Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba's Gift (Humboldt Seeds) in scrOG onder LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bubba's Gift (Humboldt Seeds) in scrOG onder LED

    Korting op 420shop
    Hier ben ik terug met een nieuw kweekverslag. Welkom * Steekt er eentje op neemt een slokje *

    De Jack Herer's hebben nog even te gaan, 4-5 weken nog ongeveer, dus werd het tijd om de voorgroeikast te bevolken met nieuw leven.
    Deze keer werd het Bubba's Gift van Humboldt Seeds Orginazation (HSO). Deze waren gratis(gewonnen). De verpakking van HSO is een houten blokje met een buisje waar de zaadjes inzitten.
    001_16-07-18.jpg

    5 zaadjes werden gezaaid op maandag 09-07-18 in zaai/stekaarde en vrijdag 13-07-18 zag ik 4/5 zaailingen. Het 5e zaadje is niks geworden, maar dat is niet erg. 1 van de 5 moest sowieso weg.

    Enkele algemene gegevens over Bubba's Gift
    Merk Humboldt Seeds
    Genetica 20% Sativa / 80%Indica
    Ouders
    Bloeitijd
    THC
    CBD 0.1%
    Opbrengst Indoor 450-500 g/m2
    Opbrengst Outdoor 400-600 g/plant
    Oogst (Outdoor) Eind September
    Beschikbaar Als Feminized Zaden
    https://www.remonutrients.com/002_16-07-18.jpg
















































    Greetz,
    Jack

    #2
    Mooie verpakking, die Humboldt zaadjes.
    De voedingslijn ken ik ook nog niet.
    Is een pH van 5.8 niet erg laag, of wordt dat bij die voeding geadviseerd op aarde ?

    Ik ben erg benieuwd, ga je verrichtingen zeker weer volgen.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Welkom Q!
      Ik dacht van de eerste week de pH wat lager te houden. Deze week ga ik stijgen naar 6.

    #3
    Leuke strain.
    ik heb de vorige ronde een kweek met humbolt black d.o.g gedaan.
    ook een kush soortje.
    ik meen even zo uit me hoofd emerald headband x blackberry kush.
    Heerlijk wietje geworden!
    Wel veel verschillende phenos.
    ik ben benieuwd wat de bubbas gaan doen hier.
    Een voorspoedige kweek gewenst!

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Thx! Dat lijkt me ook lekkere strain

    #4
    Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 10 dagen
    Totaal: 14 dagen
    De 4 Bubba's Gift zijn vandaag 2 weken oud en wat blijven die klein. Ik zal m'n scrOG frame wel wat mogen verlagen. Ze gaan wel mooi gelijk op.
    Ze krijgen dagelijks wat te drinken, zo'n 60-75ml elk met pH 6,0.
    Ik heb reeds wat Remo Micro, Magnifical & Velokelp aan het water toegevoegd. Ec van het gevoede water is 0,7 - pH 6,0 en dat hebben ze deze week 2 x gekregen.
    Volgende week ga ik ze elk wat netelgier geven en dat om de 2 weken blijven doen.

    Pic van kwartiertje geleden
    001_22-07-18.jpg














































    Het was een korte update, maar veel is er nog niet te melden. Wordt vervolgd!

    Greetz,
    Jack

    Comment


    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      Random vraagje, watvoor roosters zijn dat onder je potten? Ik probeerde er een paar te vinden maar kwam alleen uit op 30+ euro magnetronrekken...
      Last edited by Bringdown; 22 July 2018, 22:34.

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Een goede vraag. De roosters komen van een grill, denk ik. Ik weet dat ik ze een jaartje geleden ergens in een doos op zolder vond

    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      Dus toch, ik vermoed dat door het warme weer alle bbq dingen echt prijzen x10 gegaan zijn.

    #5
    Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 18 dagen
    Totaal: 22 dagenVandaag zijn de 4 Bubba's Gift begonnen aan hun 4e week sinds zaaidatum. 3 dagen geleden heb ik ze verpot naar 2 liter potten waar gewone potgrond inzit.
    De onderste bladeren en scheuten heb ik al verwijderd. Ze gaan alle 4 redelijk gelijk op en blijven bushy, wat ik wel had verwacht van deze indica.

    Gisteren hebben ze 200ml elk gehad. Op 1 liter leidingwater heb ik 0,5 ml Velokelp en 0,5 ml Magnifical toegevoegd. EC was 0.5 - pH 6.0 Magnifical zorgt voor een vluggere en betere opname van voedingstoffen. De groeivoeding ga ik nog even achterwege laten want ze staan in verse potgrond dat reeds gevoed is.

    De temperaturen waren wel aan de hoge kant, maar met een hittegolf was het roeien met de riemen die je hebt. Gelukkig kan deze strain wel tegen wat hitte en houdt ze van wat warmere voeten.
    001_30-07-18.jpg















































    002_30-07-18.jpg

















































    Wordt vervolgd!

    Greetz,
    Jack

    Comment


    • djw4
      djw4 commented
      Editing a comment
      Hoi Jack Spliff RLv te laag groeiperiode tot 75% gaan groeien ze rapper

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Hoi djw4!
      De RLV kijk ik zo echt niet meer, bij zaadplanten maakt het toch niet zo veel uit. Daarbij houdt deze strain niet van hoge RLV.

    • djw4
      djw4 commented
      Editing a comment
      hoi Jack spliff oke mooie groene struikjes

    #6
    Ontkiemen: 4 dagen
    Groeien: 23 dagen
    Totaal: 27 dagenNa 26 dagen (gisteren) heb ik de 4 Bubba's getopt.
    Om de dag geef ik ze tussen de 100-150ml elk. Verder is er niets veranderd qua voeding (enkel Velokelp & Magnifical krijgen ze)
    Ik heb ze wel elk nog eens brandnetelgier gegeven (50ml/800ml mix regen/leidingwater - Ec 0.7 / pH 6.0) en ga dit wekelijks blijven doen.
    Ze beginnen een mooi stammetje te ontwikkelen en zijn volop groen

    Een dagje na het toppen.
    003_04-08-18.jpg














































    002_04-08-18.jpg

















































    004_04-08-18.jpg

















































    Een korte update, maar meer valt er niet te vertellen

    Greetz,
    Jack

    Comment


      #7
      Ontkiemen: 4 dagen
      Groeien: 28 dagen
      Totaal: 32 dagen001_09-08-18.jpg














































      002_09-08-18.jpg














































      003_09-08-18.jpg




















































      Wordt vervolgd!

      Greetz,
      Jack

      Comment


        #8
        Staan er mooi op Jack !
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Jack Spliff
          Jack Spliff commented
          Editing a comment
          Thx Flip!

        #9
        Ontkiemen: 4 dagen
        Groeien: 37 dagen
        Totaal: 41 dagenEventjes geleden, maar hier is dan de update

        Morgen is het 6 weken geleden dat de zaadjes in de grond werden gestopt. Ze staan nog steeds in 2 liter potten uit noodzaak. Ik heb reeds 4 growbags van 15 liter gevuld met potgrond (dcm groenten & kruiden) maar ik kan helaas nog niet verpotten omdat deze niet in de voorgroeikast passen. Normaal gezien worden overmorgen de Jack Herer's geoogst en dan worden deze Bubba's eindelijk verpot.
        Ze staan wel nog mooi groen maar ze verlangen naar een ruimere woonst. Ik hoor het ze wel eens fluisteren naar elkaar
        Na het verpotten ga ik ze wel nog een weekje of 2-3 verder laten veggen in de kweekkast onder de Viparspectra's met beide switches aan.

        In het begin van deze week heb ik ze nog eens Remo Micro, Velokelp & Magnifical gegeven (0.5ml van elk/800ml). Daarvan kregen ze elk 150ml. Het basiswater is een mix van regen/leidingwater (50/50) en dat ga ik tot de flush aanhouden. Voor het flushen gebruik ik enkel regenwater. Maar dat is nog niet voor meteen
        Ze hebben ook nog eens enkel het basiswater gekregen en vandaag heb ik voor het eerst Remo Grow gegeven. Daarbij ook de drie andere(Micro,Velokelp,Magnifical) Van elk 0.5ml op 800ml en dat gaf een EC van 0.7 - ph 6. Daarvan kregen ze elk 180ml.

        Verder is er ook LST toegepast op de 2 hoofdscheuten van de planten. Dit met metalen stangetjes met bovenaan een haakje (beetje zoals een tentharing) zodat deze scheuten naar buiten plooien en er meer licht in het midden van de plant kan geraken. Vandaag heb ik de 3 vingerige blaadjes onderaan verwijderd en een beetje gediefd.

        001_18-08-18.jpg















































        002_18-08-18.jpg

















































        003_18-08-18.jpg
















































        Edit: Dan toch nog de twee onderste scheuten bij iedere plant verwijderd en besloten voor een 4-way-LST. Als je dus vanaf het begin van de plant rekent heb ik in totaal de twee onderste nodes verwijderd en heb ik nog 4 scheuten over per plant.
        004_18-08-18.jpg

        005_18-08-18.jpg
        Hopelijk staan ze tegen de volgende update in grotere schoenen, maar dat zal wel Tot dan!

        Greetz,
        Jack
        Last edited by Jack Spliff; 18 August 2018, 19:21.

        Comment


          #10
          Interessante manier van lst.
          heb het zo wel vaker gezien maar ga dit toch ff volgen.
          misschien is leuk om zelf ook te gaan proberen

          Comment


          • Jack Spliff
            Jack Spliff commented
            Editing a comment
            Heb het wel eens gedaan, maar had toen de twee onderste scheuten niet gesnoeid. Dat was dan meer een 6-way-LST. Maar die twee onderste leveren niet zoveel op en ze ontnemen kracht voor de vier hoofdscheuten. Dus 4-way-LST lijkt me een mooi evenwicht en een perfecte start voor de scrOG.

          #11
          Ontkiemen: 4 dagen
          Groeien: 44 dagen
          Totaal: 48 dagenEen weekje verder en morgen staan ze 7 weken in de vegetatieve fase. Ze mogen nog even doorgroeien, misschien nog wel een weekje of 2 als ik de grootte bekijk.
          Na 42 dagen heb ik ze verpot naar 20 liter growbags. Ik dacht dat ik 15 liter exemplaren had besteld, maar toen een zak van 60 liter niet voldoende bleek en er nog vlot 5 liter per growbag bij kon, ben ik eens geen kijken wat ik nu juist had besteld. Blijkbaar had ik er toch van 20 liter besteld. En daar ben ik blij om want deze passen perfect in de kweekkast.
          De aarde is potgrond van DCM (Groenten & Kruiden).
          Om de drie dagen heb ik ze 500ml gegeven. 1 x bevatte dit Remo Micro, Velokelp & Magnifical. Ec: 0.7 pH 6.0
          De groeivoeding ga ik voor de rest van vegetatieve fase niet meer gebruiken. De verse grond bevat wel genoeg voedingstoffen.
          Morgen ga ik wel nog eens brandnetelgier geven (200ml gier/2000ml water) met Velokelp & Magnifical. Ec: 0.7 pH 6.0

          Verder ben ik ze in de breedte aan het leiden met de LST zodat meer licht in het centrum kan komen en als voorbereiding op de scrOG.
          Ik heb ook een nieuwe lamp besteld. Ditmaal een 300watt CREE CXB3590. Trekt 200watt uit de muur. Het kan zijn dat ik me er een tweede bijkoop als deze bestelling goed verloopt.
          Ze komt van bij Ali, dus hopelijk komt ze voorbij de douane zonder extra kosten. Ik heb nog nooit extra kosten moeten betalen, dus fingers crossed en er zeker niet op roepen.

          Mijn excuses voor de eerste foto met de lampen aan. Ik had er ook met de lampen uit, maar die vielen erg donker uit. Ik ga eens moeten kijken om wat extra verlichting voor tijdens het fotograferen.
          001_25-08-18.jpg













































          002_25-08-18.jpg













































          003_25-08-18.jpg














































          Tot binnen een weekje voor het vervolg!

          Greetz,
          Jack

          Comment


            #12
            Zo dus Jack gaat ook over op COB Hoop dat je niet hoeft bij te betalen man, ik was wel de sjaak had invoerrechten moeten betalen verdoeme. Maar spijt heb ik niet
            Ad usum proprium!

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Hey ganjagast. De lamp is geleverd zonder extra kosten en in minder dan een week.
              Nu heb ik een aantal vraagjes. Ik zie dat jij ook met een vergelijkbare lamp kweekt en vroeg me af wat de ideale hoogte is om ze te plaatsen.
              Ik zag bij de specificaties op de site 0.8 - 1.2 meter. Dat lijkt me toch erg hoog.
              Ik zie dat jij op 30cm zit, wel met een gedimde wattage. Ik kan mijn lamp ook dimmen. Dus 120watt = 70% van het max vermogen en op 30cm.
              Doe je dit op gevoel of zitten daar berekeningen achter?

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment

            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Heb ze nu op 60cm hangen. Dacht van wat hoger te beginnen om de plantjes te laten wennen aan het nieuwe licht.

            #13
            Ook maar eens buurten hier... gelijk een boel vragen en opmerkingen

            Ik begrijp die lamp van Ali niet helemaal. Er zitten drie cxb3590's op, die derhalve op ca. 65W draaien (1,8A) (200W/3)?? Alleen draaien die 1,8A versies volgens mij allemaal op 72V, waardoor ik helemaal het spoor bijster raak. Tenzij ze een 36V COB op 1,8A laten draaien door te dimmen ofzo?? Die 300W zou dan gebaseerd zijn op wat de lampen (niet de driver) maximaal kunnen geven, nl. 36V x 3,6A = 130W.... (x3 = 300W) Kortom, ik snap het niet helemaal wat ze nu gedaan hebben... ligt vast aan mij, maar kan het niet hebben

            Waarom blijven je plantjes zo laag? Hangt je lamp wellicht aan de lage kant? Of ligt het aan het kleine potje waarin je voorgroeide?

            Ze zijn erg donkergroen, niet dramatisch, maar kijk uit met voeding, ze lijken genoeg te hebben momenteel.

            Verder ziet het er strak uit bij je in je tentje, dat moet goed gaan komen, zeker als die cob's erboven komen.

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Ik zie wel wat ervan komt met die lamp. Weet het op de duur ook niet meer welke lamp nu juist wat geeft. Daarvoor ben ik niet genoeg aangelegd in de elektriciteit.
              De lamp hangt nu op 48cm, wat ik bij vorige kweken in deze fase ook ongeveer aanhield.
              Ik denk dat het aan 3 zaken ligt dat de planten laag blijven.
              1. De strain zelf. Indica dominant dus gaat niet al te hoog worden.
              2. Te lang in het kleine potje gezeten inderdaad en te lang in de voorgroeikast met lamp van minder wattage.
              3. Ik houd ze ook laag met de LST

              Na het verpotten gaan ze nu wel iets sneller vooruit.

              Veel voeding hebben ze nog niet gehad. Hoogste EC-waarde tijdens de gehele kweek was 0.7 en ik geef nog minder dan de helft dan aanbevolen hoeveelheden. Groeivoeding heb ik 1 x gegeven toen ze nog in de 2 liter potten zaten. Sinds ik ze verpot heb, kregen ze nog geen groeivoeding, wel additieven. Het donkergroen komt wss door de brandnetelgier die veel stikstof bevat. Dit geef ik om de 2 weken.

              Ik hoop ook dat het goed blijft gaan en wacht vol ongeduld op de cob's

            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              duidelijk, ik ben weer bij

            #14
            Meglow Jack Spliff
            Even een opheldering.
            deze lamp word verkocht als 300watt maar het betreft een 200 watt hlg driver.
            200 watt dus.
            deze word verdeeld over 3 cobs.
            iedere chip draait dus op 66 watt.
            Dus ja meglow je hebt gelijk.
            die 300 watt is gebaseert op het totaal vermogen van de 3 cobs ze kunnen allemaal +/- op 100 max draaien dus tezamen een totaal vermogen van 300 watt.
            echter is de driver dus idd maar 200 watt.
            qua efficientie is de lamp niet helemaal geweldig dus, daarom ga ik het armatuur aanpassen met 3 extra cobs.
            zodat ik op een vermogen van 33 watt per cob zit.
            Dit is trouwens vrij makkelijk te doen.

            Comment


            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              kijk, goeie info!
              kan ie de warmte een beetje kwijt overigens?

            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Ik ga ook uit van 200watt. Als het niet voldoende blijkt kan er nog een Viparspectra die nog eens 200watt trekt bijkomen.

            #15
            ganjagast Jack SpliffF3EF0CA4-DB5C-4B0B-882C-1108EFE80DB2.png

            Attached Files
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Thx Flip! Ik had ze gisteren op 60cm en 100% wattage gehangen. Lijkt me voorlopig wel ok.

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Heb geen dimmer dus brandt altijd op 200 watt. Geen last van bleaching o.i.d. maar heb wel ca. 20 cm aangehouden de laatste periode.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X