Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welles/nietes... dan toch maar, 4x iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Drukke week en erg druk weekend achter de rug, hoop gedaan en toch het gevoel dat ik niet veel opgeschoten ben. Kinderen zijn langs geweest, erg gezellig gegeten ook. Gister heerlijk pannenkoeken gemaakt en zaterdag weer een litertje of 2 stookwijn gedistilleerd. Al met al weer zo'n 300ml 73% gestookt en inmiddels ook mijn eerste 200ml zelf gestookte alcohol gebruikt met mijn "vape-afval".

    Eerst maar even een update over de dames:
    Dag: 54
    Week: 8
    12/12: 19
    Bloei: 6 (+/- 1-2 dagen, afhankelijk van het soortje)

    Drinken gaat naar behoefte en kwa voeding volgen we ongeveer het Biobizz schema voor de 1e week bloei (+/- een druppeltje hier of daar). Ze gebruiken zeker 1 liter per dag, hoewel de Jack47 zeker 1,5 liter drinkt.

    Bio Grow: 2ml/l
    Bio Heaver: 2ml/l
    Bio Bloom: 1ml/l
    Algamic: 1ml/l
    Top Max: 1ml/l
    Activera: 1ml/l

    De lamp hang op ong 30cm (afhankelijk van de top), en nagenoeg tegen het dak van de tent. De groei lijkt er gelukkig uit te zijn, want meer ruimte is er echt niet meer. De lamp hangt ook niet meer helemaal in het midden, aangezien het filter in de weg hangt. Maar ik heb ook moeite om de bovenkant van de toppen goed te zien, omdat ik gewoon geen ruimte meer heb tussen mijn schuine dak en de tent zelf dus het is nogal behelpen. Ik heb geprobeerd het op de foto te zetten, maar dat is zo goed als onmogelijk, ik moet het op gevoel doen en dat werkt niet zo heel goed bij mij. Eerst maar even een paar fototjes...

    7801-23474-24750.jpg 20343-32509-8250.jpg 4733-29456-8701.jpg

    En nog even 1 closeupje van 1 van de pruikjes, gewoon omdat het kan...
    1922-29803-7334.jpg28354-21679-28953.jpgCollage 2018-02-19 12_49_00.jpg


    Voor volgend weekend heb ik de weer de nodige stookwijn staan om te distilleren (dit keer met biologische appel en peren sap, kijken wat dat gaat doen), maar eerst gaan we vrijdag naar Kraantje Pappie, dus hopen dat ik niet al te brak ben, dan kan ik volgens weekend afsluiten met een lekker appel of peren likeurtje .

    Voor nu gewoon weer even klaar, kijken of ik weer een beetje bij kan komen op het forum, maar is weer lekker druk en hoop updates geweest dus zal de helft wel weer gemist hebben. Ook druk met werk, eens kijken hoe ik mijn prioriteiten kan aanpassen....

    Greetz! M
    Attached Files
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Zien er inderdaad mooi groen uit. Zie dat je een flinke cocktail geeft aan voeding, hebben die verschilllende nou echt meetbare voordelen tov. de basis groei of bloei voeding?

    • MV1977
      MV1977 commented
      Editing a comment
      Thanks! Tja, heeft het zin of niet, ik heb te weinig kweek ervaring en/of vergelijkingsmateriaal om daar een onderbouwd antwoord op te kunnen geven. De een vind van wel en de ander van niet, er zijn er genoeg die een wetenschappelijke/biologische of ervaringsdeskundige onderbouwing kunnen geven over het wel of niet gebruiken van al deze (en vele andere) toevoegingen .

      Ik denk dat als ik zelf niet zoveel fouten zou maken, het inderdaad nog meer effect zou kunnen hebben. Misschien kan het zelfs een deel van mijn foutjes opvangen? Ik heb in ieder geval nog geen slechte ervaringen hiermee en haal er redelijke resultaten mee, maar durf het eigenlijk niet aan om ermee te experimenteren. Ik geloof dat QnQ ergens een keer een complete uitleg heeft gepost over wat ieder Biobizz product voor inhoud heeft, en welk effect het op de planten heeft (ik meen in 1 van z'n verslagen).

    #32
    Mooi verslag! en nog mooiere planten!

    Heerlijk donkergroen zijn ze en met pas 6 dagen bloei gaan dit leuke knoppen worden denk ik zo...

    Succes verder

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Tijdens de bloeiperiode zou ik juist niet snoeien/trimmen/dieven dat geeft teveel stress en is de kans groter dat je er een herma aan over houd. Na twee volle weken 12/12 doe ik er niks meer aan behalve lst indien nodig. Ik kan het zelf niet met zekerheid zeggen sommige beweren ook, en er is zelfs onderzoek naar gedaan (SIMM), dat als je de planten 72u in het donker laat staan met koudere temperaturen dat er meer trichomen bij komen als beschermlaag voor de plant dus extra potentie..

    • MV1977
      MV1977 commented
      Editing a comment
      Tja, de "3 dagen donker voor het omhakken" theorie heb ik ook al vaak langs zien komen. Maar als ik de keus heb geef ik ze toch liever nog 3 dagen licht, schijnt dat ze daar beter op groeien dan op donker. Heb geen vergelijkings materiaal, dus kan er weinig over zeggen.

      Qua knippen in de bloei, uiteraard is ook hier voorzichtigheid geboden. Ik geloof dat de "regel" is sowieso nooit meer dan x% (20% geloof ik) aan blad weghalen per keer. Mijn gedachte is als volgt, ook in de natuur zullen de dames tijdens de bloei wel eens een blaadje kwijtraken, of twee. Dus ik haal eigenlijk nooit meer dan een paar bladeren per keer weg, ook in de bloei haal ik wel eens een paar bladeren weg, of dief ik hier of daar nog een "vergeten" okseltje. De grote aanpak (b.v. lollypoppen) heb ik nog niet aangedurft, maar ik weet wel dat mijn volgende kweek (met niet-autos) iets meer regie vanaf het begin zal krijgen.

    • Franco
      Franco commented
      Editing a comment
      Dank jullie heren voor de input.
      Ik ben een buitenkweker dus zoveel testen en proberen kan ik helaas niet. Wel interessant is het voor mezelf om dit wat jullie aangeven verder uit te pluizen als ik een x niks te doen heb.

    #33
    Mooie pruikjes al voor zo kort op 12/12
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • MV1977
      MV1977 commented
      Editing a comment
      Denk dat dat komt door de "fast" versions van de dames, tenminste daar ga ik een beetje van uit. Hopen dat ze dan ook wat sneller klaar zijn...

    #34
    Volle bak zeg en mooie planten! Zit wel pluis nu met het wateren denk ik zo, kijk eens hoe ze staan de poseren
    Is het trouwens wel normaal dat de bladen zo donker groen zijn? En hoe zit het met het verwijderen van grotere bladen voor de topjes onder, kan het niet goed zien namelijk.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • MV1977
      MV1977 commented
      Editing a comment
      Thanx, inderdaad, water geven gaat volgens mij prima, kijken wat het aan het einde gaat doen.

      Tja, wat is donker groen, blijft lastig op deze manier. Hoe de kleur uiteindelijk overkomt ten opzichte van de werkelijke kleur is afhankeljjk van het licht, de camera en het scherm, en ieder van deze zorgt voor de nodig afwijking als ze niet gekalibreerd zijn. Ik denk dat ze redelijk "mooi" groen zijn.

      Onder het net is nagenoeg alles weg, daarboven een beetje (hier en daar gediefd, en wat blad weggehaald) maar niet heel veel. Ik meen daarnet nog een post gelezen te hebben van iemand over het wel/niet weghalen van blad ten voordele van de kleinere topjes (volgens mij was het van Beo). Maar volgens mij zijn de meningen verdeeld.

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ze zijn zeer zeker mooi groen dat staat vast, dacht eerder aan Stikstof overschot aangezien ik het eerder ook heb gehad, had toen van die donker groene bladen die uiteindelijk een klauw vormde. Dus mocht je een klauw tegenkomen dan weet je dat het N overschot is. Ik las de post van Beo idd en die geeft aan dat zelfs de topjes onder het bladerdek goed aandikten mede dat de fanleaves er nog aanzaten en die hadden de ruimte om het licht goed op te nemen. De meningen, ook op dit forum zijn verdeeld, het beste is denk ik om goed naar de verslagen te kijken en zien hoe de plantjes het deden zonder de bladen. Ik heb nog en weekje en dan kan ik als het echt nodig is fanleaves verwijderen meer om de circulatie te verbeteren.

    #36
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #37
      moet hard zijn man dat te horen mijn vrouw had vorige jaar baarmoeder hals kanker ze is juist 25j gelukkig is alles onder controle
      hoop dat de komende weken de scans beetje posetieve gaan uitdraaien en dat er nog een behandeling is voor je vrouw

      veel sterkte aan je gezin toegewenst
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


        #38
        Je hebt nu belangrijkere zaken aan je hoofd dan kweken. Veel sterkte en hoop voor iedereen in je gezin!

        Comment


          #39
          Sterkte kerel dit maakt sprakeloos...

          Comment


            #40
            Veel sterkte..
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #41
              Sterkte voor de hele familie.
              Hopelijk gaan jullie nog veel tijd voor elkaar hebben.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #42
                bij deze sterkte gewenst aan u en je fam.

                hopenlijk komt alles goed

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #43
                  Wat een verschrikkelijk nieuws, zeer veel sterkte voor jullie!

                  Comment


                    #44
                    Sterkte aan jou en hele familie!

                    Comment


                      #45
                      Dat is heftig, ik wens jou en je familie veel sterkte!
                      Veel gestelde vragen over het forum

                      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment

                      Bezig...
                      X