Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenspeeltuin voor de koude dagen van 2019.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Het lipje heb ik ondertussen nagekeken, maar daar is niets vreemds aan te merken.
    De dames bloeien mooi door, maar ik vertrouw het uiteraard nog steeds niet 100%.
    Sindsdien staan ze terug op 600W.

    Heb wel een antwoord van de GS gekregen. Zij spraken ook over de thermische beveiliging, maar waarom zou het dan te heet worden?
    De EVSA zou de temperatuur wel moeten aankunnen vermoed ik, en de omgevingstemp. was op die moment ook lager dan de weken daarvoor.

    Ik hou niet van dit soort onduidelijkheden...
    Stap voor stap geraken we er wel.

    Comment


      #32
      M'n naam zou niet onder m'n topic staan moest er niets mis gaan, hehe .

      Na een vlotte groei, relatief goede bloei en nu het plotse EVSA-akkefietje hebben we weer iets nieuws.
      En jawel, het is een primeur!

      Ondertussen pruts ik toch al een jaar of 4-5 in m'n tentje en heb ik al veel dingen gezien die fout gingen. Qua beestjes had ik ook al ervaring met de verschrikkelijke trips en deze maal met de varenrouwmug, maar deze zijn eigenlijk relatief eenvoudig te bestrijden.

      Maar toen ik net bij inspectie witte vlokjes aan 1 plant zag wist ik hoe laat het was, bladluizen!
      Nog nooit heb ik deze in de tent gehad...
      Eventueel zijn ze meegelift op m'n kledij nadat ik van de tuin rechtstreeks naar de tent ging.

      Nu, het lijkt zich heel erg te beperken tot 1 Cream 47 die binnen een weekje om moet. Ik heb een 5-tal bladeren verwijderd waar er groepjes opzaten.
      Voor de rest is er (op het eerste zicht) weinig verspreiding. Aangezien ik vlak bij de oogst zit kan ik hier ook niet echt iets meer aan doen.
      Ik hoop nu wel dat deze engerds niet in de toppen gaan kruipen die ik binnen enkele dagen ga oogsten .

      Maar bij deze: hebben jullie goeie tips om de tent na de kweek eens degelijk schoon te maken? Eventuele producten om te ontsmetten?

      mini_IMG_20190710_210730.jpg mini_IMG_20190710_210759.jpg


      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


        #33
        Misschien nog snel even een beetje waterkers in de tent zetten naast je dames. De luizen zijn er verzot op en migreren binnen een dag massaal naar de waterkers om je andere plantjes met rust te laten. Succes!
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #34
          Ik gebruik zelf altijd de ouderwetse Dettol om de boel uit en af te soppen en om de zoveel tijd gaat de stoomreiniger erdoor.
          De ruimte waarin je groeit is natuurlijk ook erg belangrijk en ook is het belangrijk om schone kleren te dragen in je kweekruimte, je kan van alles meenemen.
          Attached Files
          Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


          Comment


          • Modest
            Modest commented
            Editing a comment
            Hehe, ik ben niet zo goed met kledij. Ik maai m'n gras is maatpak en ga werken op teenslippers.
            Maar ik dacht ooit gelezen te hebben dat Dettol niet heel erg geschikt is om beestjes weg te krijgen?
            Waarschijnlijk wel heel goed voor schimmels e.d.

          • Michevan
            Michevan commented
            Editing a comment
            Nee, dat gebruik ik om de boel mee schoon te maken, voor beestjes gebruik ik tegenwoordig No Insects van C-Result, helemaal organisch en werkt super!

          #35
          Ondertussen enkele dagen verder, en de bladluizen lijken op het eerste zicht weg te blijven, of zich heel kalm te houden .
          Verder merk ik niets vreemds meer aan de EVSA. Ben er wel nog altijd niet gerust op uiteraard. Als de dames klaar zijn ga ik alles eens uitgebreid testen.

          Ondertussen is het bijna oogsttijd. Nog 1 weekje voor de Cream 47, en 2 weken voor de Black Jack en Sweet Cheese.
          Wegens de regenval van de afgelopen dagen was de LV wel wat opgelopen, met een piek naar 75 %. Toen was het even bang afwachten, maar de LV daalde al snel weer naar +- 55 %.
          Nu, ik merkte deze ronde wel al vaker op dat m'n LV gemiddeld rond de 50 % zat, maar dat de dames hun blaadjes mooi rechtop kwamen als deze iets steeg.

          Volgende kweek dus de LV iets beter in het oog houden en iets hoger houden? Lijkt me alvast een werkpunt .

          Nog snel wat foto's genomen tijdens de wake and bake. Heerlijk, die zondagen .
          mini_1.jpg mini_2.jpg

          De Cream 47. De sativa-pheno laat ik nog een weekje langer staan en oogst ik met de rest. Deze heeft sinds een week of 2 wat foxtails gekregen, maar deze kreeg ik niet op de foto. De andere 2 zien er wel erg goed uit, en bijna klaar voor de schaar. De foxtails zouden door lichtstress kunnen komen. Maar deze soort had al zoveel genetische foutjes dat het mij ook niet zo onlogisch leek dat er nog verassingen aankwamen.
          mini_3.jpg mini_4.jpg

          Black Jack. Stevige dames met mooie toppen, maar sinds een weekje begint het daar ook herfst te worden.
          mini_5.jpg mini_6.jpg

          De Sweet Cheese. Eigenlijk het enige geschikte soortje om te scroggen. Geeft niet de dikste toppen, maar ze zien er nu wel al heel smakelijk uit.
          mini_7.jpg mini_8.jpg

          Ohja, en de Dutch Blue AF is ook droog. Ik gok een gram of 20 voor de 2 dames samen.
          Alles behalve veel, maar de omstandigheden zijn hier dan ook niet ideaal. Al bij al wel een smakelijke roker die zacht aanvoelt. Wel wat popcorn, maar die vis ik er wel uit.
          9.jpg
          Stap voor stap geraken we er wel.

          Comment


            #36
            En plotseling lijkt het bijna 3 weken geleden te zijn dat ik hier nog eens ben geweest...
            Tijd voor een update!

            De dames zijn geoogst!
            In totaal dus 3 weken op 18/6, en dan groeiden de dames nog 3 weken door. Daarna kregen ze elk 9 tot 9,5 weken bloei. In totaal dus zo'n 16 weken.
            De Cream 47 moest volgens de verdeler zo'n 8 weken, en de andere dames moesten er 9 weken aan geloven.


            Hoe verliepen de laatste weken hier nu?
            Wel... Nogal druk. De laatste dagen had ik de dames nogal verwaarloost. Wat zou je willen met zo'n mooi weer .

            Het begon allemaal vorig weekend...
            De Cream 47 was klaar om geoogst te worden. Buiten de pheno dan, die ging ik laten staan tot de rest ook klaar was.
            Zo gezegd, zo gedaan. En zo verdwenen de eerste 2 dames uit de tent.

            Na wat knipwerk (welke ik direct doe, het werkje duurt zo al lang genoeg) gingen deze dames even naar de schuur.
            De omstandigheden waren niet echt ideaal, want wegens het warme weer liep de temp. daar op tot 35 graden met een LV van 40%
            Maar bon, beter zo dan omgekeerd.
            mini_1.jpg mini_2.jpg mini_3.jpg mini_4.jpg mini_5.jpg
            So far, so good...

            Daarna moesten de Sweet Cheese en de Black Jack elk nog een weekje hebben. Maar toen besloot de weerman om het weer te laten omslaan, waarbij de temp. in de tent ook de hoogte in schoot. De eerste dagen lukte het nog aardig door de lamp naar 400W te dimmen en de softbox op vol vermogen te laten draaien. Enkele dagen later, en enkele graden warmer was ook dat niet meer genoeg en ging de lamp op 250W, maar nog steeds op 60 cm. hoogte. Hierbij begon ik me dan ook nog wel af te vragen hoeveel nut dit nog had. Als laatste redmiddel legde ik water uit de diepvries in de tent, maar dit hielp ook maar voor een beperkte tijd.

            De pheno van de Cream 47 begon aardig wat hittestress te tonen door krullende bladeren en meer en meer nieuwe foxtails te produceren.
            mini_12.jpg mini_13.jpgmini_6.jpg mini_7.jpg mini_8.jpg mini_9.jpg mini_10.jpg mini_11.jpg mini_14.jpg

            Tussentijdse conclusie:

            Cream 47: Had een wat moeilijkere start, maar maakte dat snel goed. Had wel een serieuze pheno, dus dat zijn minpunten.
            Was volledig klaar op 9 weken, buiten de pheno gerekend natuurlijk. Niet direct de grootste opbrenger, maar wel mooie toppen met een zure geur.

            Sweet Cheese: Groeide als een speer. Eigenlijk de enige geschikte soort om mee te scroggen. De dame had wel wat meer aandacht nodig dan de rest (i.v.m. watergift), maar gaf achteraf wel mooie universele toppen terug. Op het eerste zicht ik dit ook de grootste opbrenger. Klaar op 9,5 weken (cloudy trichomen, zoals ik het graag heb).

            Black Jack: Zeer robuuste indica domi. Niet geschikt om mee te scroggen, maar lijkt me wel een zeer goeie kandidaat voor een SOG. Vereiste weinig aandacht en weinig voeding, de dame deed voornamelijk zelf haar ding. Ze geeft je in de plaats wel steenharde toppen terug. Na het knippen blijken deze wel niet zo groot als eerst verwacht.
            Nu, deze soort mocht eigenlijk nog gerust een weekje hebben, en dan waren ze mss nog wat aangedikt. Maar ja, de omstandigheden waren er niet naar...


            Wat volgt er nu nog?

            Wel, allesinds een update over hoe deze dames drogen! Daarna hoop ik van snel een update te kunnen doen over de resterende AF's in de tuin. Niet zoveel boeiends qua plant, maar wel qua (kapotte) genetica van Sweet Seeds. Heb goeie ervaringen met de smaken van hun wietjes, maar slechte ervaringen in de stabiliteit van hun zaden.
            Na alle regen van de afgelopen 2 dagen moet ik toch zo snel mogelijk ze nog eens nakijken op rot.

            Dan gaat Modest een korte tijd met rust, om hopelijk binnen een week of 3-4 vol goeie moed aan de volgende ronde te beginnen! Wel niet vergeten van de tent eens goed schoon te maken...
            Ik lees me ondertussen ook een beetje in over VPD, ik denk dat daar nog wel wat te leren valt voor mij.

            Tot snel!


            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #37
              Mooi verslag, nette kweek ondanks wat bezoekers in de moestuin.

              Comment


                #38
                Bij deze nog even een korte update!
                Jammer genoeg ben ik de foto's van de autoflower dames, net voor ze geoogst gingen worden, kwijt!

                Maar toch nog wat info hierover. Er stonden nog 6 autoflowers in de tuin.
                Beiden ook van Sweet Seeds. En ook hier heb ik weer lekkere wiet, maar met de genetische fouten die ik van Sweet Seeds ondertussen al gewoon ben.

                Cream Caramel Autoflower:
                Zeer kleine dames die snel groeien, maar niet groter worden dan 50 cm. Eenmaal dan gaan ze snel in de bloei.
                Ook bij deze dames waren in het begin balletjes op te merken, die ik zo veel mogelijk heb verwijderd.
                De toppen groeiden niet erg compact, maar zagen er wel smakelijk uit. Zie ook de foto van de gesplitte tak. Geen idee hoe dit kan gebeuren...

                Volgens de site is het '8 weken van zaad tot oogst'. In totaal hebben ze er 10 weken gestaan. Ik dacht ze nog een week of 2 te geven, maar plots werden de trichomen toch cloudy.
                Daarna heb ik ze wegens beginnend toprot moeten oogsten. Vreemd dat die op een goede week tijd (zo goed als) compleet is afgebloeid.
                CC2.jpg CC1.jpg CC3.jpg

                Sweet Skunk Autoflower:
                Eigenlijk mijn enigste zorgeloze autoflower van dit jaar. Had een zeer trage start, maar na een week of 3 schoot deze plots in de lucht.
                Achteraf ging deze snel bloeien en zorgde ze eigenlijk perfect voor zichzelf. Zijn pakweg 70 cm. groot geworden, en waren best mooie autoflowers.
                Opvallend was dat deze heel wat paars/zwarte eigenschappen vertoonde, zowel op stengel als op het blad.

                Volgens de site is het '8 weken van zaad tot oogst'. In totaal hebben ze er 13 weken gestaan. Perfect afgebloeid, net de dag dat ik ze ging oogsten kwam ik een beetje toprot tegen.
                Na het drogen werden dit wel zeer smakelijk en compacte toppen.
                SS1.jpg

                Ook zijn alle dames uit de tent eindelijk droog genoeg om al enkele dagen in de cure potten te zitten.
                Het uiteindelijke gewicht is wel een serieuze tegenvaller. Maar dat had ik al zien aankomen toen ik zag hoe de dames groeide...
                Het waren absoluut geen geschikte soorten om mee te scroggen, maar bv. wel voor een SOG. Omdat ik ze niet erg goed gescrogt kreeg, was het mss beter geweest om ze 'natuurlijk' te laten groeien met een iets langere groeiperiode.
                BJ1.jpg C472.jpg C471.jpg SC1.jpg

                Op het eerste zicht zijn het stuk voor stuk wel heel lekkere wietjes. Zelfs de Black Jack, die iets te vroeg geoogst is, is een enorme bankplakker.
                Totale oogst voor heel de tent is +- 190 gram. Een van m'n mindere oogsten qua gewicht...
                Een rookverslag hebben jullie nog te goed .
                Stap voor stap geraken we er wel.

                Comment


                  #39
                  Zo, da's al weer even geleden. Tijd voor een update!

                  Ik ging hier nog een verslagje maken van de soortjes, maar ik was te druk bezig met proeven .
                  Korte samenvatting:

                  Black Jack (Indoor): Qua smaak is die zeer zacht, maar het effect is niet zo sterk. Een lichte high die snel weer over gaat. Kan eventueel wel liggen aan het feit dat die iets te vroeg is geoogst. Ondanks de steenharde toppen aan de plant is het eindresultaat minder compact. Wel lekker om te roken, gelukkig maar.

                  Sweet Cheese (Indoor): Ik had beter moeten weten! Ik had deze soort ooit al eens geproefd en toen had ik eigenlijk hetzelfde effect als nu. Heerlijke smaak en geur, met een licht scherpe toets.
                  Het nadeel aan deze soort is vooral dat ik er een paranoia bijwerking van krijg. Ik had het wel van sommige soorten, maar nu kan ik ook (uit m'n eigen soortjes) duidelijk uitmaken bij welke soort dit voortkomt. Geen achtervolgingswaanzin ofzo, maar wel 5 keer controleren of de deur op slot is en achteraf nog niet zeker zijn. Dat soort paranoia. Ik heb 'm zo goed als uitgedeeld aan vrienden, die blijken er minder last van te hebben.

                  Cream 47 (Indoor): Heerlijk! Steenharde toppen met een heerlijke smaak en een echte couchlock! Voor mij zeker een 9/10 waard. Nu, de pheno die ertussen zat is wel een ander verhaal. Zeer fluffy toppen met weinig tot geen effect. Het enige wat er wel positief aan is is dat deze nog beter smaken dan de gezonde toppen. Perfect voor overdag.

                  Cream Caramel AF (Buiten): Heel vreemde genetica in die plant, waarvoor ik dus ook het ergste vreesde. Groeiden amper en hadden op het einde ook maar zeer luchtige toppen.
                  Achteraf gezien waren dit zowat de beste rokers van ze allemaal! Heerlijke smaak, en een zeer sterk effect voor zo'n korte bloeier. Kleine opbrengst, dat wel, maar dat maakt me niet zoveel uit.

                  Sweet Skunk AF (Buiten): Eenvoudige dames die vooral voor zichzelf kunnen zorgen. Gemiddelde oogst met een gemiddeld effect. De smaak is scherp maar toch aangenaam.

                  Peace out
                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Een rookverslag.....!? Wat de f...loeitje zeg.
                    Spontaan een like uitgedeeld........komt door de Berenburg .......denk hik. ...

                  #40
                  Voor het guerilla gebeuren moet ik jullie wat teleur stellen. Voor het 2e jaar op rij is de kwaliteit van de OutdoorKingseeds ondermaats. Ik ben met heel wat zaadjes begonnen, allemaal zogezegd begin september klaar. 70% van de zaden kiemde. Van die 70% was nog eens 3/4e mannelijk. Uiteindelijk zijn ze nu, eind september, nog steeds verre van klaar.
                  De mais mocht eigenlijk 2 weken geleden al geoogst worden, maar wegens het natte weer moeten de boeren nog wachten. Voordelig voor ons zou je denken, maar zelfs ruim 2 weken later zijn de dames nog steeds verre van oogstrijp. Laatste keer dat ik bij OKS bestel!

                  Moesten jullie nog tips hebben waar ik betrouwbare, en goedkope buitenzaden kan vinden hoor ik het graag.

                  Stap voor stap geraken we er wel.

                  Comment


                    #41
                    In de tuin gaat het gelukkig wat beter, daar staan 4 dames mooi te bloeien en die zijn hopelijk binnen een weekje of 4 klaar.
                    Gelukkig staan ze wat beschut, nu nog hopen dat het iets droger wordt .

                    Binnen ben ik allesinds al begonnen aan wat waarschijnlijk mijn laatste HPS kweekje gaat zijn! Hierna is de kans groot dat ik een tijdje niets ga kunnen doen, en me wat ga inlezen over LEDS. Maar bon, dat zijn toekomstplannen.

                    Deze ronde terug hetzelfde recept. 600W EVSA op een vierkante meter in scrog. De tent is ontsmet en proper gekuist voor de nieuwe ronde, dat was wel nodig.
                    Terug Plagron deze keer, om de restjes leeg te krijgen.

                    Deze keer waagde ik een gok en koos ik voor Greenhouse Seeds. Moby Dick en White Lemon om precies te zijn. Een beetje een risico, maar ik zie met al die nieuwe zaadbanken de bomen door het bos niet meer. 12 Van de 12 zaden ontkiemde binnen de 24 uur, en nog eens 24 uur later had ik 12 dames! Daaruit heb ik de 9 sterkste dames gekozen en daaruit vloeide 3x Moby Dick en 6x White Lemon. Ik had het graag omgekeerd gezien, maar tjah...

                    1 September begonnen we eraan, al was die start niet zo vlot. De warmte speelde nog wat parten, waardoor de dames niet zo'n snelle start kregen. In het begin zag je de blaadjes ook wat krommen door de hitte. In de tussentijd werd de grond een beetje vochtig gehouden met eventueel wat Roots Juice erbij, maar voor de rest gebeurde er weinig met de dames.
                    mini_Start1.jpg mini_Start2.jpg

                    2 Weken later waren de eerste dames klaar om getopt te worden, en kregen ze 1x/week Pure Zym mee.

                    Toen kwamen, zoals altijd bij Modest, de eerste problemen in de vorm van een varenrouwmug! Dezelfde kutbeestjes als vorige keer. Maar tjah, ze vliegen overal rond in m'n huis, en de tuin zit er ook helemaal vol van. Ik heb, net zoals vorige keer, terug aaltjes (Stenema) besteld en deze gegoten. Tijdens het afhalen van deze aaltjes hadden ze net een nieuwe batch Orius roofmijten (tegen trips) klaar, en heb ik een gratis staal meegekregen, wat een topservice! Deze heb ik dan ook preventief uitgezet in de tent, en de rest ging de tuin in.
                    mini_Plak1.jpg mini_Plak2.jpg
                    (Bij de foto zie je linksboven een Orius roofmijt. Op hun transparante vleugels hebben ze duidelijk 2 stipppen.)

                    In week 3 zijn uiteindelijk alle dames klaar om getopt te worden, en ging het scrognet erboven. Vanaf dan ging de lamp ook op 600W. Niet te veel tijd verliezen.
                    mini_3W1.jpg mini_3W2.jpg mini_3W3.jpg mini_3W4.jpg mini_3W5.jpg

                    En momenteel zijn we in de 4e week en zijn ze sinds gisteren op 12/12 gegaan. Sindsdien krijgen ze ook wat Terra Grow mee.
                    Het omschakelen mocht mss wel wat vroeger, het kan wat krapjes gaan worden .
                    Heeft trouwens iemand enig idee hoe deze gaten in de bladeren konden komen?
                    mini_4W1.jpg mini_4W2.jpg
                    Stap voor stap geraken we er wel.

                    Comment


                      #42
                      Bon, nog steeds dezelfde dames...

                      Binnen zitten we aan week 5. De dames doen het over het algemeen goed, al is de dame in het midden een beetje een zorgenkind.
                      Vorige kweek heb ik een beetje te zuinig geweest met water geven, iets waar ik nu beter op probeer te letten. Nu, de middelste dame is heel slank met weinig blad, hiermee ging ik er ook van uit dat deze minder ging drinken dan de rest omdat ze minder kon verdampen. Toch blijven de (vooral onderste) bladeren slap, en aan hun gewicht te merken stonden ze nu net weer heel erg droog, ook al heb ik het gevoel dat ik nu tamelijk nat kweek. Dus toch maar weer wat extra water vanavond!

                      mini_IMG_20191009_200421.jpg mini_IMG_20191009_200524.jpg mini_IMG_20191009_200436.jpg

                      En bij deze ook even een sneak-peak in de tuin! Daar heb ik dit jaar, na de AF's, 4 'snelle' dames gepoot.
                      Dit jaar koos ik voor 3x Fast Bud en 1x NLX van Kera.
                      De Fast Bud was idd fast in z'n groei, maar nu bijna midden oktober moet die nog steeds enkele weken bloeien. Wel een mooie sativa opbouw.
                      De NLX daarentegen kwam heel traag op gang, maar werd uiteindelijk een mooie indica bush met nu toch al redelijke toppen aan.

                      Het slechte nieuws is dat 1 van de Fast Buds wel gesplit is, waardoor de voorste (in de AF tomatenkas) wel wat meer herfst in zich heeft.
                      M'n excuses voor de slechte foto's, het is moeilijk om degelijke foto's te nemen aangezien ik heel erg paranoia ben over foto's uit de tuin ghehe .
                      mini_IMG_20191009_182525~2.jpg mini_IMG_20191009_182531.jpg mini_IMG_20191009_182548.jpg mini_IMG_20191009_182541.jpg mini_IMG_20191009_182632.jpg mini_IMG_20191009_182700.jpg

                      Helaas heb ik in de 2e serre tijdens het nemen van de foto's wel beginnende meeldauw gespot. Alle tips hieromtrent zijn dus zeer welkom!
                      Ik weet allesinds weer wat op te zoeken
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                      #43
                      De extra watergift deed blijkbaar deugd! Reminder aan mezelf om de dames iets natter te houden.
                      Jammer dat ze er wel enkele gele bladeren aan over gehouden hebben.
                      mini_6.jpg

                      Ik zou Modest niet zijn moest er niet iets schelen. En dat gaat deze kweek hoogst waarschijnlijk de (nacht)temperatuur worden en de LV.
                      Dit aangezien m'n tent in een (zo goed als) schuur staat.
                      Ik merkte dat de potgrond best fris aanvoelde als de lamp uit was, dus het eerste wat me een goed plan leek was om hun voetjes wat te isoleren. Dit zodat ze niet rechtstreeks op de koude grond staan. Stom dat ik er niet eerder aan dacht, maar gelukkig kon ik de dames nog even van onder het net krijgen.

                      Dan heb ik even lopen rommelen en heb ik uiteindelijk dit gemaakt met spullen die hier ergens rondslingerde.
                      Materialen zijn stevig karton (van een televisie ofzo), aluminiumfolie en radiatorfolie. Eenmaal geplakt was het een goeie centimer dik en voelde ik direct het verschil tegenover de koude vloer.
                      mini_1.jpg mini_2.jpg mini_3.jpg mini_4.jpg mini_5.jpg
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                      #44
                      Gisteren is de eerste buitenplant omgehakt. Dit wegens de toename van echte meeldauw.
                      De plant die er zo goed als tegen stond heeft grappig genoeg nergens last van. Het is voor mij ook de eerste keer dat dit voorkomt.

                      De 3 resterende dames (2x Fastbud en 1x NLX) doen het nog steeds goed en toprotvrij, maar zeker de Fastbud moet nog wel een hele tijd. Ik vrees dat deze nooit goed gaan afbloeien.
                      De NLX daarentegen krijgt wel al mooie volle toppen. Ik ben deze zomer aangenaam verrast door Kera Seeds!
                      mini_IMG_20191016_162347.jpg

                      In de tent gaat het nog steeds z'n gangetje. Het waterprobleem lijkt opgelost, de dames drinken gewoon een pak meer dan de vorige dames. Ze kunnen gemakkelijk 40-50 cl. om de dag drinken, terwijl de vorige maar zo'n 30cl. kregen. Ze hebben er enkel wat gele blaadjes aan over gehouden.
                      Is dit enkel een verschijnsel van de droogte, of is dit ook een licht voedingstekort?
                      mini_IMG_20191014_214102.jpg

                      Adieu!
                      Stap voor stap geraken we er wel.

                      Comment


                        #45
                        Niet veel beweging hier, dan praat ik nog maar wat verder tegen mezelf...

                        In de tuin zijn de laatste 2 Fast Buds ook de kop afgehakt. Deze stonden in een tomatenserre, en begonnen last te krijgen van toprot.
                        Een week nadat ik de eerste Fast Bud moest oogsten wegens meeldauw moet ik de 2 resterende oogsten wegens toprot.
                        Het waren mooie dames, maar zijn zelfs eind oktober niet afgebloeid. Ze mochten gerust nog enkele weken. Na al het rot weg te knippen hou ik van de Fast Buds zo'n 65% over.
                        Nu schiet er enkel nog de NLX over. Compacte indica dame met mooie toppen. Deze laat ik nog enkele dagen staan, maar wordt goed in het oog gehouden.
                        mini_IMG_20191019_160705.jpg
                        Binnen gaat alles z'n gangetje. Ondertussen zijn we een goeie 7 weken ver, waarvan 4 weken op 18/6 en nu al een dikke 3 weken op 12/12.
                        Het netje begint aardig vol te geraken. Zeker de White Lemon (midden en rechts) is zeer geschikt voor te scroggen. De Moby Dicks daarentegen zijn dat iets minder.
                        De topvorming begint stilaan op gang te komen, en ik merk dat de groei er nu echt wel uit geraakt. Gelukkig maar, want sinds gisteren is m'n Terra Grow ook op.
                        Het viel wel op dat deze dames opvallend meer drinken dan m'n vorige dames.
                        mini_IMG_20191023_230828.jpg
                        Enige nadeel is dat ik op een White Lemon dame wat balletjes heb gevonden. Ik denk dat ik, zowel binnen als buiten, de laatste 2 jaar geen enkel soortje meer heb gehad waar geen enkel balletje/herma eigenschap/bagseeds op het einde van voorkwam. En ik heb het gevoel dat het bij m'n kennissen van hetzelfde is...
                        mini_IMG_20191023_230847.jpg mini_IMG_20191023_231105.jpg mini_IMG_20191023_231110.jpg
                        Iemand trouwens enig idee wat deze bladeren willen zeggen? Virusje of gewoon vreemde plant?

                        Grtz
                        Stap voor stap geraken we er wel.

                        Comment


                        • Modest
                          Modest commented
                          Editing a comment
                          SweetMango : De zaadjes komen van Greenhouse/Strainhunters. Ik wist natuurlijk dat dat een gok was.

                        • SweetMango
                          SweetMango commented
                          Editing a comment
                          Die zijn toch gewoon goed of heb ik iets gemist?

                        • Modest
                          Modest commented
                          Editing a comment
                          SweetMango : Greenhouse seeds staan niet heel erg bekend om hun stabiele strains.
                      Bezig...
                      X