsen van de planten en het krijgen van zonlicht in combinatie met HPS licht (ongeveer van 8.00 tot 18.00 in de zon en dan van 18.00 tot 24.00 onder de HPS) de plant extra stress kan geven. Denken jullie dat deze stress dusdanig is dat ik het echt beter niet kan doen, want ik kan natuurlijk wel eigenwijs gaan lopen doen, maar als ervaren kwekers hier erg op tegen zijn heeft dat natuurlijk niet veel zin. M'n pa is eigenlijk tegen het aanschaffen van lampen en alles wat daarbij komt kijken, dus vandaar dat we een soort compromis hebben en dat ik dus niet door kan pushen naar een 400W lamp en filters en alles erbij.

                  Ik hoop dat iemand zo vriendelijk wilt zijn om zijn gedachten over dit alles met mij te delen.
                  Mocht ik een topic gemist hebben waarin bijvoorbeeld nieuwere hps lampen en 2016/2017 worden besproken, dan is simpelweg een linkje naar dit topic natuurlijk ook welkom.
                  Ook realiseer ik me op dit moment dat dit nog niet echt veel weg heeft van een kweekverslag en eigenlijk meer een soort vragen/gedachten opsomming is, maar dit komt er allemaal bij kijken i guess...
                  Vanaf het moment dat ik de verlichting in huis heb en hiermee aan de gang ga ben ik zeker van plan om deze post daadwerkelijk als een kweekverslag te gaan behandelen hoor (excuses :p)!

                  Groet Willy







                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #10
                    O en nog even een low quality fototje, omdat ik op dit moment nog geen goed idee heb ik hoe ik hier hogere kwaliteit foto's kan delen.
                    Daar ga ik binnenkort wel even naar op zoek, het zal inmiddels vast wel ergens op het forum staan, ik heb alleen nog geen tijd gemaakt om dat op te zoeken.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...r-noobs/page20

                          Hier staat alle info die je nodig hebt.

                          Een relais heb je nodig voor de reden die ik al opgaf, veiligheid en betrouwbaarheid. Bij een normale VSA heb je ook een relais nodig. Met de hand zou ik niet doen, je vergeet het een keer of je bent te laat met alle gevolgen van dien. Telkens als je lamp aanspringt krijg je te maken met een piekspanning. Een relais vangt deze op en zorgt dat je schakelklok niet smelt.

                          Kweken is net als racen ; met een Lada is het leuk, met een Porsche wordt het pas geweldig. Een hobby kost geld maar uiteindelijk haal je je investering er gemakkelijk uit met fatsoenlijk materiaal.

                          Maar zoals gezegd, als je de mogeljjkheid hebt om buiten wat te zetten dan kun je goedkoop een leuk kweekje draaien.
                          Last edited by Flip Hasjkip; 21 September 2017, 20:31.
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment


                            #14
                            Nou weer een weekje verder, de plantjes groeien op een laag tempo door, terwijl de plannen voor verlichting tijdens de afgelopen week tussen HPS en LED heen en weer schoten.
                            Uiteindelijk trekken de LED's me toch het meest, omdat het prijsverschil tussen een LED en HPS installatie eigenlijk steeds minder werd en het zelf bouwen van een LED armatuur me erg tof lijkt.

                            Plan: LED armatuur bouwen met citizen cobs (twijfel nog tussen 5 CLU048-1212 cobs of 4 CLU-048-1216 cobs)

                            Ondertussen een stellage gebouwd, zodat de planten overdag op het zuiden kunnen staan en de hele dag licht kunnen ontvangen. 'S avonds staan de plantjes in een kamer waar ik enkele lampjes aanzet.
                            Deze lampen stellen echter niet veel voor en het is voornamelijk bedoeld om de plantjes in de groeifase te houden door ze 18 uur licht te geven.

                            Voor nu is mijn plan dus om allereerst de componenten voor de armatuur te gaan bestellen en wanneer alles in huis is deze te gaan maken.
                            Aangezien dit alles natuurlijk tijd kost laat ik de plantjes rustig doorgroeien en overhaast ik het niet.
                            De LED lampen hebben een best diepe straling dus als de plantjes wat langer worden en niet compact blijven is dit volgens mij geen ramp.

                            Hierbij ook nog even een fototje
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment


                              #15
                              De planten groeien nog steeds rustig door, overdag in het daglicht en savonds onder een combinatie van een 36W TL buis (6500K) met spaarlampjes en ledlampjes die ik beschikbaar heb. Bij elkaar opgeteld zo'n 150W. Het kleinste plantje is ongeveer 30 cm en de grootste inmiddels iets voorbij de 50 cm. Zoals te zien is zijn de plantjes niet erg compact door de geringe hoeveelheid licht, maar het is leuk om ze elke dag een centimetertje te zien groeien en de ontwikkeling van de plantjes te volgen.

                              De onderste blaadjes bij elke plant verdorren heel langzaam. Ik vermoed dat dit komt door een tekort aan licht, maar maak me hier verder niet veel zorgen over.
                              Ik geef de plantjes sinds een weekje of 3 een beetje plagron alga grow, maar zag enkele daagjes geleden wat ronde vlekjes op sommige blaadjes, verspreid over het hele blad verdeeld.
                              Ook zag ik dat sommige blaadjes een paar scheurtjes hadden middenin het blad. Dit lijken mij te duiden op wat overvoeding, dus nu geef ik de komende week aan die plant geen voeding, maar gewoon water... Eventjes kijken of het dan weer goed gaat

                              Het zal nog ongeveer 3 weken duren voordat ik alle componenten in huis heb en een LED armatuur met 5 Citizen CLU048-1212 cobs ga maken.
                              Hierbij nog even een fototje
                              You do not have permission to view this gallery.
                              This gallery has 1 photos.

                              Comment

                              Bezig...
                              X