Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

+speed autoflower van zaadje tot oogsten in 7wkn!!??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    +speed autoflower van zaadje tot oogsten in 7wkn!!??

    Korting op 420shop
    hoi hoi
    hier ben ik weer het zit me niet zo mee de laatse tijd is lang problee,loos gegaan en nu de ene na de andere oogst mislukt maar heb er weer een hoop bijgeleerd.
    ik heb +speed autoflower zaadjes gekocht van sweet seeds. heb wel eens speed devils gekweekt van dit merk en was erg lekker en dikke harde toppen. hopen dat het nu weer zo goed gaat.

    had 6 zaadjes bestel maar was 3 + 1 gratis dus zijn er 8 geworden mischien dat ik er 2 in 1 pot plaats van 11ltr of dat ik er 2 potten bijzet mijn hokje staat nu ingericht voor 6 planten.

    setup:
    SETUP:
    starlight 4x 55 watt CFL (voorgroei)
    lumii digitale balast 400/440/600/660
    Adjust a wing Avenger
    Lux light HPS 600w
    700m3 softbox
    800m3 can light
    6x 11 liter potten
    6x atami Wilma propogator
    bac medium aarde
    Sannie buffertabs
    bac bloeivoeding

    deze keer ga ik ze direct onder een hps groeilamp zetten met de wilma propogators erop.
    zaadjes liggen nu 24 uur in ontkiembakje en staan al open ga ze vanavond onder de lamp zetten zodat de wortels niet weer te lang worden

    https://azarius.nl/seedshop/autoflow...eds-feminized/
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Wijkagent; 16 November 2017, 21:59.

    #2
    Succes en dat het deze keer mag lukken

    Comment


      #3
      ik denk dat ik nog 1 dagje wacht dan zijn ze allemaal open hoop ik.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


        #4
        Propagators kunnen aardig warm worden. Die zijn bedoeld voor buiten, in de lente. In een tent heb je ze niet nodig. Zaailingen geven niets om de LV, net zoals ze dat niet doen in Afghanistan, India, China en Vietnam, of Rusland, Oekraine, Marokko of Afrika.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          wat kan ik het beste doen opstarten onder de cfl of hps?

          Comment


            #6
            Normaal gesproken zou ik zeggen CFL, maar omdat het 'snelle' autoflowers zijn is hps misschien verstandiger.
            Je wil namelijk zo snel mogelijk en zo hard mogelijke groei de eerste 3 weken.
            Dat snelle is een beetje overdreven natuurlijk, die gaat niet in 7 weken klaar zijn, dat is een verkooppraatje.
            Als je wat verslagen opzoekt zie je dat ze ongeveer 10-12 weken nodig hebben, zoals elke autoflower.

            Doe je die buffertabs een beetje verkruimelen, of gooi je ze er 'heel' in ?
            Hoeveel per pot ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              ze zijn allemaal ontkiemd en zitten in de aarde
              ik heb de potten gevuld met bac medium aarde in het midden van de pot waar het zaadjes komt een flinke vuist aarde verwijderd daar heb ik weer light mix vermengd met een halve verkrumelde buffertab in gedaan. 1 halve buffertabs voor alle potten. pas na een paar weken voeg ik 1 buffertab per pot toe deze breek ik in 4 stukken 3 daarvan stop ik in de grond het andere deel verkruimel ik en gooi dit boven op de aarde.en geef ze daarna gelijk water zodat het in de grond zakt. het hangt ook een beetje af hoe de plant zich ontiwikkeld en voeg na enkele weken nogmaals een buffertab toe op dezelfe manier

              ik heb ze onder 400w hps gezet en de lamp op 60 cm boven de zaadjes geplaatst.

              7 weken lijkt mij ook erg snel heb speed devils wel eens gekweekt waar ze ook claimen dat hij snel klaar is duurde ook 11 weken.

              Heb dutch headshop benaderd om te vertellen dat er geen 1 is doorgekomen van de zaadjes die ik had besteld omdat ik zelf ook fouten heb gemaakt kan ik niet zeggen dat het slecht zaad is maar heb te compersatie 6 eigen merk zaadjes als tegemoedkoming gehad 6 master kush gefemiliseerde zaadjes


              Comment


                #8
                Je hebt zaadjes die gekiemd zijn, gemeld als niet doorgekomen, en daarvoor heb je nieuw zaad ontvangen of wat bedoel je?
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #9
                  mijn vorige kweek is mislukt omdat ik de zaadjes te lange wortels hadden toen ik ze in de grond ging stoppen. na een week kwam er nog niks naar boven en heb nieuwe zaadjes besteld bij een andere webshop omdat dutch headshop deze zaadjes niet heeft.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 2 photos.

                  Comment


                  • Wijkagent
                    Wijkagent commented
                    Editing a comment
                    Deze zaadjes hebben 3,5 dag in ontkiem bakje gelegen

                  • Hoeloes
                    Hoeloes commented
                    Editing a comment
                    Thx. Das idd wat aan de lange kant

                  • DannyDeVito
                    DannyDeVito commented
                    Editing a comment

                  #10
                  Succes met je "2e" kweek, ben benieuwd wat ze doen in 7 weken.

                  Volgens mij mag 400w trouwens op 40 cm van je plantjes.

                  Comment


                    #11
                    2.5 dag verder en 6 van de 8 zaadjes zij al omhoog gekomen. Dus nog even geduld voordat de andere 2 zich laten zien. De lamp heb ik ook wat laten zaken 40 cm temperatuur zit nu rond de 29.5 graden en 40%lv

                    ik geef de zaadjes rondom water en niet over de zaadjes heen ivm verbranding en nu geduldig afwachten.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 8 photos.

                    Comment


                      #12
                      update van week 1

                      6 van de 8 zaadjes hebben het licht gezien en groeide aardig door ze zijn nu ongeeer tussen 8 en 10 cm.
                      ze staan nog steeds onder 400w hps. heb vandaag de super spreader verwijderd kijken of dit verschil maakt in groei en temperatuur?
                      ik heb een ventilator in de ruimte geplaats om zo wat meer circulatie te maken en de plantjes wat steviger worden. helaas was het iets te veel voor 1 plantje en heb ventilator en plant verplaats
                      de temperatuur was soms iets te hoog rond 32 graden en heb de lamp iets hoger gehamgen mischien heeft het plantje daar ook last van gehad.

                      Comment


                        #13
                        update week 2
                        inmiddels zijn we al in week 2 beland dat de dames het licht hebben gezien. ik heb potten waar de zaadjes in zaten die niet uitgekomen zijn onder de lamp vandaan gehaald.
                        de super spreader op de adjust wing heb ik weer terug geplaatst het werd rond de 36 graden en is wat te wamr voor ze en zonder rond de 29 graden op 40 cm afstand.

                        verder groeien ze wel aardig en de mank die er tussen zat is ook aan opkanppen heb de beschadigde blaadjes verwijderd.

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 7 photos.

                        Comment


                          #14
                          Die blaadjes zijn reuze belangrijk in dit stadium heh..
                          Of ze nou gebobbeld of krom zijn maakt niet uit, zolang ze nog groen zijn.
                          Met 1 zo'n blaadje eraf halveer je de fotosynthese zo'n beetje. Ze gaat dus een stuk langzamer herstellen.

                          Als het te warm is zou de lamp nog een paar cm hoger kunnen.
                          De optimale afstand van 400W hps is tussen de 35 en 50cm.
                          Voila, mooi dat er 6 over zijn. Dat ze maar rap mogen groeien
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            Update week 3

                            bedankt voor de tip qnq ik dacht altijd dat platjes veel energie steken in beschadigde/zieke blaadjes om te repareren en daardoor minder goed doorgroeien.

                            de plantjes groeien goed temperatuur rond de 30 graden heb de lamp op 70cm gehangen en ballast op 600w gezet 3 dagen geleden en doet ze erg goed. De lamp staat nog steeds op 24/7
                            heb ook 1 buffertabs verkruimeld en over de 6 aarde vanlanten gestrooid.dit omdat ik geen afgezuurd water geef maar gewoon kraanwater.

                            heb de grond rondom het zaadjes de Light mix gemixt met buffertab alleen de medium mix rondom de plant niet en hoop zo ph problemen te voorkomen.

                            dag 20
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 9 photos.

                            Comment

                            Bezig...
                            X