Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Kwartet van Takketoelli, 2e ronde 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lekkere buds Toelli !

    Rot is shit, heb zelf ook 2 hoofdtoppen moeten verwijderen, denk toch dat ik ze teveel water heb gegeven. Ligt het bij jou alleen aan de hoge RH ?

    Nog even volhouden, dat redden ze wel
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb de watergift omlaag aangepast totdat de bladeren wat gingen hangen, daarna weer wat teruggezet. Het scheelt iets, niet veel.

      Laatste weekjes ja, altijd leuk! Morgen ga ik de RW1 knippen, of een start maken. Zal wel maandag worden
      Die CaMg en de N hebben wel wat gedaan hoor, die blijven erin. Misschien schaf ik mij nog een EC meter aan

    Mooie toppen Takketoelli!
    Hou je ze zo voor het drogen of verknip je ze in kleinere toppen?

    Die toprot is balen Doet elke keer weer pijn om zo mooie toppen te moeten weggooien...
    We voelen allen met je mee,.. we weten wat het is.. Ik heb deze week nog een plant voor 2/3de moeten weggooien vanwege toprot en dan een andere voor de helft verloren aan meeldauw die op 2 dagen tijd de plant overwoekerde ...

    Maar goed, je lijkt toch wel nog een mooie oogst voor de boeg te hebben, de laatste loodjes wegen het zwaarst dus nog even op de tanden bijten en succes!

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hallo OudHollander
      Dat gaat wel goed komen met die oogst!
      Ik knip ze beide zoals de RW1, in hun geheel zeg maar

    Nog veel meer roken takketoelli haha.....

    Jaa gaat lekker man ik vind de tangerine ook behoorlijk gevoelig voor rot maarja.
    lekkere volle dikke toppen je hebt het nog netjes gered kwa wat er in de tent staat en de problemen die er waren.

    Ja ik zou idd de dunne bamboestokken kopen als ik jou was als je de bindgaten in de pot groot genoeg hebt gemaakt kan je daar zo de stokken instoppen even een plakbandje aan de onderkant van de pot dat de bamboe recht blijft en dan weer binden
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      He Weske, bedankt voor de tip!
      Ik hou de TD goed in de gaten ja, ik heb misschien alleen nog maar geluk gehad. Nog maar 1 top verloren

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Afkloppen hihi

    Mooie volle dikke toppen man, ga je veel geniet van hebben!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dankewel mackowacko!

      Nog een paar spannende weken

    Balen van die toprot zeg, zeker met een strain genaamd Russian Winter zou je wat rot resistentie verwachten maar dat zal wel meer doelen op dat het een wit soortje is?
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er zou een White Widow inzitten ja, zijn die schimmelgevoelig?
      'Winter' is denk ik om de "Frosty look" zoals ze dat noemen. Vol kristallen!

    • Cleargreen
      Cleargreen commented
      Editing a comment
      Geen idee maar dat bevestigd in elk geval dat het een witte soort betreft.
      Winter in de naam om dat aan te duiden is gewoon misleidend want daarbij denk je (ik tenminste) eerder aan een soort die tot later door groeit/kan groeien en minder gevoelig is voor kou en rot.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Namen zeggen niks eigenlijk, daar ben ik ondertussen wel achter

    Lekkere tuintje man.. dat word een smoke a lotje..

    Heb ook wat variatie in de tent dit keer.. 5 verschillende soortjes, zal er sowieso wat lekkers tussen zitten..

    Voor de rot zou ik is overwegen om een ventilator bij te plaatsen, de vorige rondes werkte ik met 2 fans en daarna nog een 3e grotere fan bij gezet. Totaal geen last van rot.

    Dan is er een tent bij gekomen en vergeten fans bij te kopen dus heb ik 1 uit de andere tent gehaald en is er 1 kapot gegaan en rara wat er daarna gebeurde.... mijn eerste kennismaking met toprot.

    ik ben dan geen expert, maar ik zie wel een link toprot met luchtcirculatie.

    die Tangerine Dream dame daar ziet er wel lekker uit zeg daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten haha

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Daar heb ik wel eens aan gedacht ja. Ik wil mij een kast bouwen met in een hoek zo'n rechtopstaande ventilator, die rechthoekige.

      Luchtcirculatie doet wel wat, maar het ontbreken daarvan zorgt niet voor het ontstaan van schimmel. Er zijn kwekers genoeg die zonder ventilators doen, daar is de afzuiging voldoende. Je kunt door flink te ventileren de verdamping van water uit de plant opvoeren, waardoor er minder vocht in de plant zit waar schimmel van houdt

      Bij mij moet de lv niet boven de 65% komen, dat is de absolute grens. Het liefst zit ik de hele kweek op 50-60%, dat is het streven. 70% is toprot, iedere keer deze ronde

      Die TD kan ik echt iedereen aanraden; is waarschijnlijk de grootste oogst ooit bij een plant, schitterende toppen, stevige sterke dame! Van Barneys

      Bedankt voor je reactie!

    Goedemiddag!



    Wat is het een mooie dag he?
    Gaan we vieren met een nieuw wietje!

    Effe een topje van de RW1 knippen, vanavond en morgen gaat ze geheel geknipt worden!

    20191110_124859.jpg
    Voor de knipknip

    20191110_125906.jpg
    Na de knipknip

    Ziet er goed uit! Nog ietsiepietsie te nat maar dat mag de pret niet bederven!










    Grote Groeten!!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Sluit me idd bij flip aan lekker lui en meer opbrengst hehe

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt manne

      Het meest is eigenlijk geen knipknip maar wrijfwrijf
      Buitenkant is droog genoeg nu, maar de takjes trekken nog vezels mee. Perfect, ik schat dat ik nu op 55% lv uitkom wat mijn voorkeur heeft

      En lekker stoned, ondanks de te vroege oogst!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      En ik heb nog wat afval nodig voor mijn olie. Volgende week denk ik Flip!

    Topper
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ondanks de rot!
      Bedankt!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Je was niet de enige niet druk meer om maken dat is gebeurd laat het achter je hop hop verstand op 0 en doorgaan

    Goedemaandag!

    20191111_105050.jpg
    Ik zie nu dat er een lichtvlekje op de 7 zit van de meter, maar dat geeft ie aan; 57% lv!
    Hier ben ik erg blij mee, mijn streven is 55%. Verkruimelt en rookt naar mijn mening het fijnst, ook in de Twisty!

    Dat wachten tot de takjes hoorbaar knakken kan ik echt niks mee; dan is de wiet veel te droog in mijn geval.
    Ik denk dat ik te hard de lucht ververs ofzo, dus de buitenkant droogt sneller dan binnen. En ik droog de gehele plant, wat ook wel zal uitmaken.
    De blaadjes moeten droog zijn en de steel nog wat vochtig, dan is ie voor mij goed!

    Ik heb Boveda's maar daar ben ik geen fan van. Zolang ze vocht opnemen vindt ik het prima, maar vocht afstaan... Ik weet niet wat er in die zakjes zit, iets met zout denk ik, maar vocht dat eerst in zo'n zakje zit wil ik niet in mijn wiet hebben. Daar zullen ze misschien ook wel niet voor bedoeld zijn, alleen voor opname.
    62% is sowieso te hoog voor mij

    .... ....

    Roffeldetromtromroffeldetrom:


    43 gram!


    Daar is ie weer!!
    Mijn Egyptische vriend!


    Het is minder dan ik gehoopt had maja, de toprot goden vragen om veel offers dit jaar!

    Maar een fantastische tussenstand, 116 gram totaal nu!
    En genoeg afval voor een kleine olie ronde, leuk!
    Nieuw speelgoed uitproberen, mijn zelfbouw destilatie om de alcohol terug te winnen. Winwin!

    20191111_105128.jpg

    Smaakt erg lekker trouwens

    Grote Groeten


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ga ik eens een paar flessen bestellen. Ga er toppen voor gebruiken aangevuld met afval. Wil er een ons in verwerken en daar 10 ml olie van maken die ik verdun naar 100 ml. Welke verhouding ga jij aanhouden ?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik doe ongeveer 1 op 1.... BAM!!
      Die zijn dus njet voor overdag zeg maar

      Hoeveelheid afval of wiet verschilt altijd, normaal heb ik wat meer als nu, maar ik kan niet wachten om te gaan kloten met die destilatie. Ik laat de wiet een week in de pot met alcohol staan, wat overblijft verdubbel ik met olie. Ongeveer

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Het gaat super Rickysticky !

    20191115_154510.jpg



    TANGERINE DREAM
    20191115_154616.jpg
    Ik ben vergeten om een foto van boven te nemen, deze is ook mooi! Bladeren zijn nog goed groen vindt ik zelf. Erg gaaf! De wat hogere basisvoeding, extra CaMg en N en de blumats doen hun ding!

    20191115_154632.jpg
    En nog steeds nemen de toppen toe in omvang, ik heb ondertussen elke tak moeten ondersteunen met bamboestokjes

    20191115_154525.jpg
    Wat opvalt is dat ze ineens enorm pistels aanmaakt en flinke vossenstaarten.
    Dit is een eerste voor mij, ik denk dat ze 'voelt' dat haar einde nadert, en ze wanhopig lange pistels aanmaakt in een poging bevrucht te raken ?
    Wat vinden jullie over die vossenstaartjes? Er zijn voor en tegenstanders geloof ik...
    Ik ben er best blij mee; het geeft denk ik aan dat ik het beter met mijn voeding doe. En meer gewicht toch?

    Op de blaadjes zie ik al wat amber, ze gaat een dezer dagen op spoelen!
    oh ja, ik heb nog 2 banaantjes gevonden...



    RUSSIAN WINTER2
    20191115_154651.jpg
    Ik heb hier en daar wat paarse verkleuringen en onder wat afvallend blad, verder staat ze er super bij.
    Zeker met haar geschiedenis!

    20191115_154720.jpg
    Over vossenstaartjes gesproken.....

    20191115_154700.jpg
    Ook bij haar een pistelexplosie, zwelt nog steeds aan. Ze loopt 2 weken achter op de TD

    20191115_154738.jpg
    Deze top is ook gewoon door aan het gaan, ondanks haar ....

    20191115_154849.jpg
    .... geknakte gedraaide en verdroogde tak!!
    Ongelooflijk

    .... ....

    Nog twee weekjes!!!
    Tof man, ze gaan beide volgende week op spoelen. Minstens 10 dagen, we gaan voor een heerlijk zacht wietje!
    De Orange Bud is duidelijk niet gespoeld, en vergeleken met de Russian Winter1 echt niet lekker.
    Maar de RW1 is dan ook erg goed gelukt!!! Errug lekker


    Dat wassieweer beste lezers!


    Grote Groeten!!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Bedankt Hombre's!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Die woow comment wat ik eerder postte was voor deze post bedoeld.

      Dus nog een keer. Woow

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    Gaat lekker hoor wat een spektakel al die toppen!!

    suc6 met de laatste loodjes!!

    Comment


    Yep netjes opgelost zo...
    Had je de stokken in de gaten gestoken??

    dat ze nieuwe haren laat groeien kan ook zijn dat er nieuwe trichomen komen laat je er niet op pakken dat je denkt de plant nog niet klaar is hihi

    Verder vooral zo doorgaan
    greetz
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goedemorgen Weske
      Ik heb iets te korte stokjes gehaald om dat overal te kunnen doen, dus een paar niet. Tja, had ik maar eerst moeten meten!

      Zal ik in achterkoppie houden ja, niet op die nieuwe pistels letten!

      Zonder bril kan ik hier en daar al wat amber zien. Ik kan met mijn -6,5 oogjes tot heeeeeel dicht bij de top komen. Ik denk niet dat ik mijn microscoop nog nodig heb, nog niet gebruikt deze ronde. Dit is de eerste keer dat ik het meemaak dat het wel handig is om zo'n slechte ogen te hebben!

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Haha jaa denk zeg het maar voor de zekerheid je weet nooit.....
      Deed dat zelf de 1e x dat ik steeds op de nieuwere pistels lette haha.

      Jaaa zo zie je maar komt het toch ooit nog eens van pas hihi.
      Maar top ronde hoor toelli heel netjes!!!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Hmmm terwijl deze aardig droog mag nu!
      Je kunt ook je pot eraf halen? Zo droogt ze lekker snel? Dus gewoon de kluit.

      Even afdekken ivm licht en wortels..

      Is maar een idee hoor!

      Gr

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, minerale voeding kristalliseert!!!

      Misschien je vat iets schuin zetten, zodat het naar de andere kant glijd.

    Ook met minerale voeding kan de leiding verstoppen, volgens mij door gekristalliseerde voeding. Dan stroomt er geen water meer. Als de ventiel geblokkeerd wordt dan denk ik dat dit door vuil in het voedingsvat komt.

    Wat je kan doen is 1 x per week de dunne slangetjes tussen 2 dichtgeknepen vingers halen zodat eventuele resten of rotzooi los komt.

    Na de oogst zou ik wat warm water erdoor laten stromen, eventuele resten in de slangen komen dan makkelijker los.

    Zou je niet iets van een filter in je vat kunnen maken, een spons o.i.d. waar eventueel vuil mee wordt opgevangen ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Zo’n filter die je bij je scooter tank heb of je sparta met.. Hmm.. Da’s nog een goed idee ook. Al heb ik me gat in me vat wat hoger gezet juist om die zooi.. Toch maar is even kijken voor zo’n sparta filtertje

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zit te denken aan een bruissteentje, die kun je in de plug steken in de emmer. Die houden ook wel vuil tegen. Ik ga er wat voor verzinnen in ieder geval, kan geen kwaad, maar ik zoek het echt in de mineralenhoek zeg maar. Ik denk dat ik gewoon de slangetjes blijf vervangen. Dat geeft mij het beste gevoel waarschijnlijk, en met gevoelens moet je voorzichtig omgaan...

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Hbj? Toch niet waar je je slangetje op aan sluit?

    (Edit: Shit, Flip is me net voor. Heb ik er toch weer een te lang verhaal van gemaakt )

    Interessant Blumat verhaaltje Maar natuurlijk niet de meest leuke gebeurtenis. Ze dronken ongeveer een liter per dag toch? Of ben ik in de war met een ander verslag Hopelijk zullen ze die extra liter(s) snel verdampt hebben!

    Ik denk niet direct aan de slang, maar juist het ventiel zelf, of de keramische kegel
    Kalkaanslag is naast voeding natuurlijk ook nog een optie. Of potgrond die dichtslaat rondom de Blumats Alg? Die laatste lijkt me stug trouwens. Ik roep maar gewoon even wat in me opkomt

    Hoe heb je het nu, en de andere keren opgelost?
    Spoel je het systeem goed door tussen rondes in?
    Hoe bewaar je de Blumats als je ze niet gebruikt?

    Ik kan me zo voorstellen dat de opslag van de Blumats van grote invloed kan zijn. Misschien is het verstandig om ze nat, bijvoorbeeld in een glas water, op te slaan. Zo krijgt een eventueel achtergebleven 'iets' geen kans om op te drogen en de boel te verstoppen.

    Je zou voor de gein de producent eens kunnen mailen en dit probleem voorleggen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hun reactie.

    Ik zou trouwens een paar filterwatten voor de uitlaat van het voedingsvat proppen. Als er dan wat vuil achterblijft/neer slaat, komt het in ieder geval niet in het systeem terecht.

    Oh, eneuh..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment

    Bezig...
    X