Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Lekker man, mooie buds ! Hoe bevalt de Twisty ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Ik kijk alvast naar uit naar je review Takketoelli, ik ben blij te horen dat de mening zich aan het vormen is

      (en mijn linkjes typ ik manueel, Takketoelli & Rreppellsteeltjam, die werken altijd )

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik ook, maar dan vraag ik mij af hoe toelli dat dan doet, OudHollander?

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Geen idee, maar als je @gebruikernaam typt (MET spatie ervoor EN erna) dan zet het forum het normaal zelf om...
      (ik typ de code [ USER ] .... [ /USER] (maar dan zonder spaties)

    #77
    Goedenmiddag beste kwekers!



    Ofja, goed.....

    Voor alles is een eerste keer. Vorige keer dacht ik het te hebben, maar was er twijfel.
    Nu weet ik het zekers, helaas

    TOPROT!!!!



    TANGERINE DREAM

    20191012_123141.jpg
    Nou Weske , jij weet precies hoe ik mij voel...​ maar dankzij jou zat ik er wel bovenop!!

    Dat ene verkleurd blad deed het hem, die in het midden
    20191012_123252.jpg
    Die horen er dus NIET zo in hun geheel los te komen bij trekken...

    20191012_123236.jpg


    20191012_123242.jpg


    ORANGE BUD

    Jawel, ook de Orange Bud

    20191012_123106.jpg
    Dit is de top van de vorige post, die met het vergeelde blad in het midden van de tent

    20191012_123327.jpg
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #78
      Shit man, dat is minder...

      De helft van je foto’s zijn niet te zien btw, ik zie zo’n klein vierkantje maar geen foto.

      Is een vochtvreter geen idee ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is zeker een idee ja, net als een verwarmingsmatje. Weer meer stroomkosten, ik zit al vrij hoog vindt ik zelf.
        Er staan van die korrel vochtvreters in, meer voor het idee dat ik in ieder geval iets doe ofzo, want nut hebben ze niet

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ze doen het nu inderdaad. Doen die korrels niks ? Kan ook nog een bak zout of rijst proberen..

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ze doen zeker wat maar bij lange na niet genoeg

      #79
      Jaaa ik had je al gewaarschuwd voor de lv en de temp omdat je die omhoog ging brengen.
      dat de temp omhoog is gegaan heeft t m gedaan weet ik bijna zeker.

      Maar ik ben het niet met je eens takketoelli als je de raam dicht houd de lv oploopt die moet juist omlaag gaan anders heb je teveel vocht in je huis zelf.
      juist omdat je tent vacuum zuigt en dus ook de droge lucht uit de kamer zuigt hoort juist de lv te zakken.
      ik heb mijn actieve inlaat afgesloten en afgeplakt en mijn lv komt nu maar tot 50%.

      *Ga maar eens na dat je in de winter bij alles en iedereen stroom krijgt dat is door droge ijle lucht*.
      Ik zou flappen van de tent open gooien.
      bladeren verwijderen zodat overal lucht kan komen,
      EN DE FAN ZEKER NIET UIT DOEN!!!!
      Fan op laagste stand tussen de planten zetten zodat ze op de toppen staan en er echt overal lucht doorheen komt.
      Maar echt op de planten zodat boven en onder lucht komt.
      Verder geen water geven er zit genoeg vocht tussen de planten laat ze 1 dag droog trekken als het mogenlijk is 2 dan zie je dat de bladeren echt zijn gaan hangen vanwege te weinig vocht.

      Op dat moment geef je ze maar 250ml ofzo dag ernaa weer droog en dag erna weer zo,
      dit omdat ze heel weinig water krijgen is het net genoeg voor de plant maar gaat ze niet ophopen en word het vocht in de toppen verdampt.

      Ik zou de planten niet teveel gaan verplaatsen maar koop latex handschoenen en dan gewoon de toppen een beetje omvouwen(breken doen de takken/toppen niet door de vocht).
      dan kan je precies zien hoe en wat.
      elke verplaatsing is stress en die hebben ze nu al genoeg.

      Verder even lekker alle roosters en ramen dicht doen en de verwarming aan op 24 graden voor een paar dagen dan krijg je al drogere lucht in huis
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Plastic handschoenen, 79 cent bij de big bazar.

      #80
      Ha Weske

      Bedankt voor je reactie

      20191012_145059.jpg
      Met de temperaturen valt het wel mee hoor, die is gewoon goed.

      Ik zuig aan en voer af in dezelfde kamer. Dus bij sluiten van het raam zie ik al na een kwartier verhoging van de lv. Nooit problemen mee gehad, nu met de nieuwe lamp en meer plantmassa wel.
      Daar ligt het probleem vooral maar daar kan ik nu nog niets aan veranderen.

      Nu dus frisse lucht met raam open en deze lv in de kamer:
      20191012_145146.jpg

      en deze in de tent:
      20191012_145210.jpg
      Super gewoon!

      In de avond koelt het te sterk af, wat condens gevaar geeft, dus doe ik het raam dicht, wat de lv verhoogd. Misschien is het nu dus beide wel!! Condens met hoge lv. Of hoge lv door condens?

      Ventilator staat weer aan!

      Ik zal proberen alles te controleren zonder verplaatsen, maar dat lukte net ook al niet eigenlijk.
      Minder water geven kan ik wel eens proberen, das een goeie!


      Attached Files
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Yep daar heb je het probleem ook al takketoelli..
        aan en afzuigen in dezelfde kamer....de lv die je wegwerkt word ook meteen weer aangezogen.
        nu snap ik concept van raam open.
        En met open raam zit je momentueel ook met dat probleem want buiten is gewoon een kut tempratuur nu er zit flink wat vocht in de lucht het is net te warm nog zeg maar.

        Uuuhmm zit ff te brainstormen maar kan zo 1.2.3. Nergens op komen ik ga de stemmetjes in me hoofd even spoed beraad plegen haha

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt man!

      #81
      Gek idee.. Panty ofzo iets met zout bij je inlaat? Weet niet of het iets helpt maarja..

      En idd fan aanlaten. Succes, hoop dat het hier bij blijft.

      Edit; owjah. En elke keer je lamp uur later aan zetten? Zou dat veel stress op leveren denkje?
      sigpic

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Neeneenee, je kan de klok met een kwartier verzetten tijdens de nachtperiode en dan een dag niet, zo krijgen ze het minst stress.

        Of in een (1) keer op de juiste tijd zetten.

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        In een keer omgooien werkt dan beter lijkt me zo.

        Over dat verplaatsen weet ik, al heb ik is een plant elke keer van plek laten veranderen (had 2 balkonen) en merkt niks er aan eigenlijk.
        Maarja.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Het is ook een optelsom zeg maar. Hoge lv, lage temp, toprot, Ca tekort en dan ook nog verplaatsen... effe rustig aan met de dames nu!

      #82
      Zoveel toprot zien voorbij komen dit jaar Balen man!

      In de avond koelt het te sterk af, wat condens gevaar geeft,
      Dat is ook een reden waar je zeker op moet letten! ik ook btw.
      Minder water nu en zeker niet de fan op de toppen richten, dat is mijn gedachte in ieder geval. Mochten er nog sporen aanwezig zijn zit je hele tent vol straks..
      Of een fan die van onderen naar boven blaast en niet op de hoogste stand zetten als het echt moet.

      Ik had mijn fan uitgezet nadat ik de eerste rot had gespot op een vd toppen. Fan meteen uitgedaan en had verder geen last van (nieuwe) rot meer totdat ik ze teveel water meegaf en de toppen het vocht niet kwijt konden.
      Ad usum proprium!

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Als jij de fan niet op de toppen richt gaat de vocht daar ook echt niet uit moet zelf weten maar ik heb wel duidelijk verschil gezien met de fan lager zetten.

        Zolang de vocht gewoon zijn gang kan gaan tussen de toppen blijft het risico groter die vocht moet zo snel mogenlijk tussen de toppen uit

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        In een klein tentje is het aangeraden de afzuiging hoger te zetten ipv een fan direct richten op de toppen voor betere afvoer condens etc. In een grotere tent zou je wel beter moeten ventileren dus een fan onder zetten die van onderen naar boven blaast is de betere optie en dan zet je de afzuiging ook wat hoger. Maar de fan nooit direct op de planten richten.
        De kans dat er nog sporen naar beneden worden geblazen is aanzienlijk kleiner dus ook minder kans op uitbreiding van toprot. Daarnaast als je continue de fan op een top richt, die raakt de vocht ook niet goed kwijt of droogt weer te snel uit, ook weer kans op rot. maar dit is mijn kijk hierop

      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Zolang die raam dicht blijft komt er verder geen condens meer.
        Maar de lv word weer net zo hard aangezogen zo omdat die niet weggeleid word.

        Heeft zeker ook met buitentemp vochtgehalte etc te maken zoals takke zelf al zegt als savonds zit er meer condens gevaar.

        Ik houd mijn fan tussen mijn planten en staat ook nog steeds op zwenken, ik zie wel duidelijk dat het zin heeft gehad en ik overal vanaf ben.

        Ik merkte het met knippen van de planten dat ze van binnen heel zwaar waren en vol vocht zaten....

      #83
      Alleen ff m'n medeleven tonen. Ik hoop dat je het onder controle krijgt.

      Mijn ervaring met (oscillerende) fans.... Teveel op de planten richten geeft snel uitdroging van de bovenste toppen/bladeren. Ik word elke kweek voorzichtiger met hoe ik de fan op de dames richt en hoeveel % van de tijd ik hem daadwerkelijk laat draaien. Helemaal geen fan gebruiken durf ik niet aan. Somewhere there's a sweetspot waar de dames er de positieve vruchten van plukken en niet de negatieve. Hoop dat je hem vindt.

      Comment


        #84
        Is een ontvochtiger geen optie? Ik heb er een gekocht na m'n eerste kweek. Het tentje is 60/60/170 staat in een klein kamertje. Als het te vochtig wordt zet ik de ontvochtiger aan en dan heb ik 45% lv. Wel raam dicht en deur dicht.

        Comment


          #85
          Dat denk ik niet kees49 .....
          Als het in de woning ( ik zeg maar wat) 70% is helpt
          een vochtvreter niet. Wat je de tent aan lucht ververst
          komt ook weer terug, dan zou je het in de hele woning
          moeten doen..............

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Ik zie dat het wel helpt. Maar wel de ramen en deuren dicht. Ik vind het een uitkomst zo'n ontvochtiger. Ik bedoel geen vochtvreter maar een ontvochtiger is toch anders

          #86
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #87


            Hallo beste kwekers!


            Nou, we zitten in bloeiweek 5. De problemen zijn weer begonnen!

            20191015_164724.jpg
            Tja, de lv... ik kan er met dit weer gewoon niks meer aan doen. Ik blijf rond de 70% zitten in de nacht, overdag rond de 55%-60%.

            De Tangerine Dream heb ik van de Blumat losgekoppeld. Ik vertrouw mijn eigen schimmel controles niet omdat ik niet overal bij kan, morgen haal ik haar uit de tent.
            Zoals Weske ook al aangaf voelt ze erg vochtig aan, ik laat haar zo ook wat uitdrogen.

            Ik had veel natte plekken op de bladeren, dus de ventilator staat weer aan.
            Er zit al schimmel in de lucht dus...


            Ik zal snel effe langs de dames gaan, ze hebben allemaal wel ergens last van:


            ORANGE BUD
            20191015_164442.jpg
            De bladeren zijn nu over de hele plant aan het vergelen. We zitten in week 5, ze zou er 7 tot 8 moeten. Daar maak ik dan 4 weken van. Over 2 weken, iets meer begin ik met spoelen. Ik hoop dat ze dat haalt, ze staat eigenlijk gewoon stil. Gelukkig geen toprot en banaantjes!


            TANGERINE DREAM
            20191015_164425.jpg
            Van de Blumat af dus, en de bovenste bladeren zijn mooi donkergroen. Ik schrok van de oranje pistels maar "De wietplant heeft oranje rode toppen vol met THC" las ik net, dus dat kan kloppen. Zover ik kan beoordelen geen toprot verder, morgen dus de grote controle
            Onderste bladeren beginnen te vergelen. Ze heeft een bloeitijd van 9 tot 10 weken, nu week 5


            RUSSIAN WINTER1
            20191015_165228.jpg

            Dat is wel duidelijk he?

            Ze heeft supermooie keiharde toppen, zo hard dat ik ze niet van binnen kan bekijken op rot. Bij haar moet ik de bladeren in de gaten houden, wat erg lastig is omdat ze ook met aangetaste Ca tekort bladeren zit. Ik ben helaas vergeten om de plant zelf te fotograferen

            20191015_165252.jpg
            Ik ben hier naar mijn idee wat te laat met ontdekken, het is aan de buitenkant al zichtbaar....

            20191015_165313.jpg
            .... en dus al in een wat verder gevorderd stadium


            Rest is volgens mij ok, morgen gaat de TD uit de tent, kan ik haar ook goed tjekke. Nu week 5, ze zou 8 tot 9 moeten...


            RUSSIAN WINTER2
            20191015_164519.jpg
            Bruine pistels. Ook zij begint al last te krijgen van de hoge lv lijkt wel. Voor de rest gaat ze prima, ze stoot wat onderste bladeren af.


            20191015_164708.jpg



            Och ja, we hobbelen gewoon verder.
            Als het niet goed gaat doe ik wel alsof, zo ga ik ook met mijn ziekte om


            Binnenkort starten we alvast de volgende ronde op!

            Grote Groeten
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #88
              Ik zou voor de zekerheid toch wat meer blad gaan verwijderen takketoelli dat is ook een probleem kwa vocht.

              De planten die al aangetast zijn extra goed is de gaten houden anders eerder knippen.
              Ook zou ik voor de zekerheid even alle blumats loskoppelen en even met de hand gaan geven dan kan je ze droger laten trekken
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Dat wou ik nou net bevestigd hebben, danke!
                Morgen haal ik er wat vanaf ja, doen we

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Succes hoop snel stopt zo is het ook 3x niks

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Dit is inderdaad niks niks niks ja...

              #89
              Fuck zeg, frustrerend en ook herkenbaar. Wanneer volgt nu eens de perfecte kweek zonder noemenswaardige problemen ?

              Hoop voor je dat je gemotiveerd kan blijven maar wat ik tijdens onze (korte) kennismaking wel heb kunnen opmaken is dat je geen opgever bent !

              Kop omhoog en ik duim voor je dat de rest van de ronde de problemen niet erger worden..
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              #90
              En een dehumidifier kopen?
              Vgm is het eerder gezegd? En natuurlijk niet een fresh one, maar je kan ook gewoon eentje van marktplaats halen voor max een geeltje.

              Overigens, sins ik de blunat had aangesloten is mijn LV omhoog gegaan, wat niet zo vreemd is natuurlijk. Want hvl heb je er nu afgekoppelt?
              sigpic

              Comment

            Bezig...
            X