Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hangjongeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ghihi aquarium is schoon en vol met water. Haha en cool, die waterslang past precies. En afvoer naar de planten, keileuk om te doen!
    poster ook vandaag opgehangen en plankje voor de verdamper.
    Morgen gaan we met een pomp klooien en heb buiten bij de muurkas ook nog 1,2,3,4 verassingen staan.
    filedata/fetch?id=1315671&d=1570274173&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #32
      filedata/fetch?id=1315918&d=1570271544&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by Greyvol; 9 January 2018, 11:34. Reden: Twee op de voorgrond zijn mannetjes met zes dagen langer in kleine potjes gezeten, wat een verschil!
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #33
        Wow, even een paar dagen niet online en Grey heeft z'n hele hok verbouwd. Leuk zo'n aquarium maar zo'n pokke werk met schoonmaken enzo, wat ga je er precies mee doen?
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #34
          Dan heb je de muurkas nog niet gezien Ghehe. ben nog aan het bedenken over hoe en wat. Ga dat vandaag maar eens op papier zetten om het helder te krijgen. Wilde eigenlijk een emmer water uit de sloot erin gooien en kijken hoe dat dan verder gaat zonder al dat verversen en schoonmaken. Doe dat elk jaar met een kinder zwembadje met kiezels en een eilandje erop buiten in de tuin. Binnen gaat stinken denk ik dan. Heb dat nu een paar jaar niet gedaan ivm met al dat wiet kweken enzo. Maar het is eigenlijk een hele mooie combi om planten eten te geven van het afval van andere beestjes. Dat wil ik gaan proberen, paar stekken staan er al in en twee plant matjes. Ben nog aan het bekijken hoe ik die kan vermeerderen . Boven water groeien en dan terug het water in, ben daar al een beetje mee bezig. Erg leuk om over te lezen.

          Vind dat geinig om dan kikkers te zien groeien en al die kleine beestjes die erin zitten. Stikt hier nu ook van de kikkers nu en zet ze ook uit, een jaar terug iets van 38 kikkers gekweekt. Flesje met kikkerdril mee begonnen. En insecten zo groot dat ze kikkers eten. Kan daar elke dag naar kijken.

          Wat mos groeien in de bak en wat mooie planten en in de toekomst wat garnalen erin, maar eerst goeie leefomgeving maken. Heb wat ook wat extra lampen gekocht. Experiment zeg maar.
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Lekker bezig dus, goed om te zien. Aquaria heb ik in mijn leven al genoeg gehad, zeker leuk spul en gaaf om mee bezig te zijn, maar op een gegeven moment moet je keuzes maken (tijd en ruimte werken niet altijd even lekker mee ).

            Vind het ook geweldig om dingen te zien groeien, bloeien, leven, etc. Zo vind ik die kerel (David Latimer) die al bijna 60 jaar een micro-klimaat in een glazen fles heeft ook geweldig, dat zou ik nog eens willen doen!

          • Greyvol
            Greyvol commented
            Editing a comment
            Thanx, ja heel mooi die fles met planten van die Engelsman onder de trap ook

          #35
          Zoiets vind ik heel gaaf, met planten, slakken en garnalen. Water gaat er zo wie zo uit met planten water geven. Dus er word dan al best wel wat ververst. Twee vissen vind ik genoeg.
           
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


            #36
            Komt niet echt over op de foto, maar dit was dat kikkerbadje
            filedata/fetch?id=1316013&d=1565400659&type=thumb
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Waarom maak je geen vijvertje in je tuin met goudvissen en plantjes erin en geef je vanuit de vijver water aan je moestuin beetje een soort van aquaponic
              zelf heb ik dit jaar de planten uit de kas bijna alleen vijverwater dmv een pomp in de vijver kon ik het water zo naar de kas pompen en de planten deden het er erg goed op dit was voor mij ook een experiment en goed geslaagd al zeg ik t zelf komend jaar ga ik ook zoveel mogelijk uit de vijver geven .
              goed bezig grey duimpje omhoog

            #37
            Thanx!
            ga ik zeker doen, nu een beetje koud en nat, na twee bakken schoon gemaakt te hebben had ik er genoeg van. Ze staan nu naast de kas en met slangen en kranen gaat dat de kas in om de planten te voorzien. Rivierkreeft erin en gaan met die banaan, Haha. Althans, Ga ik proberen deze zomer.. Maar pas als het een beetje lekker weer is, al jeuken me vingers.
            filedata/fetch?id=1316018&d=1570219350&type=thumb
            Kan ik mooi vanuit de keuken naar de waterbakken kijken en de planten en probeer dat zo te maken dat dat een beetje automatisch kan. Beetje aan het puzzelen nog.. Maar oh zo leuk om te doen..
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Last edited by Greyvol; 10 January 2018, 12:12.
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #38
              Ik denk dan toch dat ik meer voor zoiets ben:
               
              1e kweek - Mohan Ram (Done)
              3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

              Comment


                #39
                Haha ook vijf stuks!

                Was op zoek in marktplaats maar kon niet echt iets vinden, mijn super lieve vriendin zoekt een paar seconde en heb ineens een hele bubs aan aquaria aan mijn broek hangen. Snap daar niks van, maar geniet ervan.. Was op pad met mijn maatje om hem mee te helpen, hij had een vervelende klus en ik kon hem eens meehelpen. Super toch, komt dat even goed uit. Meteen die spullen opgehaald en in no-time stond het bij mij thuis.
                Gratis ophalen! Toffe gast ook en keek mijn ogen uit naar al dat moois wat ervoor in de plaats is gekomen. Wie goed doet wie goed ontmoet zegt me maatje als hij mij verbijsterend ziet kijken. Tja Grey, je zal het wel weer verdient hebben, hahaha. Mooi man, geweldige dag weer.

                Bezoek was mooier als het sjouwwerk. Wat hij overigens ook het meeste heeft gedaan. Echt weer iets wat ik amper kan geloven dat dat zomaar kan. Kei mooie opstelling gezien en mooie vissen en garnalen. Dacht ook meteen aan het stroomverbruik en de verwarmde ruimte. Kun je zo wiet in zetten, lampen zat ook trouwens. Hoef niet meer naar de dierentuin Ghehe.

                En weer een hobby erbij. Vind het ook wel gezellig en zag ze vanochtend goedkeurend naar de wiet kijken terwijl ik een bakje koffie aan het tutten ben. Ging gisteren heel vroeg knock-out na het eten. Had gisteren een controle afspraak met de arts. Slaap dan de dag ervoor niet van de zenuwen en moet dan ook weer overgeven. Zevende keer overgeven sinds de laatste operatie, en nu puur door de stress of het niet is terug gekomen. Gelukkig na een afspraak en wat knijpen in 2 minuten weer buiten en alles is goed. Poe poe, hele opluchting weer. Vandaag weer lekker vroeg op en we gaan er weer voor, zoveel om van te genieten. En dat gaan we dan maar doen ook!
                filedata/fetch?id=1316095&d=1561221022&type=thumb
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by Greyvol; 11 January 2018, 06:43. Reden: De pothos ga ik opnieuw stekken, althans ik denk een pothos
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  #40
                  Hee weer een leuk topic van Greyvol
                  ik schuif snel mijn stoeltje aan hoor
                  beste wensen nog voor het nieuwe jaar man
                  die goede gozomdheid voor 2018 lijkt goed te komen voor je erg fijn om te lezen

                  thanks voor de tip van het vijverwater Non
                  die ga ik zeker ook proberen

                  Comment


                    #41
                    Ik laat de vijvers en aquaria even voor wat het is, te druk met andere dingen. Maar ik volg graag je probeersels en experimenten .
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment


                      #42
                      Snap ik, kost best een berg tijd allemaal. Ik ben super blij dat ik weer de energie er voor heb om te doen. Vandaag ook weer een super dag en flink wat materialen gescoord voor de aquaponics. Met mijn maatje op pad beetje rondsnuffelen hier en daar, kei gezellig zoals altijd. Kijk nu al weer uit naar volgende week.


                      Hele Grote wijnfles, twee kapotte TomToms, twee lekbakjes, luchtverfrisser met actieve koolstof en een rare vaas die nu in het aquarium ligt. Hebben de goudvissen ook iets te doen, ze heten trouwens Jeffrey, allebei! Stond op de vaas Ghehe, handwerk.
                      filedata/fetch?id=1316594&d=1553975330&type=thumb

                      Flinke Pothos Plant ook om te stekken. Wil de aquaria in de muurkas gaan vullen met o.a. die Pothos. Die kas mag dan als airscrubber gaan werken voor mijn huisje. Lijkt me heel vet om dat eens te proberen, de lucht te gaan zuiveren met behulp van die planten in de muurkas. Spider plant, aloa Vera en nog een paar N.A.S.A. Planten. Beetje mijn eigen bisdommen. Mijn maatje was ook meteen enthousiast en had al meteen een idee om de kas wat groter te maken. strak plan, voordat ik de aquaria vol gaat gooien. Dus eerst nog ff bedenken hoe en wat, meteen goed aanpakken die hap.
                      filedata/fetch?id=1316586&d=1570261225&type=thumb filedata/fetch?id=1316585&d=1570232081&type=thumb
                      Attached Files
                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 5 photos.
                      Last edited by Greyvol; 15 January 2018, 19:50. Reden: Bisdommen WTF Bio-Dome!
                      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

                      Comment


                        #43
                         
                        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                        2016 - Greyvol's buitenkweek
                        2017 - Santa Maria van Space Cees

                        Comment


                          #44
                          Be the change you want in the world..
                          filedata/fetch?id=1316603&d=1570413711&type=thumb
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.
                          Last edited by Greyvol; 15 January 2018, 20:24. Reden: Nog een paar transparante buizen en wat kraantjes en dan testrondjes,
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            #45
                            Mooi muziekske.
                             
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Wat een fijn kijkmuziekje

                            • MV1977
                              MV1977 commented
                              Editing a comment
                              ROLFLMAO, volgens mij volgt Q je topic alleen voor je fijne "kijk"muziekjes
                          Bezig...
                          X