Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Goedenmiddag!


    Eventjes een kleine tussenstand

    Vandaag ook de Great White Shark overgepot.
    Ze bleef anders wel erg veel achter, ik denk dat de nieuwe grond en voeding haar goed zal doen!
    Ze had een erg slecht ontwikkeld wortelgestel. Enfin, we wachten af

    De rest gaat goed!! Wat een verschil in 2 dagen!!
    Compleet 'hersteld' en weer aan de groei

    20190724_143828.jpg

    Ik heb insectengaas gespannen zodat ik de deurtjes open kan zetten.
    De grote ventilator in de kamer zorgt er dan voor dat de temp 3 graden lager ligt als met de deurtjes dicht

    20190724_143842.jpg
    Hier zo je duidelijk het verschil in grootte. Dat is meer dan 2 dagen achterstand.
    Green House Seeds scoort niet zo goed, ik hoop dat ik over een paar dagen daar anders over denk

    Over een weekje of 2-3 gaan ze de tent in!!

    20190724_144758.jpg
    Blumats!!
    Vanmiddag bezorgd door een oververhitte DHL bezorger. Die trappen bij mij ook!!
    Dat glaasje ijsthee dat ik hem aanbood ging er goed in in ieder geval!

    De mussen vallen letterlijk van het dak af, ik blijf de drinkschotels aan het bijvullen.
    Let een beetje op de dieren beste mensen, niet alleen die in je huis zitten!!!

    Grote Blumats dus.....ik ga weer scroggen!!
    Deze heb ik speciaal voor de grote pot gehaald die ik nu voor mijn scrogplant gebruik. De kleine die er naast ligt is ter vergelijk, die gebruik ik voor de 11 liter potten en heb ik nog liggen.
    De dunne druppelslangen krijgen na vertijd van loop een aanslag aan de binnenzijde, aangezien het nauwelijks wat kost heb ik 3 meter bijbesteld ter vervanging. Hetzelfde geldt voor de twee vataansluitingen. Reserve kan geen kwaad

    Voor de nieuwe scrog ga ik waarschijnlijk de Super Skunk van Sensiseeds gebruiken, maar ik ben nog op zoek. Misschien ga ik wel voor een (vaak belachelijk duur) expliciet soortje. Toch maar 1 zaadje nodig!!

    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • R1988
      R1988 commented
      Editing a comment
      Takketoelli, hoe is jou ervaring met de blumats? Geef je ook nog zelf water bij of is dit voldoende?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goedenmiddag R1988!
      Mijn ervaring daarmee is super! Kan het echt aanraden!!
      Buiten de blumats krijgen de planten geen water nee. Datgene wat ze drinken wordt automatisch door de Blumats aangevuld, zo nat of zo droog je wilt, dit kun je zelf afstellen. Dat is ff opletten in de eerste week, daarna alleen maar in de gaten houden

      Over drie weken ga ik ze in gebruik nemen

    #17
    Mooie tussenstand denk ook dat de verse aarde zal helpen als de kluit niet al te best was. Heb je enig idee waardoor dat is gekomen? Verklaard in ieder geval wel waarom ze achter loopt.

    Eneuh 1 soortje.. ik kan LSD van Barney's Farm echt aanraden, wat komt daar een potente wiet vanaf zeg!
    Alleen de geur al als je die rookt, alsof je midden in de kweekruimte zit
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kijk, daar heb ik wat aan! Van het kwartet is er eentje (Tangerine Dream) van Barney, en die was enorm snel met ontkiemen, langste kiemwortel, snelste groei, mooiste plant...check!!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Eerste die ik neer zet als ik binnen verder kan

    #18
    Een goede avond!!



    Nieuws uit het voorgroeikastje!

    Je kunt wel een planning maken, maar de plantjes zorgen er vaak voor dat je deze moet aanpassen.
    Keuzes keuzes keuzes...

    20190728_171451.jpg

    Zoals jullie zien blijft de groei van de Great White Shark erg achter, hier klopt echt iets niet

    20190728_171514.jpg

    Ze is misvormd!!
    Het is lastig uit te leggen, 1 blad heeft een extra blaadje, het tegenoverliggende te weinig, groeipunt klopt niet....

    20190728_171534.jpg 20190728_171609.jpg

    Nu ja, blijft lastig te zien.

    In vorige kweekjes liet ik zo'n plantje gewoon verder groeien, en zag ik het als een leuke uitdaging om te zien hoe de teelt zou gaan verlopen

    Dat doe ik dus niet meer!!
    Bij 'De zes van Takketoelli' heb ik nu issues met de White Widow, en die had ook een slechte start.
    Was ook misvormd, wel waarschijnlijk door teveel voeding maar evengoed misvormd

    .... ....


    Dus wat heb ik mij bedacht??
    Ik heb gisteren een nieuwe Russian Winter en een Super Skunk op ontkiemen gezet.
    Net nog ff bekeken, puntje van de wortel komt al tevoorschijn!

    Die Super Skunk heeft een bloei van 6-7 weken. De Tangerine Dream 9-10. Ze staan vandaag precies drie weken. Dus.... ze komt als laatste bij de rest in de bloeitent en bloeit zowat gelijk af met de laatste van het kwartet. Niks aan het handje!! En zo hoeft de titel van dit topic dus ook niet aangepast te worden...

    De Russian Winter is reserve voor de Super Skunk, en anders gaat ze de scrogtent in!!

    Dat is dus de nieuwe planning. Ik ga denk ik wel voor deze 2 aan de stekgrond een beetje voorbemeste grond toevoegen. Een kijken of dat wat verschil in ontwikkeling geeft. 1/5 of 1/6 deel of zoiets. Eerst eens zoeken naar wat meer info
    Deze ronde is de eerste keer in stekgrond en ze zien er erg gezond uit, maar groeien wat langzaam, vandaar

    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Mooi opgelost weer!

      Ben benieuwd hoe dit uitpakt!!

      Gz

    #19
    Klopt niet takketoelli....
    als je hem nu erbij zet is die nog 3 weken eerder klaar of je moet eerst omschakelen naar de bloei en deze na 3 weken erbij zetten pas.

    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ja precies, die Skunk komt erbij als de andere al drie weken bloei hebben gehad

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Oow sorry heb verkeerd gelezen dan haha

    #20
    Goedenmiddag beste kwekers!



    Zonnetje schijnt maar ik zit of beter geschreven lig op de bank naar Max te kijken.
    Met een half oogje. Hij schijnt grip te verliezen...

    Maar goed, daar zijn andere forums voor he..



    Ondertussen in mijn kweekkastje...
    20190804_130634.jpg
    Zo staan de dames er nu bij.
    De gezaaide Super Skunk en Russian Winter2 zijn ondertussen ook opgekomen, ze staan in stekgrond gemengd met een toefje universele grond.

    Gegevens Super Skunk:
    Sensi Seeds
    Voornamelijk indica
    Feminised
    6 - 7 weken
    Ik zal ze ff verplaatsen, mooiere compositie
    20190804_131047.jpg20190804_131143.jpg
    Nog ff afwachten, maar ja, daar gaat mijn planning weer...
    Athans gedeeltelijk he, Russian Winter2 is reserve, dus toch 4 planten in de tent!!
    De RW2 is wel flink gestrekt, vandaar dat ik ze ook zoals foto 1 neergezet heb. Staan ze iets beter in het licht als met die doosjes
    Eigenlijk zijn ze allemaal gestrekt, de lamp hangt nu lager

    De Orange Bud, (de pure Sativadiva van het stel) heeft gele blaadjes!
    20190804_131055.jpg
    Erg vreemd, ze staan vandaag 2 weken in universele potgrond met zo'n 6 weken voeding.
    Dus een tekort zal het niet zijn. De RW1 begint volgens mij ook, nog lastig te zien.
    In de gaten houden dus

    Ik heb wel nieuw voor deze ronde Vita Race van Plagron besteld, daar zouden ze nu wellicht wel wat aan hebben. Maar.... deze is bedorven binnengekomen
    20190804_132613.jpg
    Dikke slurrie en een funky luchtje....
    Zucht... mailtje is gestuurd, ik wacht op antwoord. Van Greensell trouwens, dat komt wel goed


    Er is goed te zien dat ik de grond goed uit heb laten drogen, er is een verwoede strijd gaande in de kweekkamer!! Middeleeuwse taktieken in het kastje
    Eens kijken hoe lang die f$%&king varenrouwmug het zonder vocht uithoudt!!
    20190804_131158.jpg
    Vorige kweekjes was het voldoende om ze uit te drogen, samen met de plaklinten!
    Gruwelijke dood, maar zoals ik al aangaf; Middeleeuwse taktieken!!
    Waarom ik dat lint niet vervang voor een verse? Afschrikwekkend voorbeeld voor de rest!!
    Weer die taktieken!!


    Orange Bud is zoals ik al vertelde een Sativadiva. De verschillen met de Indica dominanten is deze ronde wel goed te zien. Ze heeft langere internodes en groeit wat hoger dan de beide leeftijdsgenoten.

    Aangezien ze aan de 5e en 6e node begonnen heb ik besloten ze vandaag te toppen.
    Eerst twijfelde ik of ik ze op gelijke hoogte zou toppen, wat wou zeggen dat de OB een node en dus 2 takken minder zou hebben....
    20190804_131412.jpg
    Niet gedaan dus, ik gok erop dat ik ze straks met de lage stress training wel gelijk krijg. En anders verzin ik er dan wel wat op met verhoginkjes ofzo.
    Ik verheug mij enorm op de OB, daar probeer ik alles uit te halen wat kan!!!


    20190804_131344.jpg
    De getopte toppen

    Over een week of 2 gaan ze verpot worden en de tent in!
    Met verbeterde cob lamp, nieuwe afzuiger en voor het eerst ook vierkante 11 liter potten.

    Dankzij een discussie die ik heb gehad met ganjagast kwam ik tot de ontdekking dat mijn emmers niet lichtdicht zijn.... wat niet zo oke is voor de wortels. Wel tegen de hitte buiten, waarom ik ze ook in gebruik had genomen. Nu dus zwarte vierkante!

    .... ....

    Ten slotte de gegevens
    20190804_132504.jpg




    Grote Groeten!!




    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #21
      Gaat lekker hier.
      Ziet er netjes uit heb je mooi gefixt dat kastje.

      Mvg

      Comment


        #22
        Miss te weinig licht het zijn de onderste maar die zijn niet zo heel belangerijk wel apart nu al gebeurt.

        haha dat heb jij weer hopen dat ze snel reageren morgen.

        Ja echt niet normaal hoeveel je er hebt snap er niks van ik heb tot nu toe nog steeds niks gezien alleen een fruitvliegje ooit omdat de tent open had staan.

        ja joh niet druk maken over de hoogte sativa's worden over algemeen toch hoger als indica.
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #23
          Ik had hier ook eerst goed last van die beesten maar heb ze (tot zondag) niet meer gezien, heb ze besteden met zelf gemaakte knoflook, ui en peper water +dreft. Aantal keren van onder bewaterd en de tent twee keten per dag met de stofzuiger en bevochten met water met shilling oil

          Probeer het eens.
          Ad usum proprium!

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Met verpotten straks doe ik gaas onderin de pot, 3 of 4 lagen. Tip van Meglow

          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Ik doe een nylonkous om de onderkant werkt prima.

          • Meglow
            Meglow commented
            Editing a comment
            nylonkous... da's ook een goeie... wel uitkijken voor ladders :o)

          #24
          Hallo!!


          Vandaag was het de dag van de lamp en de afzuiging.
          Aangezien tent 1 nu leeg is heb ik tijd om wat verbeteringen te doen.

          Kleine dingetjes, ik heb de lamp pootjes gegeven:
          20190803_175947.jpg
          Er komen nog rubbertjes onder. Erg handig, vooral bij het aanbrengen van

          20190803_175956.jpg20190803_180113.jpg
          deze hangers aanhang, zodat de lamp veeel makkelijk lager of hoger kan

          .... ....

          Ook heb ik dus een nieuwe afzuiging aangeschaft.
          Ik heb met de cob lampen wat issues met lv en vooral temperatuur gehad, vandaar
          20190806_194828.jpg
          Ik heb gekozen voor een regelbare gtools afzuiger, samen gehaald met bijpassende filter.
          Om mijn tent 5x per minuut te verversen heb ik een 300 nog wat capaciteit nodig, deze zit daar ruim boven. Dus hij zal waarschijnlijk bijna nooit meer als halve snelheid draaien.

          Uit de doos gehaald, stekker in contact en hij begon te draaien.... dat is mooi

          Filter vastgemaakt, banden erom, opgehangen.... dan krijg je zoiets
          20190806_194517.jpg
          Gaaf hoor, MAAR DAN MOET IE HET WEL DOEN GVD!!!!

          Er komt een zoemtoon af alsof ie blokkeerd ofzo, en hij stottert zeg maar
          Tering wat ben ik pissig! Ik heb een filmpje gemaakt, uitgezet en weggelopen.
          Eerst maar eens tot rust komen



          Fijn dit, eerst een bedorven Vita Race en nu dit. En nog geen reactie van Greensell (mail zondag gestuurd), die morgen natuurlijk gesloten zijn...manmanmanmanman ze zitten met vakanties enzo....

          Ik mag geen mp4 plaatsen anders had ik jullie het filmpje laten zien....zucht....
          Dadelijk maar eerst een therapeutische knipsessie beginnen

          Grote Groeten!!







          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Oke, bedankt voor jullie reactie mannen!
            Ik zal morgen eens kijken wat ie doet op 50%
            En mij eens verdiepen hoe en waarom die niet onder de 30% kan. Waarom zit die functie er dan op?

            Welterusten!!

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment

          • Homegrow77
            Homegrow77 commented
            Editing a comment
            Mooi klote dan, die van mijn kwam wel van greensell altijd snel een reactie.
            Hoop dat je snel antwoord krijgt

          #25
          Mooi kut weer
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #26
            Goedenavond!!


            Ik heb toch echt het vermoeden dat er nu al een N tekort is bij het kwartet....

            Wat eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn, uitgaande van de gegevens van de potgrond. Ze staan nu een kleine 3 weken hierin, en er zou voeding voor 6-8 weken inzitten .

            Over de drie planten is goed get verloop van de vergeling te zien:

            20190808_181349.jpg 20190808_181405.jpg 20190808_181359.jpg
            Bij de Orange Bud begint de volgende set bladeren ook te vergelen 20190808_181419.jpg

            Morgen ga ik ph meter ijken en de grond meten, ik kan mij niet voorstellen dat alle voeding uit de grond is. Misschien dat er iets met de ph is


            Grote Groeten
            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


              #27
              Als je de goeie pH geeft dan is die van de grond niet veel anders.
              Bij de laatste foto zou ik eerder aan een overschot denken, dus waarschijnlijk heeft het te maken met je manier van water geven.
              Ene keer veel, dan weer te droog....
              Ze hebben net water gehad, maar de grond is zover verdroogd dat het rondom meer dan een cm van de pot los komt.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Oke, bedankt

                Ik geef ze de komende dagen iets meer dan ik normaal gesproken zou doen, ik heb ook het vermoeden dat ik te weinig geef waardoor ook steeds mijn voedingsperikelen ontstaan
                Daar zullen ze als het goed is wel wat van opknappen

              • newhobby
                newhobby commented
                Editing a comment
                Takketoelli ik vond de tensio meters ook te duur helemaal nadat mijn eerste er na 2 maanden mee ophield en ik van all4plant te horen kreeg dat dat kwam door hoe ik hem had gebruikt...

                Daarna toch weer eens 4 aangeschaft dit x gelukkig voor een mooie prijs via het forum. Het water geven wordt met de week makkelijker ik gebruik de tensiometer als richtlijn en til de potten op en zodoende denk ik dat ik steeds beter zit met me water giften!
                Dus zeker een aanrader

              • newhobby
                newhobby commented
                Editing a comment
                Takketoelli ik vond de tensio meters ook te duur helemaal nadat mijn eerste er na 2 maanden mee ophield en ik van all4plant te horen kreeg dat dat kwam door hoe ik hem had gebruikt...

                Daarna toch weer eens 4 aangeschaft dit x gelukkig voor een mooie prijs via het forum. Het water geven wordt met de week makkelijker ik gebruik de tensiometer als richtlijn en til de potten op en zodoende denk ik dat ik steeds beter zit met me water giften!
                Dus zeker een aanrader

              #28
              Ik ga deze ook volgen.

              Onlangs heb ik een set rope ratches gewonnen hier in de lotto (Thanks again JD en UrbanGardenShop) en moet zeggen dat ik ze echt geweldig vind vergeleken met EasyRollers, die in tegenstelling tot hun naam helemaal niet zo easy in gebruik zijn.
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


              • Meglow
                Meglow commented
                Editing a comment
                100% mee eens
                1 nadeel kan ik slechts verzinnen en dat is het gevolg van natuurwetten als je de ratch aan je plafond vastmaakt i.p.v. aan je lamp (zoals de bedoeling is). Kijk op internet en je ziet dat het allebei gedaan wordt.
                Het zit zo, uitgaande van dat je de ratch aan je plafond vastmaakt: Aan het ene uiteinde van het touwtje hangt/trekt je lamp, aan het andere uiteinde moet je met dezelfde kracht naar beneden trekken om de lamp omhoog te kunnen laten bewegen. Kortom, je trekt tijdens het instellen met het dubbele gewicht van je lamp aan het ophangpunt bovenin je tentje. Bij sommige tentjes wordt gebruik gemaakt van minimale buiswanddiktes, dus wees gewaarschuwd. Voor het goeie dus nooit enkel en alleen aan het touw trekken, maar of met je andere hand de lamp omhoog helpen of de ratch vasthouden zodat je je plafondophanging ontziet... dat, OF je laat de natuurwetten in je voordeel werken en je maakt de ratch vast aan je lamp, zodat je omhoog moet trekken om de lamp omhoog te bewegen. M.a.w. als je de hoogte instelt, trek je nog maar met de helft van het gewicht van je lamp aan je plafondophangpunt.
                Volgt u hem nog?? :o) Zoniet, altijd de ratch vastmaken aan je lamp, en dus niet aan je plafond.
                Last edited by Meglow; 11 August 2019, 21:40.

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Hallo Cleargreen, welkom!

                Easy rollers zeggen mij niks eigenlijk, maar dat kan ik dus beter ook zo laten
                Bij de kweekset die ik ooit aangeschaft heb zitten er met plastieken haken aan en dun touw. Dat vertrouw ik niet boven mijn dames!

                Meglow

              • Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                Meglow ik volg je helemaal, goed dat je dit noemt want dit is inderdaad iets waar veel mensen de mist mee in zullen gaan. Voor mij iets minder relevant aangezien ik in een koelkast kweek en het plafond dus wel wat kan hebben

              #29
              Goedenmiddag beste mensen



              Vandaag heb ik de 2e Russian Winter verpot.
              Ze was er eerder klaar voor dan de eerste drie, waarschijnlijk door het toevoegen van een toefje universele potgrond. Dat gaan we vaker doen!

              20190812_123432.jpg
              Korter in kiempotje, veel beter geworteld!

              20190812_123424.jpg
              Maar wat is dat???
              Gele pluisjes! Huh?

              20190812_123444.jpg
              Hier zijn ze wit door de belichting, behalve die ene
              Met het voorbevochtigen zag ik er ook twee in de restjes grond die in mijn meng-emmer zat.

              Zag er precies uit als dat gele isolatiespul dat in de sonodec slangen zit. 'Engelenhaar' noemden wij dat als kind. Bij nieuwbouwwijken sprongen wij van 2-3 hoog omlaag in een stapel balen van dit spul. Jeukt als de ziekte! Maar ik dwaal weer af ...

              Ik ga voor een schimmel, als je goed kijkt zie je ook wat witte pluis. Iemand??

              20190812_124926.jpg

              Hmmm, weer een slecht foto.... Het lijkt alsof ze geel is, dat is (nog)niet zo.
              Wel is ze erg lichtgroen in vergelijk met de oudere dames, vandaar ook de beslissing tot verpotten.

              20190812_124912.jpg

              En dan krijg je dus zoiets
              Een grote pot op een klein potje, en een klein potje op twee grote potten


              Nog iets te melden????
              .... ....

              20190812_124934.jpg
              Nou, het is tot nu toe niet zoveel belovend wat de Super Skunk presteert....

              20190812_124944.jpg
              Bij de Orange Bud zijn de tweede set bladeren toch verder aan het vergelen. Ik hoop echt dat het hierbij blijft!!!
              Bij de Russian Winter1 en de Tangerine Dream is het volgens mij wel een halt toegeroepen.
              Zeker is dat nog niet.....


              Ik verwacht van niet, maar gooi het toch ff in de groep:
              Kan het zijn dat die gele pluis invloed heeft op de ontwikkeling van mijn planten? GWS die is misvormd, SS die waarschijnlijk volgt....

              Aangezien de TD en RW1 (waarschijnlijk) aan het bijtrekken zijn denk ik dat QnQ het bij het juiste eind heeft; overvoeding door teveel variatie in watergift. Ze krijgen nu meer te drinken, en reageren daar erg goed op!

              Grote Groeten!!
              Attached Files
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment

              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Ja flip bij mij ook in me nek....

                Heb zijn vest gepakt binnenste buiten gedaan en flink over de isolatie heen gedaan hij heeft het nooit meer gedaan.

                Fijn is dat he als stagiar of nieuw iemand ergens beginnen 9 van de 10 x ben je de lul

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik ging met de dochter van de baas naar bed, die mannen vonden dat geweldig, kon niks bij ze fout doen Maar ze hebben we wel eens voor de gek gehouden. Heb er een leuke tijd gehad maar toen de relatie uitging was het met werken ook vlug gedaan. Verhuisde toen van het zuiden naar het midden en leerde het stappen kennen. De rest is geschiedenis

              #30
              Zijn dat niet gewoon de uiteindes van de hoofdwortels die op de pot gestuit zijn?
              Al die witte zijn secundaire wortels die komen uit de dikke wortels.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Ipie
                Ipie commented
                Editing a comment
                Je was me net voor!

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Dat menen jullie niet!!! Hahahaha, geweldig!!
                Ik dacht al, 'ze groeien in ieder geval goed op die schimmel!'

                Nooit eerder opgevallen...
                Nooit eerder een goed wortelgestel??
                Oeps....
            Bezig...
            X