Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e keer voorgroeien onder Starlite 4x55w

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1e keer voorgroeien onder Starlite 4x55w

Korting op 420shop
    Goedenavond allemaal,

ik ga dus voor het eerst voorgroeien onder de Starlite4x55W met daarin 4xPhilips Master PL-L 55W 865 4P Cool Daylight 2G11 met 4800 lumen per lamp.
    Nu las ik ergens op het www over een test met verschillende merken lampen van dit soort.
    Daaruit bleek dat dmv. meetapperatuur de
    Philips lampen zelfs nog meer lumen af zouden geven als dat in de specs zou staan en daarmee het beste uit de test kwam.
    Misschien is er hier iemand die dit kan bevestigen?

De setup,

-SJ dr 90 aangesloten op mijn dr 120

hiemee hoop ik dus een afzuiging te besparen,
    mocht het niets worden kan ik altijd nog een extra afzuiging aanschaffen.
    De afzuiging op m’n dr 120 heeft een capaciteit van 500 kuub en het filter 600 kuub, deze is regelbaar met m’n variac.

-Starlite 4x55W
    -1 SJ monkeyfan
    -Zelf gefabriceerd ophang systeem wat ik later zal vervangen voor een ander systeem.
    -10x SuperSkunk feminized van Sensi
    -Kleine potjes van 10x10 grotere potten wil ik nog gaan aanschaffen als tussen stap voor ze in de 25liters komen.
    -Biobizz Lightmix (voorgewaterd met rootjuice 2ml/l)
    -Complete Biobizz voedings lijn
    -Propagator
    -Géén Ph en/of ec meter
    -digitale Temp en lv meter
    -Passieve inlaten

Vandaag ben ik begonnen met de ontkieming dmv. een glas met daarin 5 delen water en 1 deel waterstofperoxide.

Misschien mist het eea. nog aan dit begin van het verslag maar dit voeg ik later toe.
    De moeheid slaat toe, de letters beginnen te dansen op het scherm.

En idd er miste nog wat hiero, dus bij deze;

Ik zal voorgroeien in de dr90 tot mijn huidige kweek in de dr120 klaar is.
    Daarna gaan de 8 beste dames over in 25l potten in de dr120. En dat onder m’n prachtige 600W zon van Lumii.
    Laters
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Hoeloes; 12 December 2017, 18:22. Reden: weer n kleine toevoeging
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Mooie nieuwe glimmende spulletjes
    Had je dat ergens gelezen, over die 1:5 verhouding ?
    En dan hebben we het over de 5% H2O2 ?

Anyways, succes, benieuwd wat het gaat worden.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Hoi QnQ,
      Die 1 op 5 kwam ik vaker tegen op verschillende sites dan evt. andere verhoudingen.
      En we hebben het hier over 3% H2O2.
      Ik ben ook benieuwd of het allemaal ok is wbt de afzuiging en warmte etc.

Ah ik ben benieuwd hoe het gaat!

Hoever moet je de lamp ongeveer hangen? is dit zo een die je op 10CM kan hangen, of moet je kijken naar het totale wattage en daar 10% van nemen, of kan je kijken naar de individuele lamp (55w) en daar 10% van nemen, of hoe zit dat? ben daar erg nieuwsgierig naar

Als je android hebt zou je het zelf kunnen checken, máár het is niet super accuraat. heb m naast een echte luxmeter gehouden en er zat wel wat verschil in. Weet helaas niet meer exact hoeveel, en kan natuurlijk per mobiel verschillen. Ik weet dus niet zeker of je het wel echt hier voor kan gebruiken, maar het is in ieder geval iets? Heb je android, klik op telefoon/bellen en type in *#0*# klik op Sensors en klik op Light Sensor, en tada je hebt nu toegang tot de luxmeter die je telefoon gebruikt om de automatische helderheid in te stellen (meestal 2 stipjes ergens in de buurt van de selfie-cam). Moet je alleen zelf even uitzoeken hoe je t precies gebruikt en hoe er lumen van te maken Ik gebruik 'm om te checken in welk hoekje ik bij verplaatsing van de planten het meeste licht vang gezien die daar simpelweg het hoogste nummertje aangeeft Zoals ik al zei ben ik zelf een beetje bang dat ie niet al te accuraat is voor een exacte meting

Veel succes!
    Last edited by BackYardPlant; 12 December 2017, 02:12.

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Hoi BYP,
      Volgens mijn weten zal de lamp op ongeveer 10cm moeten hangen, afhankelijk van de temperatuur.
      Helaas heb ik geen Android dus helaas geen meting voor mij.
      Maar de meting waar ik over gelezen heb mag ik hier niet posten, als ik binnenkort tijd heb typ ik heb wel ff uit en zal ik het posten.
      Thx voor je feedback!

• BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      aah oke, netjes! dat is lekker dichtbij

Nice, stoeltje staat klaar, succes!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Een echte trouwe volger
      Welkom Greyvol!!

Gaat het weer een compleet verslag worden? Dan schuif ik aan, altijd leuk

suc6!
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

Comment

• Hoeloes
      Hoeloes commented
      Editing a comment
      Dit gaat inderdaad een compleet verslag worden.
      Sit back and relax

ben ook erg benieuwd kijk goed mee heb zelf ook een starlight maar nog niet kunnen gebruiken ik sluit me gezellig aan bij deze topic

succes

Comment

Ik volg je terug !

succes hoeloes !

Comment

BackYardPlant
        om nog even op post #3 terug te komen.
        Na wat speurwerk toch wat bevestiging over het aantal lumen ven de Philips lampen tov bv SJ lampen. Let wel op dat ik doel op de groeiverlichting en niet de bloeiverlichting.

https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ampen-en-tneon

Als ik die post van de werkelijke metingen vindt laat ik het je direct weten.

En nog even een link waarin alle specs van de Philips lampen te vinden zijn.

Last edited by Hoeloes; 12 December 2017, 18:52. Reden: toevoeging link

Comment

• BackYardPlant
          BackYardPlant commented
          Editing a comment
          blijft lastig dus..

ik heb geen idee of het een optie is hoor, maar kan je wellicht een growshop opzoeken en proberen een luxmeter te huren? Probeer m'n best te doen iets te bedenken zou t alleen niet doen als ze ook je adres willen.. dat lijkt me dan weer niks..

Ik volg! Zoals je weet zelf ook de starlite gekocht voor het voorgroeien. Ben benieuwd.

Comment

Wijkagent aiightt fitnessfreakK2
          welkom allen!! Stoelen genoeg.

Comment

Cool, ik heb mijn plantjes onder dezelfde lampen staan maar dan met kleurcode 840. 2 Stuks van 55 watt. Ik heb de Philips PL-L 55W 840 4P (MASTER). Heb er al een paar keer onder voorgegroeid, gaat als een tierelier.

Ik schuif ook weer aan.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Als ophamgsysteem voor deze lamp omdat hij wat zwaarder is dan een gewone kap heb ik het mojo cow ophangsysteem gekocht net als de lamp nog niet genruikt dus kan er geen beoordeling over geven maar ziet er stevig en makkelijk in gebruik uit. staat ook een video van ssyteem bij hoe makkelijk het werkt

MOJO Cow OphangsysteemDe Allernieuwste, veilige, sterke duurzame maar vooral ook makkelijk in gebruik. De ophangers van MOJO Cow.Greensell introduceert in Nederland het unieke ophang systeem

Comment

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Thx voor de tip.
                Ik moet er idd nog een hebben, maar ik heb nu wat geïmproviseerd met wat touw met een breek kracht van 30kg met daarbij een dubbele val beveiliging. (Veiligheid boven alles)
                Ik weet het is niet de meest mooie oplossing maar het kon ff niet anders.
                Nadat ik ooit van hetzelfde touw een scrognet had geknoopt was dit zelfs na 1 kweek onder 600W niet aangetast.
                Maar die Mojo cow zal ik voor de volgende voorgroei wel aanschaffen.
                Last edited by Hoeloes; 12 December 2017, 22:03. Reden: Kleine wijziging

Wellicht een open deur 😟 maar de reden dat je gaat voorgroeien met 4x55W is lager wattage dan jouw esva met 600watt HPS? En dat je kunt alvast kunt voorgroeien om zo twee keer zo vaak kunt oogsten? En door dit type blijft je temperatuur stijging minimaal?!?

Comment

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                Idd, dat wat je schrijft klopt wel alhoewel het maar 30W scheelt als ik mijn evsa terug dim naar 250W, maar ik ben zelf ook wel benieuwd naar de temperatuur als de lamp straks op ongeveer 10 cm hangt.
                In tha future wil ik onder de starlight nog wat andere dingen proberen zoals bv. pepers en nog wat andere tropische zaden.
                Ook wil ik nog wat andere kleuren lampen halen om lekker te expirimenteren.

Flip Hasjkip

Welkom aan boord Flip,

Ik had ook gelezen over de kleurcodering 840 maar wilde het toch eerst eens proberen onder de 865. Misschien ga ik ook nog een set van 840 halen voor de volgende kweek.
              Ik las ook dat de dames iets wat korter en bossiger blijven onder de 865 en dat sommige daarom kiezen voor de 840.
              Aangezien de meeste growshops ze aanbieden met de 865 heb ik zodoende daar maar voor gekozen.
              Wat was jouw reden om voor de 840 te gaan?
              Hangt jouw armatuur ook op 10cm?
              Ik zal 2 foto’s toevoegen wbt de verschillen qua spectrums tussen de 840 en 865.

Thx voor je feedback
              This gallery has 2 photos.

Comment

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Voor de groei heb je bij de 865 een grotere lichtopbrengst in het deel wat belangrijk is voor de groei.
                In de praktijk zul je niet zoveel verschil zien tussen de 840 en 865 als je die alleen de eerste paar weken gebruikt.
                De afstand lamp-plant heeft veel meer effect.
                Zou de lamp misschien toch laten zakken. De kiempjes "zien" wel degelijk licht als ze nog onder de grond zitten.

• Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ja in het begin op zo’n 5 cm en vervolgens als het echte plantjes zijn dan speel ik een beetje met de hoogte. Ze staan er slechts een week of 3 onder.

• Hoeloes
                Hoeloes commented
                Editing a comment
                De lamp is inmiddels verlaagd tot ongeveer 20cm en zodra de eerste boven zijn zal ik de deksel van de propagator halen en de lamp verder laten zakken.

Dag 2 ontkieming

Na 24uur te hebben geweekt hadden 9 van de tien zaden een wit wortelpuntje, de laatste was wel open maar nog geen puntje.

Ik heb ze dus over gezet in de potjes met lightmix die gisteren ochtend is ingewaterd met 50ml per potje met 2ml/l rootjuice.

De lamp erboven op 18/6 nog wel veel te hoog, maar zodra de eerste boven zijn komt de lamp op 10 á 15 cm te hangen.
              De temperatuur is nu ongeveer 24 graden(gemeten in de schaduw) en de lv in de propagator is 99%
              De clipfan staat nog uit en de ventilatie roosters van de propagator nog ff dicht.

Toedeledokio

This gallery has 3 photos.

Comment

Bezig...
              X