Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 250W HPS - Tent - Aarde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek - 250W HPS - Tent - Aarde

    Korting op 420shop
    Welkom welkom !
    Fijn dat jullie al even binnenspringen...

    De kweek is nog niet van start gegaan, de voorbereidingen al volop bezig!

    Zoals jullie kunnen lezen in de titel gaat dit onze (vriendin en mezelf) eerste kweek worden...
    Daarom licht ik graag het plan even toe.
    Zodat er hier en daar misschien nog iets bijgeschaafd kan worden voor we van start gaan.

    Ik zal zelf zo goed mogelijk proberen toe te lichten waarvoor we gekozen hebben en waarom .
    Graag horen we dan jullie feedback en ervaringen!

    Het plan :

    We zijn reeds in het bezit van volgende zaken:

    Secret Jardin DS60 : 60 x 60 x 170 cm tentCan Fan afzuiging + koolstoffilter + Fan controllerOsram 250W HPS + 250W VSADavin 250W schakelkast

    Deze heb ik achteraf nog besteld, daar veiligheid toch echt wel primeert.
    Het moet een leuke hobby blijven zonder zorgen of stress.
    Wederom denk ik dat ik voor de prijs dat zo een ding kost, het zelf niet beter&goedkoper had kunnen doen.


    We willen enkele plantjes zetten in potten van 11 liter (24*24*27,7cm) en aarde gebruiken van Plagron Bat Mix.
    De groei gewoon op deze grond zonder extra voeding. Pas vanaf de bloei terug beginnen te voeden met bloeivoeding Plagron Terra Bloom.
    Zijn voorlopig niet van plan om een pH- of EC-meter te hanteren.

    We zouden graag een kleine soort kweken (zie tent), overheersend Indica, met korte bloeifase.
    Eigenschappen: Happy High en zoete smaak.
    Zelf vonden we Sensi Skunk een kanshebber, maar staan zeker nog open voor suggesties?

    Zelf hadden we nog volgende vraag:

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Welkom Hoeloes, front row seat

      Comment


        #4
        Update
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Last edited by Hoeloes; 8 December 2017, 23:30. Reden: spelling
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            Bedankt voor je reactie Hoeloes,

            Terechte opmerkingen, LV is zeker te hoog en de temperatuur een pak te laag.

            De enige optie nu, lijkt me, is lucht aanzuigen vanuit een verwarmde ruimte... Zou beide problemen in 1 keertje oplossen!

            Ik bekijk wat mogelijk is

            Comment


              #7
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Flip Hasjkip En jij trek ook warme lucht binnen in je hok?

                Want isoleren gaat mij niet veel opbrengen wanneer ik constant koude lucht binnen trek, vrees ik.

                Of zie ik dit verkeerd?

                Alvast bedankt voor je reactie!

                Comment


                  #9
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Een keramische lamp, die gebruiken ze ook in de stallen of in een kippenhok. Daar komt geen licht vanaf, alleen warmte. Ik heb er een van 150 watt.

                      Naamloos.jpeg

                      Daarvoor heb je ook een speciale fitting voor, een keramische. Een normale fitting wordt te warm en smelt met alle gevaren vandien. Ik heb een oude boxafzuiger, daar wil ik de afzuiger uithalen en de lege metalen box deze lamp monteren. Of het gaat werken, geen idee. De lamp hangt nu los in het hok en de temp. komt niet onder de 20 graden als het licht uit is, buiten temperatuur 0 graden.
                      Last edited by Flip Hasjkip; 13 December 2017, 19:09.
                      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                      Comment


                      • DannyDeVito
                        DannyDeVito commented
                        Editing a comment
                        ik bezit zo'n twee (650 watt) keramische rechthoekige verwarmingselementen op metalen voetjes gewoon aansluiten op verlengsnoer zonder aarding en ik ga die inpluggen in stopkontakt met thermostaat die ik midden in mijn tent onderaan ga zetten tussen mijn potten en op 19 graden instellen dan gaan ze aan bij 18 gr en gaan ze uit bij 20 gr
                        die worden wel zeer warm nota bene
                        https://www.tuinadvies.be/tuinwinkel...ampaign=active
                        es proefdraaien overdag of ik met eentje mijn tent verwarm krijg
                        is zelfbouwtent van isolatieplaten van 8 cm dik isover met alu bekleding voor en achter en tand en groef

                        grt en suc6 DannyDV
                        Last edited by DannyDeVito; 9 December 2017, 23:02.

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        en ?

                      #12
                      Die ceramic heaters werken erg goed!
                      heb ze jaren gebruikt toen ik mijn reptielen nog had.
                      gaan zeer lang mee en geven een hoop warmte af...
                      strak plan om die te gebruiken flip

                      benieuwd welke strain het zal worden
                      ik volg.

                      Comment


                        #13
                        Bedankt voor de vele reacties, die keramische lampen hou ik zeker in mijn achterhoofd!!

                        Ben momenteel doorvoer aan het maken naar de verwarmde gang.
                        Even kijken of we daarmee alles een beetje warmer krijgen

                        Voor de LV gaat dit zeker al een goede zaak zijn!

                        Flip Hasjkip

                        Comment


                          #14

                          Comment


                            #15
                            Leuke setup, nu het klimaat nog correct zien te krijgen, zoals flip aangaf is gebruik van een warmtelamp (keramisch) een goed idee, misschien ook nog even slim om erbij te vermelden waarom je ook een keramische fitting nodig hebt.

                            Die warmtelamp word veels te warm waardoor een gewone fitting kan smelten met dus kans op brandgevaar.

                            Ook zag ik dat je wil gaan kweken met batmix, hiervoor kun je als beginner beter alga bloom gebruiken als terra, aangezien plagron alga bloom biologisch is heb je dan geen ph en ec meter nodig.

                            Als je elke dag bewaterd en voed dan houd met een biologische kweek de grond zelf de juiste ph waarde.

                            Voor de rest heel veel succes en we hopen op een mooie oogst.


                            Comment

                            Bezig...
                            X