Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welles/nietes... dan toch maar, 4x iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zo, we zijn inmiddels een weekje verder dus tijd voor een kleine update. Eens kijken hoe dat gaat lukken, het is best laat voor MV en morgen weer vroeg op (morgen is voor de andere hobby, met 6mm balletjes en 50-100 andere gekken rondrennen alsof je call-of-duty aan het spelen bent ).

    Dit waren de dames 7 dagen geleden (groeidag 17):
    20180113_201143 - Copy.jpg 20180113_201157 - Copy.jpg


    15-1-2018 (groeidag: 19)
    Vooral de Indigo groeit lekker door en was een behoorlijk stukje groter als de rest. In de hoop de groei bij de rest wat te bevorderen en bij de Indigo wat tegen te gaan is de lamp op zo'n 25cm gegaan en is het scrognet er tussen gekomen. Bovenop het scrognet heb ik witte papiertjes gelegd boven de rest van de plantjes, in de hoop een beetje strek op te wekken. Door de lamp dicht op de Indigo te hangen hoop ik de groei daar juist weer te remmen.

    Zoiets dus: 20180116_142004 - Copy.jpg Maar dan een kwart slag met de klok mee gedraaid... uiteraard

    18-1-2018 (groeidag: 22)
    Pff, dit duurt allemaal te lang, tijd om het wat drastischer aan te pakken, even google erbij pakken en opzoeken hoe dat ook al weer zat met LST en Defoliation/ontbladeren. Ik weet het eigenlijk wel, genoeg over gelezen en gezien, maar toch.... Beter iets te veel inlezen dan iets te weinig (of was het "als").

    Eigenlijk is defoliation gewoon een manicure, of knipbeurt, hoe je het wil zien. Hieronder een fotos van de "Before":
    20180118_001958 - Copy.jpg 20180118_130041 - Copy.jpg

    En dan krijg je daarna ongeveer zoiets:
    20180118_132000 - Copy.jpg (en dan zou deze foto eigenlijk ook weer een kwart slag met de klok mee gedraaid moeten worden ).

    En als je dat dan weer allemaal in het hok zet, krijg je 4 kleine meisjes die doen alsof ze heel zielig zijn:
    20180118_132337 - Copy.jpg


    20-1-2018 (groeidag: 24 nog net, toen ik begon met tikken in ieder geval)
    Bugscan zit inmiddels op de 20 stuks, gaat nog prima. Zie bijna niks meer vliegen
    En de meiden hebben hun nieuwe uiterlijk geaccepteerd en groeien weer rustig door, niks op aan te merken, gaat volgens mij wel lekker.

    De meiden gister, ong. 24uur na de knip beurt. De kopjes komen alweer mooi omhoog en het veldje komt ook weer wat voller.
    20180119_151329 - Copy.jpg
    En de meiden vandaag, ruim 2 dagen na de knipbeurt.
    20180120_125429 - Copy.jpg 20180120_125435 - Copy.jpgof 2ml/l BioGrow of 1ml/l van ieder.
    2ml/l Bio Heaven
    1ml/l Activera
    2ml/l Algamic

    Maar die neem ik met een korrel zout, vaak kom ik niet eens aan die waardes en soms ga ik er iets overheen.



    Als laatste nog maar even een fototje van de peper oogst tot nu toe (let wel, er zijn al 3 Mme Jeanettes gegeten en een handjevol Serrano's zijn in een sausje gegaan).
    20180112_181922 - Copy.jpg 20180117_120807 - Copy.jpg (en ook die mag weer een kwart slag gedraaid worden )


    Voor nu, iedereen welterusten, morgen weer vroeg op

    MV Signing out -


    Webp.net-gifmaker (5).gif
    Attached Files
    Last edited by MV1977; 20 January 2018, 23:32. Reden: Ik gok dat zo'n gifje niet gaat werken.... :(
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #17
      Mooi die pepers, en veel plezier met schieten morgen.
      De wiet ziet er ook prima uit, ga zo door
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


        #18
        Wauw mooi is het zeker ben erg benieuwt hoe het hier verder gaat heb je ook een tentje met pepers staan?
        ontbladering is totaal anders dan dieven ?
        Deze vraag heb ik maar meteen opgezocht...
        Het is inderdaad anders dan dieven je kijkt welke bladeren heel groot zijn en veel lichtopvangen waar bijvoorbeeld vier andere bladeren geen licht kunnen vangen en door dit te doen wel
        Alleen nu wel een vraag.... Is het een bewezen feit dat hierdoor de productie verhoogd ?
        Of is het gewoon beter voor de luchtcirculatie minder kans op rot ...
        Dat door de luchtcirculatie is bevorderd en andere bladeren en toppen meer licht kunnen vangen is de opbrengst automatisch hoger als ik het zo bekijk.
        Alleen is rigoureus dieven dan tegendraads denk ik nu.
        Je moet dus heel goed letten op hoeveel je dieft, want omdat je dus ook het blad hier en daar wegknipt hebben sommige takken onderaan wel genoeg lichtt om naar boven te komen.
        hierin moet je dus ervaren worden en een paar keer doen zoals jou, om een soort middenweg te vinden.

        Ik zou volgen.
        Ziet er in ieder geval erg netjes uit en de moeite word zeker beloond alleen niet altijd.... groet



        Comment


        • MV1977
          MV1977 commented
          Editing a comment
          Thanks man, moet eerlijk toegeven dat het ook mijn eerste keer is dat ik dit doe. Maar il heb ondertussen wel geleerd dat onze dames best vergevingsgezind zijn . Ik lees regelmatig hoe de oude rotten met hun plantjes omgaan en daar pik ik uit op dat ze best veel kunnen hebben.

          Tot nu toe doen de dames het prima, snoei ik links en rechts eens een blad (terwijl ik op mijn rug tussen de bladeren door probeer te kijken). Recht zo die gaat en niet in paniek schieten, we zien wel waar het strand.

        #19
        Het is alweer een paar dagen geleden, de laatste update. Het is ook eigenlijk veel te druk, gezin, werk, hobby's, nachtrust, etc.


        9 Dagen geleden hebben de dames een knipbeurt gehad en zagen ze er eigenlijk een beetje zielig uit. Inmiddels hebben ze me dubbel en dwars terug gepakt, ze hebben een hoop nieuw blad aangemaakt en heb een kapmes nodig om er doorheen te komen. Hieronder de dames 2 dagen geleden, dus 1 week na de defoliation.
        128-30255-13377.jpg 11455-21074-32739.jpg

        Daar kan ik natuurlijk niet zoveel mee, hoe moet ik nu water geven, hoe ga ik die tensio meters daar achterin aflezen? Toch de kapper maar weer even bellen en de dames weer even een kleine beurt geven.

        Dus dat is wat we gister gedaan hebben, scharen geslepen, drinken erbij, vaper gevuld en gaan met die handel. De linker is zo goed als klaar, de rechter moet nog gebeuren.
        17970-1105-20177.jpg

        En het resultaat van de Mohan Ram (rechts) en Indo Berry Kush (links).
        1319-29527-15651.jpg

        En nadat alle dames klaar waren en weer terug in de kast stonden.
        9235-28868-25637.jpg 2777-10198-26674.jpg

        Tot nu toe houden de dames zich prima, ik denk dat ik hier en daar nog wat weg zal moeten knippen, maar de dames gaan nu eerst "50 shades of Grey" tegen het net aan vast gebonden worden. Ondertussen gaat de lamp timer meer en meer richting de 12/12 (inmiddels zijn we van 18/6 naar 16.5/7.5) en gaan we over de komende 7 a 8 dagen verder afbouwen tot de 12/12. Denk niet dat het heel veel uitmaakt (of ik nu in 1 keer over schakel naar de 12/12 of geleidelijk) maar hoop op die manier toch een klein beetje (extra) stress te voorkomen, en de dames nog wat tijd te gunnen om terug te komen van de knip beurt.

        Nog even wat extra achtergrond info omtrent de verzorging, heb alle details in mijn dagboekje staan, voor het nageslacht, maar voor de compleetheid en makkelijke terug zoeken doe ik hier ook nog even.

        Bugscan: 21 Is dus redelijk stabiel, zie ook weinig meer rond vliegen.
        Voeding: Is gelijk voor alle 4, kan nog steeds niet aan de planten zien of ik te veel, te weinig, of genoeg geef. Hou voor de zekerheid toch maar het Biobizz schema aan (ik weet, iedereen roept dat je dat makkelijk kan halveren, is voorspekken van de kas van Biobizz, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere, denk ik). Voeding krijgen ze in principe bij iedere waterbeurt mee. Hier en daar een uitzondering, als ik merk dat IBK of J47 erg droog staan, krijgen ze een half litertje gewoon water.

        3ml/l - Biobizz Fishmix - Let op, dit wissel ik af met Bio Grow, dus ene keer de ene, andere keer de andere
        3ml/l - Biobizz Grow - Let op, dit wissel ik af met Fishmix, dus ene keer de ene, andere keer de andere
        3ml/l - Biobizz Bio Heaven
        2ml/l - Biobizz AlgaMic
        1ml/l - Biobizz Activera

        Verlichting: gok dat die op het moment op zo'n 25cm hangt. Zolang ik geen vreemde vlekken, albino, vervorming or verbranding zie, blijft de afstand ong 25-35cm van de toppen.
        Water: de water gift verschilt regelmatig per plant, dankzijn de Tensio's geef ik (hoop/denk ik) water naar behoefte.
        Gemiddeld:
        J47 - 750ml per dag (Tensio: 75-325mbar)
        KKF - 500ml per dag (Tensio: 40-250mbar)
        MHR - 375ml per dag (Tensio: 50-175mbar)
        IBK - 750-800ml per dag (Tensio: 75-350mbar)



        Zo, tot zover de dames. Moeders de vrouw heeft ook een nieuwe hobby gevonden, potjes vullen met leven. Zijn ongeveer een weekje oud, kijken hoe lang ze het vol gaan houden. Plantjes zijn van de intratuin, uit de "mini"-collectie. Beetje houtskool (of eigenlijk kapot geslagen briketten) voor de filtering (ik weet, er zijn beter opties), steentjes en aarde voor de worteltjes, beetje mos en wat water. Ik denk niet dat de plantjes het lang uit gaan houden, want volgens mij moet je echt een plantje hebben die zoiets aan kan, maar het houdt haar lekker bezig .
        16934-14746-22677.jpg

        De inhoud van onze laaste wekpot is overgeplaatst naar onze "dag-pot", daar zal ik nog een dag of 2 a 3 van kunnen genieten. Aangezien de huidige ronde nog lang niet klaar is, gaat het de komende 3 maanden dus weer een wekelijks bezoekje aan de lokale sjop. Pff, als mijn oudste de deur uit is, toch maar eens op zoek naar een grotere tent. Al met al, 2 maanden met iets minder dan 200gr gedaan. is dus zo'n 50gr per persoon per maand. Zal dus of meer moeten gaan oogsten, of minder gaan gebruiken.



        Tijdens het spelen met de thc extracties, ben ik uiteraard gestuit op het feit dat veel extractie manieren best schadelijk kunnen zijn. Daarnaast had ik nog niet genoeg hobby's, dus hebben we weer iets nieuws gezocht. Toch weer een paar uurtjes mee zoet geweest:
        22424-14636-7515.jpg 21088-15091-4099.jpg
        Ik had nog een oude rode wijn in de kelder staan (ik ben geen wijn drinker en mijn vrouw drinkt eigenlijk alleen witte) die volgens mij niet meer goed was, en dus een perfect 1ste experiment kon vormen voor mijn op de kop getikte distillatie keteltje. Het resultaat mag er best zijn.
        11879-23732-20181.jpg Ongeveer 100ml alcohol/ethanol, de voorloop (methanol) is uit voorzorg weggegooid, deze ruikt nog behoorlijk naar wijn/druiven en er zit ook nog een klein beetje wijn smaak aan. Niet heel verkeerd moet ik zeggen. Uiteindelijk is hij 4 keer gedistilleerd, waarvan 2 keer aangelegd met water om nog verder te zuiveren. Ik heb geen koolstof filtering toegepast omdat ik daar de spullen niet voor heb liggen, en niet zeker weet of het nodig is.

        En ondertussen staat er 3 liter suikerwater te gisten. Over een week of 3 zou daar ong. 10%-12% alcohol in moeten zitten wat we gaan distilleren en hopelijk zo'n 300-500ml aan 40%-60% alcohol uit gaat komen. Als dit allemaal een beetje bevalt, gaan we kijken hoe we de ketel kunnen gaan aanpassen om hogere alcohol waardes te krijgen (grote kolom erop, turbogist ipv bakkersgist, etc).
        22911-8366-30527.jpg


        Voor nu weer even genoeg, tijd om een blinde plank op de hangen. Dan nog even boodschapjes doen en eten koken. Laterz!

        M
        Attached Files
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #20
          Heel vet, dat koperen keteltje is gaaf ook! Erg leuk om te lezen en volgen!
          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
          2016 - Greyvol's buitenkweek
          2017 - Santa Maria van Space Cees

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Thnx Grey!
            Dat koperen keteltje is echt leuk, heb hem inmiddels in de man-cave staan en vind het er geweldig uitzien. De gistende flessen beginnen al een beetje naar wijn te ruiken, echt grappig. Nu drink ik zelf eigenlijk niet of nauwelijks, maar gelukkig compenseren vrouw en dochter dat, dus gaat vast goedkomen. Weer een leuke nieuwe hobby erbij .

          #21
          Ga ik even volgen Mooi verslag en super goe bezig

          Comment


          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Welkom Jack en dank, we doen ons best en experimenteren er een beetje op los.

          #22
          Korte update, vrijdag avond in de mancave terwijl mijn cave-vrouwtje beneden zit met MJ (nee, niet Mary, maar Michael), dat kan natuurlijk niet. Dus ik probeer het kort te houden vandaag.

          Inmiddels zitten we op dag 37, week 6. De lamp is over de afgelopen week (in stapjes) terug gegaan naar 12/12, en vandaag is dag 2 van de 12/12. Ik snap dat het weinig of eigenlijk gewoon geen toegevoegde waarde heeft, maar toch.

          Wat voeding betreft zitten we natuurlijk nog gewoon in de groei-fase. Het feit dat de lamp op 12/12 staat betekend niet dat we al bloei-voeding mee gaan geven. Daar wil je toch echt mee wachten tot de dames duidelijke pruikjes gaan krijgen, een plukje shag tussen de oksels telt dus niet mee.

          Maar nu heb ik toch nog een vraag wat betreft de voeding. Ik geef voeding volgens onderstaande hoeveelheden, maar vraag me af of ik daar goed aan doe (behalve natuurlijk dat ik eigenlijk de helft zou kunnen geven van wat de fabrikant zegt). Het Biobizz schema geeft aan 2 weken groei, daarna bloei. Maar ik zit nu op 6 weken groei en hou daarom het schema aan voor 6 weken, met de uitzondering van de bloei voeding. Maar is dat wel correct? Of zou ik gewoon de hoeveelheid groeivoeding uit week 2 moeten geven, tot de dames daadwerkelijk in bloei staan en dan vanaf dat moment het schema volgen vanaf de bloeifase? (mocht de vraag niet helder zijn, heb zojuist een ruime halve gram coffeshop sjizzle weggevaped, dus het kan wat onsamenhangend zijn.)

          Fish-mix - 3ml/l
          Heaven - 4ml/l
          Algamic - 3ml/l
          Activera - 1ml/l

          De dames krijgen vocht naar behoefte, waarvan de J47 de echte breezersl#t is, aangezien ze zeker een liter of meer per dag wegtikt. Deze dame krijgt dan ook water afgewisseld met voeding, waar de andere dames nog op ong. 500ml per dag zitten, maar die krijgen gewoon om de dag +/-1ltr met voeding.

          Ze groeien als een speer en het scrog-net is dan ook per direct omgedoopt tot "veredelt steun-netje die wat heeft geholpen met LST", want meer kan ik er op dit moment echt niet meer van maken. Daarnaast heb ik zoveel nog een keer lichtjes de schaar in de dames gezet, want de toppen waren door het oerwoud niet meer zichtbaar. Ik weet het niet zeker (glad-ijs modus maar weer aan), maar heb een beetje het idee dat de fishmix een beetje meehelpt met de megagroei. (glad-ijs modus uit) Er is in ieder geval veel meer blad dan mijn andere kweekjes waarbij ik de fishmix nog niet gebruikte. Maar goed, daarnaast kan het ook aan de soortjes liggen, de Mohan Ram (welke ik al eerder gezet heb) staat helemaal achteraan en is moeilijk te vergelijken met de vorige groei.

          Goed, ter vergelijk maar even twee plaatjes naast en onder elkaar gezet om het verschil in een week een beetje te zien. Ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen duidelijk is, maar links is dus vorige week, en rechts is deze week. Het scrog-net is volledig overwoekerd en niet meer zichtbaar, doet slechts dienst als steun netje. Ik weet, te laat omgeschakeld naar 12/12.
          Collage 2018-02-02 19_34_49 - Copy.jpg



          De komende dagen zullen we hier en daar nog wat blad weg halen en onderin mogelijk nog wat dieven, verder hopen op een goede voortzetting . Maar dat komt vast goed.

          Btw, mochten er mensen zijn die ervaring hebben met het maken van stookwijn, distilleren/destilleren van diezelfde wijn en/of het maken van likeurtjes, dan houd ik mij aanbevolen . Mijn eerste 1,5 liter staat inmiddels in de kelder te klaren (de watersloten aka ballonnen stonden al twee dagen zo slap als ..... nevermind) en gaat waarschijnlijk morgen of overmorgen de ketel in. Ik hoop daar dan zo'n 100ml-200ml drinkbare alcohol vanaf te kunnen halen. Ik hang ook wel een beetje rond op zo'n stookers/moonshine forum, maar da's toch anders en voelt niet zoals hier.
          (btw, de vraag is niet stigmatiserend bedoeld, maarja als we ons bezig houden met het produceren van softdrugs, is de stap naar de productie van zo'n harddrug natuurlijk maar klein ).

          De pepers lopen op zich ook goed, even kijken of ik daar nog een fototje van heb liggen, volgens mij niet..... Shit, helaas, dat zal voor volgende keer zijn. Is toch niet zoveel over te melden, gaan prima. Ze staan opnieuw in de bloei en ik vlieg weer twee keer per dag met m'n kwastje van bloem tot bloem, dus over een week of 2 a 3 zullen daar de volgende ronde pepertjes aan hangen. Dan even kijken wat ik ermee ga doen, door laten groeien of stuk terug snoeien en ze een week of 6 rust gunnen....

          Mense, fijn weekend en bedankt voor jullie interesse. Excuus voor het weinige beeld materiaal, ik zal proberen dat de volgende keer goed te maken.

          Gr. M

          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Als ik het goed begrepen heb geef je de hoeveelheden groeivoeding ipv bloeivoeding naar gelang het aantal weken dat ze staan.
            Ik denk toch dat dit niet de bedoeling kan zijn omdat deze dosissen afgesteld zijn op de bloeivoeding die wel een andere samenstelling heeft.
            Ik hou de hoeveelheden groeivoeding constant de laatste weken in de groeifase. Ik gebruik wel de Canna voedingslijn.
            Daar staan ook de EC-waarden bij vermeld. Die overschrijdt je best niet en zijn zelfs aan de hoge kant in de tabel.
            Onthoud...less is more En kijk naar je planten natuurlijk.

            Ziet er voor de rest wel goed uit, misschien wat vol, maar met wat goede ventilatie lukt het wel.

          • MV1977
            MV1977 commented
            Editing a comment
            Thanks Jack, voor de reactie.

            Inderdaad, in principe zit ik in de 6e week van de groei, nog niet in de bloei. Het Biobizz schema gaat er vanuit dat je na 2 weken groei overgaat naar de bloei (schema ge-ent op autoflowers?), maar ik groei dus nog langer door.

            Volgens het Biobizz schema zou ik in week 6 (op light-mix) het volgende moeten geven:
            3ml grow/fishmix
            4ml heaven
            3ml algamic
            1ml activera
            Met daarnaast nog de nodige Bloom en Topmax. Aangezien de dames nog niet in de bloei staan, krijgen ze geen Bloom en Topmax, maar wel de rest, volgens het schema van Biobizz, week 6.

            Voor nu geef ik alleen even water mee, ben ondertussen druk aan het zoeken op het internet of ik er iets over kan vinden. Anders de vrinden van Biobizz maar eens een mailtje sturen.

            Omdat ik bio gebruik, meet ik niks (geen Ph en geen EC), wat ook zo aangegeven wordt door Biobizz.

          #23
          Last edited by MV1977; 2 February 2018, 20:09. Reden: Geen idee hoe en of dat werkt...
          1e kweek - Mohan Ram (Done)
          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

          Comment


            #24
            Gewoon omdat het kan, als eerste de dames. Weekend was lekker druk, bezig geweest met een aantal van mijn hobbies, en hier en daar een fototje getrokken. Verder niet teveel tekst, gewoon wat beeld voor het nageslacht.

            Toegegeven, ik had beter moeten luisteren, 4 verschillende types in 1 zo'n klein hokje kan niet heel goed gaan .
            Collage 2018-02-05 13_43_40.jpg
            De Jack47 staat linksvoor, hoewel ze ondertussen haar armen strekt tot bijna in alle hoeken van de tent, en ze blijft maar groeien. Dus haar toppen worden van links naar rechts en van voor naar achter gebonden. Ik gok dat de Jack de hele tent had kunnen vullen, maar ze drukt nu een beetje haar zusjes aan de kant. Afwachten wat dat gaat brengen .


            De pepertjes staan ook weer in de bloei, hier en daar nog een verdwaalde peper vrucht, maar loopt allemaal lekker. Hier en daar wat vergeelde bladeren, maar over het algemeen doen ze het goed en leveren ze mooie grote volle vruchten. Sommige worden vers gegeten, de rest hangen te drogen zodat ze straks de peper molen in kunnen. (excuus voor het p#rnolicht)
            Collage 2018-02-05 13_44_43.jpg


            En last but not least, de 1e zelfgemaakte 1,5liter stookwijn is door m'n keteltje gegaan. Drie keer in totaal; de eerste run probeer ik een paar 100 mililiter (+/-700ml) te distilleren, waarbij de vloeistof nog vol zit met water etc. Maar de restsuikers, gist en voeding blijft achter in de ketel. De tweede run probeer splits ik op in een stukje voorloop wat weggegooid wordt (hierin zitten de slechtere smaken, of eventueel de giftige methanol), het tweede stuk met name hoge alcohol, en het derde stuk weer meer water maar ook nog een stukje alcohol en smaken. Voor de derde run doe ik er weer wat schoon water bij, voordat ik het opnieuw distilleer, dit in de hoop om nog wat vuiligheid in het water achter te laten en uiteindelijk een hogere alcohol waarde over te houden. Meten is weten, maar de post van China laat soms wat langer op zich wachten, dus voor nu nog geen idee hoeveel alcohol ik gestookt heb.

            Collage 2018-02-05 13_46_35.jpg

            Uiteindelijk heb ik zo'n 200ml opgevangen met een behoorlijk hoge alcohol waarde (heb hem geproefd, zit meer alcohol in als in een gemiddelde wodka of rum), en nog zo'n 150ml na-loop die ik bij de volgende stookronde opnieuw mee laat distilleren. Uiteraard is het uiteindelijk de bedoeling om alcohol te distilleren van minimaal 80%, zodat ik het kan gebruiken om alcohol extracties te gaan doen. Daarnaast wil mijn vrouwtje graag kijken of ze wat lekkere likeurtjes kan maken, en hoewel ik eigenlijk nauwelijks drink zeg ik geen nee tegen een lekker likeurtje .

            Vragen, tips, commentaar, kritiek, alles is welkom .

            Gr. MV
            1e kweek - Mohan Ram (Done)
            3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

            Comment


              #25
              Wat een leuke update MV Mooie planten ook.
              Ad usum proprium!

              Comment


                #26
                Leuke hobby's, zo krijg je de dag wel om Plantjes zien er goed uit !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #27
                  Inderdaad, ik had misschien beter moeten weten, met mijn gelimiteerde kennis en ervaring, proberen 4 totaal verschillende planten in een 60x60 scrog te zetten. Dat kan haast niet goed gaan, of course een beetje afhankelijk van de definitie van "Goed". De controle ben ik al een tijdje kwijt, had eerder op 12/12 moeten schakelen, en misschien de Jack47 er helemaal uit moeten laten. Maar dat is achteraf gel*l, dus gewoon roeien met de riemen die we hebben.

                  De Jack heb ik inmiddels letterlijk door de hele tent ge-LST'ed (volgens mij is dit gewoon prima Nederlands, dikke neus naar de taalpuristen). Haar lange uitschieters vormen een wirwar aan stengels door de hele tent heen, naar beneden gebonden waar mogelijk. Het overzicht ben ik compleet kwijt geraakt en ik heb op dit moment geen idee meer welke top nu van welke plant is, gaat leuk worden met de oogst, proberen de juiste soortjes bij elkaar te houden. De volgende keer dat ik de Jack ga zetten (heb nog wat zaad over), denk ik dat ik er 2 in een grote pot ga zetten en deze na een week direct op 12/12, en dan het netje vullen. Voor nu, gaan we gewoon door en aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie en mijn roeiende riemen al kwijt ben, gaan we gewoon zien waar het schip strand.

                  Eerst even een fotoke:
                  11194-415-5162.jpg

                  Sorry voor het "Tilting head syndroom", maar krijg het niet voor elkaar om een staande foto ook staand op het forum te krijgen. Ik weet, zoals QnQ al aangaf, PICNIC (Problem In Chair, Not In Computer), oftewel OSI layer 8.

                  Ik heb eigenlijk zelfs geen ruimte meer om een beetje behoorlijke foto te maken, de schuine wand van mijn Man-Cave zorgt ervoor dat ik mijn telefoon niet ver genoeg naar achter kan houden. Ik zal van het weekend de Canon weer eens uit het stof halen, kijken of ik daar nog iets mee kan, maar ik betwijfel het.


                  Goed, wat is de status, as we speak:
                  We zitten op dag 47 vanaf Lob/eerste blad (op 27-12-2017 zijn we begonnen met tellen, alle dames hadden toen hun Lob al en begonnen aan hun eerste set "normale" bladeren)
                  Daarnaast hebben we 12 dagen geleden de lamp op 12/12 gezet. Pruikjes zijn ook duidelijk zichtbaar (hoewel iets minder duidelijk op de fotos, ben eigenlijk niet zo'n heel groot fan van telefoon cameras, maar 't is zo makkelijk).

                  14683-748-29644.jpg


                  Het net wat eigenlijk bedoeld was als scrog, is zelfs de status van "vasthoud netje" inmiddels voorbij. Ze doet nu dienst als ankerpunt voor de nodige LST touwtjes die her en der door het oerwoud heen lopen. Niet ideaal, maar we doen wat we kunnen.
                  30885-25374-31317.jpg

                  Na wat goede feedback over mijn interpretatie van het voedingsschema van Biobizz hebben de dames de afgelopen dagen voornamelijk water gehad, met hier en daar een paar ml aan groei voeding en Heaven. Gemiddeld drinken de dames zo'n 1liter vocht per dag, hoewel de Jack (logischerwijs) regelmatig de 1,5liter per dag aantikt.

                  Wel heb ik nog een vraagje over het starten van de bloeivoeding (hey, ik zat er al naast met het groei schema, ik verwacht dat ik ook het bloeischema niet helemaal goed gevolgd heb in het verleden). Wanneer te starten met bloeivoeding? Again, als ik van het schema van BioBizz uitga (althans, mijn interpretatie) zou ik in na de 2e week 12/12 mogen beginnen met bloei voeding mee te geven. Maar als ik luister naar de ervaringen, dan begin je met tellen van de bloei op het moment dat de dames duidelijke pruiken opzetten (ong. 20 bloeihaartjes in 1 topje), wat dus ook zou inhouden dat ik dan moet beginnen met voeden.

                  De Jack heeft al hele duidelijke pruikjes op. Nu is tellen boven de 1 niet mijn sterkste vak (ok, ook in Hex kom ik nog wel een stukje), maar ik heb het idee dat de Jack al bijna een voorzichtige doses bloeivoeding zou mogen?
                  30122-21908-5588.jpg
                  12876-3502-20442.jpg
                  26761-11609-10063.jpg


                  Verder heb ik over de dames niet zo heel veel te vertellen. De pepers eigenlijk ook niet, van de week nog een verdwaalde Mme. Jeanette er tussenuit geplukt, en verder zijn ze volop bezig met de 2e ronde bloemen aan het maken, dus M loopt dagelijk met z'n kwastje, in bijen kostuum, zoemend het introotje van "Die biene Maja" te zingen... Gelukkig is het Carnaval, dus valt het niet zo heel erg op.


                  Oh ja, daarnaast ben ik natuurlijk bezig geweest met de andere hobby, het maken van alcohol, in de hoop ergens in de toekomst deze te kunnen gebruiken om AHO te maken. Afgelopen zaterdag heb ik 3 liter zelfgemaakte stookwijn 2x door de koperen distilleer ketel gejaagd, met als resultaat zo'n 400ml 72% sterke drank en zo'n 300ml 54% minder goede drank. De 72% is op zich prima drinkbaar, alleen een beetje sterk. Die andere zit een beetje viezige smaak aan, dus die gaat waarschijnlijk volgende keer mee gestookt worden om te kijken of er nog iets van de maken valt. Ik heb wederom 3 liter suikerwash staan voor volgens weekend en voor de week erna staan er nu ook 2*2 flessen met fruitdrank te gisten (biologische appel- en perensap). We gaan zien wat het allemaal wordt.
                  Collage 2018-02-12 11_59_54.jpg


                  By the weg, zijn er mensen die ervaring hebben (of linkjes) met het gebruik van lagere alcohol percentages voor het maken van olie? Voor zover ik kan lezen is het nagenoeg onmogelijk om met mijn keteltje percentages boven de 80% te krijgen. En volgens mij is het advies om extracts te doen met een zo hoog mogelijk percentage (aangezien dat weer de schoonste olie op zal leveren).


                  Cheers, MV
                  Attached Files
                  1e kweek - Mohan Ram (Done)
                  3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                  Comment


                    #28
                    je hebt nog 1 stuk nodig voor op die ketel , en dan kan je wel boven de 80 uitkomen
                    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                    Comment


                    • MV1977
                      MV1977 commented
                      Editing a comment
                      Inderdaad, als ik er nog een kolom tussen zou zetten met daarin raschigringen, dan zou ik hoger uit kunnen komen. Maar zit nu op het kantel punt van kosten. De ketel is 3ltr, effectief kan er iets meer dan 2 liter in, anders zit hij te vol. Een kolom voor deze maat heb ik los nog niet gezien, maar zal zo tussen de 50 en 80 euro gaan kosten. Helaas heb ik niet het materiaal om dit zelf netjes te doen en het feit dat het per stook maar zo'n 500ml uit gaat komen (afhankelijk van de % in de stookwijn), wat dus een hoop tijd kost.

                      Dus nu de twijfel, kijken naar iets compleets uit de 2e hands hoek van b.v. het StookForum, een nieuwe T500 (moeders ziet me aankomen, maar die 400,- kan ik denk ik best verantwoorden aangezien ik even geen grote investeringen in mijn kweekhok voorzie), of toch kijken of ik deze ketel aangepast ga krijgen... Keuzes keuzes...

                      Ow ja, als het goed ik krijg ik van mijn baas deze maand een kleine bonus, wegens de goede resultaten over 2017, wie weet....

                    • MV1977
                      MV1977 commented
                      Editing a comment
                      Of een "Raffinage lens", maar die kost ook gelijk weer 180euries, terwijl ik dan nog steeds maar 2.25liter per keer kan verstoken. Hmm... wat te doen, wat te doen...

                    #29
                    Aah, Moonshiners op JD ?
                    Nice, ik heb een paar mooie updates gemist zie ik, maar ik ben weer bij.
                    Plantjes gaan goed. Paar druppies bloei mag erbij voor de Jack, denk ik.
                    Met Biobizz blijf je toch ook de Grow tot het eind meegeven.

                    Grtz.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #30
                      Tja, de geneugten van het leven, 'k hou er wel van... En voor die paar liter per maand die ik hoop te maken moet de overheid niet moeilijk doen. Heb al genoeg belastingen en accijnzen betaald . Om een of andere reden ben ik een hobby-hoarder denk ik .


                      Jack heeft vandaag een klein beetje bloei mee gekregen. Groei voeding gaat inderdaad de hele grow door, tot het eind en natuurlijk meer naarmate we verder de bloei in gaan. Wel ben ik nu van de fishmix af, heb dat over de afgelopen 1,5 weken omgebouwd van fish naar grow. Misschien dat ik het nog een paar keer mee geef als aanvulling of vervanging van de grow. Beetje kijken hoe of wat.
                      1e kweek - Mohan Ram (Done)
                      3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                      Comment

                      Bezig...
                      X